Şimdi Ara

BROADWAY İLGİNÇ BİR ARIZA ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
60.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nasıl olduğunu bilmiyorum ama bir tamirci tarif etti benim uygulamam.kontak anahtarını 1 kademe cevirip bırakırım (motor hareketsiz)tık diye ses gelir.5 saniye kadar böyle bekleyip kontağı sıfır konumuna geri alırım ve bunu 1 kez daha tekrar ederim.üçüncüsünde debraja basarak marşı tam ceviririm.faydasını çok gördüm.
  • Haha..

    Benim araçta kışın benzinde çalışmamak için çok ısrarcı..Bakalım bu kışa Lpg li girdik..Lpg ye vereceği tepki ne olacak

    Ama Lpg de daha kolay çalışıyor sanki araç..Benzinde ilk çalıştırmada en az 2 defa stop ederdi..Lpg de o yok..Sadece ilk marşa başışım 3 saniye oluyor bırakıyorum..Tekrar bastığımda 3. saniyede alıyor uzun süreli yattıysa araba
  • 1991 model Spring'imi 1998-2005 yıları arasında 8 sene kullandım. Bunun 3 yılı benzinle 5 yılı da LPG ile geçti. İlk zamanlar ben de çalıştırmakta zorlanmıştım. Yukarıda bazı arkadaşların da belirttiği gibi; jikleyi tam çekip hafif gaza dokunarak marşa bastıktan sonra hiç problem çıkarmadan çalışırdı. Hatta çok kar yağdığı bir gün araç 3-4 gün kadar 30 cm kar altında kalmıştı. O haldeyken bile tek marşta çalıştırarak arkadaşlarıma şov yapmıştım.

    Ben tam jikleyle aracı çalıştırdıktan sonra jikleyi geri iterek motor devrini 1200 civarına ayarlardım ve beklemeden harekete geçerdim, yolda hararet göstergesi hafif hareket ettiği zaman da jikleyi tamamen iterdim.

    Bazı arkadaşların dediği gaza pompalamak, kontağı açık beklemek falan gereksizdir. Bu hareketler motorun gaza boğulmasına ya da platin'in meme yapmasına yol açacağından daha da zor çalışmasına neden olur.
  • Arkadaşlar, konuyla alakası yok ama, bir sorum olacak:

    Renault 9 Broadway, 93 model, eski kasa arabam var. Broadway'lerle yeni araç muayenesine, yani Tüvtürk muayenesine giren oldu mu hiç , Broadway'lerde ne gibi eksiklikler çıkıyor ?
    Bilelim ona göre gerekenleri yapalım.

    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    HAVA SICAK BİLE OLSA SABAH İLK ÇALIŞTIRMADA EL GAZINI (JİKLE) SONUNA KADAR ÇEKECEKSİN. TEK MARŞTA ÇALIŞACAKTIR. ÇALIŞTIKTAN SONRA YAZIN 20-30 SN, KIŞIN 50-60 SN SONRA KADEMELİ OLARAK YERİNE İTMEYİ UNUTMA...
    EL GAZI YOKSA "OTOMATİK JİKLE DEVRESİNİ" KONTROL ETTİR...

    jikleyi sonuna kadar çekersen karbüratörü benzine boğarsın,jikleyi ilk marşa basarken sonuna kadar çekeceksin ama araba çalıştığında geri ittireceksin 20-25 devir arası kadar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extecher


    quote:

    Orjinalden alıntı: cobra41

    benim de ilk arabam r9 boadway dı lpg yoktu o zamanlar arabayı satmadan önceki 2 ay her allahın günü itleyerek çalıştırdım araba kullanmaktan soğutuyordu insanı sonra bütün gün işyerimin önünde duruyordu akşam tek marşta çalışıyordu o zamanlar bayaa uğraşmıştım o arabayla birçok kez tamirciye gittim ama yine çözülmedi sorun arabayı satma nedenim oldu tabi jikle olayını bilmiyordum o zaman belki senin arabanda işe yarar

