Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.742
Cevap
84
Favori
685.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniyil09

    beyler ilandaki detayaa gelinn hücuuumm


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2000-model-yakit-cimrisi-yeni-sahibini-ariyor-108459330/detay



    orijinal işte daha ne olsun... sadece tren çarpmış.. 3-5 takla atmışta olabilir... ama tüm parçalar orijinal ile değiştirilmiş :) ( acaba orijinal parça ile yan sanayi parçayı yan yana koyup bakmışmı hiç... ) sanayi imalatı bir parçayı orijinal deseler anlayacakmı..merak ederim...




  • bagajdaki sahibi sanırsam... ama konu ile alakasını çözemedim... birde.. arkadan itiş diyor :)))
  • konuyla bi alakası yok zaten adam alt tarafı bi fotograf çekecek amuda kalkmadıgı kalmış bagajda pozda neyin nesi :D acaba fotografları çekerken müşterimi arıyor :D zaten degişen parçalarını orjinalligini geçtim yok böyle bi makara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniyil09

    beyler ilandaki detayaa gelinn hücuuumm


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2000-model-yakit-cimrisi-yeni-sahibini-ariyor-108459330/detay



    orijinal işte daha ne olsun... sadece tren çarpmış.. 3-5 takla atmışta olabilir... ama tüm parçalar orijinal ile değiştirilmiş :) ( acaba orijinal parça ile yan sanayi parçayı yan yana koyup bakmışmı hiç... ) sanayi imalatı bir parçayı orijinal deseler anlayacakmı..merak ederim...

    boya farkı zaten bariz belli ediyor kendini.




  • Arabamı alırken skoda yeti ile sx4 arasında kararsız kaldığımı yazmıştım. Aralık ayında yeti'de deli kampanya yaptılar. 1.2 başlangıç baz modeli 39.500 TL ye kadar bana indirmişlerdi. Bu arabayı geçen sene 47.000 lerde sattılar. Araç fena değil oldukça geniş. Ancak yandan ticari araç görüntüsü, baz donanımı, tsi de olsa 1.2 motoru ve o fiyata tabiki düz vitesi, sx4 te karar kılmama sebep oldu. sx4 GLX A/T'yi 40.200 e aldım. Aracı alacağım gün öncesi gece sabaha kadar mukayese beynimde gitti geldi. Zihinsel olarak çok yoruldum ama doğru karar verdiğimi kalben ve mantıken verdiğimi düşünüyorum. Sizler bu iki aracı mukayese edebilirseniz memnun olurum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arabamı alırken skoda yeti ile sx4 arasında kararsız kaldığımı yazmıştım. Aralık ayında yeti'de deli kampanya yaptılar. 1.2 başlangıç baz modeli 39.500 TL ye kadar bana indirmişlerdi. Bu arabayı geçen sene 47.000 lerde sattılar. Araç fena değil oldukça geniş. Ancak yandan ticari araç görüntüsü, baz donanımı, tsi de olsa 1.2 motoru ve o fiyata tabiki düz vitesi, sx4 te karar kılmama sebep oldu. sx4 GLX A/T'yi 40.200 e aldım. Aracı alacağım gün öncesi gece sabaha kadar mukayese beynimde gitti geldi. Zihinsel olarak çok yoruldum ama doğru karar verdiğimi kalben ve mantıken verdiğimi düşünüyorum. Sizler bu iki aracı mukayese edebilirseniz memnun olurum. :)

