Şimdi Ara

dђ ғіат аlвeа такımı (713. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.349
Cevap
73
Favori
1.659.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 711712713714715
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar sorunlarımla ılgılendıgınız ıcın cok tesekkurler . linea ya gelınce arabamı alırken ınceleme fırsatım oldu . arkadaslar gıbı albeadan bı farkını goremedımm o paraya dah guzel bı arac alınabılır arkadasın onerdıgı gıbı cruz muthıc bı araba onu tercıh edebılırsınız bu arada linea nın 1.3 multıjetıne bınmedım ama 1.6 multıjetıne bınme fırsatım oldu 1.3 unu bılmem ama 1.6 multıjet arabayı resmen ucuruyordu
  • bugn arabamı cok yordumm galıba cnm sıkıldı. bı olaya kızdıgımdan dolayı resmen sınırımı arbadan cıkardım. ani patınajla kalktım devır patınajla 6000 devıre kadar yukseltı . yaparken dusunmuyosun ama yaptıktan bır muddet sonra ıcım cız eettı hala dusunuyom bı sey olmusmudur dıye
  • arkadaşlar bir forumda okuduğuma göre 1.3 motoru olan araca lpg takıldığı zaman 1301-1600 vergi kapsamına giriyormuş doğrumudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaydoogduu

    arkadaşlar bir forumda okuduğuma göre 1.3 motoru olan araca lpg takıldığı zaman 1301-1600 vergi kapsamına giriyormuş doğrumudur?


    Albeadaki 1.3 motor Dizel zaten tüp olayı yok malum.

    Ama herhangi bir 1.3 benzinli motor için konuşursak

    1.3 benzinli bir motorun silindir hacmi 1280 civarı birşeydir.Dolayısıyla en alt vergi dilimine girer.Bu motora tüp taktırınca silindir hacminde bir değişme olmadığı için aynı vergi diliminde kalır.Bunu kim söyleyiyse kafadan sallamış.Aracın silindir hacmini değiştirebilmek için komple motor bloğunun kısacası motorun değişmesi gerekir.Tüp taktırınca vergi diliminde oynama olmaz....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kallehs

    bugn arabamı cok yordumm galıba cnm sıkıldı. bı olaya kızdıgımdan dolayı resmen sınırımı arbadan cıkardım. ani patınajla kalktım devır patınajla 6000 devıre kadar yukseltı . yaparken dusunmuyosun ama yaptıktan bır muddet sonra ıcım cız eettı hala dusunuyom bı sey olmusmudur dıye


    Birşey olmaz kafana takma olur böyle şeyler arada sırada.Araç sıfır olduğu için kendini kasıyorsun kasma aç cd çaları bak yoluna...
  • Umut.25 Motor Doktoru

    Söylediklerinizin %90 nına katılıyorum.

    Fiatın (Sadece Fiatın değil aslında tüm otomobil üreticileri aynı şeyi yapıyor) araç donanım politikalarını son derece sorunlu buluyorum.

    Yeni kasa Albealar ilk çıktığında (2005 ikinci yarısı) Active modellerde standart olan bazı şeyler şuanda dynamic diye satılanlarda yok.Mesela benim araç 2005 active standart olarak tamponlar boyalı+rayo cd 6 hoparlör mevcut+arka tavan lambası var..vb.Ama mesela arka koltuk başlığı yok.Hangi akla hizmet anlamış değpilim o iki başlığın maliyeti sizce nekadar olabilir 100-200TL. bunu fiyata yansıtıp standart olarak koymak çok mu zor.20.000TL olunca ucuz oluyorsa 20.200 olunca pahalı mı olacak?Anlamak mümkün değil....

    Eskiden dynamic diye satılanların kapı kolları aynaları boyalı olurdu şimdi boyalı değil..

