Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (1503. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15011502150315041505
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ASTER71

    üstadlar demirdöküm aden marka kombi kullanıyorum.pek memnun değilim 1200 tl civarı dd adenden daha verimli cihaz önerebilirmisiniz
    ev 110 m2
    kuzey -batı cephe
    6 m petek boyu
    ısı yalıtımı yapılmış
    yer Ankara-Dikmen

    Eviniz yalıtımlı bile olsa Ankarada 6mt petek 110m2 ev için yetersizdir üstelik hiç güneş görmeyen kuzey cephesi var. Eski kombiniz bacalı galiba o yüzden yeni kombi için öncellikle proje gerekiyor. Sadece kombi değiştimeniz bu etapta 1700 TL'yi bulabilir. Önerilere gelince benim tavsiyem Premix Yoğuşmalı kombi olacaktır. 1500 TL cıvarı Demirdöküm Nitromix, Ariston Clas Premium EVO, Baymak Falke Condense veya ECA Confeo Premix tavsiye ederim. 1200 TL'den fazla veremem diyorsanız Ferroli Domiproject, Ferroli Domitech veya Demirdöküm Nitron ön plana çıkıyor.




  • sayın disintegration yanlış hatırlıyor olabilirim ama sanırım termostatik vana var ise oda termostatına gerek yok demiştiniz...az yukarda 2si kombine edilebilir demişsiniz....ben oda termostatı almadım ama bütün peteklere trv taktırdım...kullanıma bakarak gerekirse ilerleyen zamanda ot taktırabilir miyim?..

    bir de kombilerde devirdaim pompası ot yoksa sürekli çalışıyor benim bildiğime göre.....bu pompa hızını su miktarına göre otomatik ayarlayabiliyor mu yoksa standart hızla mı çalışıyor?...pompa üzerinde sanırım manuel kademe düğmesi var , ya da bunu bu düğmeyi bir alt kademeye indirmeye gerek var mı? arkdaşalar...... (kombim immergas victrix 26)
  • siriusblack2051 S kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Ev yeni ve petekler konduğuna göre, evin ısı kaybı hesaplamaları yapılmış olmalı. Önce evin toplam ısı kaybını ve peteklerin kaç derece petek sıcaklığına (terminolojiyi kullanırsak petek giriş/çıkış sıcaklık işletmesi) göre boyutlandırıldığını öğrenirseniz değerlendirme ve önerilerimiz daha isabetli olur.
    Bununla birlikte, mevcut peteklerin 22/600 panel (yükseklik 60cm kalınlık 10,5cm) olduğunu kabul edersek ve 75/65 derece kalorifer işletmesi (70C petek sıcaklığı sağlar) kullanıldığını varsayarsak;
    evin toplam ısı kaybının 23500kcal/h (28,4Kw eder) olduğu bulunur. (15,7m x 1500kcal/h.m = 23500kcal/h) (70C'deki 1 metre 22/600 panelin 20C oda sıcaklığında verdiği ısıl değer yaklaşık 1500kcal/h.m alınır)
    Bu şekilde yapılan hesaplamada, 30Kw kapasiteli kombilerin ısıl ihtiyacı karşılayacağı söylenebilir. Ama ısı hesaplamaları doğru yapılıp petek metrajları ısı kaybına göre ve 70C petek sıcaklığında belirlendiyse bu durum geçerlidir.
    Öte taraftan 30 ile 35Kw komiler arasında çok da fiyat farkı olmadığı gibi son yıllarda çıkan 30-35Kw cihazlar arasında minimum ısıl güç bakımından anlamlı farklar olmadığından 35Kw tercihi fazla sarfiyat vb sorun oluşturmayacak; üstelik biraz daha fazla kullanım suyu sağlayabilecektir.
    Marka/model olarak forumun son 3-5 sayfasında önerilen herhangi bir cihaz olabilir. İlinizdeki servis yaygınlığı ve memnuniyet düzeyini de dikkate alarak, içlerinden birini tercih etmek size kalmış...




