Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) 320i ve 320d hangisi tercih edilmeli?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
93.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni kasa BMW lerde 320d ye alternatif olarak 320i var. Her iki motorun teknik verilerine bakınca arada çok büyük fark yok. Fiyat olarak yaklaşık 13.000 TL ( 5.629Euro) 320d daha pahalı.

    Sizce 320i tercih edilir mi?

    320i teknik verileri:

    Güç : 184 BG 5000 devir/dak.
    Tork: 270 Nm 1250-4500 devir/dak.

    Hızlanma: 7,6 sn 0-100 km/saat

    Yakıt tüketimi:
    Şehir içi : 7,7 lt/100 km
    Şehir Dışı: 4,8 lt/100 km
    Ortalama: 5,9 lt/100 km


    320d teknik verileri:

    Güç : 184 BG 4000 devir/dak.
    Tork: 380 Nm 1750-2750 devir/dak.

    Hızlanma: 7,6 sn 0-100 km/saat

    Yakıt tüketimi:
    Şehir içi : 5,4 lt/100 km
    Şehir Dışı: 3,9 lt/100 km
    Ortalama: 4,4 lt/100 km







  • Yakıt tüketimi ve ikinci elde değer kaybı sorun değilse düşünülebilir. Yılda 10000 km ve altında yapacak ve uzun yıllar kullanacaksanız makul bir seçenek ama yine de bu fark için dizel ekonomisi ve torku özlenir gibime geliyor.
  • Eski kasa ve motor seçenekleri olsa kesinlikle 3.20d derdim ama yeni benzinli motor da aynı performansı sunuyor, çok önemli bir kriterse sonradan yapılacak uygulama ile çok daha fazlası da mümkün.
    Aradaki fark ta önemli bir seviyede, 13.000 TL az değil, senede yapacağınız yolda çok önemli. Benim tercihim 3.20i den yana olurdu ancak piyasada oluşan 3.20d algısı var. Önümüzdeki senelerde bu ne kadar kırılır tahmin yürütmek zor ama dizel kadar başarılı olması da zor. Yani ikinci eli çok önemsiyorsanız 3.20i fazlasıyla zarar ettirebilir sırf insanların kafasında yerleşik olan çok yakar az kaçar algısından dolayı.
    Benzinli olanın bir diğer avantajı da tork bandı, 1250 devirden itibaren max. torku sunuyor, muazzam bir değer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Medelhavet

    Eski kasa ve motor seçenekleri olsa kesinlikle 3.20d derdim ama yeni benzinli motor da aynı performansı sunuyor, çok önemli bir kriterse sonradan yapılacak uygulama ile çok daha fazlası da mümkün.
    Aradaki fark ta önemli bir seviyede, 13.000 TL az değil, senede yapacağınız yolda çok önemli. Benim tercihim 3.20i den yana olurdu ancak piyasada oluşan 3.20d algısı var. Önümüzdeki senelerde bu ne kadar kırılır tahmin yürütmek zor ama dizel kadar başarılı olması da zor. Yani ikinci eli çok önemsiyorsanız 3.20i fazlasıyla zarar ettirebilir sırf insanların kafasında yerleşik olan çok yakar az kaçar algısından dolayı.
    Benzinli olanın bir diğer avantajı da tork bandı, 1250 devirden itibaren max. torku sunuyor, muazzam bir değer
    1 sene sonra satarken bugünkü 13 bin tl farktan fazla fark olur 1 yaşında 320i ile 320d arasında.

    e90 ilanlarından referans alabilirsiniz. 320i vs 320d




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    1 sene sonra satarken bugünkü 13 bin tl farktan fazla fark olur 1 yaşında 320i ile 320d arasında.

