Şimdi Ara

DİKKAT! AÇIK HATLAR USULSÜZ OLARAK FATURALIYA DÖNÜŞEBİLİR… (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
8.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

    Geçmiş olsun hocam umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür ins. şimdi ben 3 hattan da benim üzerime kayıtlı numaraları nasıl öğrenebilirim?

    müşteri hizmetlerini aramak yeterli mi?

    3 operatör için de müşteri hizmetlerini arayıp, adıma kayıtlı hatları sorgulamak istiyorum demeniz yeterli, tc kimlik numaranızı soruyorlar ve operatördeki adınıza kayıtlı aktif ve pasif tüm hatları söylüyorlar

    sağolun hocam başlayayım hemen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

    Geçmiş olsun hocam umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür ins. şimdi ben 3 hattan da benim üzerime kayıtlı numaraları nasıl öğrenebilirim?

    müşteri hizmetlerini aramak yeterli mi?

    3 operatör için de müşteri hizmetlerini arayıp, adıma kayıtlı hatları sorgulamak istiyorum demeniz yeterli, tc kimlik numaranızı soruyorlar ve operatördeki adınıza kayıtlı aktif ve pasif tüm hatları söylüyorlar

    sağolun hocam başlayayım hemen

    rica ederim. problem yok değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

    Geçmiş olsun hocam umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür ins. şimdi ben 3 hattan da benim üzerime kayıtlı numaraları nasıl öğrenebilirim?

    müşteri hizmetlerini aramak yeterli mi?

    3 operatör için de müşteri hizmetlerini arayıp, adıma kayıtlı hatları sorgulamak istiyorum demeniz yeterli, tc kimlik numaranızı soruyorlar ve operatördeki adınıza kayıtlı aktif ve pasif tüm hatları söylüyorlar

    sağolun hocam başlayayım hemen

    rica ederim. problem yok değil mi?

    hocam malum işler var vodafonede bir sorun yok




  • @YukselDMK geçmiş olsun, bir gelişme var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxhan

    Merhaba;

    Yıllardır kullandığım faturalı AVEA hattıma benden habersiz olarak başka bir ilde bir bayi aracılığı ile 24 ay taahhütlü cihaz satın alınmış. Yaklaşık olarak 72 x 24 = 1728 TL gibi bir rakam.

    Birileri bir dolandırıcılık yapıyor, ceremesini ben çekiyorum. 10 gün ne nedir diye öğrenmeye çalıştım. Son 5 gündür de resmen uykularım kaçtı. Almadığım bir cihaz için sorumlu tutuluyorum.

    AVEA müşteri hizmetlerinin ve ilgili bayinin bana bu cihazı kesinlikle siz almışsınız demelerini unutamıyorum. Hiç mi güvenlik düşünmüyorlar. Amaç sadece satış yapmak mı? 10 yılın üzerinde kullandığım telefon numaramı artık kullanamayacağım. Uğradığım ve uğrayacağım zarar ve yaşadığım stresin hesabını kimler verecek?

    Savcılığa suç duyurusunda bulundum, BTK'na müracaat ettim. Avukatımla birlikte akabinde maddi ve manevi tazminat davası açıyorum.

    Bu işin sonuna kadar gideceğim. Konuyu açıklayan bir metin hazırlıyorum. Bu yazıyı tüm gazetelerin yazarlarına, haber merkezlerine ve milletvekillerine daha doğrusu ne kadar yere gönderebilirsen göndermeyi planlıyorum.

    Almadığım bir cihazdan dolayı hem maddi bir kayba maruz bırakılıyorum ve potansiyel suçlu muamelesi görüyorum.

    Son 10 günde bir çok forum sitesini, şikayet sitesini taradım. En çok şikayet sanırım AVEA'dan. Araştırma yaparken de benimle aynı pozisyonda kişilere de rastladım.

    Yüce Allah'ın bizi dolandırıcıların şerrinden korusun.

    size de geçmiş olsun. Konuyu takip edeceğim. Umarım sorunu halledersiniz.

