Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (396. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.920
Cevap
125
Favori
913.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 394395396397398
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MKSZ M kullanıcısına yanıt
    Merhaba araç hayırlı olsun. Su eksiltmesi arkadaşında dediği gibi normal değil. Ben bu olaydan çok çektim ki hala çekiyorum sayılır. Ustayı iyi seç yoksa paranı çöpe atmış olursun. Hortumları değiştiricez derlerse hortumu kontrol et bak yırtık var mı, hadi değiştirdim diyelim dikkatli bak atlamasınlar hiç biryer. Benim hortumlar conta bitik çıktı. Hepsini yaptırdım yine eksiltiyordu bi türlü bulamadılar ben kendim buldum şimdi bir yer daha var orayı da değiştiricem. Dikkat edin motor yanmasın su ekliye ekliye sürmeyin, bende bu şekilde kullanırdım motoru yaktım. Diğer sorun ise bagaj kilidine anahtarı takınca sağ sol yap yani sola çevrilince açılıyoda sağa doğru çevir sonra sola çevir. Birde bunu dene bende bu şekilde açılıyor bazen de tutukluk yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smhsyhn*34

    Arkadaşlar mrb
    Aracımin on paspaslarin oraya yani ayak uçlarına led aydınlatma yapmak istiyorum yani tavan lambası yla paralel yanmasıni istiyorum kapı açılınca.
    Bu işlemi yaptıran arkadaşlar var ise tavsiyelerini söylerlerse memnun olurum

    Hocam yrdımcı olayım. ön kapının switch inden eksiyi çek artıyı da herhangi biyerden çekerek kolayca yaparsın. Yani Tavandan kablo çekmene gerek yok. Ama ledleri loş yap bence çok aydınlık yanmasın. Şerit led mi yoksa mantar led mi koyacaksın bilmiyorum ama mantar led koyacaksan direnç bağlamayı unutma...
    Ön kapı switchini yolcu tarafından çekmen daha sağlıklı olacaktır. Kolay gelsin... Yapınca foto paylaşırsan sevinirim. Bize de bi fikir olur. elektronik bilgini bilmiyorum ama Ayrıntılı açıklama istersen buyur:

    Tavan lambasına 3 kablo gider +, -, ve kapı kontağına bağlı - tavan lambası düğmesine bastıgında direk artı ve eksıyı kullanıp lambayı yakar. Aracın tüm metal kaportası eksi yükü ile yukludur. Kapılardaki switchler tek kabloludur. Yani kapı açılınca şaseyi kabloya iletir. O kablo da tavan lambasını yakar. Sen artıyı ön göğüs tarafından bi yerden çekeceksın eksiyi de bu kapıdakı switche bağlayacaksın. Bu kapı switchlerı birbirine bağlıdır. Hangisinden çekersen çek tüm kapılar açılınca yanar... İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Kaportacı yolu gözüküyor hocam. Oraya bildiğim kadarıyla bu alçı gibi şeylerden adını unuttum, ondan sürüp rütüş boyası yapılıcak.

    Peki ben bu paslı yerleri drimerle zımparalayıp rütüş sonra da vernık atsam olmaz mı?? Aslında olur ama boyaya zarar vermeden pası çıkarmanın başka yolu var mı onu bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKSZ

    Teşekkürler ilginize kitapçık bende de var olmadı bir inceleyim, takıldığım bişey olursa danışırım. su kaybı içinse bi sanayiye götüreyim baksınlar bakalım ne diyecekler. dediğiniz gibi bana da hiç normal gelmiyordu.

    Hocam götürmeden önce bi kendiniz kontrol edin yani arkadaşın dediğin gibi gereksiz malzeme değiştirmesinler. Muhtemel yerler, hortumlar, genleşme kabı, radyatör. Genleşme kabının altına bi elinizi sürün ıslaklık geliyormu, Hortumları kontrol ederken LPG bağlantısı dahil bakın. Zaten kaçak açıkta bi yerdeyse aracın içinde de antifiriz varsa antifiriz renginde belli edecektir kaçak yeri. Bir de aracı kullanıp park ettıkten sonra altına eğilip bakın tamponun altına orada ıslaklık var mı diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erman83 -- 11 Kasım 2015; 17:08:32 >
  • Teşekkürler arkadaşlar ilk arabam olduğu için pek bilgim yok araç konusunda babam falan onun ustaya gidiyoruz öle yani :) önemli bakımları nelerdir sizdende yardım bekliyorum
  • erman83 E kullanıcısına yanıt
    Hocam pas ancak zimpara yapılarak temizlenir..Ya çirkin görüntü olsa dahi masraf etmeden el yordamıyla yapacaksin yada iyi bir kaporta-boya ustasına aracını teslim edip iyi bir işçilik karşılığı bir miktar masraf edeceksin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Merhaba araç hayırlı olsun. Su eksiltmesi arkadaşında dediği gibi normal değil. Ben bu olaydan çok çektim ki hala çekiyorum sayılır. Ustayı iyi seç yoksa paranı çöpe atmış olursun. Hortumları değiştiricez derlerse hortumu kontrol et bak yırtık var mı, hadi değiştirdim diyelim dikkatli bak atlamasınlar hiç biryer. Benim hortumlar conta bitik çıktı. Hepsini yaptırdım yine eksiltiyordu bi türlü bulamadılar ben kendim buldum şimdi bir yer daha var orayı da değiştiricem. Dikkat edin motor yanmasın su ekliye ekliye sürmeyin, bende bu şekilde kullanırdım motoru yaktım. Diğer sorun ise bagaj kilidine anahtarı takınca sağ sol yap yani sola çevrilince açılıyoda sağa doğru çevir sonra sola çevir. Birde bunu dene bende bu şekilde açılıyor bazen de tutukluk yapıyor.