    e90 ilanlarından referans alabilirsiniz. 320i vs 320d

    Alıntıları Göster
    alt devirlerde dizel 3.20 daha kuvvetli ve başarılı..rpm olayında tabikide benzinli daha yüksek devirleri görüyor..lakin 7.7lt benzini gözden çıkarıyorsam 3.20i değil 3.35 ci alırım 100 km'de 10lt benzin sarfıyatı 0-100 hemen hemen 5 sn...inanılmaz performans çok iyi yakıt sarfiyatı..konuya geri dönersek tr şartlarında tabikide 3.20d..hem benzinin pahalı oluşu ve benzinin dizele nazaran yanma şekli daha hızlı olduğundan dolayı..tek dezavantajı mağlum şu ses..benzinli araç gibi sessiz sedası çalışsa inanın kimse artık benzinli araç almaz..ve tr şartlarında dizel araca rağbet benzinliye göre yer yer %70 daha fazla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Santino Santorelli

    alt devirlerde dizel 3.20 daha kuvvetli ve başarılı..rpm olayında tabikide benzinli daha yüksek devirleri görüyor..lakin 7.7lt benzini gözden çıkarıyorsam 3.20i değil 3.35 ci alırım 100 km'de 10lt benzin sarfıyatı 0-100 hemen hemen 5 sn...inanılmaz performans çok iyi yakıt sarfiyatı..konuya geri dönersek tr şartlarında tabikide 3.20d..hem benzinin pahalı oluşu ve benzinin dizele nazaran yanma şekli daha hızlı olduğundan dolayı..tek dezavantajı mağlum şu ses..benzinli araç gibi sessiz sedası çalışsa inanın kimse artık benzinli araç almaz..ve tr şartlarında dizel araca rağbet benzinliye göre yer yer %70 daha fazla...

    Alıntıları Göster
    ben 3,20d tercih ettim hem az yakıyor hemde daha ucuz dizel benzine göre aslındafarkta kalmadı ama yinede dizel işte
    oralıkta dönen haberlere bakılırsa devlet vergi sisteminde yeni düzenlemeye gidecek en geç 2014 yılına kadar yasalaşmış olacak bakalım bizi ne gibi sürprizler bekliyor
    ve anladığım kadarıyla mtv dizel araçlardan daha fazla vergi alınacak mış umarım çok fazla olmaz zaten ötv şoku hala üzerimizde birde mtv uçuk vergiler çıkarsa vay milletin haline hayırlısı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babasulta

    ben 3,20d tercih ettim hem az yakıyor hemde daha ucuz dizel benzine göre aslındafarkta kalmadı ama yinede dizel işte
    oralıkta dönen haberlere bakılırsa devlet vergi sisteminde yeni düzenlemeye gidecek en geç 2014 yılına kadar yasalaşmış olacak bakalım bizi ne gibi sürprizler bekliyor
    ve anladığım kadarıyla mtv dizel araçlardan daha fazla vergi alınacak mış umarım çok fazla olmaz zaten ötv şoku hala üzerimizde birde mtv uçuk vergiler çıkarsa vay milletin haline hayırlısı olsun

    Alıntıları Göster
    Bugün her iki aracıda test ettim. 320i sessizliği 320d torku ön planda. Fiyat farkı da kararı 320i yönünde ayrıca bir + gözüküyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babasulta

    ben 3,20d tercih ettim hem az yakıyor hemde daha ucuz dizel benzine göre aslındafarkta kalmadı ama yinede dizel işte
    oralıkta dönen haberlere bakılırsa devlet vergi sisteminde yeni düzenlemeye gidecek en geç 2014 yılına kadar yasalaşmış olacak bakalım bizi ne gibi sürprizler bekliyor
    ve anladığım kadarıyla mtv dizel araçlardan daha fazla vergi alınacak mış umarım çok fazla olmaz zaten ötv şoku hala üzerimizde birde mtv uçuk vergiler çıkarsa vay milletin haline hayırlısı olsun

    Çevreyi daha az kirleten ve daha az yakıt tüketen bir araçtan fazla vergi alınması fırsatçılık olur ve ancak TR de olabilir. Avrupa da bir çok ülkede CO^2 salınımına göre vergi alınıyor. Ben de aşağıdaki gibi bilgi buldum fakat resmi dayanağı yok. Ki Avrupa Birliği Uyum yasası çerçevesinde bakarsak kulağa daha mantıklı geliyor.

    http://www.motorlutasitlarvergisi.com/2012-mtv-motor-hacmine-degil-emisyona-gore-hesaplanacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DurieL

    quote:

    Orijinalden alıntı: babasulta

    ben 3,20d tercih ettim hem az yakıyor hemde daha ucuz dizel benzine göre aslındafarkta kalmadı ama yinede dizel işte
    oralıkta dönen haberlere bakılırsa devlet vergi sisteminde yeni düzenlemeye gidecek en geç 2014 yılına kadar yasalaşmış olacak bakalım bizi ne gibi sürprizler bekliyor
    ve anladığım kadarıyla mtv dizel araçlardan daha fazla vergi alınacak mış umarım çok fazla olmaz zaten ötv şoku hala üzerimizde birde mtv uçuk vergiler çıkarsa vay milletin haline hayırlısı olsun