    Hocam bence hala zihinsel olarak yoruyorsunuz kendinizi :) bırakın düşünmeyin sadece şunu düşünün bu aracı sürerken mutlumusunuz değilmisiniz gerisi inanın bana gerçekten boş... benim olayıma geleyim.. 2008 sonu araba almak istemiştim o mu bumu şumu derken zihinsel olarak çok yıprattım kendimi :D derken en son grande punto ve toyota yaris arasında kaldım sıfır toyota yaris aldım ..tabi o süreçte gezerken suzuki bayisi gördüm daldım içeri swiftlere bir bakayım diyerek..o güne kadar adını bile bilmediğim sx4 ü ilk o zaman gördüm ama tabiki pat diye almaya cesaret edemedim o kadar çok hoşumuza gitmiştiki eşimle...o gün bugündür içimizde kalmıştı sürekli bakar dururdum videolarına resimlerine suzuki sitesine v.s :) hatunda almadın o arabayı diye söylenirdi aklına geldikçe :) sonra ne oldu 1,5 sene sonra yarisi sattım...1 ay arabasız duramadım geçiş sürecinde çok temiz 10 aylık bir palio 1.4 fire 77 bg araç aldım ki çok ama çokta memnundum yakıtından sessizliğinden torkundan v.s ama gel görki aklımdan suzuki sx4 gitmemişt ara ara gidip bayide bakıp duruyordum derken geçen seneki kampanya olunca gözümü kararttım 3 günde aldım aracı :) ..burada çıkaracağımız sonuç şu ki...skoda yeti alsaydınız sx4 çok daha fazla aklınızda kalacaktı :) sx4 hastalığına yakalanacaktınız benim gibi :)zihinsel olarak çokkk daha fazla yıpranacaktınız :) geçmiş olsun bitti...:D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SORMA_NEDEN -- 1 Şubat 2013; 0:18:08 >




  • 11000 km bitmek üzere... şu an için 10 üzerinden 10 veriyorum.. Allah nazardan saklasın ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arabamı alırken skoda yeti ile sx4 arasında kararsız kaldığımı yazmıştım. Aralık ayında yeti'de deli kampanya yaptılar. 1.2 başlangıç baz modeli 39.500 TL ye kadar bana indirmişlerdi. Bu arabayı geçen sene 47.000 lerde sattılar. Araç fena değil oldukça geniş. Ancak yandan ticari araç görüntüsü, baz donanımı, tsi de olsa 1.2 motoru ve o fiyata tabiki düz vitesi, sx4 te karar kılmama sebep oldu. sx4 GLX A/T'yi 40.200 e aldım. Aracı alacağım gün öncesi gece sabaha kadar mukayese beynimde gitti geldi. Zihinsel olarak çok yoruldum ama doğru karar verdiğimi kalben ve mantıken verdiğimi düşünüyorum. Sizler bu iki aracı mukayese edebilirseniz memnun olurum. :)

    Hocam bence hala zihinsel olarak yoruyorsunuz kendinizi :) bırakın düşünmeyin sadece şunu düşünün bu aracı sürerken mutlumusunuz değilmisiniz gerisi inanın bana gerçekten boş... benim olayıma geleyim.. 2008 sonu araba almak istemiştim o mu bumu şumu derken zihinsel olarak çok yıprattım kendimi :D derken en son grande punto ve toyota yaris arasında kaldım sıfır toyota yaris aldım ..tabi o süreçte gezerken suzuki bayisi gördüm daldım içeri swiftlere bir bakayım diyerek..o güne kadar adını bile bilmediğim sx4 ü ilk o zaman gördüm ama tabiki pat diye almaya cesaret edemedim o kadar çok hoşumuza gitmiştiki eşimle...o gün bugündür içimizde kalmıştı sürekli bakar dururdum videolarına resimlerine suzuki sitesine v.s :) hatunda almadın o arabayı diye söylenirdi aklına geldikçe :) sonra ne oldu 1,5 sene sonra yarisi sattım...1 ay arabasız duramadım geçiş sürecinde çok temiz 10 aylık bir palio 1.4 fire 77 bg araç aldım ki çok ama çokta memnundum yakıtından sessizliğinden torkundan v.s ama gel görki aklımdan suzuki sx4 gitmemişt ara ara gidip bayide bakıp duruyordum derken geçen seneki kampanya olunca gözümü kararttım 3 günde aldım aracı :) ..burada çıkaracağımız sonuç şu ki...skoda yeti alsaydınız sx4 çok daha fazla aklınızda kalacaktı :) sx4 hastalığına yakalanacaktınız benim gibi :)zihinsel olarak çokkk daha fazla yıpranacaktınız :) geçmiş olsun bitti...:D


