Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (186. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.326.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 184185186187188
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    Ayrıca bahsedilen alev modülasyonu için oda termosdatınında modülasyonlu tip olması gerekir. Normal aç/kapa termostadlar alev modülasyonu falan yapmazlar, zaten sadece iki kontak ucu bağlanıyor, bunlardan birinin en azından oda sıcaklık bilgisini kombiye iletmesi gereken ortak uç olması gerekirdi ki, ben sabahtan beri baktığı aç/kapa oda termostadlarında böyle bir sistem görmedim.

    Merhaba Maxfocus
    yukarıdaki yazından sanki aç-kapa termostatdlarda iki uç olduğunu, modulasyonlu termostatlarda 2 olmaması gerektiği gibi bir sonuç çıkardım...doğrumu bilmiyorum
    bende vaillant kombi varken onda aç-kapa termostat vardı ve o iki uçluydu
    şimdi modulasyon yapıyor hemde kablosuz diye buderus'un modulink denen oda termostatını aldım
    bu alet iki parçadan oluşuyor....biri kablosuz iletişim kuran ve üzerinde hiçbir ayarı olmayan bir iletişim kutusu, bu kutu iki uç ile kombiye bağlı
    diğeri ise üzerinde lcd ekranı olan ve ayarları yapılan oda termostatı, oda termostatı kablosuz olarak diğer iletişim kutusu ile bağlantı kuruyor
    şimdi o aradaki iletişim kutusu iki uçlu olarak kombiye bağlandığından acaba aç-kapa'mı çalışıyor diye şüphelendim
    açıkçası RC35 içinde sorduğumda onunda iki uçla bağlandığını söylemişlerdi...yani buderus'ta tüm oda termostatları 2 uçlu
    bu duruma ne dersin? ben birşeyleri yanlışmı anladım yoksa?


    Selamlar The Gate,

    Korkulacak bir şey yok senin kullandığın ürün kablosuz veri iletişimine sahip , iki uçla başlı dediğin iletişim kutusu muhtemelen baz istasyon antenidir. Yada ortak hat üstünden farklı frekansta data gönderilerek kullanılan bir baz istasyondur. Esas işi yapan diğer parça.
    Sistem doğru gönül rahatlığı ile kullanbilirsin.
    Kablolu zaman ayarlı ve modülasyonlu oda termostadlarında data , ayrıca pompa vb. ekipman için kontak uçları olabilir.Yani bağlantı sayısı ikiden fazladır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 25 Kasım 2008; 15:29:48 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    http://www.turkeyforum.com/satforum/archive/index.php/t-135521-p-3.html sanırım burda da yazı yazıyorsunuz,
    tam isabet


    Selamlar,

    Pm de belirttiğiniz konuyu diğer arkadaşlarında faydalanması açısından burada da yayımlıyorum, sabahtan beri vakit buldukça yazıyı oluşturdum iy bir karşılaştırma olduğunu düşünüyorum.

    quote:

    http://www.boschevaletleri.com/Files/Bosch/Tr/tr/AdditionalFiles/Brochure/Cerasmart_35_A5foy.pdfhttp://www.ferroli.com.tr/ProductDetails.asp? productSubGroupId=2&ProductId=10&SwfName= saygılarımla


    Selamlar,

    Ferroli ile bosch ürünü arasında, malzeme kalitesinde ve ısı teknolojisinde ve diğer verim, tüketim, kullanım suyu, ısıtma gücü vb. teknik değerlerde farklar var.
    Her iki üründe güç olarak aynı grupda olmasına rağmen, kullanılan Alm. alaşım döküm eşanjörler gerek dizayn gerekse malzeme açısından farklılar. Bosch, buderustan alıntı yaparak alm. eşanjörlerini alm. silisyum ve magnezyum ağırlıklı kullanıyor, aslında bu eşanjörleri özellikle oks. emilimi olan tesisatlarda, nikel çeliği diye de geçen 310 kalite çelik kulllanılan eşanjörlerden üstün değil, artı TR deki suların klor oranı yüksekliği sıklıkla bahsedilen bir sorundur ki yine buderus bu alm alş. eşanjörlerinin bu konuda çok dayanıklı olduğunu hatta paslanmaz çelikten daha iyi netice verdiğini dile getirmiş olmasına rağmen testeki karşılaştırma çeliğinin yapı özelliği verilmemiştir. Alm oksijen ve klor tepkimesinde üstünden ince bir krozyon tabakası oluşturur ve krozyonun bunun altına inmesini engeller. Bu özellik özellikle magnezyum ve silisyum ile desteklenmesine rağmen , 310 kalite nikel çeliği içindeki %8 ile %20 arasındaki nikel ile aynı şekilde çok daha etkin bir üst tabaka oluşturarak krozyonu alt kısımlara iletmez. Üstelik yapısal olarak daha sağlam bir malzemedir. Ama en büyük dez avantajı yapısındaki yüksek oranlı nikelden dolayı oldukça pahalı bir malzeme olmasıdır. Maliyet olarak buderus vaillant ferroli vb. kullandığı alm. alaşımdan daha yüksek maliyete sahiptir. Bu malzemeyi kullanan benim kesin olarak bildiğim viessmann var, eca, baymak ve DDökümünde ısı eşanjörleri yoğuşmalı ürünlerde paslanmaz çelik ama 310 çeliği konusunda emin değilim. Buderusun ve vaillantında bazı modellerinde bu malzeme var ama daha çok kazan grubuna giren 25000 kcal üstü cihazlarında bulunuyor. Ayrıca eşanjör tasarımının sarmal yerine serpantinli boru şeklinde dizay edilmeside eski ve daha ucuz bir çözümdür. Eşanjör üstüne silikonlu alm. boya takviyeside uzun vadede koruyuculuğu tartışılır bir durum.
    Ayrıca tümleşik olmasıda bir başka konu.