  • astrafe A kullanıcısına yanıt
    OT ve TRV aynı ortamda (odada) olmaz, ama kombinasyonu yapılabilir, özellikle çok ısınan odalara TRV taktırmak tasarruf açısından şarttır. Devirdaim pompası OT yoksa sürekli çalışır doğrudur. Peteklerde TRV varsa tesisatta dolaşan su miktarı azılacağı için 2 kademeyi deneyebilirsiniz, hatta 6mt cıvarı peteğiniz varsa en alt kademede bile sorun yaşamayabilirsiniz bu da size elektrikten tasarruf olarak geri döner.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: japo

    Arkadaşlar herkese selam,cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
    İstanbul çağlayanda yeni aldığımız daire için kombi önerisi rica edeceğim
    Dairenin özellikleri şöyle alt kat 2+1 70 m2 üst kat 2+1 50 m2 olan bir dublex binanın dışında mütahitin yaptığı mantolama mevcut dublex in üstü beton üstünde agaç çatı ve mebran kaplama var.
    Dairede 8 metre petek +banyo peteği kullanılmış kombi yeri mutfakta
    Para olarak biraz sıkıntımız var o yüzden normal kombi tercih ediyorum ama baymağın veya başka bir markanın ucuz ama sizin önereceğiniz bir kombisi olursa düşünürüm (amacım ucuz ama dandik bir yoğuşmalı almamak)
    İstanbulda gaz projesi ve kombiyi satıp montaj yapacak arkadaşlarlada telefonla veya mesajla görüşebilirim
    SAYGILAR

    merhaba eviniz hayırlı olsun.mantolamalı dubleks bir evde premix yoğuşmalı kombiden başka birşey düşünmeyin.forumda sürekli olarak önerdiğim baymak falke condense ve baymak duo tec kendi yakınlarım dahil olmak üzere birçok evde önerdim/aldırdım.kesinlikle öneririm
    Cihazlar premix yoğuşmalı (TAM YOĞUŞMA) fiyat 1500-1600lira civarında satılır
    Cihazlar sorunsuz malzeme kalitesi çok iyidir: cihazlar net 44 kilodur
    Cihazlarda dış kasasının haricinde 1 tane daha kasa var bu özelliğine Cold Burner Door teknolojisi denir:Bu özellike sayesinde cihazın yanma odası mükemmel çalışır ve cihaz sessiz çalışır,Ayrıca bu cihazların modülasyon aralığı geniştir %19,5 - %100

    alternatif kombi olarak:eca confeo premix s öneririm.eca confeo premix'te malzeme kalitesi iyidir.yıllardır piyasada satılan kendini kanıtlamış premix yoğuşmalı bir cihazdır

    ayrıca dubleks evlerde kesinlikle alt kattaki radyatörlerin hepsine,üst katta birkaç radyatöre kaliteli termostatik vanalar taktırın:trv vanada gaz sensörlü danfoss ra 2000 öneririm.toplamda 1 havlupan+1radyatöre normal vana takın.bunlar kombinin devir daimi için sürekli çalışsın.diğer radyatörlerin hepsine trv vanalar.
    dubleks,tripleks evlerde termostatik vana kullanımı şart!!!!
    a) üst kattaki odaların radyatörleri daha iyi sirküle olur
    b) her odaya ayrı ayrı sıcaklık konforu sağlamış olursunuz
    c) iki katta odalar arasında sıcaklık daha homojen dağılır

    Arkadaşım verdiğin cevap ve bilgiler için teşekkürler öneriniz doğrultusunda gerekeni yapacagım birde şuna cevap verirseniz sevinirim
    Biz dubleks dairenin üst katını şu an için kullanmıyacagız alt katta yaşayacağız 2 kişiyiz çalıştığımız için akşamşları ve hafta sonları yoğun kullanıcağız yazdıklarınız ve vana öneriniz bu kullanım içinde geçerlimidir ve ya başka bir öneriniz varmıdır saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astrafe

    sayın disintegration yanlış hatırlıyor olabilirim ama sanırım termostatik vana var ise oda termostatına gerek yok demiştiniz...az yukarda 2si kombine edilebilir demişsiniz....ben oda termostatı almadım ama bütün peteklere trv taktırdım...kullanıma bakarak gerekirse ilerleyen zamanda ot taktırabilir miyim?..