    Bir önceki aracım ford fiestayı almadan önce toyota yaris ve grande puntoyu ben de uzun uzun düşünmüştüm. Sonuçta fiestayı aldım. Genel anlamda memnundum. Ancak, 1.89 m. boyunda olduğum için araca inip binerken yaşadığım zorluk ve altının alçak olması nedeniyle bozuk yollarda çektiğim çile, Fiesta'dan soğumama sebep oldu. Hele, İst. Terkos'a kestirme bir yoldan araç dolu iken gitmeye kalktığımda yaşadığımız rezillik beynime çakıldı. Halbuki o yoldan daha önceki aracım şahinimle çok rahat gidip gelebiliyordum. Bu nedenle yüksek, ama çok büyük olmayan (daha çok şehir içinde kullandığım için) araç arayışına girdim. Tüm modelleri tararken sx4'ü keşfettim. 5 - 6 ay arabayı, yorumları, fiyatlarını takip ettim. Bir gün durup dururken aracıma bir arkadaşım talip oldu. 2006 fiestama 18.000 TL verdi. Ben de al hayırlı olsun dedim. Soluğu suzuki bayilerinde aldım. Şansıma aralık ayı kampanyaları vardı. Bu arada yetiyi de biraz takip ediyordum. İki araç arasında gittim geldim. En sonunda suziki'ye karar verdim. Asla pişman değilim. Sürüş keyfi, fiziksel kullanım rahatlığı, sorunsuz tam otomatik vitesi, emsallerine göre daha ekonomik oluşu, 1.6 güçlü motoru ve tabiki Suzuki markası bu kararı almamda etken oldu. Anlattıklarınızı da okuyunca iyi ki de öyle yapmışım. :) Teşekkürler. :) Allah herkese istediği araca binmeyi nasip etsin.




  • arkadaşlar araba gerçekten iyi araba. bir kere sağlam benim aracım 2010 model ağır bakımı falan yok. yağını suyunu koy benzini tüpü koy devam et. güçlü atak bir araba.

    ayrıca bu aracı kullananlara bir tavsiyem olacak araçlarına mobil 1 ESP formula 5w30 yağ koyun. aracın soğukkenki çalışması, sesi, en önemlisi de daha atak gittiğini farkettim yani 1-2 hp daha güçlü sanki araç. bu 1-2 hp güç artışını birkaç yerde de bu yağı koyanların yazdıklarından okumuştum. tam sentetik güzel bir yağ 110 lira civarı fiyatı var ama değer. ilk koyduğumda 100 km kadar pek farketmedim ama sonradan yağlama tam oldu demekki güç, atak ses değişti. yağ iyi, yağlama güzel tavsiye ediyorum. servisler 10w40 yağ koyuyorlar sakın koydurmayın zararı yok ama kalın bir yağ. bu aracın yağı 5w30 dediğim marka ise mükemmel.
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Navigasyon konusunda uzun süredir araştırdım, Çin'den sipariş verdim ve araca bugün monte ettim.
    Aynanın üzerine monte ediliyor.
    Navigasyon sistemi son derece başarılı, Wince6,
    Bluetooth ile telefonumu da eşleştirdim ve arabaya bindiğimde otomatik bağlanıyor ve görüşmeleri Navigasyon hoparlöründen dinliyorum. Telefon rehberimi de senkronize ettim, istersem buradan arama yapabiliyorum. Navi'nin mikrofonu yok, telefonu vites kolunun yanına bırakıp konuştuğumda, arkadaşlar sesimin derinden geldiğini ifade ettiler. Ben de kulaklığı takarak konuşmayı denedim, ses gayet net gitti ve gelen sesi de yine Navinin hoparlöründen duydum.
    Aynanın üzerinden, kenar çıtalarından geçirerek kontakt anahtarına bağlı çalışacak şekilde monte ettirdim. Araba çalışınca otomatik çalışıyor, anahtarı kapatınca da 15 saniye içerisinde kendisi otomatik kapanıyor.