    Bunun dışında brülör teklojisi olarak ferroli seramik brülör kullanmış ama E50 nin ferroli web deki ön sayfasında paslanmaz çelik denmişhttp://www.ferroli.com.tr/ProductDetails.asp?ProductSubGroupId=2&ProductId=10&SwfName= , teknik açıklama sayfasında seramik denmişhttp://www.ferroli.com.tr/images/products/documents/020708140754.pdf biz seramik düşünelim. Bu ürün özellikle düşük emisyon ve iyi yanma sağlıyor ama nedense ferroli mavi melek sertifakısı almamış, belki başvurmamış olabilirler.http://www.ferroli.co.uk/product_documentation/Domestic/maXima_Brochure.pdf ama linkine bakdığımızda ingilteredeki maxima 35s modelinde sedbuk a kalite belgesi var. Ferroli herhalde satış yaptığı ülkelerde sadece o ülkenin kalite belgelerini alıyor. Ama entresan olan econcept35ve 50 modeli için sedbuk a almışlar ve ingilterede econcept 25 modeli gözükmüyor. Yerine benzer maxima serisi var. Econcept35c isehttp://www.ferroli.co.uk/products/Commercial.php http://www.ferroli.co.uk/product_documentation/Commercial/Econcept_A_Brochure.pdf
    Öte yandan viessmann çelik brülör kullanarak bu belgeyi almış aynı durum ECA içinde geçerli zaten silindirik brülör aslen viessmannın geliştirdiği bir sistem ve muhtemelen kopyalanmış, (yeni nesil bir çok kombi bu sistemi kopyalıyor) buderusunda mavi melek düşük atık gaz değerleri belgesi var ve alm alaşım eşanjörüyle bunu sağlamış. (tabi ki burda sırf eşanjörde iş bitmiyor)
    Şimdi diyeceksiniz kimene çevre şartları ama bu belge aslında çok iyi bir yanmanında ispat belgesi oluyor. Zira düşük zararlı atık gaz değeri öncelikle yanma kalitesinin artması ile sağlanıyor.
    Seramik brülörün ömrünün ise çelikten yüksek olduğunu düşünmüyorum. Ancak uzun süreli kullanımda krozyon ve kir oluşumu konularında daha avantajlı olabilir. İyi bir malzemeden üretilmiş çelik brülör ise evladiyelik bir çözüm olacaktır. Seramik brülörler özellikle ani ısı değişimleri ile oluşan dış ve iç gerilimler nedeniyle zamanla zarar görebilirler. Tabi ki buda bir sarf malzemesi mantığı yaratır ki bu bir firma içinde gelir kaynakları açısından olmazsa olmazlardandır.

    Diğer bir konu ferrolinin 36-30 derecelik tesisat için verilen %109 verim değeridir. Bu değer bosch da, (tipik bir buderus örneği aslında) 40/30 da TSE 677 ve 625 standartına göre %108 dir. Ama burdaki püf noktası ise, bu iş için baz alınan standartlarla ilgilidir (Hatta DD bu konuda rekabet kuruluna zamanında bir şikayeti olmuştu ki çok da haklıydılar). Müşteriyi son derece yanıltan, en verimlisi benimki %105 %107,5 %108 %109 naraları atan çok firma var , bunlarda italyanlar çoğunlukda olsada almanlarda var.

    Mesela DDöküm EN 483 ve EN677 II standartını baz alır ki bu standartlar TSE 677 I ve 625 den yenidir.Onları kapsar.
    Ferrolideki 667 2007yılı, 483 2001, 625 1995 yılı standartlarını karşılar, bu konuda bosch dan iyi gibi dursada aslında burda belirliyici olan 677 olduğu için ikiside aynı denilebilir. Ferrolinin birde Tüv den alınan toplam kalite ıso 9001:2000 belgesi var bunu dışında kombi için belgesi bulunmuyor (en azından resmi sitesinde yok) Ama bosch un belgeleri daha iyi TSE, DIN, DVGW, VDE, BSI, NF gibi kurumların belgeleri var. http://www.ferroli.com.tr/Certificates.asp?Group=3
    625 1995 yılında alınmış olup 677 ise ilk olarak 1995 sonra ise 2001 yılında 1998 tarihli yabancı standartlara göre revize edilmiştir. Aslında burda bosch kullandığı 625 standartıda eskidir.
    Bu örnektende anlaşılacağı üzere bu konuda, müşteri tarafında ciddi olarak yanıltıcı bir durum söz konusudur. Tabi ki rekabet kurulumuz her zaman yaptığı gibi bu konuda da uyumaya devam etmektedir. Aslında göz ardı edilen bu konu verim ve diğer bir çok konuda ciddi fark yaratabilir.
    (ECA confeo premixinde tse , Sedbuk A , CE standartı belgeleri vardır.)
    Ayrıca yine ECA 50-30 da verilen %107.5 verim değerinin bakın ferrolideki karşılığı resmi internet sitesinde neymiş (bu konuyu çok defa açıklamıştım ama bu sefer belgesiyle veriyorum)http://www.ferroli.co.uk/product_documentation/Commercial/Econcept_A_Brochure.pdf
    50-30 da %104,5 DDökümün eski 5 sene önceki sargon premix modeliyle aynı. İşte burda ECA, viessmanın, DDöküm, Baymağın bazı ithal (alman kökenli) modellerindeki verim oranları 50-30 değeri üstündendir.

    http://www.tse.org.tr/Turkish/abone/StandardDetay.asp?STDNO=11931
    http://www.tse.org.tr/Turkish/Abone/StandardDetay.asp?STDNO=22446

    Ferrolinin sıcak su konusunda yüksek gözüken su kapasiteside tamamen bir yanıltma zira ısı farkı 25 derece olarak alınmış bu 10 derecelik suyun 35 dereceye yükseltilmesi durumundaki su debisidir ki boschda bu değer 30 derece yani 10 dan 40 olarak (genelde de budur) kabul edilmiş, bu durumda tabiki 5 derecelik fark daha düşük debi oluşturuyor. (eca da bu far 32 ve 35 derece üzerinden verilmiştir. yani 10 -42 yada 10-45 şeklindedir.)

    Ayrıca italyanların özellikle elektronik kontrol devreleri , çalıştığım yerdeki çok daha gelişmiş makinalardan da biliyorum , kaliteli değildirler ve şikayetleri incelerseniz bu konuda çok şikayet var. Tabiki bu konuyu tetikleyen bir durumda TR standart olmayan şebeke gerilimi ve çoğu kişinin göz ardı ettiği frekansıdır. Çoğu cihazga gerileme karşı koruma varken frekans konusunda yoktur bu da özellikle frekans kontrollü fan motoru veya sirküle motoru gibi ünitelerde sorun yaratırlar.

    Tüketim değerlerine baktığımızda Ferroli Tr için bir veri yokken ingilteredeki sitede buldum min1,1 ile maks. 3,68 m3 /saat, bosch için 3,5 m3 / saat değeri (9,5 kwh/m3 yani 8170 kcal 1 m3 doğal gazın ısıl değerinden) ile ferrolinin daha yüksek ferroli 80 -60 da 29750 kcal bosch 28208 kcal 50-30 da ise ferroli 31300 kcal bosch 29928 kcal olarak verilmiş. Burda güç olarak ferrolinin az da olsa daha yukarda olduğunu söylebiliriz. Belki tüketimdeki farkda bundan olabilir mi? Evet hesap edince bundan kaynaklanıyor. (8170*0,18/1=1471 kcal)
    (Ecanın 30 kw 25800 kcal modeli 50-30 derecelik tesisatta doğal olarak 2,92 m3 ile maks tüketimde daha düşük zira çıkış gücü düşük, 35 kw olsaydı muhtemelen 3,5m3 civarında olurdu.) Tabiki ferroli Tr nin 3,68 m3 lük değeri niye vermediğide manidar bir durum.

