Şimdi Ara

Dyno testi zararlıymış! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
9.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _magnetar_

    Hocam, pazartesi araç almaya gideceğim İstanbul'a. Ekspertizlere soruyorum, kompresyon testi yapan yok. En azından ben denk gelmedim. Nerede yaptırabilirim motor kompresyon testini? (Avrupa yakası olursa iyi olur)
    https://forum.donanimhaber.com/istanbul-da-kaliteli-ekspertiz-onerisi--143852298

    Alıntıları Göster
    Ekspertizler uğraşmaz öyle işlerle, motor ustasının işi o hocam. Arabayı en azından özel servise ya da motor ustasına gösterin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ekspertizler uğraşmaz öyle işlerle, motor ustasının işi o hocam. Arabayı en azından özel servise ya da motor ustasına gösterin.

    Alıntıları Göster
    Mekanik garaja sordum, sadece mekanik aksam ekspertizine 300 lira istiyorlar. Biraz pahalı geldi. Askar'a sordum, çok yoğunuz bakamıyoruz dedi. Var mıdır göster diyeceğin bir yer?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _magnetar_

    Mekanik garaja sordum, sadece mekanik aksam ekspertizine 300 lira istiyorlar. Biraz pahalı geldi. Askar'a sordum, çok yoğunuz bakamıyoruz dedi. Var mıdır göster diyeceğin bir yer?

    Alıntıları Göster
    Hiç araba baktırmadım ki hocam son zamanlarda, 6 yıldır aynı araba var bende. @nacker ustama soralım ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _magnetar_ kullanıcısına yanıt
    Ben de şuraya gidin diye bir tavsiyede bulunamam ama kompresyon testini sadece o markaya bakan ufak çaplı özel servislere sorun bir de.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam, araştırayım biraz daha.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Galericiler turşu arabaların dyno'da gözükmesini istemiyor olabilirler.
    Tursu arabayi dynodan 5 km once bakimini yaptirir motoru %100 cikartirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başkan şunu demiş, dyno testi yaptırmayan adamdan aklınız varsa araba maraba almaya kalkmayın.
  • Kompresyon testi daha önemli. Bunu kriter olarak getirseler keşke. Bir de bu veriler internete girilse, anonim bir veri tabanı yapılsa. Türkiyedeki kullanım koşullarına göre, hangi araçlar kaç yaşında ve kaç km de motoru ne kadar yıpranıyor bir istatistik çıkarılsa.
  • Videoyu tam izlemedim, o yüzden dile getirilmişse affola. Benim bildiğim şey Türkiye'de ekpertiz yapan yerlere gerekli ekipmanlar ve şartlar getirilecekti. Ama hükümet çok tepki gelince geri adım attı ve bu işi firmaların inisiyatifine bıraktı. Bu şartlardan birisi de dyno'ya çıkarılıp verilerin rapora yazılmasıydı ama birçok otomobil artık 4 çeker olduğundan ve 4 çeker dynolar çok pahalı olduğundan, bununla beraber bulundurulması istenen diğer ekipmanlarla ekpertiz firmalarının ciddi yatırım yapmasını gerektiren bir ortam olacağından birileri böyle aklınca açıklamalar yapmış. Ekpertiz yapılıyorsa bunu işi hakkıyla bilen ve hakkıyla yapanlar yapsınlar. Bu işi hakkıyla bilenler ve hakkıyla yapanlar olacağı ihtimali bile birilerini korkutmuş. Bu sesleri böyle değerlendirmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba
    dyno testi aracınıza asla zarar vermez ,
    1- dyno testi zararlı açıklaması bursa galericiler odası başkanı tarafından yapıldı ve zamanlama olarak oto ekspertiz zorunluluğu başlamadan hemen önce yapıldı.
    2- bursa galericiler odası başkanı mühendismi, bu konuda ki bilgisi ne ?
    3- oda başkanı açıklamayı neden ekspertiz zorunluğu öncesinde yaptı.
    4- oto ekspertiz de yapılması gerekenler tse tarafından hazırlandı, tse kurumu; tübitak , bilim sanayi bakanlığı, dış işleri bakanlığı ve tse nin kendi mühendisleri tarafından hazırlandı. ( yani bu hazırlanan taslak ulusal ve ululararası sdandarta göre ulusal ve uluslararası normlara göre hazırlanmakta, yani bursa galericiler odası başkanı tse, bilim sanayi bakanlığı,dış işleri bakanlığı ve tübitak kurumlarının hepsinden daha mı bilgili.
    5- dyno testi eğitimli ve şartları tamamlayan araçlara yapıldığı takdirde zarar gören araç örneği var mı?
    6- araç üretici firmalar dyno testini sıfır kilometre araçlara yapmakta , zarar olsa fabrika yapar mı ?
    7- aldığınız sıfır kilometre aracın kaç hp olduğu dyno testi olmadan neye göre 100,200,300,400,500 vs olarak belirlenmekte. computest gebze oto ekspertiz