    bir de kombilerde devirdaim pompası ot yoksa sürekli çalışıyor benim bildiğime göre.....bu pompa hızını su miktarına göre otomatik ayarlayabiliyor mu yoksa standart hızla mı çalışıyor?...pompa üzerinde sanırım manuel kademe düğmesi var , ya da bunu bu düğmeyi bir alt kademeye indirmeye gerek var mı? arkdaşalar...... (kombim immergas victrix 26)

    oda termostatında günlük program yapılmayacaksa yani kombi şu saatte açılsın veya kapansın şeklinde program yapılmayacaksa ben oda termostatı öncelikle önermem.modülasyonlu oda termostatlarını ise fiyatı pahalı değilse genelde öneririm
    ayrıca yalıtımsız evlerde oda termostatı genelde önermiyorum.ısı kayıplarının çok olduğu mekanlarda özellikle de oda termostatı yanlış yere örneğin kombiye yakın monte edildiği yerlerde,oda termostatından istenilen randıman alınamıyor.çünkü oda termostatı bulunduğu alana göre çalışır,kombide oda termostatını referans alarak çalışır.kombiye yakın bir yere monte ettiğiniz zaman evin ön tarafları sıcak olurken,arka odalar daha ısınamadan kombi kapanıyor.bu şekilde şahsen birçok oda termostatını ellerimle ya sökmüşümdür veya yerini değiştirmişimdir
    bazen de yalıtımsız ve ısıkayıplarının çok olduğu evlerde kışın soğuk günlerde kombi,oda termostatında set edilen dereceye ulaşmakta zorlanır
    siz oda termostatını 21c olarak ayarlıyorsunuz ama kombi bir türlü evi 20c'den yukarı çıkartamıyor.bu şekilde tüketim artar
    oda termostatının en büyük yararı program yapılan özellikteyse program yapması ve kombinin pompasını durdurması

    evinizdeki ısı kayıplarına güveniyorsanız trv vanalar+oda termostatı ile kombiyasyon yapılabilir

    kombinin bulunduğu yerden itibaren sırasıyla kombiye en yakın radyatörlere trv vanalar taktırırsınız daha sonra koridor veya oturma odası gibi alanlar evin orta veya daha uzak bir bölgesinde ise hassasiyeti iyi 0,2 gibi OT monte edilebilir

    herkesin konfor anlayışı ve sıcaklık anlayışı farklıdır.bazı insanlarda pompanın durmasını sevmez.kombinin kendi dönüş suyu modülasyonuna göre (tesisat suyuna göre modülasyonu) çalışmasını ister yani kombinin sönerek çalışması kuralına göre genelde önerdiğimiz gibi evin mimarisine ve cephelere (kuzey/güney) göre trv vanaların dağılımı değişkenlik gösterir:radyatörlerin çoğuna termostatik vanalar 2 tane hariç:havlupan+kombiye en uzak ya 1 radyatör veya koridordaki radyatör...gibi
    özellikle yalıtımsız evlere yazdığım gibi termostatik vanalar şeklinde kombinasyon öneririm.çünkü yalıtımsız evlerde kombiye yakın odalar ısınır uzaktaki odalar durumuna göre (cephe/metraj/tesisat) zor ısınır (ısınabilir) trv vanalarla bu dengesizlik ortadan kaldırılır
    kişisel görüşüme göre yalıtımsız evlerde termostatik vanalar şart!!
    sirkülasyon pompaları genelde 3 kademelidir.victrix'in pompasını evdeki son radyatörün ısınıp ısınmamasına göre 2 veya 1.ci kademeye getirerek deneyebilirsiniz
    birinci kademede bile son radyatör tam ısınıyorsa birincide dursun,ısınmıyorsa ikincide deneyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: japo


    Arkadaşım verdiğin cevap ve bilgiler için teşekkürler öneriniz doğrultusunda gerekeni yapacagım birde şuna cevap verirseniz sevinirim
    Biz dubleks dairenin üst katını şu an için kullanmıyacagız alt katta yaşayacağız 2 kişiyiz çalıştığımız için akşamşları ve hafta sonları yoğun kullanıcağız yazdıklarınız ve vana öneriniz bu kullanım içinde geçerlimidir ve ya başka bir öneriniz varmıdır saygılar


