Şimdi Ara

BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
54.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerenipek

    Makine en iyisi diyecem ama şimdi macunsuz boya atıyorlarmış makine bilemiyomuş en iyisi güvendiğin ustayla gitmek



    Orijinali kadar güzel boyatmışsa problem yoktur. En büyük sorun önden ya da arkadan büyük bir kaza yapmasıdır. Eğer böyle bir kaza yapılmışsa zaten boyadan değil aracın ön kaputu açtıktan sonra gördüğün problemlerden anlaşılır. Aracın kaporta açıldıktan sonra kaynak yerlerine bakın. Orijinali farklı olur. Sonradan yapılan kaynak belli eder kendini ayrıca aynı bölgedeki vidalara bakın. Vidalar açılmışsa belli olur. Arka tarafta aracın halısını kaldırıp altlarına bakın oradan daha kolay belli oluyor. Nasıl olsa gözükmez diyerek ustalar oraları daha belirgin bırakıyorlar. Aracın kapı içlerindeki çıtaları da güzel bir bölüm baktığınızda takla atma hadisesini buradan görürsünüz. Yine kaynaklara bakın. Sonradan yapılan kaynak orijinali gibi olmuyor fark ediliyor. Eğer ustayla giderseniz böyle kontrol edip etmediğini de denetleyin.

    Araçta takla atma, önden ya da arkadan böyle büyük bir kaza geçirmişse söylendiği kadarıyla dikiş tutmuyor. Onun haricinde sağda solda ufak lokal boyalar önemli değil.




  • 1-5664 e msj göndereceksin.
    2-belden aşşağı boyalı,komple boyalı,önden 4 parça,arkadan 4 parça boyalı araçlardan uzak duracaksın.
    3-bir ustaya göstereceksin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    kapıyı açıp, diplerindeki macunları inceleyin,, tırnağınızla bastırmaya çalışın çok yumuşaksa o kapıda işlem vardır

    aracın kaputunu açın, farların en alt kısımlarını, köşelerini kontrol edin, ufak bi çatlak varsa, ordan kaza görmüştür. aynı şekilde somunlarda vidalarda boya atması varsa o parça sökülmüştür

    aracın bagajını açın, farların olduğu yerdeki halıların altına bakın, kaynak var mı, macun var mı.

    birde bazı araçlara has özellikler vardır, efsane kasa corolla; arka bagajın oturduğu yerlerde, yuvarlak bir kağıt gibi yapışkan vardır, orjinalinde mutlaka vardır. elinizle kontrol edin, yoksa, orada da işlem vardır

    araç 10 yaşını geçmiş istanbul arabasıysa, boyasında nokta dahi yoksa kuşkulanın; araç komple boyalı olabilir. direk sorun satıcıya, benim sorduklarımın çoğu da itiraf etti çizikten komple boyalı diye.. tabii bende vazgeçtim bu araçlardan

    komple boyalının birçok nedeni vardır bikaç yerinde ezilme sürtme vardır komple boyatır kimiside dağılmış arabayı toplar komple boyatır ben 1994 kia sephia aldım aldığım kişi aracı uzun zamanlar güneşin altına park ettigi için boyası solmuştu ve komple boyandı şuan tertemiz duruyo boyadan bu kadar sorun çıkaranlara aklım pek ermiyo adam 1990 model şahin alıyo birtek yerinde boya olmasın diyo 21 yaşında araba mutlaka biyere sürtmüş yada kaza yapmıştır 2-3 yaşında araçlarda boyasız aranabilir ama daha yüksek yaş guruplarında boyasız bulmak imkansıza yakın.