    Burda diğer fayda sağlayacak bir uygulama bosch baca çapının 125/80 olarak ayarlanırken ferrolide 100/60 olduğunu gördüm bu da aslında daha fazla havanın emilebilmesi ve en önemlisi emilen havanın daha az ısınmasını sağlar. Bu da yine daha yüksek miktarda hava demek. Tanma verimi açısından faydalıdır. (ECA confoe premixde aynı ölçüde baca kullanır.)

    Diğer çok önemli olan modülasyon aralığı konusunda ferrolide bir bilgi yok ama güç aralığına bakdığımda %100 ile %30 arası olduğu anlaşılıyor, Boschunda aynı oranda yaptığını görülüyor. (ECA confeo premix de aynıdır)

    Ayrıca ferrolinin çift sirküle motoru bu serinin daha büyük güçteki 100 ve 101İ modellerinde var
    7 sene garantide bu modellerin diğer küçük 50-35-25 serilerinde tek sirküle ve teknik sayfada 5 ön sayfada 3 sene garanti verilmiş, Bosch ise 3 sene garantili,
    Sonuçta bana göre bosch özellik olarak daha ağır basıyor. Ferrolinin artıları bana göre doğruysa 5 senelik garanti süresi ve tüm italyan ürünlerde olduğu gibi düşük fiyatıdır.Teknik yönden bir üstünlüğü bulunmuyor, aksine bana göre eksileri var.
    Kolay gelsin.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 25 Kasım 2008; 15:26:01 >




  • teşekkür ederim, eline sağlık son derece faydalı oldu.
  • Antre8,56m²Koridor7,19m²
    Mutfak13,50m²Vestiyer (gömmedolap)0,72m²
    Salon33,53m²WC1,86m²
    Oda110,50m²Duş2,95m²
    Oda213,65m²Balkon14,88m²
    Ebeveyn Yatak Odası17,33m²Balkon25,80m²
    Ebeveyn Banyosu5,50m²TOPLAM NET ALAN125,97M²




    binbasım,
    petek ebatlarını ogrenemedim suanda eve haftadabir bakıyorum cevre duzeni yapılıyor
    tel actım ogrenemedim ,
    ama yalıtım iyi diye uzun tutmadık petekler 7 metre yoğuşmalı icin 12-15 olması gerek diye laf etmişti mutahit itibar edilirse.

    yogusmalı ya uygun hale getirecek maddi imkan olmayacagı icin su asamada zor olacak benım icin acıkcası hali ile o hesaba sokmayım seni cunku kullanamayacagım

    ancak cihaz nokta atış vitopend 200(viessman) diyorsun demek.
    "Buderus -Akıllı/Bilgisayarlı tipler daha iyidir ... kodlu urun "
    demiyorsan ibreyi buderustan kaydıracagım bak:)
    (oda termostatı - timer - vana) da al diyorsun yani
    (buderusun hangi modelleri yerli montaj-almanya üretimi olanlar ve olmayanlar farkediyor mu??bu konuda vaillant Orj. SAFİ alman diyorlar ama ismi zikrolmamıs forumda pek)




  • ARKADAŞLAR slm bu kalorifer petekleri nasıl yıkanır temizlenir. Hepsini çıkartıp suyla içini yıkatmak mı lazım. Bir cevap verin ona göre hareket edeyim..............................
  • arkadaşlar kastamonu da oturmaktayım ilimize dogalgaz bu yıl geldi şehrimizin kuzeykent mahallesinde dogal gazla ısınmaya başlandı.bizim bölgeye sanırım en az 1-2 yılı bulur gelmesi.dairem merkezi ısıtma ve yalıtımı olmayan binada sadece kendi dairemde olmak üzere 3 dairede camlar pimapen ve ısıcamlı diger daireler ahşap dograma binamızda 12 daire mevcut.ben en son katta oturmaktayım catıda izocam mevcut yalnız montalama yaptırmayı düşünüyoruz.dairenin net kullanım alanı 100 m2 petekler toprak marka döküm dilimli radyatör toplam petek boyu 10 m acaba ben bu petekleri degiştirmeden kombi ile calıştırabilirmiyim.hangi marka kombi almalıyım (yoguşmalı)aliminyum radyatör almam gerekirse ebatları hakkında bilgilerinizi bekliyorum.
    antre:6 m2 mutfak:11088 m2 lavabo:3.34 m2 cocuk odası:11.048 m2 salon L tipi:19.368 salon 19.091 y.odası:14.656m2 oda:16.154m2 hol:2.03m2 kiler:1.36m2.tesisatımızda eski sistem ben tesisatın görünmemesi için betonu kırarak mobil sistem yapmayı düşünüyorum acaba bana mobil sistem kaca mal olur vereceginiz bilgiler için şimdiden teşekkürler.saygılarımla




  • Günaydın Arkadaşlar,
    Kayınbiraderim yeni ev almış, 85 M2, 2+1, en üst kat, çatı ve dış cephe yalıtımı mevcut, Yer: Gemlik-Bursa...
    Yalnız yapan müteahhit Kalorifer petekleri ve kombi size ait demiş, onlarda bir kaç kombici ile görüşmüşler,
    bir kaçı yoğuşmalı tavsiye etmiş, dün görüştük kayınbiraderle, bana ilk satırdaki bilgileri verdi, ben o bilgilere ek olarak planda mevcut petek ölçüleri var mı dedim, varmış, hesapladı, 6,30 mt petek çıktı..
    Hatta bir tanıdığı aracılığı ile Buderus bayisi de onlara yoğuşmalı tavsiye etmiş, üstelik İthal gelen yoğuşmalı kombiden Türkiyede yapılan yoğuşmalı daha üstün size bundan takarız, çok memnun kalırsınız demiş..
    (sanırım ithal GB022, Türiyede yapılan dediği de GB042)
    Bende ona Maxfocus' un tavsiyeleri doğrultusunda
    "Bu ölçülerde ve bu m2 de yoğuşmalı kombi düz kombi gibi çalışır, ama yoğuşmalı verimi olmasa da sessiz ve sorunsuz bir kombi olsun dersen ben kullandığım GB022 kombiyi tavsiye ederim, Mutfakta duvarda duruyor, çalışıyor mu çalışmıyor mu belli bile değil, o kadar sessiz, ama GB042 için bişey diyemem,
    Başka kombi markalarından da fiyat al, petek olarak da DD Plus düşün."
    ..
    tavsiyelerinde bulundum..