    Çevreyi daha az kirleten ve daha az yakıt tüketen bir araçtan fazla vergi alınması fırsatçılık olur ve ancak TR de olabilir. Avrupa da bir çok ülkede CO^2 salınımına göre vergi alınıyor. Ben de aşağıdaki gibi bilgi buldum fakat resmi dayanağı yok. Ki Avrupa Birliği Uyum yasası çerçevesinde bakarsak kulağa daha mantıklı geliyor.

    http://www.motorlutasitlarvergisi.com/2012-mtv-motor-hacmine-degil-emisyona-gore-hesaplanacak

    Alıntıları Göster
    320 i de ortalama 9-10 lt den aşağı olacağını zannetmiyorum
    Ayrıca benzin çok gidecek diye gezmemeye başlayacaksınız.Bence 320 d hem halde daha iyidir.Bu benim görüşüm.
    320i deki tork sizi tatmin etmeyecektir diyede düşünüyorum.320 d de koltuğa yapışıyorsunuz :)

    320 d E90 163 bg. kasada ben 6,5- lt ortalamalardayımŞehir dışı 5,-5,5 gördüm. sadece kısa mesafe şehir içinde ise 8-9 rahatlıtla bulur.184 bg de bu ekonomilik artar.Yeni nesil motor olduğu için.Fakat kullanıma bağlı olduğunuda unutmamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasso331 -- 17 Mayıs 2012; 9:18:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasso331

    320 i de ortalama 9-10 lt den aşağı olacağını zannetmiyorum
    Ayrıca benzin çok gidecek diye gezmemeye başlayacaksınız.Bence 320 d hem halde daha iyidir.Bu benim görüşüm.
    320i deki tork sizi tatmin etmeyecektir diyede düşünüyorum.320 d de koltuğa yapışıyorsunuz :)

    320 d E90 163 bg. kasada ben 6,5- lt ortalamalardayımŞehir dışı 5,-5,5 gördüm. sadece kısa mesafe şehir içinde ise 8-9 rahatlıtla bulur.184 bg de bu ekonomilik artar.Yeni nesil motor olduğu için.Fakat kullanıma bağlı olduğunuda unutmamak gerekir.

    Alıntıları Göster
    bence dizel versiyon modeli almak en mantıklısı, konu ile alakalı bir link paylaşmak istiyorum belki faydası olur.
    http://otomobiltutkunu.com/?p=4339




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmazcann

    bence dizel versiyon modeli almak en mantıklısı, konu ile alakalı bir link paylaşmak istiyorum belki faydası olur.
    http://otomobiltutkunu.com/?p=4339

    Alıntıları Göster
    Dizel sesi insanı arabadan sogutur , start stop sayesinde trafikte cok yakmaz 320i, zaten eskiye gore baya benzinli siparişi almış bmw ayrıca dizele 60 63 k para verecegime 66 verip 328 alırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DireStraitss

    Dizel sesi insanı arabadan sogutur , start stop sayesinde trafikte cok yakmaz 320i, zaten eskiye gore baya benzinli siparişi almış bmw ayrıca dizele 60 63 k para verecegime 66 verip 328 alırım

    Alıntıları Göster
    Ben 3.20i tercih ediyorum. Bunun üç sebebi var, birincisi dizel ile arada 13.000 TL yuvarlak fark var. 1000 km'de en kötü ihtimalle ki (ortalamar farkı yüksek tuttum) 20 TL fark ediyor. Bu farkı kapatmanız pratikte mümkün değil. İkincisi araç dizele göre sessiz. Üçüncüsü ise ikinci elde satarken aradaki farkı koruyarak satarsınız, böylece daha uygun fiyatlı BMW almak isteyenler için gayet tercih edilir olur.

    Bugün geçerli olmamakla birlikte MTV'de 2013 sonrası oluşabilecek değişiklikler (karbon emisyonu tasarısı) durumu aleyhe çevirebilir. Ancak ne olursa olsun, aradaki farkın kolay kolay kapanacağını sanmıyorum.

