Şimdi Ara

Colin Chapman ve Lotus

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Colin Chapman - Otomotiv dünyasının Sun-Tzu'si

    'Basitleştir,sonra üstüne hafiflik ekle!'



     Colin Chapman ve Lotus



    Anthony Colin Bruce Chapman 9 Mayıs 1928'de Londra'da doğdu.

    1944'te 10 yıl sonra evleneceği kadınla(Hazel Williams) tanıştı ;

    dans etti,evet 10 yıl sonra evleneceklerdi, ondan önce Chapman kuracağı şirkete onun lakabını verecekti:

    Lotus




     Colin Chapman ve Lotus





    Colin Chapman Lotus'un kurucusu,yatırımcı,sınırlı kaynaklarla mükemmel işler çıkaran yenilikçi bir mühendisti.

     Colin Chapman ve Lotus





    Son zamanlarında şirketinin düştüğü zor durumlar üstüne kalp krizi geçirerek 1982'de vefat etti.

    Otomobil serüvenine bir Austin 7'yi alıp modifiye ederek başladı.

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus







    Daha sonra bir çok otomobilin üzerinde çalıştı ve bu araçlarla birlikte bazı ünlü markaların dikkatini üzerine çekti.

    Kendisi de bir sürücüydü;ancak en iyi olduğu yer tekerliğin arkası değil garajıydı.

    Üniversite yıllarında uçak kullanmayı öğrendi ve uçak aerodinamisini otomobil endüstrisine soktu.Yere basma kuvvetini(Downforce) otomotiv dünyasına kazandırdı.

     Colin Chapman ve Lotus





    Ve geleneksel şasi yerine tek parça şasiyi icad etti.

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus
    Lotus 25,ilk tek parça şasi





    Pistteki araçları 1963(Lotus 25)

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus






    ve 1965'te(Lotus 33) Jim Clark ile,

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus





    1968'te(Lotus 49) Graham Hill ile,

     Colin Chapman ve Lotus





    1970'te Jochen Rindt(Lotus 72) ile,

     Colin Chapman ve Lotus





    1972'de Emerson Fittipaldi(Lotus 72D) ile

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus






    ve 1978'de Mario Andretti(Lotus 79) ile şampiyonluklar kazandılar.

     Colin Chapman ve Lotus





    Onun inancında hız her şeyden hatta güvenlikten bile önce geliyordu;
    sürücülerinden biri olan en iyi arkadaşı Jim Clark'ı 1968'de F2'de Lotus için yarışırken kaybetti.

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus






    ''Bence Clark,Colin'in sahip olduğu tek gerçek arkadaştı ; diğerlerinin hepsi iş arkadaşı.''
    Mike Costin-Cosworth kurucularından(Lotus'la Cosworth büyük işler başardı)

     Colin Chapman ve Lotus





    1969'de aynı yarışta Graham Hill ve John Rindt aynı süspansiyondan problemden dolayı büyük kazalar atlattılar.

     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus





    Aynı zamanda yarış dünyasına arabalar dışındaki(Marlboro gibi) reklamları ilk getiren kişiydi.

    1981'de son icadı ayarlanabilir süspansiyonlar oldu,tamamlanması ölümünden birkaç yıl sonra gerçekleşse de.

    Ölümünden sonra,kurucusunun vizyonu ve ileri zekasından mahrum kalan Lotus büyük abilerle oynamaya çalışan sıradan küçük bir takıma döndü.

     Colin Chapman ve Lotus





    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    1975'te not defterine yazdıkları



     Colin Chapman ve Lotus





    1.Yarışmanın sadece bir amacı vardır:Kazanmak.

    Eğer yarışmak kazanmaya yaramıyorsa zaman,efor ve para kaybından başka bir şey değildir.

    Eğer kazanmak yoksa bu hiç bir şey demektir.


    2.Nasıl kazanılır:

    (i) Araç pisti rakiplerinden daha hızlı dönebilmelidir;en az şekilde pilot yeteneğine ihtiyaç duyarak ve bunu yarışı bitirecek kadar uzun yaparak.

    (ii) Sadece bundan sonra,birisi aracın maliyetini,basitliğini,kurulum kolaylığını hatta ne kadar güvenli olduğunu düşünebilir.


