Şimdi Ara

Dizel enjektör temizletip memnun kalan var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
28.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bende de 1.6 tdi Octavia var. Benim problemim ışıkta vs. Bekledigimde raba rölanti devrini 1100 -1200 rpm e yükseltiyordu ve direksiyon tutulmayacak şekilde titriyordu. Gecen ay skoda servisinde en güncel yazilimi yüklediler. Vw in dizel motorlarinda yazilimsal problem olduğunu söyledi servisteliler şuan sorun kalmadi. Yazılım güncelletmeni tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar
    bugün başımdan geçenleri anlatarak sorunlarıma bir son vermek istedim.
    aracım son zamanlarda yakıt da çok yakmaya başladı ş.arası 7,2 mesela şangırtı yüksek seviye filan derken doğuş etimesguta gittim araç bizde 3 4 gün kalacak bugün arıza servisimiz çalışmıyor filan dedi. bide haftasonu. sinir tepeme çıktı ayrıldım ordan zaten garantimde yok.
    herneyse ne olacaksa olsun dedim şehirdışında olduğumdan ankaraya gel git zor. aydoğdu vw ye gittim yahya usta enjektör arızası dedi. seçkin pompaya gittim sağolsun hallettiler.
    sonuç: 1 yıl garantili 1300 tl
    ses bitti. kalkışlar ağırdı artık atak. aragazda araç kendini iyi topluyor. gelirken 5,3 yakıtla geldim giderken 7,2 ydi. gelirken daha çok bastım hemde. sorun şimdilik bitti. yazan herkese teşekkürler.
  • Benim araçta 80 binde dizel. Multijet motor. Usta kompresyon falan dedi anlamadım tabi. Dediğiniz gibi sangirti sesi ve sabah ilk çalıştırmada motor kokusu oluyor. Önümüzdeki hafta ostim de Okyay bosch dizel servisine gideceğim. Bakımları tam ve opet, shell dışında bir yerden yakıt almadığım halde başıma böyle bir şey gelmesi çok can sıkıcı oldu. Umarım çok masraf açmaz. 150 tl ile 3500 tl arasında bir fiyat çıkabilir dendi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • codemaster42 kullanıcısına yanıt
    ordayken 3 4 tane doblo geldi hepside enjektör arızası. adama sordum arızalanıp gelmeyen marka yok dedi garip gelebilir ama 2010 model x5 bile vardı. nereye gidesiniz bilmiyorum ama yetkili bosch servisi olması önemli. sabahları bende araba soğuk havada salıncak gibi sallanıyordu içerisi.
  • Benzinli araba için eğer kısa mesafe gidecekseniz çalıştırdıktan sonra yola çıkmamız daha dogrudur. Yolda giderken çalışan aksamların yağlanması daha iyidir. Yüksek devir cevirmemek suretiyle ama( Renault Clio kitapçığı da yazıyordu )



    Dizel arabada kısa mesafe gidecekseniz 1 dk beklemekte fayda var. Park ederken 30 sn rölanti de durup parkedebilirsiniz. Uzun mesafeden sonra ise turbonun yağlanması ve soğuması için 1-2 dk rölanti de beklemekte fayda var. ( Kia Rio dizel kitapçığında ve kapı içinde yazar )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESNGL

    Geçtiğimiz günlerde buna benzer konuya gelen mesajı paylaşmak istiyorum.Sanırım şöyle bir şeydi :

    '' sorun yoksa elleme, kesin bozarsın''.

    Arkadaş affetsin beni, nick'i hatırlamıyorum.

    Bu konu içinde aynı şey gerekli. Yağını,suyunu zamanında ehil ellerde tamir ettirdikten, eğer araç turbolu ve dizel ise kullanım şekline dikkat ettikten sonra, ekstra bir şey yapmanıza gerek yok. 123 bin km'de çift kavramalı aracı sattım 1 ay evvel, daha tık yoktu, ne turbosunda ne motorunda.

    Turbolu ve dizel araç kullanım tavsiyesi :

    1-) Turbolu ve dizel aracınızı asla devirsiz kullanmayın

    2-) Yakıt deponuzdaki yakıtın çeyrek depo altına düşmesine asla müsaade etmeyin

    3-) asla güvenmediğiniz yerden yakıt almayın

    4-) Aracı çalıştırdğınızda, 1 dakika kadar rölantide bekleyin ( kullanım kılavuzlarında, çalıştırıp hareket edin yazar dikkate almayın ), araçla yol yapıp tekrar park pozisyonuna aldığınızda yine en az 1-2 dakika bekleyin.

    Aslına bakarsanız bu bekleme işlemini motoru dinleyerek de yapabilirsiniz. Radyo ya da müziği kapatın durduğunuzda, motoru dinleyin, aşırı derecede volumlu bir çevirme sesi duyacaksınız ilk etapta hem motordan hem turbodan, turbo pallerinin çevirme hızının yavaşladığı, motorun sakinleştiği an kapatabilirsiniz. Çünkü her araçta farklı oluyor bu bekleme süresi

    Selamlar



    1- Uygun viskoziteli yağda ilk marşta 30 saniye beklemek yeterlidir. Yağlama başladıysa hararet kıpırdayana kadar 1500-1750 devir üstüne çıkmamaya özen göstererek yüklenmeden gidilmesi gerekir.
    2- Uzun yoldan geldikten sonra veya performanslı kullanımdan sonra 1-2 dakika bekleme meselesi doğrudur fakat bahsettiğiniz ses, turbo sesi değil radyatör fan sesidir.
    Turbo ayağı gazdan çektikten 5-6 saniye gibi kısa bir süre sonra normal devrine döner çünkü yüksek devirde dönmesine devam ettirecek egzoz gazı basıncı oluşmayacağı için o kadar sürmeyecektir.
    Fakat 1-2 dakika beklemenin faydası hem motor suyu sıcaklığının düşmesi hem de yüksek sıcaklıklara ulaşan turbo egzoz salyangozunun ve üzerinden yağ geçen milin nispeten soğumasıdır.
    Zaten blok sıcaklığı daha yüksek olduğu için siz kontağı kapattıktan bir süre sonra bloktaki suyun sıcaklığı 100 dereceyi geçecektir. Aynı şekilde salyangozdaki yağ da aşırı ısınıp katılaşma eğilimi gösterecektir. Ne kadar beklersen bekle 10-15 dakika beklemedikten sonra soğuma fazla olmaz.




  • Benim alışkanlıklarım:
    Hareket etmeden önce yazın 30 sn, kışın duruma göre 1-3 dk.
    Motoru kapatmadan önce genellikle 30 sn, zorlanmışsa 1 dk.
    Çok ucuz yerden akaryakıt almam (lpg bile olsa.)
    10.000 km de bir uzun yola çıkmadan hemen önce liqui moly /berner/ würth den birini yarım depoya boşaltır sonra fuller ve beklemeden basar giderim. (boş depoya katkı boşaltmayın dipteki pislikleri çözüp enjektörlere gönderiyor).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 14 Ekim 2017; 19:12:5 >
  • fiiliyol kullanıcısına yanıt
    ankarada uzman pompa var şaşmazda enjektör konusunda kesinlikle ustalar ben çok memnun kaldım tavsiye ederim . firmayla herhangi bir ilgim yok sadece tavsiye üzerine yazıyorum
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.