    Yanlışım varsa lütfen düzeltin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutozk

    Ben 3.20i tercih ediyorum. Bunun üç sebebi var, birincisi dizel ile arada 13.000 TL yuvarlak fark var. 1000 km'de en kötü ihtimalle ki (ortalamar farkı yüksek tuttum) 20 TL fark ediyor. Bu farkı kapatmanız pratikte mümkün değil. İkincisi araç dizele göre sessiz. Üçüncüsü ise ikinci elde satarken aradaki farkı koruyarak satarsınız, böylece daha uygun fiyatlı BMW almak isteyenler için gayet tercih edilir olur.

    Bugün geçerli olmamakla birlikte MTV'de 2013 sonrası oluşabilecek değişiklikler (karbon emisyonu tasarısı) durumu aleyhe çevirebilir. Ancak ne olursa olsun, aradaki farkın kolay kolay kapanacağını sanmıyorum.

    Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

    1000km`de nasil 20 tl fark oluyor en kotu ihtimalle?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fullflavor1977

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutozk

    Ben 3.20i tercih ediyorum. Bunun üç sebebi var, birincisi dizel ile arada 13.000 TL yuvarlak fark var. 1000 km'de en kötü ihtimalle ki (ortalamar farkı yüksek tuttum) 20 TL fark ediyor. Bu farkı kapatmanız pratikte mümkün değil. İkincisi araç dizele göre sessiz. Üçüncüsü ise ikinci elde satarken aradaki farkı koruyarak satarsınız, böylece daha uygun fiyatlı BMW almak isteyenler için gayet tercih edilir olur.

    Bugün geçerli olmamakla birlikte MTV'de 2013 sonrası oluşabilecek değişiklikler (karbon emisyonu tasarısı) durumu aleyhe çevirebilir. Ancak ne olursa olsun, aradaki farkın kolay kolay kapanacağını sanmıyorum.

    Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

    1000km`de nasil 20 tl fark oluyor en kotu ihtimalle?

    1000 km'de 160 TL yakıt tüketimi fark ediyor, sehven 20 TL yazmışım. Benzinli araç diyelim ki -abartalım- 8 ort. litre, dizel de 5 -düşük tutalım- yakıt tüketsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutozk

    quote:

    Orijinalden alıntı: fullflavor1977

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutozk

    Ben 3.20i tercih ediyorum. Bunun üç sebebi var, birincisi dizel ile arada 13.000 TL yuvarlak fark var. 1000 km'de en kötü ihtimalle ki (ortalamar farkı yüksek tuttum) 20 TL fark ediyor. Bu farkı kapatmanız pratikte mümkün değil. İkincisi araç dizele göre sessiz. Üçüncüsü ise ikinci elde satarken aradaki farkı koruyarak satarsınız, böylece daha uygun fiyatlı BMW almak isteyenler için gayet tercih edilir olur.

    Bugün geçerli olmamakla birlikte MTV'de 2013 sonrası oluşabilecek değişiklikler (karbon emisyonu tasarısı) durumu aleyhe çevirebilir. Ancak ne olursa olsun, aradaki farkın kolay kolay kapanacağını sanmıyorum.

    Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

    1000km`de nasil 20 tl fark oluyor en kotu ihtimalle?

    1000 km'de 160 TL yakıt tüketimi fark ediyor, sehven 20 TL yazmışım. Benzinli araç diyelim ki -abartalım- 8 ort. litre, dizel de 5 -düşük tutalım- yakıt tüketsin.

    Alıntıları Göster
    bunun yanında benzinli araçlar daha düşük kmlerde servise gidiyorlar, e90 320d ilk bakım 30.000de idi . bu da hesaba katılmalı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulturgay

    bunun yanında benzinli araçlar daha düşük kmlerde servise gidiyorlar, e90 320d ilk bakım 30.000de idi . bu da hesaba katılmalı...