    Arabanı yokuş aşağı park ederek çözerdin sorununu
    benim bildiğim broadway kışın kolay yazın zor çalışır,tabiki herzaman jikle kullanacaksın o araba jiklesiz çalışır ama 1 den 2 ye atarken stop eder

    kim demiş broadway yaz kış zor çalışır diye...
    kullanan şöför bilmiyorsa biz ne yapalım..
    BENDEDE İLK BROADWAY VARDI 87 MODEL BENZİNLİ ORJİNAL.KIŞIN O KADAR EKSİ DERECE HAVALARDA BENİM ARABAM KAÇ GÜN YATMASINA RAĞMEN YİNE TEK MARŞTA ÇALIŞIRDI.NE LADALAR NE TOROSLAR DOĞANLA ŞAHİNİ ZATEN HİÇ SAYMIYORUM ÇALIŞMAZDI.ADAMLAR SABAHA KADAR MARŞA BASARDI :P AMA BEN TEK MARŞTA ÇALIŞTIRIRDIM..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALoneLife -- 4 Ocak 2009; 14:36:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: baranss


    quote:

    Orjinalden alıntı: abavf


    Zaten çok imkan olsa bu arabaya binmem. Şimdilik kullanmak zorundayız.

    Broadway asla soğuk şehirlerde kullanılacak bir araba değil.





    kesinlikle katılıyorum. 2 yıl uğraştım ama sonunda sattım. Her sabah arabayı çalıştırmakla uğraşırken milletin gelip pat diye çalıştırmasına çok sinir oluyordum.


    KULLANMASINI BİLMEK LAZIM..HE BİLMİYORSAN KIŞINDA KULLANACAKSAN FAİRWAY ALACAKSIN O ZAMAN HEMDE 1.6 MOTOR..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kudal

    bende de spring var. bu dediğiniz sorunların hiç biri bende olmuyor. bakımlarını muntazam yaptırırım. yaz - kış tek marşta çalışır. tabi jigleyi çekince.


    İLLAKİ JİKLEYİ KULLANMAK LAZIM..KULLANMIYCAKSAK ADAMLAR NEDEN KOYMUŞ O ZAMAN..
  • BROADWAYI BEN 6 SENE KULLANDIM.BENİMKİNDE LPGDE YOKTU BENZİNLİ.

    DEDİMYA NE YAZ NE KIŞ HİÇ Bİ ZAMAN ÇALIŞMAMAZLIK YAPMADI.AKÜ ZATEN ALDIĞIMDA ÜSTÜNDE GELEN AKÜ.MARKASIDA HALK AKÜ SADECE 2-3 SEFER AKÜ BAKIMKINI YAPTIRMIŞTIM SUYUNU FALAN..

    BAZI ARKADAŞLAR GERÇEKTEN YAZDIKLARINA GÖRE BU ARACI KULLANMAYI BİLMİYOLAR HALİYLE ÇALIŞTIRAMIYOLAR.

    ÖNCELİKLE BEN YAZIN GÜNEŞLİ HAVALARDA PEK JİKLE KULLANMAYI TAVSİYE ETMEM ÇÜNKÜ ÇABUK BENZİNE BOĞAR KARBÜRATÖRÜ.

    YAZIN İLK ÇALIŞTIRACAĞINIZ ZAMAN,MARŞA BASMADAN GAZA SONUNA KADAR BASIN POMPALARSANIZ EĞER O ZAMANDA BOĞACAKTIR.GAZA SONUNA KADAR BASIN VE ARDINDAN MARŞA BASIN.ARAÇ ÇALIŞTIKTAN SONRA GAZIN DEVRİNİ KENDİNİZ AYARLARSINIZ EĞER GEREK GÖRÜRSENİZ JİKLEYİ 20 DEVİR FALAN ÇEKEBİLİRSİNİZ.AMA GEREK YOK.HEMEN ISINIYOR ÇÜNKÜ.

