Şimdi Ara

Dizele geçme ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, internette arama yaparken bu foruma rastladım. Dızel konusunda gercekten yazan arkadasların cok acıklayıcı bilgilerini gördüm. Bundan dolayı deneyimi olan arkadaşların fikirlerini alırsam sevinirim

    001 Astra HB GL arabamı satıp, Dizel 1.4 Peugeot (yeni) almayı dusunuyorum. Yılda ort. 18000-20000 km yapıyorum. Deger mi? Dizel tecrübem olmadığı için yazıyorum.
    Teşekkürler



  • eskiden olsa değmezdi. yani yılda 100 bin kilometrenin altındaki kilometrelerde pek tavsiye edilmezdi. çünkü bakım aralıkları çok sık idi ve parçalar pahalıydı. Günümüz yeni nesil dizellerde ise parçalar yine pahalı ama bakım aralıkları daha uzun. yalnız dikkat edilmesi gereken en önemli husus dizel yakıt. kesinlikle kaliteli ve özellikle ithal yakıt kullanmak lazım. yerli motorinler yüksek oranda kükürt ihtiva ediyor ve kükürt de yüksek oranda sıkıştırıldığında sülfirik asite dönüşüyor. yeni nesil dizellerde yüksek oranda sıkıştırılan yakıtın enjektörler vasıtasıyla direkt silindirlere püskürtülmesi mantığıyla çalıştığından ilerleyen dönemlerde yerli yakıtlar ciddi sorunlar çıkarabiliyor. bunlara dikkat edersen gerisi tercihje kalmış. ister dizel ister benzinli. hesabını kendin yapacaksın. ama şahsi fikrimi sorarsan : dizel ilk alımda pahalı, artı ilerleyen dönemlerde bakım masrafları benzinlilere göre daha yüksek. dolayısıyla çok yüksek kilometre yapmıyorsam ve aldığım dizel aracı uzun yıllar satmayacaksam aşağı yukarı benzinli ile aynı kapıya gelir bence...




  • Bence kaliteli motorin çıktıktan sonra. Şayet arabayı kendiniz kullanacaksanız (motorini şöför falan almayacaksa) dizel kullanmanın eskisi gibi riski kalmadı. Bunun yanında aşağıdaki avantajlar da düşünüldüğünde çok cazip oluyor :

    - Bir kere sürekli az yakan bir araba psikolojik olarak rahatlatıyor insanı
    - Benzinlilerde kendini çok fazla hissettirmeyen tork gücü, dizellerde süper bir oluyor tabii ki turbo açtıktan sonra (yaklaşık tüm turbo dizellerde 1700-2000 arası devirden itibaren)
    - Uzun yolda sessizlik. Zira 1.6 ve altı benzinlilerde 3000 devirde 5. viteste genelde 100 km/h saatte gidiyorken dizellerde 3000 devirde 140-160 km/h gidiliyor.
    - Satarken her zaman daha kolay ve daha primli satılıyor

    Bu yüzden ben dizelleri tutuyor ve öneriyorum. Benim fikrim 1.6 HDI yada TDCI 110 HP olanlar vergi avantajı ve sanki 2.0 - 2.5 lik benzinli gibi çekiş gücü ile çok süper.

    Bunun yanında şayet 1.4 HDI Pejo 206 düşünüyorsan Astra'dan sonra biraz bocalayacağın hususlar var. Çünkü benim de 2001 Astra 1.4'üm var ve 1.000 km kadar da 206 1.4 HDI kullandım. Bir kere sınıf farkı her noktada hissediliyor (Malzeme kalitesi+yol-rüzgar-motor sesi+ebatlar gibi). 206 HDI kullandım. Beni en çok rahatsız eden yol sesi oldu. Dizel gürültüsünden bile daha fazla rahatsız etti beni. Ama seslere çok hassas değilsen süper bir araç. Şehir içinde ortalama 700 km, uzun yolda ortalama 1.000 km (100-130) yapıyor ve Astra ile çıkarken 2 - 3. viteste bocaladığım yokuşları sorun olmadan 3 ile çıkabiliyor (yeterki devir turboyu açtıracak kadar yükselsin)




  • aya dostum doğru söylemiş dizel otomobillerin bakımı vede parçaları daha pahalı olduğundan yılda enaz
    100.000 yapmadıktan sonra veyada devamlı şehir içinde yılda 40-50 bin yapmadan dizele geçmenin bir anlamı yok bence
  • aylık ortalama 1200-1500 den üstü kullanıyorsan değer

    yani yıllık 15 000 den fazla kullanıyorsan
  • yılda 15000-20000 km yapıyosan çok fazla kara geçersin 0 alacaksan masrafta çıkarmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.