    Hangi cihaz derseniz Ali Baba'dan almıştım, 90 Dolar onun linkini de aşağıda veriyorum. Merak edenler inceleyebilirler. 128 MB ve en önemlisi 12 Volta göre ayarlanmış, ben çok başarılı buldum.

    http://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-Free-shipping-AUX-VDR-4-3-Car-Rearview-Mirror-GPS-Navigation-Bluetooth-AV-IN/609586769.html

    Başka sorularınız olursa da cevaplarım, SX4 Forumu biraz renklensin.


     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TekBozok -- 1 Şubat 2013; 21:10:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekBozok

    Merhaba Arkadaşlar,

    Navigasyon konusunda uzun süredir araştırdım, Çin'den sipariş verdim ve araca bugün monte ettim.
    Aynanın üzerine monte ediliyor.
    Navigasyon sistemi son derece başarılı, Wince6,
    Bluetooth ile telefonumu da eşleştirdim ve arabaya bindiğimde otomatik bağlanıyor ve görüşmeleri Navigasyon hoparlöründen dinliyorum. Telefon rehberimi de senkronize ettim, istersem buradan arama yapabiliyorum. Navi'nin mikrofonu yok, telefonu vites kolunun yanına bırakıp konuştuğumda, arkadaşlar sesimin derinden geldiğini ifade ettiler. Ben de kulaklığı takarak konuşmayı denedim, ses gayet net gitti ve gelen sesi de yine Navinin hoparlöründen duydum.
    Aynanın üzerinden, kenar çıtalarından geçirerek kontakt anahtarına bağlı çalışacak şekilde monte ettirdim. Araba çalışınca otomatik çalışıyor, anahtarı kapatınca da 15 saniye içerisinde kendisi otomatik kapanıyor.

    Hangi cihaz derseniz Ali Baba'dan almıştım, 90 Dolar onun linkini de aşağıda veriyorum. Merak edenler inceleyebilirler. 128 MB ve en önemlisi 12 Volta göre ayarlanmış, ben çok başarılı buldum.

    http://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-Free-shipping-AUX-VDR-4-3-Car-Rearview-Mirror-GPS-Navigation-Bluetooth-AV-IN/609586769.html

    Başka sorularınız olursa da cevaplarım, SX4 Forumu biraz renklensin.


     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***


    hayırlı olsun güzel olmuş türkiye haritası varsa güncellemelerde sıkıntı yoksa güzel. ben pranha navigasyon alıp ön camın yanındaki kelebek cama yapıştırmıştım vantuzunu yeri güzel olmuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    arkadaşlar araba gerçekten iyi araba. bir kere sağlam benim aracım 2010 model ağır bakımı falan yok. yağını suyunu koy benzini tüpü koy devam et. güçlü atak bir araba.

    ayrıca bu aracı kullananlara bir tavsiyem olacak araçlarına mobil 1 ESP formula 5w30 yağ koyun. aracın soğukkenki çalışması, sesi, en önemlisi de daha atak gittiğini farkettim yani 1-2 hp daha güçlü sanki araç. bu 1-2 hp güç artışını birkaç yerde de bu yağı koyanların yazdıklarından okumuştum. tam sentetik güzel bir yağ 110 lira civarı fiyatı var ama değer. ilk koyduğumda 100 km kadar pek farketmedim ama sonradan yağlama tam oldu demekki güç, atak ses değişti. yağ iyi, yağlama güzel tavsiye ediyorum. servisler 10w40 yağ koyuyorlar sakın koydurmayın zararı yok ama kalın bir yağ. bu aracın yağı 5w30 dediğim marka ise mükemmel.


    SX4 ün orijinal yagı 5W30.... kesinlikle başka yağ kullanmayın derim.. bende ford escort vardı..orjinal yagı 5w30 oradan biliyorum.. bu arabalarda motor devrini belirleyen unsur yağın basıncı.. yağın basıncını ölçen bir sistem motor un rölanti devrinde önemli etken , farklı yag konulduğunda mesela 10w40 bu yag daha kalın olduğu için sistem yag basıncını farklı ölçüyor.. birde motor eskidikçe yag kalınlaşıyor ( artık eskilerde kaldı ) örneğin yağ yakan bir Tofaş motora yada herhangi bir motora 5w30 yag koyun... yag eksiltme tavan yapacaktır...