    Açıkçası beni de bir korku saldı. Çok insan bu durumdan mağdur görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timurlénk -- 25 Kasım 2011; 14:13:34 >




  • Şuanlık bir gelişme yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YukselDMK

    Merhaba,

    Aşağıdaki yazımda, başımdan geçen bir olayı kaleme almak istedim. Bildiğiniz gibi piyasada AÇIK HAT olarak adlandırılan ve ülkemizde yasal satışına izin verilmeyen GSM hatları mevcuttur...

    ... Amacım her hangi bir kuruluşu karalamak değildir. Sizlerinde başına USULSÜZ FATURALI AÇIK HAT vakası gelmemesi için dikkatinizi bu yöne çekmektir. GSM Abonelik sözleşme sisteminde, kontrol mekanizmasında ve operatörlerin müşterilerine çözüm odaklı yaklaşımında eksiklikler olduğunu düşünüyorum. Benim gibi daha fazla vatandaşımızın mağdur kalmaması adına Devletimizin bu konuda yasal düzenlemelere gitmesini bekliyorum.

    İyi Günler...

    Merhaba,

    Bu gün Açık Hatlar konulu Kurul Kararı yayımlandı. Bende şikayetimi BTK'ya yapanlar arasındayım. Benim gibi Açık Hat mağdurlarının zaferidir.

    Kaynak: http://www.tk.gov.tr/mevzuat/kurul_kararlari/dosyalar/2012%20DK-16-125.pdf




  • Sonunda bir karar çıkması iyi olmuş. TC'den hat kontrolü yapabileceğimiz sisteme de geçilmesi şart. Ancak bunu da usulsüz kullandırmamak lazım. Çünkü sizin tc nizi öğrenen birisi üzerinize olan bütün hatları da öğrenebilir.

    En mantıklısı turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifresi ile baktırmak.
  • TAKİP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DHTR

    Sonunda bir karar çıkması iyi olmuş. TC'den hat kontrolü yapabileceğimiz sisteme de geçilmesi şart. Ancak bunu da usulsüz kullandırmamak lazım. Çünkü sizin tc nizi öğrenen birisi üzerinize olan bütün hatları da öğrenebilir.

    En mantıklısı turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifresi ile baktırmak.

    Merhaba,

    Üzerinize kaç hat olduğu konusyula ilgili olarak bu kurul kararının devamında şu ayrıntı verilmiş;


    • Bir defaya mahsus olmak üzere bütün mobil telefon işletmeci abonelerine kendi şebekesine ait kaç hattı olduğuna dair SMS ile bilgi verilmesi.


    Kaynak:http://www.tk.gov.tr/mevzuat/kurul_kararlari/dosyalar/2012%20DK-16-125.pdf




  • Geçtiğimiz haftalarda forumda ya da başka bir yerde okumuştum. Nisan ya da Mayıs ayından itibaren, resmi bir siteden herkes adına kayıtlı tüm hatların bilgisini görebilecekti. Bu konu ne oldu, haberi olan var mı?
  • şikayetvar ve BTK'ya yaptığım şikayet

    quote:

    7 yıldır kullandığım avea hattımı bir yıllık uğraşlarım sonucunda hiçbir şekilde kendi üzerime almayı başaramadım.7 yıl önce aldığım fakat açık hat olduğunu daha sonradan öğrendiğim hattım için faturalıya geçiş yapabilmek için kendi üzerime almak istiyorum.Fakat hangi Avea "yetkili" bayisine gittiysem hangi müşteri hizmetleri görüştüysem de bir sonuç alamadım malesef.

    Ancak hat sahibi olursa kendi üzerime alabiliyormuşum hattı üzerime ama böyle bir mantalite olamaz ben ne hat sahibini tanıyorum ne de hattın kim tarafından açıldığını fakat bu hattı 7 yıldır kullandığım için çevremdeki hem mesleki hem sosyal olarak bütün insanlar bu numarayı biliyor ve bu hat yerine yeni bir hat almam bu konuda ilişkilerimi büyük ölçüde sekteye uğratır.

    Avea bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmuyor hat sahibi ölse bile gidin hat sahibini getirin öyle yapalım devir işlemini diyor.Ben bu hattı 7 yıldır kullanıyorum ve online işlemler deki bilgilerim dahil herşey benim adımadır ve bu hatla 7 yıl boyunca yaptığım işlemler bellidir bunların hepsini kanıtlayabilirim.