    'Ne kadar güvenli olduğu'bu sözlerinin bedelini en iyi arkadaşlarından ve pilotlarından birini;Jim Clark'ı kaybetmekle ödemişti ancak hala hırslıydı



    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Chapman'den 6 büyük iyilik





     Colin Chapman ve Lotus


    Chapman'in final F1 aracı olan Lotus 92'nin aktif süspansiyonu çok ta başarılı değildi.
    Yıllar sonra 99T'de tekrar karşılaştık aktif süspansiyonla.
    Bu aracı 1986 yılında Senna kullandı ve sonra McLaren'e geçiş yaptı.
    Ve şu an bütün otomobil firmaları Chapman'in duacısı.





     Colin Chapman ve Lotus

    Elon Musk bir elektrikli spor araç yapmak istedi.
    Hafif bir şasiye ihtiyaç duydu;Lotus'a gitti.
    Çok büyük bir firmaya dönüşecek olan Tesla pazara Lotus Elise şasili roadsteri ile girdi.







     Colin Chapman ve Lotus

    DeLorean DMC-12 80'lerin ortasındaki Esprit'le bayağı benzer hatlar taşıdı.
    Sebebi Colin Chapman'in aracın üstünde çalışması.
    Ancak bu iyilik bir fiyaskoya dönüştü,Chapman'in hayatındaki en büyük başarısızlığı oldu ve üst üste gelen kötü haberler sonucu Chapman yıkıldı.







     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus



    Lotus'un F1 aracı 49 ile birlikte Chapman ağırlıklardan kurtulmanın yollarını arıyordu.
    Şasinin arkasındaki bi kısmı kaldırdı.Evet,öyle yaptı,yok etti.
    Nasıl?
    Özel dizaynlı motorları şasinin bir parçası gibi kullandı,tek parça şasinin büyüsünü bozmayacak şekilde yerleştirdi,birleştirdi.
    Ferrari bu metodu F50 aracında,yaklaşık 30 yıl sonra kullandı.







     Colin Chapman ve Lotus

    Chapman 7 litre V8 twin turbo motorla ağırlık eklemeyi pek hoş görmezdi heralde ancak muhtemelen sonuçlara da bir şey söyleyemezdi.
    1244 beygir 2743 lbs tork ile modifiyelenmiş bir Exige vücudu;Venom GT bir sürü hızlanma rekoru kırdı ve saatte 426 kilometre hızla dünyanın en hızlısı oldu.







     Colin Chapman ve Lotus

    Corvette C4 Lotus tarafından üretilmiş DOHC küçük blok bir motor kullandı.
    Bu motor dynoda 24 saat boyunca saatte 281 kilometre hızı gösterebiliyordu.
    Lotus olmadan bugünün canavarları nasıl üretilecekti?



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Colin Chapman Sözleri

    ''Güç eklemek sizi düzlüklerde daha hızlı yapar.Ağırlıktan kurtulmak sizi her yerde daha hızlı yapar.''

     Colin Chapman ve Lotus
    hasar = ağırlık × hız



    ''Yarışmaktan başka bir işe de yarayabilen her araç ağırdır.''




     Colin Chapman ve Lotus

     Colin Chapman ve Lotus





    ºLotus'un yeni oyuncağı 3-Eleven

    --------------------------------------------------------
    kaynak

    http://www.grandprixhistory.org/
    http://jalopnik.com/
    http://www.roadandtrack.com/
    http://en.espn.co.uk/f1/motorsport/driver/704.html

    --------------------------------------------------------

    ºGordon Murray ve McLaren F1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaJJi -- 3 Kasım 2015; 6:38:07 >







  • Onlarca araba tavsiyesi konusu içinde boğulduk.Uzun süredir böyle paylaşımlar yapılmıyor.
    Elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konularını beğeniyorum HaJJi

    Allah rahmet eylesin, çok büyük adamdı

    Kraliyet madalyası da almıştı.

    Bir bilgi de benden :

    Tesla Model S'in şasisini de Lotus tasarladı

    Rahmetlinin hafif araç tutkusu bugün bile İngiliz otomotiv endüstrisinde yer buluyor.
  • Konu için teşekkür ederim baya güzel olmuş .

