Şimdi Ara

dizel arabanın turbosu nasıl bozulur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
2
Favori
87.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir arkadaşımızın renault clio dizelde turbo arızası garantide değişti. şunu söylemişler bu olay milyonda bir ihtimal yani kolay kolay bozulan bir şey değil demişler.
  • Benim arkadaş 6 ay içinde 2 defa turbo yakmış diye yazmıştım yukarıda. İlk turbo arızasını garanti karsılamış ama 2. turbo arızasına servis kullanıcı hatası demiş ve garanti karşılamamış. Böyle söylemişti bana arkadas.
  • yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.
    ayrıca eurodizel ve benzerlerini kullanmakda en iyisi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    Turbo nun hava alması lazım deniliyor,
    ancak soğuk havalarda daha çabuk ısınsın diyerek radyatörün önüne bir karton atıp kullananlar var. bu kullanım şekli zararlı mıdır???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stuka
    yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.


    Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.
  • turbo ile alakalı bir sunumum var
    TAŞITLARDA TURBO SİSTEMLER VE ARIZALARI
    başlıklı.derste sunmuştuk hala duruyor.isterseniz upload edeyim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: stuka
    yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.


    Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.

    atmasyon falan değil hocam,turbonun mucidi değilim sonuçta
    hurriyette çıkan bir yazıda okumuştum,yakıt biterde motorun ilgili bölümüne yakıt yerine hava giderse araba tekrar çalışmıyor ve ne oluyorsa servisde hallediliyor ancak.
    bu bölüm turbo mu yoksa başka bir yermi bilmiyorum,motordan çok fazla anlamam zaten ama turbo dizellerde olan bir mesele.olay bu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: stuka


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: stuka
    yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.


    Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.

    atmasyon falan değil hocam,turbonun mucidi değilim sonuçta
    hurriyette çıkan bir yazıda okumuştum,yakıt biterde motorun ilgili bölümüne yakıt yerine hava giderse araba tekrar çalışmıyor ve ne oluyorsa servisde hallediliyor ancak.
    bu bölüm turbo mu yoksa başka bir yermi bilmiyorum,motordan çok fazla anlamam zaten ama turbo dizellerde olan bir mesele.olay bu.



    Depo da yakıt biterse turbo değil enjeksiyon sistemi problem çıkarabilir. Ya da yakıtın tekrar enjektörlere ulaşabilmesi için yakıt sistemine biriken havanın bi şekilde ancak servislerde çıkarılabilmesi mümkün oluyor olabilir.Bilmem açıklayıcı oldumu. Bizim 88 model 2.5 transitte yakıt sisteminin havasını almak için küçük bir elle basılacak pompa vardı. Şimdi kullandığım aracın yakıt filtresini zor bulduk geçenlerde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bravaman


    quote:

    Orjinalden alıntı: stuka


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: stuka
    yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.


    Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.

    atmasyon falan değil hocam,turbonun mucidi değilim sonuçta
    hurriyette çıkan bir yazıda okumuştum,yakıt biterde motorun ilgili bölümüne yakıt yerine hava giderse araba tekrar çalışmıyor ve ne oluyorsa servisde hallediliyor ancak.
    bu bölüm turbo mu yoksa başka bir yermi bilmiyorum,motordan çok fazla anlamam zaten ama turbo dizellerde olan bir mesele.olay bu.



    Depo da yakıt biterse turbo değil enjeksiyon sistemi problem çıkarabilir. Ya da yakıtın tekrar enjektörlere ulaşabilmesi için yakıt sistemine biriken havanın bi şekilde ancak servislerde çıkarılabilmesi mümkün oluyor olabilir.Bilmem açıklayıcı oldumu. Bizim 88 model 2.5 transitte yakıt sisteminin havasını almak için küçük bir elle basılacak pompa vardı. Şimdi kullandığım aracın yakıt filtresini zor bulduk geçenlerde.


    Evet, senin yakıt yerine hava giderse arıza yapan ya da sorun çıkaran parça enjeksiyon pompası. Turbonun ise yakıtla teması söz konusu değil, turbo sadece emilen hava ve atılan egsoz gazıyla muhattap oluyor. Hürriyet eğer o yazıda yılların enjeksiyon pompasına turbo demişse yazıklar olsun ama sen yanlışlıkla öyle hatırladıysan sorun değil, zaten bu forum bilgilerimizi güncellemek için var




  • ARABAYI DEVİRLİ KULLANACAĞIM DİYE TURBO YAKAN 2 ARKADAŞIM VAR EN SONUNDA ONLARDA ANLADI DEVİRLİ KULLANMANIN ÇOK BİRŞEY KAZANDIRMADIĞINI... ZORLAMA İLE TURBO ARIZALANIYOR... TECRÜBE İLE SABİT...
  • Demekki devirli kullanmayacaksın ama benzinli gibide düşük devirde kullanmayacaksın. Yani çok iyi ayarlamalısın.
  • ööff sıkıldım hepsini okumaktan ama turbonun bozulduğunu sadece serviste mi anlıyolar nasıl oluyo bi uyarı şeyi fln yok mu yani?ya da motordan anormal ses fln mı gelio iki tane tdı arac kullandım hiç tee başıma öle bişey gelmedi
  • gerçi hep kpıların altında fln yazıo dikkat ediodum hemen kapatmıyodum kontağı biraz rölantide bırrakyorum ama hiç devir len fln uğraşmadım zmn zmn zorlayarak ta kullöandım servislerde hiç te bişey demediler arıza var fln die böleee gider yanii herhaldeee
  • Turbo dizellerde hava filtresinin temiz olması ve motor yagının saglam ve kaliteli olması önemli diye yazmıs yukarıda bir arkadaş. Bunu bende heryerde okuyorum, özellikle motoryagının turbolarda önemli oldugunu, yağ değişimlerini zamanı geçmeden yapılması gerektiğini falan.