    KIŞIN İSE ARACA BİNDİĞİNİZDE SAĞ ELİNİZ KONTAKTA MARŞTA YANİ,SOL ELİNİZDE JİKLEDE OLSUN.
    MARŞA BASIN VE ARAÇ TAM ÇALIŞTIĞI ANDA ALDIĞI ANDA YANİ JİKLEYİ SONUNA KADAR ÇEKİN,VE MARŞI BIRAKIN.ARAÇ O ANDA 5-10 SN KENDİNE GELMEYE ÇALIŞACAKTIR.ZATEN JİKLEYİ SONUNA KADAR ÇEKTİĞİNİZDE 30 DEVİRDİR EN FAZLA.ARAÇ KENDİNE GELDİĞİNDE 5-10 SN İÇİNDE JİKLE SONDA OLDUĞU İÇİN 30 DEVİRE YÜKSELECEKTİR.O ANDADA JİKLEYİ BİRAZ DÜŞÜREREK 20-25 DEVİR ARASI AYARLAYARAK ARACIMIZIN ISINMASINI BEKLEYEBİLİRİZ..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    akü yeni olsada tekrar bir ölçtür derim. arkadaş akü aldı 3 gün sonra araba çalışmadı. aynı şikayetler ondada vardı. akü yü şarz ettiler sorun giderildi.



    Aynen onu diyeceğim dost.



    Aküde sıkıntı yok gibi görünür çok haklısın ama bir şarj ettir.Şarjla aracın giderek doldurduğu aynı şey değil dost.

    Akünün şarj ettirilmesi gerekiyor.Aküde sorun yok diyerek kestirip atmadan önce aküyü sabah başka bir araca tak hiç çalıştırmayı denemeden.Muhtemelen diğer araca da marş aldırmayacak.


    Bu sorun tamamen akü sorunu gibi duruyor.
  • aynen katılıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: ALoneLife

    quote:

    Orjinalden alıntı: extecher


    quote:

    Orjinalden alıntı: cobra41

    benim de ilk arabam r9 boadway dı lpg yoktu o zamanlar arabayı satmadan önceki 2 ay her allahın günü itleyerek çalıştırdım araba kullanmaktan soğutuyordu insanı sonra bütün gün işyerimin önünde duruyordu akşam tek marşta çalışıyordu o zamanlar bayaa uğraşmıştım o arabayla birçok kez tamirciye gittim ama yine çözülmedi sorun arabayı satma nedenim oldu tabi jikle olayını bilmiyordum o zaman belki senin arabanda işe yarar

    Arabanı yokuş aşağı park ederek çözerdin sorununu
    benim bildiğim broadway kışın kolay yazın zor çalışır,tabiki herzaman jikle kullanacaksın o araba jiklesiz çalışır ama 1 den 2 ye atarken stop eder

    kim demiş broadway yaz kış zor çalışır diye...
    kullanan şöför bilmiyorsa biz ne yapalım..
    BENDEDE İLK BROADWAY VARDI 87 MODEL BENZİNLİ ORJİNAL.KIŞIN O KADAR EKSİ DERECE HAVALARDA BENİM ARABAM KAÇ GÜN YATMASINA RAĞMEN YİNE TEK MARŞTA ÇALIŞIRDI.NE LADALAR NE TOROSLAR DOĞANLA ŞAHİNİ ZATEN HİÇ SAYMIYORUM ÇALIŞMAZDI.ADAMLAR SABAHA KADAR MARŞA BASARDI :P AMA BEN TEK MARŞTA ÇALIŞTIRIRDIM..




  • brodway zor çalişan bir arabadır.arabanın dilinden anlamak gerekir.her araba farkli çalişir o yuzden arabanın naıl çalişacagını sen bulacaksın. bana soraran brodway banzinde zor çalişir ama gazda kolay çalişir.(gazın beynı iyi durumda ise)gaz da kontagı iki-üç kere aç kapa gaza onuna kadar bas tabi jıkleyi çekmeyi unutma tek eferde çalişacaktır.
  • Aracınızın kontak mekanizmasının bulunan kontak kitini değiştirmenizi tavsiye ederim .Bütük bir ihtimalle dediğim yerde arıza benim ve 3 arkadaşımın başına bu arıza geldi ve kimse çözememişti.Kontak kiti ucuz deneyin büyük bir ihtimalle çalışacakdır aracınız.ayrıca renaultların ciğle li olan modellerinde yaz kış ciğleyi yarıya kadar çekerek çalıştırın .Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 21 Ocak 2009; 1:35:07 >
  • Eğer sorun aküdeyse marşa basınca arabanın motoru duracak gibi yavaş döner hatta bir iki dönüşden sonra durabilir , gıv gıv gıv diye motor ölüyormuşçasına ses gelir.