    Sevgili dostumuz Maxfocus ne der bu konuda, haber bekliyor benden kayınbirader..!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demayc -- 26 Kasım 2008; 8:27:16 >




  • uzun süredir ilgiyle takip ettiğim forum sayesinde sizlerden birçok şey öğrendim. oluşan bilgi birikimi sayesinde bu ay doğalgaza geçen evimin bireysel ısınma ihtiyacını olabildiğince sağlıklı tesbit etmeye çalıştım. cihaz seçiminde de epey süren araştırmalar yaptım. bu arada kendi kararımı vermeye uğraşırken soranlara cihazlar konusunda edindiğim sıcak bilgileri de aktarmaya çalıştım. sonuç olarak 195 m2 dubleks güney cepheli evim için 18 mt-tül 22pkkp600 radyatör kullanmaya karar verip cihaz olarak da piyasaya yeni sürülen bosch-comfortcondense-3541 kombiyi aldım. kullanmaya başladıktan sonra deneyimlerimi yine sizlerle paylaşacağım.

    saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    ARKADAŞLAR slm bu kalorifer petekleri nasıl yıkanır temizlenir. Hepsini çıkartıp suyla içini yıkatmak mı lazım. Bir cevap verin ona göre hareket edeyim..............................


    Selamlar,

    Öncelikle sırf petekler değil tesisatıda temizlemekte fayda vardır. İlk olarak tesisattaki suyu eğer varsa tesisat üstündeki boşaltma vanasından tahliye edin, petekleri vana rakorlarından söküp vanaları kapatın , peteklerin için bazı kimyasal temizleme maddeleri ile temizleyen firmalar var bunları internetten araştırın, siz yapacaksanız sıcak suyla petek içlerine tahminen 2,5 -3 lt su dökerek (büyüklüğe bağlı) aslında mümkünse basınçlı su ile bir kaç kez doldur boşalt yaparak temizleyin(bu arada petek üstündeki hava alma vanasınıda açın) Bu işi ğetekleri sökmeden yapan uygulamacılarda var ama ne derece işe yarıyor bilemiyorum.
    Ancak 7-8 senelik özelliklede merkezi sistemde kullanılmış bir peteği içindeki çöküntüler kimyasal katkı olmadan tam temizlenmeyebilir.

    Ayrıca kombinin dönüş suyu hattı girişindeki filitreyide temizlemeyi kesinlikle ihmal etmeyin.
    Temizlik sonrası petekleri monte edin , peteklerin hava musluklarını kapatın, su giriş ve çıkış vanalarını açın ve tesisata kombi su ilave musluğundan su verin yanılız vanayı ilk etapda 1 tur kadar açın fazla açmayın ki kaçak vs durumda çok su akmasın. Kaçak kontrolünü takiben su ilave vanasını (bu arada kombiniz kapalı olacak)2 tur daha açın ve sırayla tüm petekleri dolaşarak tek tek hava alma musluklarından su gelen kadar bekleyin , su geldikten sonra 15-20 sn kadar daha bekleyip hava alma musluğunu kapatın. Bu işlemi tüm peteklere yapın , eğer tesisatınızda otomatik hava alma prüjörleri varsa bunlar ve kombinin üstünde varsa burdan da bir kısım hava tahliye edilecektir.
    Tüm bu işlemlerin sonunda kombiyi çalıştırın ve ısıtmayı devreye alın, 25 dk sonra petekleri kontrol etmeye başlayın üst kısımlarında soğukluk olan petekleri tespit edin, kombiyi kapatın , su ilave vanasını 1 tur açın ve tespit ettiğiniz peteklerin yine hava musluklarından su gelene kadar bekleyin, su geldikten sonra 15-20sn daha bekleyip musluğu vapatın.Tespit ettiğiniz diğer peteklerede aynı işlemi yapın.
    Bu konuda aslında profesyonel bir firmaya yaptırmak daha doğru olur. Ama kendinizde yapsanız eskisine göre daha temiz bir tesisat elde etmiş olacaksınız.
    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci

    uzun süredir ilgiyle takip ettiğim forum sayesinde sizlerden birçok şey öğrendim. oluşan bilgi birikimi sayesinde bu ay doğalgaza geçen evimin bireysel ısınma ihtiyacını olabildiğince sağlıklı tesbit etmeye çalıştım. cihaz seçiminde de epey süren araştırmalar yaptım. bu arada kendi kararımı vermeye uğraşırken soranlara cihazlar konusunda edindiğim sıcak bilgileri de aktarmaya çalıştım. sonuç olarak 195 m2 dubleks güney cepheli evim için 18 mt-tül 22pkkp600 radyatör kullanmaya karar verip cihaz olarak da piyasaya yeni sürülen bosch-comfortcondense-3541 kombiyi aldım. kullanmaya başladıktan sonra deneyimlerimi yine sizlerle paylaşacağım.

    saygılarımla


    Selamlar,

    Güzel haberlerini bekliyoruz, ancak bir kaç hatırlatma yapıyorum, 18 mt petek için tesisatının en az bir parmak başlangıç olmasını son 4-5 peteğe kadarda bu şekilde devam etmeni öneririm, Mobil sistem yani kollektörli ise sorun değil.
    Petek bağlantılarınında çapraz yada en azından alttan giriş çıkış olması şart. 18 mt petekde tesisat çok önemli aksi durumda sirküle problemi yaşanması muhtemel sorunların başında gelir. Buna dikkat edin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demayc
    Günaydın Arkadaşlar,
    Kayınbiraderim yeni ev almış, 85 M2, 2+1, en üst kat, çatı ve dış cephe yalıtımı mevcut, Yer: Gemlik-Bursa...
    Yalnız yapan müteahhit Kalorifer petekleri ve kombi size ait demiş, onlarda bir kaç kombici ile görüşmüşler,
    bir kaçı yoğuşmalı tavsiye etmiş, dün görüştük kayınbiraderle, bana ilk satırdaki bilgileri verdi, ben o bilgilere ek olarak planda mevcut petek ölçüleri var mı dedim, varmış, hesapladı, 6,30 mt petek çıktı..
    Hatta bir tanıdığı aracılığı ile Buderus bayisi de onlara yoğuşmalı tavsiye etmiş, üstelik İthal gelen yoğuşmalı kombiden Türkiyede yapılan yoğuşmalı daha üstün size bundan takarız, çok memnun kalırsınız demiş..
    (sanırım ithal GB022, Türiyede yapılan dediği de GB042)
    Bende ona Maxfocus' un tavsiyeleri doğrultusunda
    "Bu ölçülerde ve bu m2 de yoğuşmalı kombi düz kombi gibi çalışır, ama yoğuşmalı verimi olmasa da sessiz ve sorunsuz bir kombi olsun dersen ben kullandığım GB022 kombiyi tavsiye ederim, Mutfakta duvarda duruyor, çalışıyor mu çalışmıyor mu belli bile değil, o kadar sessiz, ama GB042 için bişey diyemem, Başka kombi markalarından da fiyat al, petek olarak da DD Plus düşün.".. tavsiyelerinde bulundum..
    Sevgili dostumuz Maxfocus ne der bu konuda, haber bekliyor benden kayınbirader..!


