|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
Merhaba, aracindaki problemi çözdüm. Destek olan herkese teşekkürler. Problem ne sensorler ne de bobin. ECU uzerindeki su gecirmez (ama hava geciren) ecu koruyucu basinc denge venti bozulmuş. Bu vent bozuldugu icin ecu icinde isinmayla birlikte yuksek basinc olusuyor ve barometrik basinci yanlis olcuyor (91 kpa yerine 105 kpa olcuyordu) Arabayi iyice isitip stop ettim ve test etmek icin calistirdigimda p13a9 arizasini verdi. Bende arizayi silip ecu daki bu venti cikardim, pısssss diye hava sesi geldi ve tum basinc degerleri normale döndü :) arabayi çalıştirdim, ariza falan yok. 100 tl lik bir parca yuzunden 2 aydir ugrasiyorum :) tum dunyaya duyrulur |
Kaput altına değil direksiyonun sol altında sigorta paneli. kapaklı kendine doğru çektiğinde gelir. O kapak çıktıktan sonra bir de kapıyla konsol arasında minik bir kapak var onu da çektiğinde çıkıyor sonrasında sigortalara erişim daha kolay oluyor. Mini fuse tap aparatlardan 2 tane alman lazım. Park modu kablosunun siyah ucunu hemen sigorta panelinin üstünde yıldız alyen vidanın etrafına sarabilirsin şase geliyor o vidaya. Sarı ucu f31 numaralı sigortaya, kırmızı ucuda f27 ye bağlayacaksın. Bağlarken kabloların kameraya takılı olmasın. Bağlantıları yaptıktan sonra aracı çalıştırıp kabloları bağlayıp kamera menüsünden park modunu aktif etmen lazım. 70mai marka bağlamıştım. Stop ettikten 5 dk sonra park modu aktif olup darbe aldığında kayıt başlıyordu. Timelapse modunu açarsan sürekli hızlı çekim yapıp kayıtta kalıyor akün zayıflarsa otomatik kapanıyor. Yeni aracıma henüz bağlamadım duruyor kenarda.
|
Aracıma bagaj havuzu ve kaput izolatörü aldım. Almayı düşünenler için kaput izolatörü stok kodu 9823209280, bagaj havuzu stok kodu 1643188380. Kaput izolatörü montajı için 1622749580 kodlu klips kullandım. ![]() ![]() |
Sizlere yaklaşık 1,5 yıllık ve 7000 km’lik tecrübelerim bahsedeyim. Silecek mevzusu çok yazılmış, kış aylarında camın buz tutması veya bunun gibi sileceğe zarar verebilecek durumların önüne geçilmesi için her çalıştırdığınızda yağmur sensörünü sizin aktif etmeniz lazım. Diğer çok konuşulan konu start-stop sistemi. 3 silindirli motora sahip olduğu için kararsız çalışıyor, size tavsiyem sadece ışıklarda aktif etmeniz. Daha kararlı çalışan 3 silindirliler var tabi inceleme videolarında da eleştirildi bu konu. Başka konuşulan mevzu vitesin 3’den 2’ye veya 2’den 1’e geçerken bazenleri sarsıntı yapması. O konuda ise etrafımdaki arabacı insanlardan duyduğum EAT8 şanzımanın kendisini koruması için yaptığı hareket olduğunu öğrendim. Corsa’yı kendim eleştirmem gerekirse, araç oldukça sert ben 17 inç’lik jantlardan kaynaklanıyor sanmıştım fakat 16 kullananlarda bu konudan muzdarip. Daha konforlu B segment araçlara bindim. Kaliteden bahsetmek gerekirse 7000km olmasına rağmen trim sesleri şimdiden başladı bir çok yerde aracı çok NARİN kullanmama rağmen. Kısacası işçiliği maalesef Opel’e yakıştıramadım. Yakıt konusuna gelirsek İstanbul’da yaşıyorum 40km/saat ortalama hız ile 100 kilometrede 5.0 litre (bilinçli bir şekilde kullanırım hemen hemen). Bir kaç kez sıfırlayıp tekrar baktığımda 6 litreye yaklaşmadım bile. Zorunda kalmadıkça işe gidiş-işe geliş saatlerinden önce veya sonra çıkmaya çalıştığımı belirtiyim. Tabi İstanbul’da her zaman trafik olduğunu da hatırlatayım. Yani tüketim sizin pedala basma şeklinize göre değişiyor. 1.2T motor dur-kalk trafikte titreşimli çalışıyor. Yeni Astra’da motor kulaklarını değişmişler sıkıntı çözülmüş onlarda. 130 beygirlik versiyonun verimi çok hoşuma gitti. Spor modda ayrı bir tavra bürünüyor. Tasarım kişiye göre değişir tabi ama dış tasarımı ne kadar sevsem de iç tasarımını bir o kadar sevemedim. Bir süre sonra içerdeki tasarımdan sıkılabilirsiniz. Dış tasarımda sportiflikle ağır başlılık çok güzel harmanlanmış. Arabayı yıkattıktan sonra baktıkça bakasım geliyor. Konfor ve kalite sizin için önemliyse Corsa pek sizlik değil. Ama bu segmentte de tork konvertörlü araç kullanmak, istediğinizde performans gerektiğinde tasarruf, dışardan sportif ve güzel gözüksün diyorsanız Corsa güzel seçeneklerden biri.