    üst katı kullanmayacaksanız bile ilerde kullanacağınızı düşünüyorum o yüzden trv vanaları da üst kata monte ettirin.üst katı kullanmaya başladığınızda trv vanaların ayarını 3 veya 3,5 olarak açarsınız.dubleks evinizde katlar/odalar arasında sıcaklık daha homojen dağılır,üst kattaki radyatörler daha iyi sirküle olur
    alt katta havlupan+1radyatöre normal vana taktırın:kombinin devir daimi için,diğer radyatörlerin hepsine trv vanalar taktırın ve ayarını 3 veya 3,5 olarak kullanın
    dubleks evlerde trv vanalar şart...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siriusblack2051

    Arkadaşlar selamlar. Bir tanıdığımın dublex 280 metrekare evi mevcut. Biz buraya kombi alacağız. 35 kw önermişler hep.

    Şimdi aklımızda 3 model var.
    Ariston Clas premıum evo 35 kw
    ferroli econcept tech 35 kw
    BAYMAK DUO TEC PREMIX YOĞUŞMALI KOMBİ33 kw



    Arkadaşlar ev gazbeton ile yapılmış ve çift cam var. Yeni bir ev ve yalıtımı iyi sayılır. Petekler 15,7 mtül eca marka. Bu eve 30 kw kombi de yeterli olur mu?

    Bunun hesabı nasıl yapılır?

    Yukarıdaki 3 kombiden en iyisi Aydın ili için hangisi acaba?

    Son sorum ise bir tane kablosuz oda termostatı alıncak bu kombinin yanında . O ne olmalı?



    3 kombiyi de öneririm.3 cihazın da modülasyon aralığı çok geniş,cihazlar çok geniş aralıkta modülasyon yapabiliyor.
    baymak duo tec 33kw ve ferroli econcept 35kw izmirde çevremde birkaç evde taktırdım.33kw baymak duo tec 2katlı çatı dubleksinde 14mt radyatör metrajlı bir yakınımın evine taktırdım.ayrıca en son,bir arkadaşımın 3 katlı dairesine 35kw ferroli econcept (35c) taktırdım,bir işyerine de ferroli econcept 35kw (35a) +150litre tek serpantinli baymak boyler taktırdım
    35kw ferroli econcept %19 - %100 aralığında modülasyon yapıyor
    http://www.ferroli.com.tr/uploaded_files/file/ECONCEPT%20TECH%20KOMBI%20y.pdf
    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?

    35kw FERROLİ ECONCEPT TECH


    baymak duo tec 33kw modülasyon aralığı %19,3 - %100 cihaz çok geniş aralıkta modülasyon yapıyor.33kw baymak duo tec 1850lira civarında,fiyatı uygun
    http://www.baymak.com.tr/tur/urunler/kombi/baymak-duo-tec-premix-yogusmali-kombi-310-4006


    aydında 3 markanın hangisinin servisi daha iyiyse o markaya yönelin,kablosuz oda termostatı önermem.hiç sağlıklı değil birçok dış faktörden etkileniyor,kombi ile oda termostatı arasında iletişim sağlanamayabiliyor
    dubleks,tripleks evlerde termostatik vanalar öneririm.
    dubleks evlerde kesinlikle alt kattaki radyatörlerin hepsine(havlupan varsa,havlupan hariç),üst katta radyatörlerin 1 tanesi hariç hepsine kaliteli termostatik vanalar taktırın.toplamda 1 havlupan+1radyatöre normal vana takın.bu radyatörler kombinin devir daimi için sürekli çalışmalı.evdeki diğer radyatörlerin hepsine trv vanalar.
    termostatik vanada DANFOSS RA 2000 öneririm
    dubleks ve tripleks evlerde en iyisi termostatik vanalar sayesinde
    a) üst kattaki odaların radyatörleri daha iyi sirküle olur
    b) her odaya ayrı ayrı sıcaklık konforu sağlamış olursunuz
    c) iki katta odalar arasında sıcaklık daha homojen dağılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disintegration -- 20 Şubat 2015; 18:18:56 >




  • Arkadaşlar sadece mutfak ve banyo kullanımı için bir kombi tavsiyesi yapar mısınız? Yoğuşmalıya gerek yok diye düşünüyorum çünkü kalorifer kullanılmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loverdosed

    Arkadaşlar sadece mutfak ve banyo kullanımı için bir kombi tavsiyesi yapar mısınız? Yoğuşmalıya gerek yok diye düşünüyorum çünkü kalorifer kullanılmayacak.