    Yanlış hatırlamıyorsam 2009 yılında premio modelini çıkardılar sözde herşeyi koydular standart ama 2 şey hariç.2. hava yastığı ve alaşım jantlar.Bunları paket olarak satmaya çalıştılar.(o ikisi aynı pakette nasıl bir mantıksa birisi güvenlik birisi stil)Şimdi ise premio plus diye satmaya çalışıyorlar.Made premio diye bir model yaptın herşeyi koydun o ikisinide koy zararı yok fiyatınıda içine ekle ama insanları paket falan diye uğraştırma.. Ayrıca Bugün dahi premio plus Albeada arka cam otomatik değil....

    Gelelim Lineaya.Linea Albeadan 30 cm daha uzun 6 cm kadar daha geniş ve ortalama 170 kg daha ağır.Lineanın içi Albeaya göre baya geniş özellikle arkası.Vites 5 e geçerken yanındakine dokunuyor olabilir bunu bilmiyorum ama Albeanında durumu aynı.Yanınıza biraz iri birisi oturursa 5 e geçerken ona çarpıyor1.4 8v 77 bg 115nm tork /3000 devirde. Motor lineaya biraz az geliyor ama aynı motorun Albeada yeterli olduğunu düşünürsek ondan 170 kg daha ağır lineaya 3 kişi binersek dengeleyebilir.Yani ben olsam almam ama alan bulunur..

    1.3 multijet linea 90BG ve 1750devirde 200nm metre tork veriyor bu motor bu araca yetersiz demek biraz haksızlık olur.Bence uygun bir motor.Ekonomi+Performans olarak yeterli..
    1.4 turbo 120bg benzinli ve 1.6 multijet motorlar zaten Lineayı uçurur...

    Ama Lineanında donanım tablosu sıkıntılı toplamda düşünürsek Lineada yok yok son teknoloji her donanım var.Ama baz modelde arka kafalık bile yok.Gelde bunu anla.Böyle şeyler arabanın prestijini düşürüyor.Ama bubu üreticiler anlamıyor yada nasıl olsa satıyor diye umursamıyorlar...


    Albeada ABS+Klima+Gövde Rengi Tamponlar+Arka Kafalıklar+Cd Çalar standart olmalı. Tabi bu sadece benim hayalim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi br251 -- 20 Şubat 2011; 10:59:37 >




  • teşekkür ederim arkadaşlar çok sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Arkadaşlar
    sıfır Albea premio+ nerede ise 30bin tl
    Sıfır Linea active+ da nerede ise aynı para
    bence linea active+ varken albea alınmaz kişisel görüşüm budur


    PREMIO Plus Paketli 1.3 MULTIJET 70 HP 32,560 29,036
    28-27ye kadar indirilir bu fiat pazarlıkla sitede genelde şişme fiyat belirtiliyor
    Active plus premiodan donanım bakımından eksileri olan bir araç...

    Ben olsam donanımsız linea almam gider tam donanımlı albea alırım...

    @br251 kesinlikle dediklerin doğru showroomda adamla tartışmıştım...
    Açıkça sole modellerinde fiatın yaptığı soygunu belirttim...
    o zamanda baz model benzinli lineada kampanya vardı...
  • Herkese ıyı haftalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatleo

    arkadaşlar, aracımın ön koltuklarının arasına kolçak uygulaması yapmak istiyorum, daha önce deneyen varmı, tavsiyeleriniz neler olabilir, aşağıdaki linkteki ürünü montaj kısımlarına uygun sac kestirip bükerek takmak istiyorum, ürün genişliği, koltuk arası geniişlik vs. denemiş arkadaşarın tecrübeleri nelerdir?...

    http://www.hepsiburada.com/Liste/carub-yumusak-uzatilabilr-gri-ara-kolcak-genis-ayarli-br4700608/ProductDetails.aspx?productId=brkbr4700608&categoryId=260649

    benzer ürünlere oranla bu biraz geniş ve yüksek ama üstünün dikişli olması benim istediğim özelliği...

    albea için gezmediğim aksesuarcı kalmadı...
    bizim koltuk aralığı dar olduğu için maalesef olmuyor...(tüm üniversal kolçaklar)
    kolçak sığıyor ayakları sığmıyor...
    ya özel döşemecide yaptıracaksın 80-90dan aşağı bulman zor...
    Servisde istersen öneririm orjinal kolçak 70liraya yapılıyor....