    Selamlar,

    85 m2 gemlik çatı katı dş cephe yalıtımı var ama çatı ve tabanda ne var ? Camlar herhalde ısıcamdır.
    Petekler DD plus serisi güzel seçim, ECA nında daha uygun fiyatlı aynı teknoloji ile üretilen petekleri var alternatif olabilir.
    Bursa -Gemlik 2. ısı bölgesinde yer alıyor.Aslen 45 kcal ama yalıtımdan dolayı 40 kcal üstünden hesaplanabilir ama çatı katı olduğu için 45 den düşünelim. 10327 kcal kabaca ısıl ihityaç söz konusu, bu durumda Gb022 de Gb042de gayet yeterli cihazlardır. Gb042 ile G022 arasında 350 ytl gibi bir fark var. Tercih sizin ama bu fark için gb022 düşünmekde doğru olur.
    Öte yandan alternatif olarak ucuz çözüm DD nanomix 24 kw, ECA confeo premix 24 kw , baymak brötje novadens premix 22 kw rahatlıkla işinizi görür. Bu üçü içinde ECA yı öneririm. Ama buderus gb022 yi de öncelikle tercih ederim.

    Tesisat konusunda üç çeyrek bir tesisat size yeterli olacaktır, herhalde sıva altı yapılmış olmalı, oksijen bariyerli boru kullanılmış mı buderusların eşanjör ömrü açısından oks. bariyerli boru kullanılması çok önemli.Eper oks. bariyerli boru değilse Viessmann veya ECA tavsiye ederim.
    Petek bağlantılarınıda çapraz veya en azından alttan giriş çıkış olmasını öneriyorum.

    Petek boyu ise pkkp22 h:60 için 6,3 mt 90 -70 tesiatta 14490 kcal verir 75 -65 ise 9500 kcal , bu durumda petek boyunu en azından 7 mt olarak
    ayarlamanız gerekiyor. (10327 / 1500 = 6,89) Yoğuşmalıdan daha fazla yararlanmak içinde 8,2 mt olmasını öneririm.
    Kolay gelsin.




  • Kayseride oturuyorum.100 m2 evin ahşap tek cam pencereleri cumartesi günü pimapenle değiştirdim.Evin içerisindeki ısı ve ısı kaybı hissedilir derecede farketti. 3 odası güneye bakan cephem var.Diğer 2 yan (Doğu-batı) cephem yan binalara bitişik ve 3. cephem ışıklığa bakıyor.Merkezi sistem kömür ile ısınırken pek problem yaşamıyordum.Ferdi kombili ısıtmaya geçince terleme problemi başladı.Geçen sene tek cam iken terleme çok oluyordu.Güneye bakan 3 pencereyide cumartesi günü pimapen yaptırdım.Yaklaşık 4 m*1,9 m komple cam olan pencerelerimde terleme nerdeyse hiç yok gibi.Ama cephesi 3,5 m olan ve diğerlerine daha küçük olan ve daha az güneş alan odamın,2*1,9 m si cam ve geri kalan 1,5 m si duvar olan odasında damlayacak derecede terleme oluyor.Şu sıralar havalar çok soğuk değil.Günlük 2-3 saat yakmakla idare ediyoruz.Sebebi ve çözümü konusunda yardımcı olursanız sevinirim.Selamlar




  • İlave olarak alt katım ve üst katım şu an malesef boş yanmıyor.
  • quote:

    Sn.maxfocus,
    Daha öncede sorularımı cevaplamış ve yardımcı olmuştunuz.Kayseride oturuyorum.100 m2 evin ahşap tek cam pencereleri cumartesi günü pimapenle değiştirdim.Evin içerisindeki ısı ve ısı kaybı hissedilir derecede farketti. 3 odası güneye bakan cephem var.Diğer 2 yan (Doğu-batı) cephem yan binalara bitişik ve 3. cephem ışıklığa bakıyor.Merkezi sistem kömür ile ısınırken pek problem yaşamıyordum.Ferdi kombili ısıtmaya geçince terleme problemi başladı.Geçen sene tek cam iken terleme çok oluyordu.Güneye bakan 3 pencereyide cumartesi günü pimapen yaptırdım.Yaklaşık 4 m*1,9 m komple cam olan pencerelerimde terleme nerdeyse hiç yok gibi.Ama cephesi 3,5 m olan ve diğerlerine daha küçük olan ve daha az güneş alan odamın,2*1,9 m si cam ve geri kalan 1,5 m si duvar olan odasında damlayacak derecede terleme oluyor.Şu sıralar havalar çok soğuk değil.Günlük 2-3 saat yakmakla idare ediyoruz.Sebebi ve çözümü konusunda yardımcı olursanız sevinirim.Selamlar
    İlave olarak alt katta kombi döşenmedi kışın kimse kalmıyor ve üst katım şu an malesef kiracı çıktı,boş yanmıyor.


    Selamlar,

    Camlar iyi olmuş yanlız terleme sorunu tamamen dış cepheden gelen ısı farkından ve evinizdeki nem oranınla ilgilidir.
    Şöyleki camlarımızda oluşan buhar , ortamdaki nemin yoğuk bir nesmeye çarpması sonucu yoğuşması ve hal değişrerek sıvı hale geçmesidir. (aynı yoğuşmalı kombelerdeki temel mantık gibi)
    Bu durumu önlemek için kalıcı yöntem aslen mantolama şeklinde yalıtım yapmaktır. Sizin için bu işin doğrusu dış cepheden yapılması ama bu mümkün değilse içerde dış cephelerini ve tavanı yaptırmanız gerekli, Eskiden merkezi sistemde tüm bina ısındığı için bu sorunu çok yaşamıyordunuz ama şimdi tüm bina ısınmadığı için (üst alt katın ısıtma durumuda önem kazanıyor) özellikle dış cephelerde ve de burdaki kiriş ve kolon üzerlerinde ağırlıklı olarak bu sorun malesef oluyor. Bende güneye bakan teras altı iki odamda aynısı oluyordu bu sene tavandan mantolama yapınca bunu kestiğimi düşünüyorum, zira şu ana kadar hiç olmadı. Havalar soğusun net olarak anlaşılacak.
    Kısaca sizin dairede ısı artık daha az kaçıyor ve tavana doğru yükseliyor, ama dış duvarlar soğuk bu nedenle içerdeki nem yoğuşup su damlası oluyor. Isınan hava yükseldiği içinde bu sıkıntıyı tavan köşe birleşim yerlerinde yoğuşan nemin, çıkma tabir edilen kiriş kenarlarından damlaması yalıtımsız binalarda çok görülen bir olaydır. İşte içerden yapılan mantolamanın, tavanada yapılmadığı sürece bu duruma faydasıda olmuyor.