    Kombi yerine hermetik şofben tercih edin. Konvansiyonel kombilerde sıcak su sabitleme sorunu oluyor. Sorunsuz olanlarda 1200 TL cıvarında.
  • @disintegration

    Üstad rahasız ediyorum tekrar kusura bakma. Yarın Baymak Falke Condense almak için bayiye gitmeden danışmak istedim tekrar.

    Kombi alma sebebim, yaklaşık 18 senedir kullandığımız Vaillant marka (modelini bulamadım ) kombiden şu şikayetlerimiz :

    - Üst katta olduğumuz için Sıcak su tazyiki zayıf oluyor bazen, kombi düşük basınçta ateşleme yapmıyor ve suyu ısıtmıyor.

    - Suyu ısıtsa bile duş sırasında su soğuyor , biraz bekledikten sonra suyu açınca tekrar ısıtmaya başlıyor

    Bu çerçevede

    - 18 yıllık kombiye Tamir ve bakım masrafı yapıp yola devam etmeye değer mi ?

    - Hem Yakıt tasarrufu hemde verimlilik maksadıyla kombi değiştirmek mantıklı mı?

    Teşekkürler..
  • Bu şekilde çok güçlü iki adet mıknatıs alıp kendime "Manyetik Kireç Önleyici Aparat" yapmayı düşünüyorum.
    Umarım işe yarar.

    @disintegration Siz bu konuda ne dersiniz?

    Neodimyum Mıknatıs Linki

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?

    @disintegration




  • Remlak kullanıcısına yanıt
    Linkteki mıknatıstan iki tane almanız gerekiyor 17$x2=34$x2TL=68 TL, ekosu 65 TL olduğunu düşünürsek mantıklı gelmedi bana...

    http://www.koctas.com.tr/su-filtreleri-ve-aksesuarlari/ekosu-203-makine-tipi-kirec-onleyici/2442-4927/
  • Yalnız bu mıknatıslar N52 olarak sınıflanan çok güçlü mıknatıslar, internetten biraz araştırdığımda normal bir ev su girişine daha güçsüz (N42 vb...) mıknatıslar yeterli geliyor.
    Ülkemizde satılan "Manyetik Kireç Önleyici Aparat" mıknatıslarının sınıfını ve buna bağlı olarak gauss değerlerini bulamadım. Bu nedenle bunu alıp kendim yapmayı düşündüm. Dediğiniz gibi ben de 2 adet almayı düşünüyorum. Burada sadece ÇM için satılan 65TL. normal ev için olanlar 125 TL.

    @Zebza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remlak -- 27 Eylül 2013; 23:12:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gldyator

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: gldyator


    üstadım Baymak Falke Condense 33 Yoğuşmalı Kombi 170 m2 dublex dairede 9 metre petek için güç olarak fazlamıdır.yoksa güçlü olması avantajmıdır?bide dairede keşif yapma imkanınız varmı?

    hangi şehirdesiniz? hangi katta oturuyorsunuz? binada yalıtım var mı? evinizin cepheleri nasıl?
    evde ısıtılacak net alan kaç m2? bütün odaların m2'sini cephesi ve radyatör boyu ile yazarsanız daha sağlıklı değerlendirme yapılır (koridor,hol,odalar,salon,mutfak,banyo dahil balkon hariç)
    örnek:oturma odası 12m2 kuzey cephe petek boyu 100cm...gibi

    üstadım daire bilgilerini veriyorum.İstanbul -beylikdüzü-dublex daire bina montalamalı üst kat çatı beton ve alttan strafor kaplanmış şekildedir.kalorifer sistemi mobil degildir.bu bilgilere göre danfoss trv vana bayinin önerdigi Viessmann Vitodens 100-W 26 KW Kombi uygunmudur.sizin görüşleriniz nelerdir.şimdiden teşekkürler

    ALT KAT---

    salon 21 m2 doğu cephe 180*60 cm radyatör + mutfak 8m2 doğu cephe 60*60 cm radyatör + hol 9m2+çocuk odası 11m2 batı cephe 100*60 cm radyatör + yatak odası 14 m2 batı cephe 100*60 cm radyatör + banyo 7m2 havlupan