    Avea'nın 7 yıllık kullancısını bu şekilde mağdur etmeye hakkı yoktur ben açık hat olarak tabir edilen bir hattı kendi üzerime almaya çalışıyorum hem hat sahibinin hem kendi mağduriyetimin giderilmesi yönünde çalışıyorum fakat Avea hiç bir şekilde yardım olmuyor ve 1 sene uğraşmış olsamda sürekli baştan savma cevaplar aldım ve konu kapatıldı.Bugun itibariyle şikayetimi BTK'ya da yapmış bulunuyorum umarım artık bir çözüm getirilir.


    bu konu her iki tarafıda mağdur ediyor hem hat sahibini hem hattı kullanan kişiyi umarım yakın zamanda bu konu ile ilgili sistematik bir çözüm getirirler. eğer bu şikayetlerimden birşey çıkmazsa daha da ileriye götürücem olayı çunku bu kadar şeyden sonra farklı bir perspektif kazandı olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    şikayetvar ve BTK'ya yaptığım şikayet

    quote:

    7 yıldır kullandığım avea hattımı bir yıllık uğraşlarım sonucunda hiçbir şekilde kendi üzerime almayı başaramadım.7 yıl önce aldığım fakat açık hat olduğunu daha sonradan öğrendiğim hattım için faturalıya geçiş yapabilmek için kendi üzerime almak istiyorum.Fakat hangi Avea "yetkili" bayisine gittiysem hangi müşteri hizmetleri görüştüysem de bir sonuç alamadım malesef.

    Ancak hat sahibi olursa kendi üzerime alabiliyormuşum hattı üzerime ama böyle bir mantalite olamaz ben ne hat sahibini tanıyorum ne de hattın kim tarafından açıldığını fakat bu hattı 7 yıldır kullandığım için çevremdeki hem mesleki hem sosyal olarak bütün insanlar bu numarayı biliyor ve bu hat yerine yeni bir hat almam bu konuda ilişkilerimi büyük ölçüde sekteye uğratır.

    Avea bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmuyor hat sahibi ölse bile gidin hat sahibini getirin öyle yapalım devir işlemini diyor.Ben bu hattı 7 yıldır kullanıyorum ve online işlemler deki bilgilerim dahil herşey benim adımadır ve bu hatla 7 yıl boyunca yaptığım işlemler bellidir bunların hepsini kanıtlayabilirim.

    Avea'nın 7 yıllık kullancısını bu şekilde mağdur etmeye hakkı yoktur ben açık hat olarak tabir edilen bir hattı kendi üzerime almaya çalışıyorum hem hat sahibinin hem kendi mağduriyetimin giderilmesi yönünde çalışıyorum fakat Avea hiç bir şekilde yardım olmuyor ve 1 sene uğraşmış olsamda sürekli baştan savma cevaplar aldım ve konu kapatıldı.Bugun itibariyle şikayetimi BTK'ya da yapmış bulunuyorum umarım artık bir çözüm getirilir.


    bu konu her iki tarafıda mağdur ediyor hem hat sahibini hem hattı kullanan kişiyi umarım yakın zamanda bu konu ile ilgili sistematik bir çözüm getirirler. eğer bu şikayetlerimden birşey çıkmazsa daha da ileriye götürücem olayı çunku bu kadar şeyden sonra farklı bir perspektif kazandı olay.


    Selam Erhan,

    Bu konuda haklı çıkacağınızı sanmıyorum. Aksine açık hat kullandığınız için başınız ağrıyabilir. Hattı alırken sözleşme yaptınız mı? Sözleşme örneği elinizde var mı? Sözleşme üzeride ilgili hat numarası belirtilmiş mi? Eğer farklı bir numara belirtilmiş ise, sizin de üzerinize açık hat açılmış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YukselDMK

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    şikayetvar ve BTK'ya yaptığım şikayet

    quote:

    7 yıldır kullandığım avea hattımı bir yıllık uğraşlarım sonucunda hiçbir şekilde kendi üzerime almayı başaramadım.7 yıl önce aldığım fakat açık hat olduğunu daha sonradan öğrendiğim hattım için faturalıya geçiş yapabilmek için kendi üzerime almak istiyorum.Fakat hangi Avea "yetkili" bayisine gittiysem hangi müşteri hizmetleri görüştüysem de bir sonuç alamadım malesef.