    kendim metalci olduğumdan bu kolçağın ayaklarını kullanmayıp kendim yapacağım sacları kullanmayı ve koltuk arasındaki dar bölgeye sabitlemeyi düşünüyorum. Orjinalide uygun gibi duruyor ama... bi denemek istiyorum diğerini




  • Malum havalar soğuk bu soğuklarda kimsenin aklına klimayı çalıştırmak gelmiyor.Klimalarınızı hiç olmazsa ayda 1 defa 10 dakika çalıştırın.Yoksa klima sistemindeki sızdırmazlığı sağlayan kauçuk parçalarda kuruma meydana gelir ve gaz kaçırır.Klimayı düzenli çalıştırın gaz ve içindeki yağ devirdaim etsin.Yazın kötü sürprizlerle karşılaşmayın.
    Yazın soğuk bir araba için haydi parmaklar klimaya...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: br251

    Malum havalar soğuk bu soğuklarda kimsenin aklına klimayı çalıştırmak gelmiyor.Klimalarınızı hiç olmazsa ayda 1 defa 10 dakika çalıştırın.Yoksa klima sistemindeki sızdırmazlığı sağlayan kauçuk parçalarda kuruma meydana gelir ve gaz kaçırır.Klimayı düzenli çalıştırın gaz ve içindeki yağ devirdaim etsin.Yazın kötü sürprizlerle karşılaşmayın.
    Yazın soğuk bir araba için haydi parmaklar klimaya...



    Hatırlatma için teşekkürler. Çok yerinde oldu ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Arkadaşlar
    sıfır Albea premio+ nerede ise 30bin tl
    Sıfır Linea active+ da nerede ise aynı para
    bence linea active+ varken albea alınmaz kişisel görüşüm budur


    PREMIO Plus Paketli 1.3 MULTIJET 70 HP 32,560 29,036
    28-27ye kadar indirilir bu fiat pazarlıkla sitede genelde şişme fiyat belirtiliyor
    Active plus premiodan donanım bakımından eksileri olan bir araç...

    Ben olsam donanımsız linea almam gider tam donanımlı albea alırım...

    @br251 kesinlikle dediklerin doğru showroomda adamla tartışmıştım...
    Açıkça sole modellerinde fiatın yaptığı soygunu belirttim...
    o zamanda baz model benzinli lineada kampanya vardı...



    Linea actıve plus ta olupta Albea premio da olmayan sis farı ve kolçak.Yanlız Linea da da arka camlar elektrikli.Bu devirde arkada biri oturdu ise kilitlemeden önce kontrol ediyorum yağmur falan girmesin diye çok büyük bir eksiklik bence.ayrıca albea nın kolçak kullanışlı değil bence çok yukarda rahat oturduğumda biraz yukarda kalıyor ancak dik bir şekilde oturunca kullanılabiliyor en azından benim için öyle.ben pek kullanamıyorum o yüzden.Albea Premio ya son aldığım rakam 26750 TL Linea actıve+ içinse 29750 TL arada 3 bin TL var.Gerek görüntü gerek rahatlık ve yol tutuş olarak bence Linea daha iyi.Bazen o motor o arabayı kaldırmıyor diyorlar fakat aynı motoru opel astra da da kullanıyor eğer o araba gidiyorsa Linea da hayli hayli gider.Albea nın piyasadan kalkacağı konuşuluyor eğer öyle ise bence 3 bin TL fark göze alınır.Aslında ben Linea nın işçiliğinin Albea dan daha iyi olmasını umut ediyorum.Sonuçta Fiat'ın şuan için satılmasının en büyük sebebi 1.3 Multijet'in sağlamlığının tecrübe edilmiş olması ve az yakması yoksa bu kalite,işçilik,servisleri ve pazarlama polikasıyla çok daha düşük satış rakamları yakalarlar.Sonuçta donanımsız Linea yerine Donanımlı Albea daha iyidir ama asıl ikilemde bırakan aynı donanım için aradaki 3000 TL ye değermi değmezmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eses1134


    quote:

    Orijinalden alıntı: Umut.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Arkadaşlar
    sıfır Albea premio+ nerede ise 30bin tl
    Sıfır Linea active+ da nerede ise aynı para
    bence linea active+ varken albea alınmaz kişisel görüşüm budur


    PREMIO Plus Paketli 1.3 MULTIJET 70 HP 32,560 29,036
    28-27ye kadar indirilir bu fiat pazarlıkla sitede genelde şişme fiyat belirtiliyor
    Active plus premiodan donanım bakımından eksileri olan bir araç...