    Biz bugün bu tarz arabalara binebiliyorsak otomotiv sektörü geliştiyse hep böyle risk alan adamlar sayesinde olmuştur .

    Downforce ' u uygulayan adammış yahu daha ne olsun

    Lotus , ilk gün ne ise hala o adamlar hala Hafif araba anlayışı çizgisinden ayrılmadı .

    NFS 2 'nin efsane araçlarından sarı Lotus Esprit
  • Konuları efsane.. böyle bilgilere kesinlikle ihtiyaç var teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Onun bi fotosunu koymazsak ayıp olur

     Colin Chapman ve Lotus
  • Konular çok iyi geliyor. Mclaren ve lotus nfs 2 nin unutulmazları gerçi oyun unutulmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu çok güzel hatta forumun son günlerine göre harika bir konu çünkü son 1 aydır vw ve zehirlediği dünyayı konuşmaktan gına geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok guzel bir konu acmissiniz. Emek harcadiginiz belli.
  • Ellerinize sağlık gerçekten güzel konu olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetişemiyoruz yahu. Sana özel blog açıcam yakında :)

    Deha adam...
    Bana göre ortaya çıkardığı en çözüm gearbox on axle çözümüdür tek kelimeyle müthiş.. Çıplak, hafif bir arka. Ancak şasiye transfer olmadığında bağlantıları gerçekten çok güçlü yapmalısın. Yoksa yaşadıkları gibi kulakları yamulmuş bir şanzıman bulabilirsin.

    Dünya ya space frame, backbone chassis yaygınlaştırmış acayip beyin. Downforce, ilk groundeffect temelleri.. İlk yasaklanan kanatlar ona ait :)
    Bugün ki open whell, formula araçlarının görünüm temeli onun ekibine ait...ince bir burun, yan alıklar.. Düz bir burun, radyatörler yanda..
     Colin Chapman ve Lotus

    Havacılığın rüzgar tünellerinde ve mühendisleriyle vakit geçiren acayip bir adam. Yanlış hatırlamıyorsam ilk telsiz önerileri de ondan gelmişti.

    Colin yaptıklarına rağmen 2 şeyden çok çekti dayanıksızlık ve değiştirilen ağırlıklar.. Nasıl bir kafa;
    quote:

    Kural belirleyiciler çok hafif otomobillerin sürücüler için kabul edilemeyecek kadar tehlike yarattığına inandılar. Önceki sezonlarda takımların performans kazanmak amacıyla araçların direksiyon millerine bile delikler açarak ağırlıktan kısmaları alışılmadık bir şey değildi. Şaşırtıcı olmamakla birlikte ağırlık azaltma bağımlısı olan Lotusun sahibi Colin Chapman ağırlık ve güvenliğin birbiriyle alakası olmadığını ve son ölümcül kazaların griddeki en ağır araçlarla yapıldığını söylemişti. Chapman daha ağır aracın kazalarda daha zor yavaşlayacağını, çarpmada daha büyük enerji ortaya çıkaracağını ve bu yüzden daha tehlikeli olacağını söylüyordu. Fakat sürücülerinin şikayetçi olduğu şeyler Chapmanın sürekli düşük ağırlık peşinde olması ve bunun şasiyi daha zayıf yapmaktan araçlarına az yakıt koymasına kadar vardığıydı.


    Ve BRM V16'yı üne kavuşturan adamdır.. Unutulmaz Cosworth DFV de katkısı pas geçilmez.

    Son olarak Caterham... Güçsüz her otomobile değişilebilecek harika ihtiyarlamayan bir fikri dünyaya kazandırmış adam.
    Lotus'a zaten diyecek birşey yok Türkiye gençliği malesef o otomobillerin ne idüğünden mahrum durumda.
    Buradan almanyada Elise sahibi kuzenimize selamlar. Malesef VW, Audi algısına kapılmış orada ki gençler de kendisiyle dalga geçmeye çalışıyormuş nerden bilsinler..

    Bu arada şunu verecektim diğer belgeselleri ile birlikte mutlaka izleyin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 3 Kasım 2015; 1:45:53 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.