|
2021 model ultimate paketiyle aranıza katıldım. İlk arabam oldu. Bilmek isteyen olursa 880bin tl'ye aldım 35binde, çamurluk ve marşpiyel boyalıydı sadece. Fiyat açısından doğru mu yaptım bilmiyorum ama artık beklemek istemedim. Geçen senede düşer diye bekledik ama piyasanın geldiği hal ortada. Birde 208 allure selection ile arasında çok gidip geldim. Cam tavan, intellilux matrix far, koltuk ısıtma, güvenlik donanımları derken corsa daha ağır bastı. Herkese kazasız sürüşler dilerim. |
Herkese Merhaba, Nisan ayında Opel Corsa GS aracımı teslim aldım. Bu hafta itibariyle 3.500 km'ye geldi ve bazı olumlu /olumsuz yorumlarımı paylaşmak istedim. Yaklaşık 2009 senesinden beri aktif olarak araç kullanmaktayım. Genelde daha öncesinde Toyota/Honda ve Ford markalı araçlarımız oldu aliecek ve bireysel kullanıcı olarak. Aracı Nisan ayında piyasa durgunken güzel bir indirimle aldık diyebilirim. Opel aslında hep soğuk bulduğum bir markaydı fakat hem indirim ve kredi konusunda yardımcı olmaları, benim bu kasa corsaları beğenmem bir de makyajlı kasa gs donanımın oldukça yeterli olmasından dolayı kısa süre içerisinde karar verip siparişi verildi. Motor/Yakıt Tüketimi: Motoru ben gayet başarılı buldum. Ağırlıklı olarak araç Anadolu yakasında Kadıköy/Altunizade civarlarında kullanılıyor bu sebeple şehir içinde performansı gayet yeterli. Senede 1-2 defa çıkılan tatil yollarında ise aracın kaldırabileceği hızlara kadar hızlanma isteği gayet güzel. Şanzıman şıkır şıkır çalışıyor bu konuda hiç bir olumsuzluk yok İç Mekan: Gayet kaliteli hissettiriyor. Şimdiye kadar çok fazla çıtırtı partırtı sesi olmadı ki Kadıköy'ün ara sokaklarını bilenler bilir 15 senedir devam eden kentsel dönüşümden dolayı tarla olarak hizmet vermekteler. Cam tavandan daha önceki konularda da bahsedilen perde açık halde iken raydan gelen ses bende de arada geliyor maalesef bunu çözüm bulamadım henüz. İç mekanla alakalı tek olumsuz yön; sıcak bir iklimde yaşıyorsanız cam tavanlı ve içi komple siyah bir araba almadan tekrar düşünün araba güneş altında bırakmaya gelmiyor maalesef. Araç ekranları gayet başarılı sadece carplay'in arada kafasına göre kopup bağlanmayası tutuyor kablolu/kablosuz. Bir de keşke Opel Ultimate ekranı koyup yazılımla ekranın kabiliyetlerini kısmasaydı daha iyi olurmuş diye düşünüyorum, kocaman ekranın ortasında küçücük carplay anlamsız duruyor. Dış Mekan: Boya kalitesi konusunda bir sorun yaşamadım şimdiye kadar. Daha öncesinde var olan siyah tavan boya atması sorununu çözmüş gözüküyor Opel. Çok fazla kuş pisledi aracın tavanını, elimden geldiğimde çabuk müdahale ettim fakat ben bir olumsuzluk göremedim boya kalitesizliği konusunda. Standart bir boyası var. Şimdi gelelim olumsuz yönlere: Daha önce genelde Japon markalı araçlar kullandığımı belirtmiştim ve maalesef PSA grubunun ciddi manada fabrika çıkışlı hata sorunu mevcut. Aracın panel açıklıkları (bagaj sağ sol ayarı) sürücü yolcu kapısı ayarı çok ciddi bir biçimde 0 bir araca ve eskiden bir Alman markası olan Opel'e yakışmayacak seviyede bozuk geliyor çoğu araç. Aracı aldığımdan beri