    Dairedeki nem oranınada kontrol edin %50-55 ideal değer ama daha yüksekse bunun nedeninide kontrol etmek lazım, mesela eşlerimizin sıklıkla yaptığ bir şey petek üstüne kurusun diye olur olmaz bir şeyler konması, hatta bazı hn. abartıp yıkadıkları çamaşırı petek üstüne seriyorlar. Bu gibi durumlarda bu sorunu arttırıcı etkide bulunur.
    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 26 Kasım 2008; 11:28:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci

    uzun süredir ilgiyle takip ettiğim forum sayesinde sizlerden birçok şey öğrendim. oluşan bilgi birikimi sayesinde bu ay doğalgaza geçen evimin bireysel ısınma ihtiyacını olabildiğince sağlıklı tesbit etmeye çalıştım. cihaz seçiminde de epey süren araştırmalar yaptım. bu arada kendi kararımı vermeye uğraşırken soranlara cihazlar konusunda edindiğim sıcak bilgileri de aktarmaya çalıştım. sonuç olarak 195 m2 dubleks güney cepheli evim için 18 mt-tül 22pkkp600 radyatör kullanmaya karar verip cihaz olarak da piyasaya yeni sürülen bosch-comfortcondense-3541 kombiyi aldım. kullanmaya başladıktan sonra deneyimlerimi yine sizlerle paylaşacağım.

    saygılarımla


    Selamlar,

    Güzel haberlerini bekliyoruz, ancak bir kaç hatırlatma yapıyorum, 18 mt petek için tesisatının en az bir parmak başlangıç olmasını son 4-5 peteğe kadarda bu şekilde devam etmeni öneririm, Mobil sistem yani kollektörli ise sorun değil.
    Petek bağlantılarınında çapraz yada en azından alttan giriş çıkış olması şart. 18 mt petekde tesisat çok önemli aksi durumda sirküle problemi yaşanması muhtemel sorunların başında gelir. Buna dikkat edin.



    teşekkürler maxfocus

    tesisatı, henüz inşaat sırasında ilerde kombi kullanabilirim düşüncesiyle dizayn ettirmiştim. kollekörü kombi konulması en muhtemel mutfak duvarı dibine koydurdum. yine aynı yere sıcak-soğuk su hattı ve elektrik hattı çektirmiştim. hatta eski şofbeni atıp hermetiğini alarak kombi baca deliğini boş bırakmamaya dikkat etmiştim. ayrıca eve taşınmadan önce gaz hattını bile çektirmiştim. şimdi sadece şofben çıkıp yerine kombi takılacak o kadar. merkezi kaloriferle kollektör arasındaki bağlantıya da kaliteli vanalar taktırmıştım. yani özetle petek boyu ayarlamak dışında en ufak bir tadilat ihtimaline karşı önlemlerimi zamanında almıştım.
    üst kattaki kollektöre giden bağlantı boruları bir parmak. zannederim sorun çıkarmaz.kollektörlerin girişine ilave ettirdiğim kombi bağlantı t leri ise 3/4. sistem de mobil. ama petek bağlantıları tek taraftan altlı-üstlü yapılmış. büyük peteklerde sorun olur mu bilmiyorum. aldığım cihazın debi-yükseklik eğrisi beni sıkıntıya sokmayacak gibi geldi. alt-üst kollektörler arası 3m den az.

    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: napsakki
    Antre 8,56m²
    Koridor 7,19m²
    Mutfak 13,50m²
    Vestiyer (gömmedolap 0,72m²
    Salon 33,53m²
    WC 1,86m²
    Oda1 10,50m²
    Duş 2,95m²
    Oda2 13,65m²
    Balkon1 4,88m²
    Ebeveyn Yatak Odası 17,33m²
    Balkon2 5,80m²
    Ebeveyn Banyosu 5,50m²
    TOPLAM NET ALAN 125,97M²
    binbasım, petek ebatlarını ogrenemedim suanda eve haftadabir bakıyorum cevre duzeni yapılıyor tel actım ogrenemedim ,
    ama yalıtım iyi diye uzun tutmadık petekler 7 metre yoğuşmalı icin 12-15 olması gerek diye laf etmişti mutahit itibar edilirse.
    yogusmalı ya uygun hale getirecek maddi imkan olmayacagı icin su asamada zor olacak benım icin acıkcası hali ile o hesaba sokmayım seni cunku kullanamayacagım ancak cihaz nokta atış vitopend 200(viessman) diyorsun demek. "Buderus -Akıllı/Bilgisayarlı tipler daha iyidir ... kodlu urun " demiyorsan ibreyi buderustan kaydıracagım bak:) (oda termostatı - timer - vana) da al diyorsun yani (buderusun hangi modelleri yerli montaj-almanya üretimi olanlar ve olmayanlar farkediyor mu??bu konuda vaillant Orj. SAFİ alman diyorlar ama ismi zikrolmamıs forumda pek)


    Selamlar,

    126 m2 net kullanım alanı var ama net ısıtma m2 niz 112,71. Bu durumda Antalya birinci bölge ve yalıtımlı bina 25 kcal üstünden 7608 kcal kabaca ısı gereksinimi çıkıyor.(30 alsaydık bile 9129 kcal olurdu) 7608 /1500 en azından 5,1 mt gerekirdi sizin 7mt pkkp22 serisinden h:60 yüksekliğinizde peteğiniz varsa yoğuşmalı için rahatlıkla yeterli. Yanlız 7608 kcal çok düşük bir değer (eh yer antalya olunca ısınmaktan çok sıcaktan korunmak için yalıtım yapıyorlardır herhalde ) , bu nedenle gücü düşük bir kombi seçmek gerekiyor ki modülasyon aralığı içinde kullanın aksi durumda kombi daha sık devreye girip çıkacak. Peteklerinizin tipini ve yüksekliğini öğrenebilirmisiniz.
    Çok yakından iş ilişkilerimiz olduğu için müteahhitleri tanırım, çoğunlukla politikacılar gibidirler, arasıra çıkan istisnalarda kaideyi bozmaz.
    12-15 mt petekle antalyada en az 190m2 net ıstma alanı yoğuşmalı ile ısıtılır , tabiki hangi petek tipinide kast ettiğine göre bu değişir ama Antalya kışın bile ılıman iklimde.
    Vaillant mı saf almanmış vaillantın bir çok farklı ülkede fabrika ve tesisleri var bu nasıl safkan. Artık saf marka kalmadı dostum, vieesmann almanların içlerinde en safı olabilir(onunda almanya dışında fab. var). Buderusu bosch satın aldıktan sonra , yeni gb042 leri parça getirip manisa fabrikada topladıklarını duydum ama sonuçta parçalar dışardan geliyor.
    Vaillant konusuna gelince buderus ve viessmannın arkasından gelir ve fiyatı daha uygundur ama ürün kalitesi olarakda daha düşük, size yoğuşmasız olarak 17000 kcal vuw plus 202-5 , vuw296 yoğuşmalı modelleri uygun olur.
    Buderusun akıllı ve bilgisayarlı kombi dediğiniz modelleri yoğuşmasızlar ve akıllı denilen U serisinden size sadece yeni çıkan U062 öneririm, sadece bu üründe çift eşanjör vadır ve yeni tasarım ısı eşanjörüne sahiptir. Diğerleri ise tek eşanjörlüdür. Antalya gibi yerde de sıcak su ihtiyacı her zaman gerekir. Fiyat olarakda U062 vereceğiniz paraya baymak , demirdöküm nanomix yoğuşmalı alırsınız, hatta ECA nın 24 kw lık yoğuşmalısını bile bulabilirsiniz. Yoğuşmalı varken niye yoğuşmasız alalım ki?
    Bilgisayarlı denilenler ise U122ler ve zamanın çok kaliteli bir ürünü,çok iyi özellikleri var ama en başta yoğuşmalı değil ve artık eskidi üstündeki özellikler nerdeyse yeni nesil bir çok kombide var . Fiyatı ise gerçekten çok pahalı yoğuşmalı fiyatını aşıyor. Bu ürünü banada önermişlerdi,
    tüketim değerleride oldukça iyidir. Şu an ki bir çok ürüne bu konuda üstünlük sağlar, bunu kartal rahmanlardaki buderus bayisinin sahibide evinde kullanıyor, bana özelliklerini bu sene şubatta anlatmıştı. bu üründe kullanılan elektronik anakartın aynısı U052 ve 62 de de vardır ama 112 özellikleri daha iyi, ama fiyatıda 1200-1300€ civarında, bence hiç gereği yok. bu rakkama zaten gb022 buderus yoğuşmalıyı rahatlıkla alıyorsunuz.