    Alıntıları Göster
    BMW satıcısından öğrendiğim 2 yıl garantisinden sonra dizelin bakım masrafları daha yüksek. Ama tam olarak bu bakım masrafları hakkında miktar olarak bilgim yok doğrusu. Bilen var mı?
  • arkadaşlar;
    bende 320i ile d arasında kararsız kaldım. benim sistemim şu: ben yılda 10-15bin (maks) km yapıyorum ancak aracı 10-12 yıl gibi kullanmak üzere alıyorum.(şu anki aracım öyle).şimdi 320d alsam biraz daha fazla km yaparım diye düşünüyorum(hem az yakıyo hemde mazot fiyatı ucuz) ama buna karşı 13-15 bin tl gibi fazla para vermek gerekiyor.
    320i alsam daha az para vercem(veya daha donanımlı alcam aynı parayı vercem) ama hem tüketim fazla olcak hemde benzin istasyonuna gitmekten tırsacam.
    ayrıca d nin bakım masrafları daha çok oluyor diye söylentiler var.
    hala kararsızım. görüşlerinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURQUAZ06

    arkadaşlar;
    bende 320i ile d arasında kararsız kaldım. benim sistemim şu: ben yılda 10-15bin (maks) km yapıyorum ancak aracı 10-12 yıl gibi kullanmak üzere alıyorum.(şu anki aracım öyle).şimdi 320d alsam biraz daha fazla km yaparım diye düşünüyorum(hem az yakıyo hemde mazot fiyatı ucuz) ama buna karşı 13-15 bin tl gibi fazla para vermek gerekiyor.
    320i alsam daha az para vercem(veya daha donanımlı alcam aynı parayı vercem) ama hem tüketim fazla olcak hemde benzin istasyonuna gitmekten tırsacam.
    ayrıca d nin bakım masrafları daha çok oluyor diye söylentiler var.
    hala kararsızım. görüşlerinizi bekliyorum.
    20 bin km de 3 bin tl fark ediyor, aradaki fark da 13 bin tl, yani ortalama 4- 5 senede anca kafa kafaya geliyor, senede 10 -12 bin km yapıyorsanız çarpı 2...yani dizel daha az yakar diye aynı donanım seviyelerinde 13 bin tl fazla vererek araç alan biri, senede 12 bin km yapıyorsa ortalama 8 senede ancak benzinliye göre verdiği fazla parayı çıkartıyor, üstüne daha da kaç sene kullanırsa o zaman diliminde kar etmiş oluyor...

    eski kasa 320i düşük beygire sahipti, f30 larda ikiside aynı 184hp, ayrıca şehir içi 7.7 litre dediğiniz şey 1.4 tsi passat tüketimi,
    üstelik diyelim ki iki araçta 80-100 bin km ye geldi, yüksek km li dizeli satmak çok daha zor,
    sonuç, senede 25-30 bin km ve üzeri yapılmıyorsa her türlü 320i



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok159 -- 1 Temmuz 2012; 10:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ok159

    20 bin km de 3 bin tl fark ediyor, aradaki fark da 13 bin tl, yani ortalama 4- 5 senede anca kafa kafaya geliyor, senede 10 -12 bin km yapıyorsanız çarpı 2...yani dizel daha az yakar diye aynı donanım seviyelerinde 13 bin tl fazla vererek araç alan biri, senede 12 bin km yapıyorsa ortalama 8 senede ancak benzinliye göre verdiği fazla parayı çıkartıyor, üstüne daha da kaç sene kullanırsa o zaman diliminde kar etmiş oluyor...

    eski kasa 320i düşük beygire sahipti, f30 larda ikiside aynı 184hp, ayrıca şehir içi 7.7 litre dediğiniz şey 1.4 tsi passat tüketimi,
    üstelik diyelim ki iki araçta 80-100 bin km ye geldi, yüksek km li dizeli satmak çok daha zor,
    sonuç, senede 25-30 bin km ve üzeri yapılmıyorsa her türlü 320i

    Alıntıları Göster
    bu arada 1600cc diye 3.18i bekleyen arkadaşlar baya bir bekliycekler 2,5 sene gelmiycekmiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ok159

    bu arada 1600cc diye 3.18i bekleyen arkadaşlar baya bir bekliycekler 2,5 sene gelmiycekmiş...

    Alıntıları Göster
    bmw 320i

    Azami hız (km/sa) 235
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7,3

    bmw 320d

    Azami hız (km/sa) 230
    Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7,4

    bana göre benzinlide ki çok yakar az kaçar olayı f30 320i ile bitmiştir, şu anda 3 serisinin
    en alınabilir versiyonu bence 320i(3.18i nin 2,5 sene gelmeyeceğini gözönüne alarak)dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ok159 -- 1 Temmuz 2012; 10:50:27 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.