    önerdiğiniz yag güzel bir yag..( tam sentetik ).hatta 10 numara bir yag diyebilirim.. ben bu zamana kadar hep Castrol 5w30 magnetec kullandım , ona emsal bir yag.. birde 1997-en son 2005 de gördüm ELF moligraf 5w30 lar vardı , ki bu yağın İzmir Torbalı opel tesislerinde test edildiğini ve en başarılı yag olduğunu biliyorum.. en az 7 sene bu yagı kullandım.. artık piyasada yok.. uzatmayacağım..ama ELF moligraf ın nasıl bulunduğunu isteyene kısaca anlatabilirim..

    Motor yağında paraya acımayın ..kesinlikle.. Mobil 1 ESP formula 5w30 süper diyebilirim...




  • bu arada.. başka forum sayfalarına yazdım , burasıda boş geçmesin.. LPG li 1 haftam geride kaldı.. bugün itibari ile 220 kuruş LPG yakıyor..( yaklaşık 227 km yol.. 50,04 TL lik gaz.

    50 km normal seyir... 50 km 140-160 arası slalom kullanım.. 50 km kadar şehir içi.. gerisi iş gidiş gelişleri.. ben en az 260 bekliyordum , daha 1000 km gaz ayarı var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    arkadaşlar araba gerçekten iyi araba. bir kere sağlam benim aracım 2010 model ağır bakımı falan yok. yağını suyunu koy benzini tüpü koy devam et. güçlü atak bir araba.

    ayrıca bu aracı kullananlara bir tavsiyem olacak araçlarına mobil 1 ESP formula 5w30 yağ koyun. aracın soğukkenki çalışması, sesi, en önemlisi de daha atak gittiğini farkettim yani 1-2 hp daha güçlü sanki araç. bu 1-2 hp güç artışını birkaç yerde de bu yağı koyanların yazdıklarından okumuştum. tam sentetik güzel bir yağ 110 lira civarı fiyatı var ama değer. ilk koyduğumda 100 km kadar pek farketmedim ama sonradan yağlama tam oldu demekki güç, atak ses değişti. yağ iyi, yağlama güzel tavsiye ediyorum. servisler 10w40 yağ koyuyorlar sakın koydurmayın zararı yok ama kalın bir yağ. bu aracın yağı 5w30 dediğim marka ise mükemmel.


    SX4 ün orijinal yagı 5W30.... kesinlikle başka yağ kullanmayın derim.. bende ford escort vardı..orjinal yagı 5w30 oradan biliyorum.. bu arabalarda motor devrini belirleyen unsur yağın basıncı.. yağın basıncını ölçen bir sistem motor un rölanti devrinde önemli etken , farklı yag konulduğunda mesela 10w40 bu yag daha kalın olduğu için sistem yag basıncını farklı ölçüyor.. birde motor eskidikçe yag kalınlaşıyor ( artık eskilerde kaldı ) örneğin yağ yakan bir Tofaş motora yada herhangi bir motora 5w30 yag koyun... yag eksiltme tavan yapacaktır...

    önerdiğiniz yag güzel bir yag..( tam sentetik ).hatta 10 numara bir yag diyebilirim.. ben bu zamana kadar hep Castrol 5w30 magnetec kullandım , ona emsal bir yag.. birde 1997-en son 2005 de gördüm ELF moligraf 5w30 lar vardı , ki bu yağın İzmir Torbalı opel tesislerinde test edildiğini ve en başarılı yag olduğunu biliyorum.. en az 7 sene bu yagı kullandım.. artık piyasada yok.. uzatmayacağım..ama ELF moligraf ın nasıl bulunduğunu isteyene kısaca anlatabilirim..

    Motor yağında paraya acımayın ..kesinlikle.. Mobil 1 ESP formula 5w30 süper diyebilirim...

    evet lpg ile yağ daha da önemli oluyor muhakkak kaliteli güzel yağ koymak gerek.