    Ben olsam donanımsız linea almam gider tam donanımlı albea alırım...

    @br251 kesinlikle dediklerin doğru showroomda adamla tartışmıştım...
    Açıkça sole modellerinde fiatın yaptığı soygunu belirttim...
    o zamanda baz model benzinli lineada kampanya vardı...



    Linea actıve plus ta olupta Albea premio da olmayan sis farı ve kolçak.Yanlız Linea da da arka camlar elektrikli.Bu devirde arkada biri oturdu ise kilitlemeden önce kontrol ediyorum yağmur falan girmesin diye çok büyük bir eksiklik bence.ayrıca albea nın kolçak kullanışlı değil bence çok yukarda rahat oturduğumda biraz yukarda kalıyor ancak dik bir şekilde oturunca kullanılabiliyor en azından benim için öyle.ben pek kullanamıyorum o yüzden.Albea Premio ya son aldığım rakam 26750 TL Linea actıve+ içinse 29750 TL arada 3 bin TL var.Gerek görüntü gerek rahatlık ve yol tutuş olarak bence Linea daha iyi.Bazen o motor o arabayı kaldırmıyor diyorlar fakat aynı motoru opel astra da da kullanıyor eğer o araba gidiyorsa Linea da hayli hayli gider.Albea nın piyasadan kalkacağı konuşuluyor eğer öyle ise bence 3 bin TL fark göze alınır.Aslında ben Linea nın işçiliğinin Albea dan daha iyi olmasını umut ediyorum.Sonuçta Fiat'ın şuan için satılmasının en büyük sebebi 1.3 Multijet'in sağlamlığının tecrübe edilmiş olması ve az yakması yoksa bu kalite,işçilik,servisleri ve pazarlama polikasıyla çok daha düşük satış rakamları yakalarlar.Sonuçta donanımsız Linea yerine Donanımlı Albea daha iyidir ama asıl ikilemde bırakan aynı donanım için aradaki 3000 TL ye değermi değmezmi.

    active plusda alaşım jant mevcut mu bu da var ?
    Hangi araç gönlünüze gidiyorsa onu alın derim ...
    Actual almayında Active plus tercih edilebilir...
    Motora biraz haksızlık ettim fakat genel kullanıcılar tarafından biraz hantal olduğu söyleniyor...




  • hantal evet ıkı arkadasımda lınea var bırı 1,3 aldı obur arkadas da ondan ozenerek 1,5 aldı 1,5 olan nedense 1,3 den daha az yakıyor gıbı soyledılerıne gore 1,3 kasayı 1,5 e gore zor kaldırıyormus ayrıca 1,5 bayagı performanslı alacaksanız 1,5 derım genede karar sızın hayırlısı olsun dıyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: Umut.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: eses1134


    quote:

    Orijinalden alıntı: Umut.25


    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Arkadaşlar
    sıfır Albea premio+ nerede ise 30bin tl
    Sıfır Linea active+ da nerede ise aynı para
    bence linea active+ varken albea alınmaz kişisel görüşüm budur


    PREMIO Plus Paketli 1.3 MULTIJET 70 HP 32,560 29,036
    28-27ye kadar indirilir bu fiat pazarlıkla sitede genelde şişme fiyat belirtiliyor
    Active plus premiodan donanım bakımından eksileri olan bir araç...

    Ben olsam donanımsız linea almam gider tam donanımlı albea alırım...