direksiyon hafif sola dönükken araç düz gidiyor ve araç sağa çekiyor. Serviste rot ayarı yaptırdım fakat düzelmedi.''Abi bunlar kronik sağa çekiyor dendi'' Bu yaklaşık 5 senedir üretilen bir kasa için maalesef normal bir durum değil. Sanayide düzgün bir rot ayarı yaptırmam gerekiyor. Araç dur kalk trafikte durduğunuzda vitesi boşa atıyor ve siz gaz verince vitese geri koyuyor AT8, sağolsun bu işlemi yaparken benim araçında motor bölgesinden tırrt diye bir ses çıkararak bu işlemi gerçekleştiriyor. Müzik kapalıyken bu arabada ne var diyebilirsiniz ses bu kadar yüksek fakat servis bir ses duymadığını iletti, bende yıllık bakımını beklemeye başladım belki km artınca ses geçer diye. Araç a sütünundan ve ayna bölgesinden 90km/s hızı geçince çok fazla rüzgar sesi alıyor. Normal B sınıfı diyeceksiniz fakat 2012 model Ford Fiesta daha az rüzgar sesi alıyor içerisine bu yüzden bana normal gelmedi. Araca cam filmi takılmıştı serviste bu sebeple ya fitillerde ya da camlarda bir problem var gibi hissediyorum. Normal diyorsanız götürmeyeceğim servise Uzun oldu kusura bakmayın okumak yorarsa :) şimdilik olumlu / olumsuz olarak dikkatimi çekenler bunlar makyajlı Corsa GS donanımla ilgili. Teşekkürler, |
iyi günler herkese, 2023 model makyajsız Corsa f ultimate donanımlı sıfır olarak aldığım aracın yaklaşık 1 yıl 20000 km (kısa -uzun mesafe) de yaşadığım tecrübeleri paylaşarak belki bir faydamın olacağını düşünüyorum. öncelikle araba konusunda biraz titiz (kıl :)) birisiyim. Bundan önceki aracımı sıfır aldığımda direk ekspertize götürdüm. Her gördüğüm şeyi servise bildirdim ama sadece olan cebinizden ekstra para çıkışı olarak kalıyor. Sonuçlar geçici oluyor. maalesef firmalar aracı alıncaya kadar süper ilgili sonrasında yetersiz kalıyorlar. Bunu bende yaşadım. İşlerine gelmiyor üzülerek yazıyorum ki tüketici hakları maalesef yeterli değil… ilk olarak tescil tarihi ile trafiğe çıkış tarihinde 1 günlük tarih farkı var ruhsatta. Aracı ilk aldığım gün sağ çamurlukta fabrikasyon kaynaklı nokta küçüklüğünde bir boya hatası gördüm ve nazardır dedim. (Çünkü insan artık yoruluyor düşünün sıfır araç alıyorsunuz ve kafanızda sürekli bir hatası var mı eksper yaptırmalı mıyım diye deli sorular. İnat ettim yaptırmadım hem pişmanım hem değilim). Araç bana 2 km de teslim edildi. Üstün körü bir tanıtım yanında hediyelik matara vs ile yola koyularak araçı aldım. dış bakıdan ilk yorumlarım; Aracın iç aksamlarına baktığımda emniyet kemeri, akü, far koltuk vs temmuz ayı üretim olduğu gördüm parça tarihlerinde günler farklı ama hepsi temmuz ayı içerisinde ve araç bana ağustos sonu eylül başında teslim edildi. İçinin siyah olması biraz boğuyor ama bu kişisel. Açılır perdeli cam tavan ferahlık için iyi ama güneş yoksa. Simli pianoblack yapılar çok çizilmeye müsait ve hemen kir tozu belli ediyor. Koltuklar b sınıfı bir araca göre bence rahat ve konforlu uzun yolda eski aracım daha çok yoruyordu bunda onu yaşamadım. Arka yaşam alanı evet dar ama b sınıfı için normal keza bagaj hacmide. Jantlar evet güzel ama feci kir tutuyor. Arka bagaj kapağında ki konulan