  • 20 yıllık arabayı da alıp dyno diye bağırtmanın bir alemi yok bence. dyno dediğin şey de bi işe yaramayan bir saçmalık işte. gönül ferahlatma . dynodan %95-99 gibi şeyler alıp 2 hafta sonra komple motor yaptıran çok insan var. illa denk gelmiştir.

    yapılacak şey, adam gibi bir motor ustasına baktırmak .
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    kompresyon için motorun ufaktan ellenmesi lazım. ona yanaşmayan adam çok olur. haksız da değiller.
  • Otomatik vitesler için özellikle zararlı olduğu söyleniyor, araç durması için boşa alınıyor ve uzun süre boşta kalıyor, bu zaman zarfında yağlama olmuyor diye biliyorum. Bir de birşeyin zararı hemen çıkmayabilir ama ciddi yıpranma olabilir o an görünmeyen. Sonuçta rafine şeker tüketen de hemen kanser olmuyor.
    Bu konu da bilgili arkadaşlar aydınlatırsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dyno testi, boya makinesiyle boya kalınlığı ölçüp boya var/yok demek gibi "dolaylı" bir işlemdir.

  • yeteri kadar hava verebilen ve kalibrasyonları doğru olan bi dyno tesisinde manuel olup 4x4 olmayan arabarda sorun olmaz..

    Ki dyno aftermarket bakımlı ve kontrollü arabaların güç tork hp değerleri üzerinde oynama bilme gibi şeylere yarar.


    Bizim halk dynoyu motoru %kaç olarak görüyor.  


    aksi halde mahalle arası experlerin yaptığı dynolardan koşarak uzaklaşılmalı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 22 Mart 2021; 11:41:54 >
  • dyno zararlı falan değil. gidip arabanın önüne evden vestel vantilatör getirirseniz zararlı tabikide.


    dyno ya girmek istemeyenler, düz yolda, rüzgarsız havada, uygun lastik basınçları ile 0-100 denesinler. fabrika verisi 10 sn ise, max 11 çıkmalıdır ara vites kaçırmalarından dolayı. 12 den sonrası araçta sıkıntı oldugunu gosterır.


    eski aracım 0-100 fabrika verisi 10.7 sn idi. ben ölçtüm 23 sn çıkmıştı. gidip yaptırdım 14 sn oldu. araç sübapları komple değişmesi gerek dediler, ugrasmadım fiyattan 2bin düşüp sattım.

  • Aracımı satıyorum ve açık açık dyno ile gelenlere tepkim. Aramızda bir anlaşma yapalım, dynoe esnasında olabilecek sorunlar ya da sonrasında çıkacak problemler karşılığında (dyno verilerini kast etmiyodum, piston kırması, yag soğutucu patlamasi vs. Dyno sebepli sorunlardan bahsediyorum) aracı koşulsuz şartsız alacaginiza dair bana yazi verin, imza yapıp anlaşalım aramizda ve dyno çıkaralım. Sorunsuz çıkarsa alın aracı diyorum. Herkes kemkum edip gidiyor, umrumda da değil.

    Aracımı keyfe keder dyno cikaramam kusura bakmayin, çıkalım yola 0-100 testi yapalım, usta aracı kullansin hic sorun değil.
    Ama dyno ya çıkınca aracınız piston kırar, herhangi bir sorun olduğunda alıcı aleykum selam diyip, taksiye binip giderken. Masraf size, tüm uğraşlar size girecektir.
    O sebeple özellikle diyorum Dyno zararlıdır, doğadaki hava akımını sanal olarak elde eden yerler mevcut, ama fiyatlarida sisteme göre uçuk.
    O sebeple satacaginiz zaman aracınızı, ona göre dyno çıkarın. Gerekirse benim gibi aranizda yazılı anlamda imzalar atın.

    Ayrıca aracımın vidasini dahi sokturmem,
    Keyfe keder redline e cikarttirmam.
    Zirt pirt ani frenler yaptirtmam.

    Madem bunlari yapicaksaniz amaciniz aracı kontrol etmek değil, resmen test aracı gibi test etmektir. O zaman bayiye alalim sizleri diyorum ve araçtan indiriyorum.

    Kendim aracı aldığımdan beri, muayeneden muayene redline a sokan birisi olarak bunlari yapmak da en doğal hakkımdir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 22 Mart 2021; 14:34:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu sene bir videoya denk gelmiştim şimdi tam adını hatırlayamadım, sarı tabelası vardı. Dyno üstünde patlayan alttan yağlar sızan 520i gözümün önünden gitmiyor  Aslında bu tür olaylar çok fazla oluyor ama internete yansımadan çözmeye çalışıyor firma sahipleri. Ben açıkcası dyno sonucunun çok rahat şekilde hem satıcı hem ekspertiz tarafından manipüle edilebileceğini bildiğim için aldığım araçları boşa dyno'ya çıkartmıyorum. Şüphem varsa ustasına götürürüm.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.