    Bende de 1995 benzinli broadway var ve biz aracı bazen 1 ay çalıştırmıyoruz, ama biz tek (veya 2) marşda çalıştırıyoruz nasıl mı?

    Uzun süre araç yattıysa gaz pedalı seri bir şekilde 10-15 kez pompalanır, jikle tam çekilip çok az geri itilir, marşa basılır(marşa basarken gaza basılmaz, zaten jikle çekilidir). birinci denemede olmadıysa bi 5 kez daha pompalanır. Bundan sonra bizim araba çalışıyo

    Araç sadece bir iki gün beklediyse sadece jikleyle bile çalışır.

    Bu araçların kronik bir problemi daha vardır, o da distirbitör kapagının üzerinde 5 tane kablo görürsün bujilere gider, işte o kablolar oksitlenir bujilere elektrik gitmez ve araba çalışmaz. bir iki zımparayla o paslardan kurtul. ama çok dikkat et çıkarttığın kabloyu yine aynı yerine tak.

    Daha da çalıştıramıyorsan aracın başka problemi vardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    nasıl olduğunu bilmiyorum ama bir tamirci tarif etti benim uygulamam.kontak anahtarını 1 kademe cevirip bırakırım (motor hareketsiz)tık diye ses gelir.5 saniye kadar böyle bekleyip kontağı sıfır konumuna geri alırım ve bunu 1 kez daha tekrar ederim.üçüncüsünde debraja basarak marşı tam ceviririm.faydasını çok gördüm.



    2003 megané I'de de kontağı çeviriyoruz ışıklar yanıyor 5-6 sn bekliyoruz öyle marş yapıyoruz ve konyada -19'ları gördüğümüz sabahlarda her seferinde ilk seferde çalıştı aracımız. maaşallah diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 22 Ocak 2009; 0:50:44 >
  • marş motoru tamiri + marş bobini değişikliği ile ben sorunumu çözdüm
  • benim 93 springim var. yaz kış çalıştırıyorum. jikleyi çalıştıktan sonra ısınsın diye çekiyorum . bi sorun yok. ama arabayı 1 seneden fazla benzinle çalıştırmadık. şimdi benzinle çalıştırınca devir çok düşük. hatta motor ısınmış değilse benzzinde çalışmıyor bile bazen. çalıştığında egzozdan simsiyah is gibi bişeyler atıyo neden olabilir acaba. raba hala benzinde normal çalışmıyor.. lpg dde hiç bir sorun yok. hemen çalışıyor.
  • bide :: karbüratöre de çok benzin alıyo sanırım. çünkü lpg de çalışırken lpg-benzin düğmesini ortaya alınca 5 saniye içinde stop ediyor ama benzindeyken ortaya alınca hemen hemen 2-3 dakika sonra stop ediyo.. benzinde çalışırken gazdan ayağını çekincede stop ediyor... sorun ne olabilir??
  • gazdan ortaya alınca hemen stop etmesi ve benznden ortaya geçince 2-3 dakka daha çalışması gayet normal bişi, karbüratör içindeki ve borulardaki benzinden kaynaklı bi durum.
    aracınız benzinde siyah duman atıyosa, zengin karışımdadır, lpg ayarı yapan usta arabanın tüm hava girişini kapatmış demektir. lpg için hava filtresinin girişini 3te 1 oranında kapatmanız gereklidir. bu şekilde kapattıktan sonra lpg ayarı yaptırın, hem performans hemde yakıt düşüşünü görün ayrıca benzinde de siyah duman atma olayı kalmaz.
  • bu jikle denilen alet çok mu zor millet çekmeye üşeniyor.başka şey olsa çekersiniz ama
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.