lamba görünümlü çalışmayan aksesuar komik olmuş ne gerek var madem süs olarak koyuyorsan. Ama led stoplar vs araca güzel bir görünüm katmış. Çift egzoz çıkışı sportif görünüm kattığı kesin ama sanki zoraki yapılmış gibi duruyor. Ayrıca boya aksamın iç tarafına emrivaki yapılmış gibi duruyor mesela çamurluk dışardan boyalı ama içerden böyle random püskürtmüşler gibi görünüyor. Yer yer parçanın kendi rengi gözüküyor silüet gibi. konfor bakımından; ilk hissiyatım araç çok sert 17inc jant ve 45 yanak lastiklerle sanırsam sert süspansiyon eşliğinde otoban için güzel ama şehir içi için facia bir konfor deneyimi mevcut girdiğiniz en ufak çukur ya da en ufak bir tümseği iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Hatta ön taraftan lak luk ses bile geliyor. Ayrıca yağmurlu havada suyun tahliyesini A ile gösteren lastik resmen ufak ufak kaydırıyor. Bunun yanında otomatik far, silecek ve klima ile anahtarsız giriş ve çalıştırma ile kör nokta, geri görüş kamerası, radar vs güzel özellikler. Yalnız klimanın her kontak açılışı yaptığınızda otomatik olarak açılması can sıkıcı ve ilginç oraya bir tuş ya da bir sistem getirmeleri lazım. Ben gibi istemeyenler vardır. Agresif kullanmadığınız sürece motor sesi de içeriyi rahatsız etmeyecek kadar az geliyor. Sadece koltuk ayarlama biraz zorluyor elinizi araya sokup çevirerek koltuğu yatırmak çok da rahat değil. Kapı açma ve kapama hissiyatları ile kapatma sesi bence güzel. 4 cam otomatik olması da ayrıca hoş. Uzun yol için güzel asfaltta gerçekten konforlu bir araç. Ama zemin bozuksa can sıkıcı olabiliyor. Multi media kısmı bende sorunsuz çalıştı kararma ya da açılıp kapanma olmadı, sadece CarPlay benim telefonum 15 pro max eğer şarjı yüzde 100-90 arasında ise bağlanıyor onun haricinde şarj oluyor diye sürekli uyarı verip bağlanmıyor. Burada sorun kimde bilmiyorum ama net bir sorun olduğu kesin. Dijital gösterge çok sade böyle yapılmak için yapılmış gibi kadranlar diyor sadece bir kadran var yani 4-5 tane opsiyon konulmuş ama hepsi aynı ve basit ayrıca yandan güneş vurduğunda hız göstergesi gözükmeyebiliyor. Keşke daha güzel birşey yapılsaydı.otomatik silecek bazen kendini sıfırlıyor açıp kapatmak gerekiyor. motor, hızlanma, vites hissiyatı, vs; 1.2 puretech 130 beygir 8 ileri şanzıman kulağa hoş gelsede 3 silindirli olması biraz titreşim yapıyor özellikle ilk çalıştırma da. vites geçişleri bazen aşırı hissiyatlı çeyrek gaz ile şehir içinde hareket ederken. (Cvt şanzımandan geçtim) özellikle 2 den 3 geçerken. Ama bazen sıfır his anlamıyorsun bile vites geçişini. Aracın hızlanması bana göre tatlı 120-130 km hızla 2-3 bin devirde olması şehirler arası yollar için güzel bence. Fren 4 adet disk fren olmasına rağmen sanki hissiyat olarak zayıf kalıyor gibi basarken ilk başta tepki vermiyor gibi sonra da mecburen biraz daha basınca sert etki yapıyor. Yani sanki duramayacak hissiyatı veriyor gibi. Hareket esnasında direksiyon tepkileri tuhaf araç kronik olarak sağa çekmeye meyilli ve direksiyonun minimal hareketi aracın yönüne etki ediyor. Muhtemelen direksiyon kutusunda kronik