    Ancak hat sahibi olursa kendi üzerime alabiliyormuşum hattı üzerime ama böyle bir mantalite olamaz ben ne hat sahibini tanıyorum ne de hattın kim tarafından açıldığını fakat bu hattı 7 yıldır kullandığım için çevremdeki hem mesleki hem sosyal olarak bütün insanlar bu numarayı biliyor ve bu hat yerine yeni bir hat almam bu konuda ilişkilerimi büyük ölçüde sekteye uğratır.

    Avea bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmuyor hat sahibi ölse bile gidin hat sahibini getirin öyle yapalım devir işlemini diyor.Ben bu hattı 7 yıldır kullanıyorum ve online işlemler deki bilgilerim dahil herşey benim adımadır ve bu hatla 7 yıl boyunca yaptığım işlemler bellidir bunların hepsini kanıtlayabilirim.

    Avea'nın 7 yıllık kullancısını bu şekilde mağdur etmeye hakkı yoktur ben açık hat olarak tabir edilen bir hattı kendi üzerime almaya çalışıyorum hem hat sahibinin hem kendi mağduriyetimin giderilmesi yönünde çalışıyorum fakat Avea hiç bir şekilde yardım olmuyor ve 1 sene uğraşmış olsamda sürekli baştan savma cevaplar aldım ve konu kapatıldı.Bugun itibariyle şikayetimi BTK'ya da yapmış bulunuyorum umarım artık bir çözüm getirilir.


    bu konu her iki tarafıda mağdur ediyor hem hat sahibini hem hattı kullanan kişiyi umarım yakın zamanda bu konu ile ilgili sistematik bir çözüm getirirler. eğer bu şikayetlerimden birşey çıkmazsa daha da ileriye götürücem olayı çunku bu kadar şeyden sonra farklı bir perspektif kazandı olay.


    Selam Erhan,

    Bu konuda haklı çıkacağınızı sanmıyorum. Aksine açık hat kullandığınız için başınız ağrıyabilir. Hattı alırken sözleşme yaptınız mı? Sözleşme örneği elinizde var mı? Sözleşme üzeride ilgili hat numarası belirtilmiş mi? Eğer farklı bir numara belirtilmiş ise, sizin de üzerinize açık hat açılmış olabilir.

    2008'de açık hatların kullanıcıların üzerine geçirilmesi için 1 yıllık bir süre tanınmıştı. Bu süre de doldu tabi.
    şu anda hat sahibi olmaksızın açık hattın abonesinin değiştirilmesi mümkün değil.
    bence en kısa zamanda hattı kapattırın ve kendi adınıza bir abonelik alın. Zira esas sahibi fark ederse "benim böyle bir hattım yok" deyip hakkınızda yasal işlem başlatabilir. Mesela ben geçen operatörlerden kendi TC numaramı sorgulattım, eğer adıma hat çıksaydı kullananlar hakkında suç duyurusunda bulunacaktım.
    (GSM operatörleri bir numara kapandıktan sonra o numarayı 6 ay ya da 1 yıl eski sahibi gelir alır diye kimseye vermiyorlar. bu süre geçtikten sonra kullandığınız numarayı abone merkezleri ile görüşüp geri alabilirsiniz.)




  • BTK'dan gelen cevabı aktarıyorum.


    quote:

    Sayın Solmaz,
    Halihazırda son kullanıcıların aboneliklerinin güncellenmesine ilişkin düzenleme çalışmaları Kurumumuz tarafından yapılmakla birlikte hukuki sorunlar ve mevzuatımız gereğince acık hatlar kullanılmamalıdır. Bununula birlikte iyi niyetle ve uzun süre hattı kullanan kişinin hattı üzerine alabilmesine ilişkin çalışmalar devam etmektedir.
    Bilgilerinizi rica ederiz.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü


    yani 2008 de olduğu gibi yine hatları üzerimize alabileceğimiz bir düzenlemeden bahsetmiş umarım kısa zamanda yapılabilir.
  • Bu düzenleme ile ilgili bilgim yoktu. Umarım üzerinize almayı başarırsınız.
  • Evet 2008'deki imkanın tekrar sağlanması lazım. BTK inşallah bu çalışmayı hızlı bir şekilde tamamlar bizde faydalanırız.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.