    @br251 kesinlikle dediklerin doğru showroomda adamla tartışmıştım...
    Açıkça sole modellerinde fiatın yaptığı soygunu belirttim...
    o zamanda baz model benzinli lineada kampanya vardı...



    Linea actıve plus ta olupta Albea premio da olmayan sis farı ve kolçak.Yanlız Linea da da arka camlar elektrikli.Bu devirde arkada biri oturdu ise kilitlemeden önce kontrol ediyorum yağmur falan girmesin diye çok büyük bir eksiklik bence.ayrıca albea nın kolçak kullanışlı değil bence çok yukarda rahat oturduğumda biraz yukarda kalıyor ancak dik bir şekilde oturunca kullanılabiliyor en azından benim için öyle.ben pek kullanamıyorum o yüzden.Albea Premio ya son aldığım rakam 26750 TL Linea actıve+ içinse 29750 TL arada 3 bin TL var.Gerek görüntü gerek rahatlık ve yol tutuş olarak bence Linea daha iyi.Bazen o motor o arabayı kaldırmıyor diyorlar fakat aynı motoru opel astra da da kullanıyor eğer o araba gidiyorsa Linea da hayli hayli gider.Albea nın piyasadan kalkacağı konuşuluyor eğer öyle ise bence 3 bin TL fark göze alınır.Aslında ben Linea nın işçiliğinin Albea dan daha iyi olmasını umut ediyorum.Sonuçta Fiat'ın şuan için satılmasının en büyük sebebi 1.3 Multijet'in sağlamlığının tecrübe edilmiş olması ve az yakması yoksa bu kalite,işçilik,servisleri ve pazarlama polikasıyla çok daha düşük satış rakamları yakalarlar.Sonuçta donanımsız Linea yerine Donanımlı Albea daha iyidir ama asıl ikilemde bırakan aynı donanım için aradaki 3000 TL ye değermi değmezmi.

    active plusda alaşım jant mevcut mu bu da var ?
    Hangi araç gönlünüze gidiyorsa onu alın derim ...
    Actual almayında Active plus tercih edilebilir...
    Motora biraz haksızlık ettim fakat genel kullanıcılar tarafından biraz hantal olduğu söyleniyor...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatih-92


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzumekan


    quote:

    Orijinalden alıntı: sektor_blsm

    bu arada kayseri-ankara lüleburgaz arası 2200 km yol yaptım 110-120km ike doğal olarak klimasız:) 15-17 kuruş arası yakmışım.1,3 dizel


    Benb u işi anlamıyorum arkadaşlar 2011 sole var 1,4 ortalama tüketim 100 km 10,4 gosteriyor

    1000 km de nasıl iştir anlamadım

    birde bir şey sormak istiyorum ARacınızın vitesini hangi devirlerde kullanıyorsunuz ACemiyim kusura bakmayın Devir saatinde 1 2 3 4 diye gidiyor 1000 - 2000 -3000 -4000 devir mi demek bu 3000 geçince bagırmaya başlıyor sağlıklı olan nedir sizce yakıt tüketimi için uygun olanı nedir


    vitese göre devir ayarlamamız imkansız ama ben kısaca söyle tarif edeyim o devir saatinde ibreyi 2 ile 3 arasında tutmaya çalış 2 nin altına indimi bayılmaya başlar isteksiz gaz yer o zaman vites küçült mesela vites 3 de ise 2 ye al devir saati de 3 ü geçtimi o zaman vites yükselt aracı fazla bağırtma gerek yok 3 ün biraz üstüne çıktımı yükselt vitesi kısaca böyle anlatabilirim

    arkadaşa katılıyorum ben de genelde 2500 devirde kullanııyorum 300 de vites yükseltiyorum

    bu arada sanaideki ustama sordum bu bakım zamanı geldiğine dalaletmiş bakım zamanıda gelmişti sonra bağlanıp siliyormuş.