    Size bir önerimde cop değeri yüksek invertör klima kullanmanız kışın ısıtma yazın soğutma için kullanırsınız. Araştırırsanız uygun olduğunu görürsünüz. http://www.kuzeyiklimlendirme.com/sanyo/sanyo_multi_split_klimalar.html linkinden multi split olarak örnek veriyorum.
    Kolay gelsin.




  • Ben izolasyon konusuna sarmış durumdayım emre arkadaşım 30 m2 lik tavan kısmını 3 cm lik xps ile kaplattım yazmışsın m2 başına 30 ytl gibi bir fiyat biçmişsin bu dışa mantolama fiyatları ile aynı gibi şimdi bende içten mantolama uygulamak istiyorum ama alçı harici kısmı kendim yapacam birde benim işim daha zor olacak çünkü tüm zeminlere döşemek istiyorum,tavan,zemin,yan duvarlar full yani tabi zemine ince kullanacaz 5 mm olanlardan ama kapı kısımlarında duvarın kırılması gerekecek birde 3 cm lik xps için + bide 5 mm alçı dersek 4x 3,5 = 14 cm toplam dört duvardan feda edecez sade kapı tarafını kırmak zorunda olacağımdan 115 mm düşer ama bir odanın bile izolasyonu baya bir tutacaktır ,b,irkaç odanın üzerini izocam ile kapattım orda küf ve su oluşumu durdu ama dediğim gibi masraftan dolayı tümünü birden yapamıyorum
  • maxfocus,
    mailde duzeltmeye calıstım ama bakmaya fırsatın olmadı demek,
    Üstat ev ankarada profili girip düzeltecegim simdi hic haberim yoktu .

    bu durumda hesaplar degisecek heralde ve seni bosuna yormus oldugum icin üzüldüm.

    bir de yardımcı olmak icin soyluyorsun elbette ama karpuz kabugu etkisi yapıyor bende :)
    işte onu alana kadar DD Baymak ... yogusmalı al deyince...
    ..
    öneriler hala aynımıdır antalya - ANKARA olunca.
    --
    öneriyi saf ve samimi birine yapar gibi yaparsan sevinirim (şu marka şu model ve/veya bu marka bu modelden cebine uygun olanı /istedigini al gibisinden :)

    o dogrultuda ben de gidip sahaya cıkayım haftasonu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kerim73
    arkadaşlar kastamonu da oturmaktayım ilimize dogalgaz bu yıl geldi şehrimizin kuzeykent mahallesinde dogal gazla ısınmaya başlandı.bizim bölgeye sanırım en az 1-2 yılı bulur gelmesi.dairem merkezi ısıtma ve yalıtımı olmayan binada sadece kendi dairemde olmak üzere 3 dairede camlar pimapen ve ısıcamlı diger daireler ahşap dograma binamızda 12 daire mevcut.ben en son katta oturmaktayım catıda izocam mevcut yalnız montalama yaptırmayı düşünüyoruz.dairenin net kullanım alanı 100 m2 petekler toprak marka döküm dilimli radyatör toplam petek boyu 10 m acaba ben bu petekleri degiştirmeden kombi ile calıştırabilirmiyim.hangi marka kombi almalıyım (yoguşmalı)aliminyum radyatör almam gerekirse ebatları hakkında bilgilerinizi bekliyorum.
    antre:6 m2 mutfak:11088 m2 lavabo:3.34 m2 cocuk odası:11.048 m2 salon L tipi:19.368 salon 19.091 y.odası:14.656m2 oda:16.154m2 hol:2.03m2 kiler:1.36m2.tesisatımızda eski sistem ben tesisatın görünmemesi için betonu kırarak mobil sistem yapmayı düşünüyorum acaba bana mobil sistem kaca mal olur vereceginiz bilgiler için şimdiden teşekkürler.saygılarımla


    Selamlar,

    Öncelikle Kastamonu nun 4. ısı bölgesinde yani en soğuk bölgelerden biri olduğunu düşünerek, yalıtım diyorum. Zira yalıtım olmaksızın çok ciddi tüketiminiz olur ve bu da ciddi maliyet demek.
    Hatta bu gaz fiyatlarıyla moraliniz bozmak istemem ama , merkezi sisteme devam etmenizi öneririm.
    4. ısı bölgesinde kombi sınıfı cihazlar normal durumda yapılan binalar için m2 ye bağlı olarak uygun güçte olmayabiliyorlar. (yetersiz kalıyorlar) Bu nedenle dah abüyük güçteki duvar tipi kazan, kat kaloriferi veya merkezi sistem ısıtma uygulamaları kullanılıyor.
    Binadaki Yapı elemanlarının ısı geçiş katsayılarının en azından aşağıdaki değerlerde olması gereklidir.
    Duvar Yüzeyleri Isı Geçiş Katsayısı, W/m2K : 0.34
    Taban/Döşeme Bileşenleri Isı Geçiş Katsayısı, W/m2K : 0.44
    Tavan Bileşenleri Isı Geçiş Katsayısı, W/m2K : 0.32
    Pencere Bileşenleri Isı Geçiş Katsayısı, W/m2K : 2.8
    Neyse bunlar çok teknik oldu kısaca yalıtım demek istiyorum.Bu arada mantolam yaptıracaksanızda en azından 32 densty yoğunluğunda ve 5 cm lik plakalardan aşağısını düşünmeyin.