    Bu durumda yarısentetik yerinde tam sentetik motor yağı kullanırsak, turbonun arıza yapma olasılıgını bir miktar azaltmış oluruz heralde. Çünkü tam sentetik yağlar yüksek ısıya daha dayanıklı ve geç bozuldugu - tortu oluşturmadıgı için ince yağ kanalcıklarını tıkamayacaklardır.

    Siz nedersiniz?
    Turbo dizel araçlarda tam sentetik yağ kullanmanın faydaları nelerdir?
  • Dizeller devirli kullanılmalıdır, daha doğrusu dizeller devirsiz kullanılmamalıdır denir.

    Ama arabamın kullanma kılavuzunda, çevre bahsinde emisyonlardan bahsederken, doğru kullanım için motor zorlanmadığı sürece en düşük devirde ve yüksek viteste gidilmelidir yazıyor. Bunda dizel-benzinli ayrımı yaptığını da hatırlamıyorum.

    Hem yukarıdaki grafikte maksimum türbin sıcaklığı 190°F civarında, yani Türkçesiyle maksimum 90°C gibi. 500-600 gibi rakamlar bana biraz motorun iç organlarında gibi geldi sanki.

    .oO°Oo.
  • KILAVUZDAN BENDE AYNI ŞEYİ OKUDUM AMA TOPLUMDA YANLIŞ BİLİNİYOR DEMEKKİ...

    DİZELİ SÜNDÜR ASLANIM SÜNDÜR DERLER :))))




    quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Dizeller devirli kullanılmalıdır, daha doğrusu dizeller devirsiz kullanılmamalıdır denir.

    Ama arabamın kullanma kılavuzunda, çevre bahsinde emisyonlardan bahsederken, doğru kullanım için motor zorlanmadığı sürece en düşük devirde ve yüksek viteste gidilmelidir yazıyor. Bunda dizel-benzinli ayrımı yaptığını da hatırlamıyorum.

    Hem yukarıdaki grafikte maksimum türbin sıcaklığı 190°F civarında, yani Türkçesiyle maksimum 90°C gibi. 500-600 gibi rakamlar bana biraz motorun iç organlarında gibi geldi sanki.

    .oO°Oo.




  • turboya asırı yüklenirsen yani isiklarda drag yaparsan turbo gider
  • Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
    Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

    Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
    1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
    2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
    3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????
  • BASİT AMA GÜZEL BİR ANLATIM... HERKES ANLAMIŞTIR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
    Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

    Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
    1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
    2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
    3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????




  • yani önce turboyu sonra motoru kapatalım diyosun..anladım...şaka biyana test sürüşü yaptıgım Fusionda kontagı kapattıktan sonra bir dönme sesi hala geliyodu kulagıma bu ses turboymuş demekki..ama sizlerin dediği gibi uzun sürmüyo 1 saniye felan sürüyo..o kadar süredede yağsız kaldıgı için bozulan aletin ben ta...boşta gaz verip kapatmak belki yanlıştır ama herkes sizler gibi bilinçli kullanmıyo bu araçları buna ragmen servisler turbo arızaları ile dolup taşmıyo..sizin tavsiyeleriniz eskiden bu yana süregelen tüm motorlar için geçerli olan motoru soguk kış günlerinde vede sabahları ilk birkaç dakka boşta çalıştırın denmesi gibi yararlı ama kimsenin yapmadığı tavsiyeler.yani buraya kadar yazılanlardan bu işi pek bilmeyenlerin aman çok dikkatli olalım diye tribe girmesine neden olacak bir anlam çıkıyo gibi.benderimki arkadaşların dediklerini yaparsanız uzun vadede iyi olur ama motorunuzu istediğiniz gibi kapatın açın arkadaşlar oyuncak diil bu aletler kolay kolay bişi olmaz
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
    Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

    Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
    1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
    2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
    3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????




  • evet turbonun sogmasi icin belli bi zaman rolantide bekletilmesi gerektigi herkes tarafindan biliniyo

    ama ben bunu beklemeyı unutuyorum dıyenler ıcın soyle bı sey yapılabılırmı???


    dusunun normal sartlarda 2. viteste de kalkabılen bu araclarda 1. lerde turbo nun devreye girmemesini saglayabilirmiyiz??

    yani biz arabayi 1. vites ve geri viteste park ederken 30 saniye veya 1 dakak. bu arada turbo sogusa..

    bu esnada 90 hp lik bi aractan belki 50 hp guc alicaz ama bu park manevralari icin yeterli bi guc olabilir...

    Tabi turbonun boyle bi ayara izin verip vermicegini bilmiyorum ben teknik bilgisi olan arkadaslar aydinlatirsa sevinirim...

    (bu arada geri viteste turbo devreye girmiyo diye biliyorum ben yoksa yanlis mi biliyorum)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.