  • 2 gün önce 2005 1.3 multijet el aldım lastikleri yenilemem gerekiyor fakat ebat ve marka hakkında bilgi veririseniz sevinirim hangisi kullanmalıyım üzerinde hiç duymadığım bi markanın 170 65 r14 ebatında lastikler var ve yol tutuşu hiç güven vermiyor bu arabayı sırf az yakıyor diye aldım yakıt ve çekişi etkilemiyecek lastik ebat ve marka önerirseniz çok sevirim daha önce yazmış olabilirsinz ama 264 sayfayı okumam mümkün diil

    şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.BLaSTeR

    2 gün önce 2005 1.3 multijet el aldım lastikleri yenilemem gerekiyor fakat ebat ve marka hakkında bilgi veririseniz sevinirim hangisi kullanmalıyım üzerinde hiç duymadığım bi markanın 170 65 r14 ebatında lastikler var ve yol tutuşu hiç güven vermiyor bu arabayı sırf az yakıyor diye aldım yakıt ve çekişi etkilemiyecek lastik ebat ve marka önerirseniz çok sevirim daha önce yazmış olabilirsinz ama 264 sayfayı okumam mümkün diil

    şimdiden teşekkürler




    Orjinal lastik ebatları 175/70 R14 ve 185/65/R14'tür.

    Fabrika çıkışı genelde kapaklı jantlarda 175/70 alaşım jantlarda 185/65 kullanılıyor.Siz bu iki ebattan herhangi birini kullanabilirsiniz.

    Ben 185/65/r14 Bridgestone ER300 turanza lastik kullanıyorum.Yaklaşık 1.5 yıl önce aldık bir sorunumuz yok.Pirelli kadar sertte değil michelin kadar yumuşakta değil, ortası....

    Bridgestone b250 lerde iyidir.Michlein energy saver sessizliği ile ünlü ama kaygan zeminde güven vermediğinden bahsediliyor ne derece doğru bilemem.Marka lastikler genelde 100TL ve üzeri satılıyor piyasada.Ama lastik satıcıları isim yapmamış bazı marka lastiklerin en az isim yapanlar kadar iyi olduğunu idda edip tavsiye ediyorlar.Karar senin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: br251


    quote:

    Orijinalden alıntı: S.BLaSTeR

    2 gün önce 2005 1.3 multijet el aldım lastikleri yenilemem gerekiyor fakat ebat ve marka hakkında bilgi veririseniz sevinirim hangisi kullanmalıyım üzerinde hiç duymadığım bi markanın 170 65 r14 ebatında lastikler var ve yol tutuşu hiç güven vermiyor bu arabayı sırf az yakıyor diye aldım yakıt ve çekişi etkilemiyecek lastik ebat ve marka önerirseniz çok sevirim daha önce yazmış olabilirsinz ama 264 sayfayı okumam mümkün diil

    şimdiden teşekkürler




    Orjinal lastik ebatları 175/70 R14 ve 185/65/R14'tür.

    Fabrika çıkışı genelde kapaklı jantlarda 175/70 alaşım jantlarda 185/65 kullanılıyor.Siz bu iki ebattan herhangi birini kullanabilirsiniz.

    Ben 185/65/r14 Bridgestone ER300 turanza lastik kullanıyorum.Yaklaşık 1.5 yıl önce aldık bir sorunumuz yok.Pirelli kadar sertte değil michelin kadar yumuşakta değil, ortası....

    Bridgestone b250 lerde iyidir.Michlein energy saver sessizliği ile ünlü ama kaygan zeminde güven vermediğinden bahsediliyor ne derece doğru bilemem.Marka lastikler genelde 100TL ve üzeri satılıyor piyasada.Ama lastik satıcıları isim yapmamış bazı marka lastiklerin en az isim yapanlar kadar iyi olduğunu idda edip tavsiye ediyorlar.Karar senin.







    teşekkürler bugün gidip bakıcam lastiklere biraz araştırdım brigestone ve michlein öneriyorlar artık hangisi uygun gelirse ondan alcaz




  • Benzin fiyatı zamlandı (23.02.2011).
    Benzin:3,90 TL Zam 9 kuruş (%2,36)
    (*) İstanbul (Avrupa)`daki en ucuz fiyata göre

    Maşallah
  • 
Sayfa: önceki 711712713714715
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.