    su eklemek sakıncalı mı bu kadar hocam ? yani bende de palio vardı 10 günde falan doldururdum suyunu max seviyesine getirirdim. yani bu sakıncalıysa ne yapmak gerekiyo?
  • Hocam tabii ki normal değil. Aracın su soğutma sistemi kapalı bir sistemdir. Kaçak göçek olmadığı ve araç hararet yapıp genleşme kabındaki tahliyeden su atmadığı sürece, su eksiltmez. Eğer su eskiltiyorsa mutlaka su koymak gerekir ama bu işlem de antifirizin konsantrasyonunu düşüreceği için en sağlıklı yol kaçağı bulup önleyip su elsiltmesini gidermektir.

    Arkadaşlar bu arada malum kış geldi. Mutlaka antifiriz ölçümünü yaptırın. Ben yazın tümden değiştirdim suyunu acaip pas akmıştı. Kırmızı antifiriz koydum 2 kutu. Üstü biraz boş kaldı oraya da saf su ekledim. Şimdi çiçek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erman83 -- 12 Kasım 2015; 12:46:12 >
  • Hocam Bilgi için teşekkür ederim,cok fazla bir elektronik bilgim yok ama geçenlerde kendim park sensörü takdim araca, biraz mantik yürütüyorum.☺ peki kapi siviç lerinden cekdigim zaman kabloları tavan ışığını manuel yakdigimda onlarda yanarmi? Birde şerit led kullanmiyacagim normal t 10 tipi led ampul kullanmayı düşünüyorum veyada şu tavan ampullerinin led olanlarindan.
    Çinden sipariş verdim bayağı bir led ampul çeşidi,türkiyeye göre bayağı bir ucuz aliexpres de:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smhsyhn*34 -- 12 Kasım 2015; 13:16:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bagaj kapısını yine denedim ama yine açılmadı, aldığım kişiyi arasam o ne yapıyordu ya da yapamıyordu sorsam mı bilemedim. su eksilmesinİde eve gidince kaputu açıp bir bakarım umarım görürüm nereden kaçırdığını
  • MKSZ M kullanıcısına yanıt
    Hocam içerden bagaj açma kolu yok mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lmfaopalio kullanıcısına yanıt
    Hocam çok can sıkıcı ve kötü bir durum. Bende hep ekliye ekliye devam ederdim ama birgün trafikte motor yandı susuzluktan. Suyu en zayıf yerden atar. Ufak ufak görünmez bile, ama benim trafikte hortumlar artık iflas etti patladı. Kaputtan gelen dumanları görünce aklım gitti. Araç conta yakmış ve az daha pistonlar kaynıyormuş. Pistonlara su dolmuş fln. Komple motor yaptırmak zorunda kaldım.kesinlikle contanı kontrol ettirin hocam bir de hortumları değiştirin. Aslında çok basit bir işlem kendiniz yapabilirsiniz ama dikkat edin motor soğukken hortumu çıkartın. Olmassa özelden size eski hortumlarımın halinin fotoğrafını atayım , eğer sisinde hortumlar aynı durumdaysa oradan su kaçırıyor demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKSZ

    Bagaj kapısını yine denedim ama yine açılmadı, aldığım kişiyi arasam o ne yapıyordu ya da yapamıyordu sorsam mı bilemedim. su eksilmesinİde eve gidince kaputu açıp bir bakarım umarım görürüm nereden kaçırdığını