  • forum renklenmiş katkı veren herkese ayrı ayrı tşk ederim..biraz önce işten geldim...yol bilgisayarını sıfırladım.. gece gece sabırlı bir sürüşle ne yakacak bakayım dedim..ortalama hızım 25-30 km gibi şehir içinde tabi trafik yok ufak tefek durk kalklardan sonra 3 km lik yol sonucu ortalamam 6.2 çıktı...bu değeri düz vitesle yapamazdım çünkü düz viteste 1200-1500 gibi düşük devirlerde gitmek çok zor..zor kısmını geçtim araba titrer ve bu tür sürüşlerde orta vadede aracın mekanik aksamını bozabilirsiniz..otomatik vites olunca neredeyse rolanti devrinde bile en ufak bir titreşim vs olmuyor ..beyin hepsini kendi ayarlıyor..ben söylenenlerin aksine mantıklı ve iyi bir şöförle otomatik vitesin çok sıkışık olmayan şehir içi trafiklerinde daha az yakabileceğine inanıyorum..ayrıca eşinize mi veriyorsunuz korkmayın yok yarım debriyajmış sıyırırmış vs ::) en acemi kişi bile vites koluyla oynamadığı sürece D konumuda ister sert isterse yavaş kullansın arabaya zarar veremez hepsini beyin ayarlıyor :)




  • aracım 6.500 km de ve yavaş yavaş yıllık bakımı geliyor ..dün servisi aradım yıllın bakıma neler giriyor ve ücreti ne kadar diye sordum..motor yağı - hava filtresi - yap filtresi ve polen filtresi değişimi ve genel periyodik bakım dedi ? kitapçıkta polen filtresi 30.000 km yazıyor dedim..kontrol ediyoruz gerekirse çok düşük km li araçlarda hava filtresini bile değiştirmiyoruz hava ile temizleyip geri takıyoruz dedi...saydıklarımın hepsi yapılırsa 330 TL dediki pazarlık v.s olayına hiç girmedim daha zamanım var diye..düz 300 TL ye olacak yani...eğer polen filtresi yada hava filtresi değiştirilmezse fiyattan düşülecekmiş...ilk bakımını yaptıranlar kaça yaptırdı ve neler değişti ? paylaşırsanız sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    forum renklenmiş katkı veren herkese ayrı ayrı tşk ederim..biraz önce işten geldim...yol bilgisayarını sıfırladım.. gece gece sabırlı bir sürüşle ne yakacak bakayım dedim..ortalama hızım 25-30 km gibi şehir içinde tabi trafik yok ufak tefek durk kalklardan sonra 3 km lik yol sonucu ortalamam 6.2 çıktı...bu değeri düz vitesle yapamazdım çünkü düz viteste 1200-1500 gibi düşük devirlerde gitmek çok zor..zor kısmını geçtim araba titrer ve bu tür sürüşlerde orta vadede aracın mekanik aksamını bozabilirsiniz..otomatik vites olunca neredeyse rolanti devrinde bile en ufak bir titreşim vs olmuyor ..beyin hepsini kendi ayarlıyor..ben söylenenlerin aksine mantıklı ve iyi bir şöförle otomatik vitesin çok sıkışık olmayan şehir içi trafiklerinde daha az yakabileceğine inanıyorum..ayrıca eşinize mi veriyorsunuz korkmayın yok yarım debriyajmış sıyırırmış vs ::) en acemi kişi bile vites koluyla oynamadığı sürece D konumuda ister sert isterse yavaş kullansın arabaya zarar veremez hepsini beyin ayarlıyor :)