bir sorun var. Ani tepkilerde reaksiyonu bence iyi ama düz yolda aracı gerçekten düz tutmak biraz zor. Şerit koruma fena değil ama ortalasa daha iyi olurdu birde şerite yaklaşınca hafif sesli bir uyarı verse daha iyi olurdu çünkü bazen bir anda şerit farkından ani tepki gösteriyor ve panik yaptırabilir. Ben genelde kapalı olarak kullanıyorum. Motorda daha önce de belirttiğim ve başkalarında da mevcut olan stop etme sırasında bir metal pervane sürtme sesi gelmesi var. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama nereden geldiğini bilmiyorum. Turbo gibi durmuyor ama nereden geliyor meçhul. Motor performansı bence hoş ama yağ içinde trigger herkes için soru işareti. Sert kullanan biri değilim genellikle aracın rahat olarak hızlanmasına izin vererek sürüyorum. Bazen ufak da olsa araç geri kaçıyor ama rampada değilde daha hafif yükseltide. Bence frene tam basarak motorun kendini boşa alma gibi bir rahatlaması oluyor o zaman geri kaydırma yapmıyor. Ben start stop kullanmıyorum bana şehir içi için pek konforlu gelmiyor. Zaten yazın genelde kendini kapatıyor sıcaklık uyumsuz diyor. sonuç olarak; şahsi yorumlarıma göre; Kasa olarak gerçekten yenilikçi olan F kasa sanki yeni modeller için bir prototip bir geçiş aşaması olduğundan bu kasada görülen hata eksiklik vs yeni makyajlı modellerde düzeltilerek geliştiriliyor diye düşünüyorum. Görünüş olarak güzel ama konfor olarak sert ve sürüş olarak farklı yorumlar yapılabilen bir araba. Bakımlarının 15 binde yapılması bana trigeri yağ içinde olan bir araca göre fazla o yüzden 10000 de servise götürdüm. Servis olaylarına girmiyorum çünkü her servis farklı çalışır.
umarım yardımcı olabilir bu yazı ayrıca sorularınız olursada cevaplamaya çalışırım. Sonuç olarak parasını verip aldığımız ürünlerin sağlam ve hatasız bir şekilde teslimatının yapılması istemek bizim en doğal hakkımız ama maalesef bazı şeyler istediğimiz gibi olmuyor. |
Türkiye'de bundan böyle yayalara yol verirsem gelip beni şey etsinler.
3 ayda 2 kaza arkadan, çip oldu araba Ekleme: Şimdi baktım, aracın geri görüş kamerası yarı kör yarı topal üstüne üstlük arka stopta kırılmış içine girmiş. Yeminle bu halk sopalık arkadaş. |
Corsa F Kullananlar Kulübü: Gizli Özellikler ve Daha Fazlası
Opel Corsa F, kompakt hatchback sınıfında öne çıkan bir araç olarak dikkat çekiyor. Sadece şık tasarımıyla değil, aynı zamanda kullanışlı özellikleri ve gizli sürprizleriyle de kullanıcılarına keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor.
Opel Corsa F'nin Gizli Özellikleri
Bu popüler aracın gözden kaçan bazı gizli özelliklerinden bahsedelim:
Corsa F'nin Kasa Tipleri
Corsa F, farklı kasa tiplerinde mevcuttur:
Opel Corsa 2021 Gizli Özellikleri
2021 model yılı Corsa F, bazı ek gizli özelliklere sahiptir:
Corsa F Kullananlar Kulübü'nün bir üyesi olarak, bu gizli özellikleri ve daha fazlasını keşfederek sürüş deneyiminizden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.
|
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D. Fiery -- 28 Eylül 2020; 15:51:26 > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|