    ÜST KAT---
    salon 16 m2 dogu 120*60 + mutfak 7m2 dogu 60*60 + hol 9m2 + oda 8m2 batı 80*60 + oda 10 m2 batı 80*60 + banyo 7m2 havlupan



    bu daireye Viessmann Vitodens 100-W 26 KW Kombi alt kattaki 5 petege ve üst kattaki 3 petege danfoss ra 2990 trv vana taktırdım.sorum kombiyi kaç dere cede çalıştırmam gerekli ve trv vana ayarlarını nasıl yapmalıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OPTİMİST

    @disintegration

    Üstad rahasız ediyorum tekrar kusura bakma. Yarın Baymak Falke Condense almak için bayiye gitmeden danışmak istedim tekrar.

    Kombi alma sebebim, yaklaşık 18 senedir kullandığımız Vaillant marka (modelini bulamadım ) kombiden şu şikayetlerimiz :

    - Üst katta olduğumuz için Sıcak su tazyiki zayıf oluyor bazen, kombi düşük basınçta ateşleme yapmıyor ve suyu ısıtmıyor.

    - Suyu ısıtsa bile duş sırasında su soğuyor , biraz bekledikten sonra suyu açınca tekrar ısıtmaya başlıyor

    Bu çerçevede

    - 18 yıllık kombiye Tamir ve bakım masrafı yapıp yola devam etmeye değer mi ?

    - Hem Yakıt tasarrufu hemde verimlilik maksadıyla kombi değiştirmek mantıklı mı?

    Teşekkürler..

    18yıllık bir kombiye artık masraf yapmayın.ticaret bakanlığı bile standart olarak bir kombiye 15yıl ömür biçiyor.18yıllık bir kombiye masraf yapınca diğer parçalarının arızalanmayacağını kimse garanti edemez.cihazınız bence kullanım ömrünü tamamlamıştır
    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    baymak falke condense gibi çok geniş aralıkta (%19,5 - %100) modülasyon yapabilen cihazlar her ısı ihtiyacına (ısıtma & kullanım) göre alev boyunu diğer standart kombilere göre daha fazla kısabilmektedir.düşük su debisinde bile stabil & kesintisiz sıcak su ihtiyacınızı karşılar
    yerinizde olsaydım baymak falke condense alırdım
    evinizde oda termostatı veya termostatik vanalar yoksa,ihtiyacınıza göre sıcaklık kontrol elemanlarından (trv vana,OT) birini veya ikisini kullanmanızı öneririm
    kombinin yanında sıcaklık kontrol elemanlarını kullanmakta fayda var
    http://www.baymak.com.tr/tur/urunler/kombi/falke-condense-premix-yogusmali-kombi-310-4008




  • Remlak kullanıcısına yanıt
    Firmanın S.S.S. bölümünde Gauss olayı ile alakalı aşağı verilen açıklama var:

    BAZI FİRMALAR ÜRÜNLERİNDE KULLANILAN MIKNATISLARIN GAUSS DEĞERLERİNDEN BAHSEDİYORLAR. BU NEYİ İFADE EDER?