    Hocam merhaba,
    Vites koluyla oynanmadığı sürece demişsiniz. Ben ışıklarda aracı N'ye (Boşa) alıyorum. Fren balatasını zorlamasın diye. 10 saniyelik 20 saniyelik kırmızı ışılarda bile her seferinde aracı boşa almak otomatik vitese zarar verir mi? Kırmızı ışıklarda boşa almasam ne olur? Çok mu fren balatası eskir? Biraz meilli yerlerde durduğumda zaten araba frene bile basmadan duruyor. O zaman boşa almıyorum. Bir de aracı kullanırken dik bir yokuşa geldiğimde yine fren balataları çok eskimesin diye sürüş sırasında 2'ye çok nadiren bire de aldığım oluyor. Bu konulara biraz açıklık getirir misiniz? Siz kırmızı ışıklarda ya da dik yokuşa geldiğinizde ne yapıyorsunuz? Tşk.ler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    forum renklenmiş katkı veren herkese ayrı ayrı tşk ederim..biraz önce işten geldim...yol bilgisayarını sıfırladım.. gece gece sabırlı bir sürüşle ne yakacak bakayım dedim..ortalama hızım 25-30 km gibi şehir içinde tabi trafik yok ufak tefek durk kalklardan sonra 3 km lik yol sonucu ortalamam 6.2 çıktı...bu değeri düz vitesle yapamazdım çünkü düz viteste 1200-1500 gibi düşük devirlerde gitmek çok zor..zor kısmını geçtim araba titrer ve bu tür sürüşlerde orta vadede aracın mekanik aksamını bozabilirsiniz..otomatik vites olunca neredeyse rolanti devrinde bile en ufak bir titreşim vs olmuyor ..beyin hepsini kendi ayarlıyor..ben söylenenlerin aksine mantıklı ve iyi bir şöförle otomatik vitesin çok sıkışık olmayan şehir içi trafiklerinde daha az yakabileceğine inanıyorum..ayrıca eşinize mi veriyorsunuz korkmayın yok yarım debriyajmış sıyırırmış vs ::) en acemi kişi bile vites koluyla oynamadığı sürece D konumuda ister sert isterse yavaş kullansın arabaya zarar veremez hepsini beyin ayarlıyor :)

    Hocam merhaba,
    Vites koluyla oynanmadığı sürece demişsiniz. Ben ışıklarda aracı N'ye (Boşa) alıyorum. Fren balatasını zorlamasın diye. 10 saniyelik 20 saniyelik kırmızı ışılarda bile her seferinde aracı boşa almak otomatik vitese zarar verir mi? Kırmızı ışıklarda boşa almasam ne olur? Çok mu fren balatası eskir? Biraz meilli yerlerde durduğumda zaten araba frene bile basmadan duruyor. O zaman boşa almıyorum. Bir de aracı kullanırken dik bir yokuşa geldiğimde yine fren balataları çok eskimesin diye sürüş sırasında 2'ye çok nadiren bire de aldığım oluyor. Bu konulara biraz açıklık getirir misiniz? Siz kırmızı ışıklarda ya da dik yokuşa geldiğinizde ne yapıyorsunuz? Tşk.ler.

    otomatik şanzumanda hiç bir zaman boşa almayın. boşa aldığınız anda otomatik vitesler yağlamayı keserler. eğer uzun bekleyecekseniz park moduna alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    aracım 6.500 km de ve yavaş yavaş yıllık bakımı geliyor ..dün servisi aradım yıllın bakıma neler giriyor ve ücreti ne kadar diye sordum..motor yağı - hava filtresi - yap filtresi ve polen filtresi değişimi ve genel periyodik bakım dedi ? kitapçıkta polen filtresi 30.000 km yazıyor dedim..kontrol ediyoruz gerekirse çok düşük km li araçlarda hava filtresini bile değiştirmiyoruz hava ile temizleyip geri takıyoruz dedi...saydıklarımın hepsi yapılırsa 330 TL dediki pazarlık v.s olayına hiç girmedim daha zamanım var diye..düz 300 TL ye olacak yani...eğer polen filtresi yada hava filtresi değiştirilmezse fiyattan düşülecekmiş...ilk bakımını yaptıranlar kaça yaptırdı ve neler değişti ? paylaşırsanız sevinirim..