    O su eksilmesi benimde başımın belası.
    Genleşme kabinin kapağını kontrol et eğerki orjinal deyilise mutlaka orjinali ile değiştir,benimkine doblo kapağı takmışlar di araç genleşme kabindan su fiskirtiyordu hararet yapmış gibi neyseki değiştir dim kurtuldum.
    İkinci olarakda hortumlari kontrol et kelepçelerin oralarda hortum kesile biliyor,genelde motor ısısı arttığında basınç artinca delinmiş veyada yıpranmış bolgelerden su kaçağı olur ve motur ısısı ilede anında kurur ve siz bu kaçağın nereden olduğunu goremezsiniz,bunu anlamak icin sisteme hava ile basınç ugulamak lazım. En kötü ihtimal ise motor tapalarindan kaçırıyor olması eğer öyle ise motorun inmesi gerekiyor.
    Benimki sanırım öyle haftada bir su bardağına yakın su eksiltiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • içeriden açma kolu oradan bagajı açabiliyorum lakin bagajda anahtar yeri olunca (birde ilk aracım olması nedeniyle acemilik) anahtarlada açılıp kapanabilceğini düşündüm
  • hocam motor inmesi falan deyince baya bir korktum açıkçası, akşam eve gidince iyice bir bakayım dediklerinize
  • birde bişey daha sorucam müsaadenizle, mesela yağ azaldığında yağ lambası yanıyor ve yağ takviyesi ile telafi edilebiliyor, oldu su kontrolü yapmadık ya da hortum yırtıldı su tükenmek üzere, yoldayken bunu anlayamaz mıyız, meşale hararet göstergesi bizi uyarmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKSZ

    hocam motor inmesi falan deyince baya bir korktum açıkçası, akşam eve gidince iyice bir bakayım dediklerinize

    İnşallah oyle bir durum yokdur hortumlardan kaçırır büyük ihtimal,ama sana kesin tavsiyem aracin kaç model bilmiyorum ama eski hortumlarin hepsini değiştir kafan rahat etsin çünkü en ufak bir zorlamada eğer hortumlar eski ise kaçak oluşa biliyor buda motorun yanmasina sebep olur böyle durumda hararet ibresi bile kalkmaz ve ancak murat ın başına geldiği gibi dumanlar cikinca haberin olur
    .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef oyle bir sensör yok bizim paliolarda,hararet müşürü sadece suyun ısısını ölçüyor eksildigini bildirmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smhsyhn*34

    Hocam Bilgi için teşekkür ederim,cok fazla bir elektronik bilgim yok ama geçenlerde kendim park sensörü takdim araca, biraz mantik yürütüyorum.☺ peki kapi siviç lerinden cekdigim zaman kabloları tavan ışığını manuel yakdigimda onlarda yanarmi? Birde şerit led kullanmiyacagim normal t 10 tipi led ampul kullanmayı düşünüyorum veyada şu tavan ampullerinin led olanlarindan.
    Çinden sipariş verdim bayağı bir led ampul çeşidi,türkiyeye göre bayağı bir ucuz aliexpres de:)

    Hocam sıkıntı yok ben sana burdan yardımcı olurum. kapı sviçine bağladığın zaman tavan lambasını manuel açınca alta bağladıgın ledler yanmaz. ikincisi bence t 10 led çok dalgalanma yapar ve odak sorunu yapar. Yani paspasın bi yerini çok bi yerini az ışıtır hoş görüntü olmaz. bence direk şerit led kullanın aracın konsol ışığı renginde olsun. Ledlerin de üstüne rakı pleksi gibi bir malzeme ya da fırınlarda kullanılan yağlı kağıt kesip ledlerin üstüne yapıştırırsan loş bir görüntü olur ve çok orjinal olur. Ancak kablo çektikten sonra bence tam lede bağlantı yerine cam sigorta bağlayın hocam. Ne olur ne olmaz riske atmayın. Bende şu çin sitelerine bi güvenemedim gitti. Ama harbiden çok ucuz. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erman83 -- 12 Kasım 2015; 17:38:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKSZ

    içeriden açma kolu oradan bagajı açabiliyorum lakin bagajda anahtar yeri olunca (birde ilk aracım olması nedeniyle acemilik) anahtarlada açılıp kapanabilceğini düşündüm

    Hem içerden hem de anahtarla açılması lazım. Eğer anlıyosanız bu işlerden açıp bakın hocam kilide... Çünkü araç tamircileri en çok parayı kilit ve kapı içi arızalarından para kazanıyo kim ne derse desin... Ben de leon vardı geçen sene şöfor kapı kilidi bozulmuştu tamirciye 80 lira vermiştim ve de kapı döşemesini söküp takarken çizilmedik yeri kırılmadık tırnağı kalmamıştı...
  • 
Sayfa: önceki 394395396397398
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.