    “GAUSS” manyetik alan şiddeti birimidir. Bir mıknatısın yaydığı manyetik alanın şiddetini belirtir. Dünyada dört binden fazla mıknatıs çeşidi olduğu bilinmektedir. EKOSU ve benzeri ürünlerde kullanılan NdFeB (kısaca neodmiyum olarak ifade edilir) mıknatıslar neodmiyum, demir ve bor minerallerinden üretilen, sıradan mıknatıslara göre gauss şiddeti oldukça yüksek olan, özel süperiletken mıknatıslardır. Bu kategori içerisinde de bir çok çeşitler vardır. Bu çeşitler arasındaki en temel farklar ısıya dayanıklılık ve manyetik alan şiddetlerindedir. Neodmiyum mıknatısların manyetik alan şiddetleri 10.8 ila 13.7 kg (kilogauss) aralığında değişir. Bu rakamlar genellikle 10800 gauss, 13700 gauss olarak ifade edilir. Mıknatısların gauss şiddeti bu tür ürünlerde önemli bir faktör olmakla birlikte, ürünün kalitesini veya faydalı olup olmayacağını belirleyen tek faktörmüş gibi ifade edilmesi doğru değildir. Zira mıknatısın aparat içerisindeki yerleşimi, ebatları, kutupsal özellikleri, manyetik alanın aparat dışına veya boru içerisine nüfuz etme oranı, suyun debisine bağlı olarak boru üzerindeki uygulama alanının hesaplanması gibi bir çok faktör söz konusudur. Bu bilgilere sahip olunmadan ve dikkat gösterilmeden yapılan bir üretimde gauss gücü yeterli veya daha yüksek bir mıknatıs dahi kullanılsa sonuç alınamayabilir, ve hatta olumsuz sonuçlar doğabilir. Diğer yandan, firmalar tarafından ifade edilen bu gauss ölçülerinin tüketici tarafından ölçülmesi, söylenenlerin doğru olup olmadığının tespit edilmesi de mümkün değildir. Dolayısıyla bu tip bir ürün alırken tüketicilerimizin dikkat etmesi gereken nokta; ürünün işlevselliğini ve faydalarını kanıtlar nitelikte resmi ve tarafsız bir merci tarafından yapılmış bir test çalışması ve bu çalışmanın raporu olup olmadığıdır. Zira bu tür testlerde mıknatısların gauss gücüne değil, aparatın işlevine bakılır. Ürün bir tesisat üzerinde kullanılarak kireçlenmeye karşı etkileri gözlemlenir, deneysel metodlarla ölçülür, tespit edilir ve raporlanır. Gauss rakamları telafuz ederek ve diğer ürünlerin bu mıknatıslarla üretilmediğini iddia ederek haksız rekabet yapan, aynı zamanda da tüketicilerimizin konuyla ilgili bilgisizliğinden faydalanma niyeti taşıyan bu tür beyanlara itibar edilmemesi gerekmektedir.


    Link: http://ekosu.com/?page_id=24




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gldyator


    bu daireye Viessmann Vitodens 100-W 26 KW Kombi alt kattaki 5 petege ve üst kattaki 3 petege danfoss ra 2990 trv vana taktırdım.sorum kombiyi kaç dere cede çalıştırmam gerekli ve trv vana ayarlarını nasıl yapmalıyım

    premix yoğuşmalı kombi ile en fazla 55c kazan sıcaklığında ısınmanız gerekir.ideal yoğuşma 40c-45c-50c kazan sıcaklığıdır.50c yoğuşmada doyum noktasıdır.maximum 55c'dir.55c'den itibaren (60c-65c.....) yoğuşmanın verimi azalır.cihaz daha az yoğuşma yapar
    trv vanaları 3 veya 3,5 olarak kullanmak en ideali:20c-21c-22c iç ortam sıcaklığına denk gelir,bu sayılar kombi ile ısınılan mekanlar için standart derecelerdir
    sıcağı çok seviyorsanız 4 numarada kullanın 24c iç ortam sıcaklığına denk gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Remlak

    Bu şekilde çok güçlü iki adet mıknatıs alıp kendime "Manyetik Kireç Önleyici Aparat" yapmayı düşünüyorum.
    Umarım işe yarar.

    @disintegration Siz bu konuda ne dersiniz?

    Neodimyum Mıknatıs Linki

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?

    @disintegration

    Neodymium mıktatıs kullanmadım hatta dürüst olmak gerekirse duymadım bu konuda net & kesin bir değerlendirme yapamam.sizi yanıltmış olurum
    kombime ekosu kireç önleyici kelepçe kurdum kullanıyorum.memnunum sorun yok.ekosu'nun daire tipi olanından satılıyor.su sayacının şebeke su giriş borusuna takıyorsunuz.eve giren şebeke suyunu komple kireçten koruyor.kullananlar memnun

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • Biraz tezcanlıyımdır bu nedenle sipariş verdim bile.
    Bakalım ürünler bir gelsin deneyeyim işe yaramıyorsa ekosu alırım.
    O açıklamayı okudum ve gauss önemsizmiş gibi yazdıkları için pek inandırıcı bulmadım ama kesin yanlıştır da demiyorum.
    Aldıklarım gelsin bir deney yaparım artık.


    @Zebza
    @disintegration




  • 
Sayfa: önceki 15011502150315041505
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.