    10.000km bakımına girdim. yağ-yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi değişti. işçilikle toplam 383tl tuttu. suzuki de kapmanya mı varmış ne varmış 280tl ödedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    forum renklenmiş katkı veren herkese ayrı ayrı tşk ederim..biraz önce işten geldim...yol bilgisayarını sıfırladım.. gece gece sabırlı bir sürüşle ne yakacak bakayım dedim..ortalama hızım 25-30 km gibi şehir içinde tabi trafik yok ufak tefek durk kalklardan sonra 3 km lik yol sonucu ortalamam 6.2 çıktı...bu değeri düz vitesle yapamazdım çünkü düz viteste 1200-1500 gibi düşük devirlerde gitmek çok zor..zor kısmını geçtim araba titrer ve bu tür sürüşlerde orta vadede aracın mekanik aksamını bozabilirsiniz..otomatik vites olunca neredeyse rolanti devrinde bile en ufak bir titreşim vs olmuyor ..beyin hepsini kendi ayarlıyor..ben söylenenlerin aksine mantıklı ve iyi bir şöförle otomatik vitesin çok sıkışık olmayan şehir içi trafiklerinde daha az yakabileceğine inanıyorum..ayrıca eşinize mi veriyorsunuz korkmayın yok yarım debriyajmış sıyırırmış vs ::) en acemi kişi bile vites koluyla oynamadığı sürece D konumuda ister sert isterse yavaş kullansın arabaya zarar veremez hepsini beyin ayarlıyor :)

    Hocam merhaba,
    Vites koluyla oynanmadığı sürece demişsiniz. Ben ışıklarda aracı N'ye (Boşa) alıyorum. Fren balatasını zorlamasın diye. 10 saniyelik 20 saniyelik kırmızı ışılarda bile her seferinde aracı boşa almak otomatik vitese zarar verir mi? Kırmızı ışıklarda boşa almasam ne olur? Çok mu fren balatası eskir? Biraz meilli yerlerde durduğumda zaten araba frene bile basmadan duruyor. O zaman boşa almıyorum. Bir de aracı kullanırken dik bir yokuşa geldiğimde yine fren balataları çok eskimesin diye sürüş sırasında 2'ye çok nadiren bire de aldığım oluyor. Bu konulara biraz açıklık getirir misiniz? Siz kırmızı ışıklarda ya da dik yokuşa geldiğinizde ne yapıyorsunuz? Tşk.ler.

    Hocam benim anlatmak istediğim hareket halindeyken oynamaktı...yani D den N ye N den D ye ...yada D den uygun olmayan hızlarda 3 yada 2 ye oymamak şeklindeki hareketler araca zarar verir...bende ışıklarda 15 saniyeden fazla bekleme durumu olacaksa tam durduktan sonra N ye alıyorum frenden çok şanzımanı yormasın ve zarar vermesin diye yapıyorum bunu ve sarı yanar yanmaz D ye alıp 2 saniye kadar kendi hareketini vermesini bekliyorum sonra basıp gidiyorum . düz viteslerdeki gibi vitese alır almaz sert hareketler uygun değil...özellikle tam durmadan N ye yada D den R ye... R den D ye gibi hareketleri yapmak oldukça zararlı tabiki kendimizi trafiğe vereceğiz ..yani abartı bir şekilde aklımız sürekli vites te olmayacak ...altın kural özetle 1-tam durmadan bir başka vitese geçirme ! 2-hareket halindeyken N ye alma 3- belkide en önemlisi eğimli yollarda park edildiğinde durduktan sonra önce ayakla frene iyice bas, sonra N ye al ,bu pozisyonda el frenini tam çek , ayak frenini bırak aracın ağırlığını el freni yüklensin ve son olarak el freni tam çekili konumdayken P ye al .....tekrar bindiğinde sırayla el frenini indirmeden N ye al , aracı çalıştır , ayak frenine iyice bas , el freninin bırak , ayağın frendeyken D ye al ...gaza bas devam et..:) özellikle eğimli yollarda direkt P ye alarak yapılan hareketler şanzımanın ömrünü ve sorunsuzluğunu etkileyebilecek en tehlikeli yanlış davranışların başında gelmektedir..




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.