    Döküm peteklerin farklı tipleri vardır , ısıs hesabıda dilim sayısına göre yapılır, genelde 90 -70 derecelik tesisatta 100 -130 kcal veren tipleri seçiliyor, hangisi tip bilemiyorum. Size bir kaç örnek resim vericem kontrol edersiniz. Bunun dışında petek yüksekliğini ve derinliğini verirseniz tipini bulabiliriz. 10 mt ye yaklaşık 10000/60= 166 adet dilim sığar bu da tahminen 16600 kcal ile 21580 kcal arasında demektir. 100 m2 net ısıtma m2 olan bir dairenin 4. ısı bölgesinde kabaca 20000 kcal ısı ihtiyacı olur. 134 mm derinlik 623 mm su giriş çıkış aks aralığındaki DD ridem serisi 4 kolonlu döküm petekler bir dilimde 90-70 derecelik sistemde 20 derecelik oda için 136 kcal veriyorlar.
    Bu durumda sisteminiz 90 -70 olduğu ve genel olarak soğuk bölgede olduğunuzdan bu petekleriniz çok iyi temizletmek şartı ile yoğuşmasız bir kombi ile kullanabilirsiniz.
    Yoğuşmalı için ise mevcut peteklerinize , 99*166 = 16434kcal 20000 / 16434 = 3566 kcal / 1500 = 2,4 mt panel olarak pkkp22 h:60 lardan min. ilave etmeniz gerekecektir. Daha etkin bir yoğuşma performansı için buna 2,6 mt daha ilave edebilirsiniz.

    Bu iş kaça çıkar ben bu için ticaretini yapmıyorum bu nedenle size sadece yorum yapabilirim, tahminen yoğuşmasız olarak DD nitron 26000 kcal olursa + tesisat ve malzeme (doğal gaz dahil)+ petekler (2,4mt) + abonelik ve proje + işçilik = 4000ytl bulur. Yoğuşmalı da ise 6000 ytl yi bulur.

    Kombi olarak yoğuşmalıda size 30 kw 25800 kcal yoğuşmalı bir ürün gerekir. Yoğuşmasızda ise 28 kw 24080 kcal veya 26000 kcal lık bir ürün yeterlidir.

    Tabiki oda m2 lerini ve petek tiplerini verebilirseniz daha kesin yorumlarda bulunabilirim. Zira petek tipleri ve oda m2 leri , tavan yüksekliği , binanın duvar yapısı , yönü , cam m2 vb değişkenler belli olmadığı için bu verdiğim değerler sadece destekli tahmindir.
    Kolay gelsin.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 26 Kasım 2008; 15:36:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alperen_69

    Ben izolasyon konusuna sarmış durumdayım emre arkadaşım 30 m2 lik tavan kısmını 3 cm lik xps ile kaplattım yazmışsın m2 başına 30 ytl gibi bir fiyat biçmişsin bu dışa mantolama fiyatları ile aynı gibi şimdi bende içten mantolama uygulamak istiyorum ama alçı harici kısmı kendim yapacam birde benim işim daha zor olacak çünkü tüm zeminlere döşemek istiyorum,tavan,zemin,yan duvarlar full yani tabi zemine ince kullanacaz 5 mm olanlardan ama kapı kısımlarında duvarın kırılması gerekecek birde 3 cm lik xps için + bide 5 mm alçı dersek 4x 3,5 = 14 cm toplam dört duvardan feda edecez sade kapı tarafını kırmak zorunda olacağımdan 115 mm düşer ama bir odanın bile izolasyonu baya bir tutacaktır ,b,irkaç odanın üzerini izocam ile kapattım orda küf ve su oluşumu durdu ama dediğim gibi masraftan dolayı tümünü birden yapamıyorum


    Selamlar,

    Dairenizin dış cepheye bakan (atmosfere açık )tüm duvarlarını, ayrıca kolon ve kirişlerinde (köşe dönüşleride dahil) yapmanız gerekiyor.
    Bu işlemlerde dış cepheye bakan kapı, balkon olabilir, ayrıca merdiven boşluğuna bakan daire kapısı var, birde cam pervazları size sorun çıkarır.
    Benim dairede allahtan almadan önce tüm dış duvarlar 3 cm ile yapılmış ama yoğunluğu 24-26 gibi yinede hiç olmamasından daha iyi, bende teras altı tavanlarını yaptım. Bunları yaparken en büyük sıkıntım karton piyerler oldu allahtan set payı 3cm kurtadığı için sorun olmadı, Ama perde raylarının olduğu kısma yapmak çok zor oldu rayı sök tekrar tak. Evde battı çıktı bu işler eşya varken çok pis işler ,sonra birde hanımla papaz oluyoruz.
    Ayrıca senin bir sorununda süpürgelikler olacak bunları yapman gerekecek.(ahşapsa söküp tekrar takıcan). Bak düşündükçe aklıma geliyor mantolama yapacağın duvarlardaki peteklerinin askı mesafelerini kontrol et, zira mantolama yaptığında 4 cm yakın duvar kalınlığı artacak , askıların mantolamanın içinde bıraksan yine kurtarmaya bilir, birde petek tesisat bağlatıları bunlarında birbirini karşılamayacağını unutma .
    Bence bu askı saçlarının altına 3 cm kalınlığında ahşap takozlar kestir ve bunları mantolama öncesi duvar monte et ,askı saçlarınıda bunun
    üstüne , bu şekilde peteklerin askı saçları problem olmaz, ama bağlantılarında 3 cm öne gelmesi gerekir. Muhtemelen 2cm lik takozlarda kurtarır.
    4 cm mantolama olsa saçlar 2 cm gömük olacak , benim bir yerde bu yüzden 2 cm kullandım petek askı sacı kurtarmıştı. Ben mecbur kalıp sacı tamamen gömdüm zira borular bakır esneme şansı yok.

    İşte tüm bunlardan dolayı dış cepheden yapılan en iyisi ama gelde bunu diğer dairelere anlat , bizde 18 daire var yarısında mal sahibi yarısında kiracı var, aslen kendi dairesinde oturan mal sahipleri katılıyor ama diğerlerinde sorun var. kendileri oturmadığı için umurlarında değil, yeni yönetmelikde oylamada itiraz için %20 demiş. Bu yüzden teknik gereksinim zorunluluğundan dolayı yapılması gerekir şartı lazım. Bu da bilir kişi raporu ve mahkemede dava açmak demek yani en az 1 sene sürer masraflarda cabası. Gerçi bu iş olduğunda o yanaşmayanların dairesini haciz kararı ile satışa bile çıkarabilirsin. ama hep uğraşmak gerekiyor.

    Ben malzemeyi kendim toptancıdan aldım, yapan ustada bizim binada oturuyor tanıdıkdı , bu nedenle uygun oldu yoksa, bu fiyata biraz zor.
    Aslında işçilik malzemeden fazla tuttu buda ayrı konu.
    Çatı arasına çatı şilteside yapabilirsin ben uygulamasını yapıcam buda çok fark yaratır.
    Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 184185186187188
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.