  • faydali konu.
  • Mesajım bulunsun.
  • takip
  • Ustayı mustayı boşverin, aracı almayı düşünüyorsanız öncelikle Tramer'e (5664) plaka veya şasi no ve ya motor no yazıp gönderin ( ör:HS S şasinumarası veya HS M motornumarası ) burda bir kayıt yok ise servise götürüp expertiz raporu çıkartın çok değil 50 lira verirsiniz ama bu sizin 3-5 bin lira kazıklanmaktan kurtarır. Ortalık çakal, çukal kaynıyo üzülürsünüz sonra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.

    senden araba alınmaz o zaman anladık
  • ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE ARACIMIZIN ON TAARFINDA BİR DEGİŞEN VARSA YAPILMASI VE BAKILMASI GEREKENLER:

    1: ARACIN MOTOR BAGLANTI NOKTALARINDAKİ CİVATA BAGLANTI YERLERİNDE BİR OYNAMA YADA. HERHANGİ BİR KAYNAK İZİ OLUP OLMADIGINA BAKIN.
    2: MOTOR YANINDA BULUNAN KULE DEDİGİMİZ YERLERDEKİ CİVATALAR KONTROL EDİLİR.
    3: MOTORUN ALT TARAFLARINDA BULUNAN SASE BAGLANTI YERLERİNE BAKILIR. EYER ARAC ONDEN BİR KAZASI VARSA KAYNAK İZİ KALIN VE KESİK KESİKTİR. ORJİNAL BİR ARAC KAYNAGI İNCE KIL GİBİ TERTEMİZDİR.
    4: ON RADYOTORUN UST TARAFINDA FARLARIN HEMÖEN ARKASİNDAKİ KAYNAKLARA BAKILIR.
    5: CAMURLUK BAGLANTİ VİDALARINA VE KAYNAKLARINA BAKILIR:
    6: EYER ANLIYORSANIZ TİRİGER TAKIMININ MOTORLA OLAN BOŞLUGU KONTROL EDİLİR
    7: UNUTMAYINKİ DEGİSEN BİR ON TAKIM VARSA EYER ARAC YOLDA GİDERKEN SAGA YADA SOLA CEKMELER YAAPR. BU HATAYI ROT AYARI YAPILDIGINDADA YAPIYORSA SORUN BUYUKTUR.
    8:ARACIN KAPUTUNUN HEMEN CAMLARLA BAGLANDIGI DOKTAALRA BAKIN ORDAKİ CİVATALRDA OYNAMA VE KAYNAKLARDAKİ USTALIK VE DEGİSİK GOZUNUZE CARPACAKTIR.


    EYER BU ARA KAPILARINDAN BİR DEGİSENİ VARSA



    1:ONCELİKLE KAPILARIN 4 UNEDE BAKIN KAPI KOLLARI TAM OTURTULAMAZ ARACLARDA Bİ BOSLUK OLUR VE MATLIK FARKI VARDIR:)
    2:ARACIN KAPISI DEGİSMİS İSE HOPORLOR YANİ UFAK SPİKER KOLONLARA BAKIN FARKLILIK OLA BİLİR
    3: KAPILARIN ARAC DİREGİNE BAGLANTI YERLERİNDEKİ BOYA CİL CİL OLUR VE VİDALARDA OYNAMALR GOZUKUR:)
    4: KAPILARIN DİREK İLE ARASINDAKİ KAYNAK COK HASAS BİR NOKTADIR BU HASSASİYETİ ANCAK MAKİNE YANİ ORJİNAL FABRİKA MOTORLARI YAPA BİLİR. İNSAN ELİ DİKKATLİ YAPAMAS:) BUDA BİR KAYNAK ZAFİYETİDİR KALIN BİR KAYNAK ARACI ELE VERİR.
    5: BOYANMIS BİR KAPININ İLK ONCELİKLE KAPI KOLLARININ DİBİNDEN BOYALRINI ATMAYA BASLAR VE KAPININ ALT KISMINDAKİ KAYNAKLARIN USTU POTLUK VERİRİ.
    6: TAVAN İLE KAPININ BAGLANDIGI YERDEKİ İNCE CİZGİ HALİNDEKİ KAYNAK KESİK KESİK VE KALINDIR. BUYUK İHTİMALLE O ARAZIN TAVAN VE KAPILARI DEGİSMİSTİR.
    7: EN ONEMLİSİDE ARACIN KAPILARINI KAPATTIGINIZDA EYER DEGİSENİ VARSA KAPILARDA TOK BİR SES YANİ SIFIR ALINMIS GİBİ SES CIKMAS KAPI TAM OTURMAS YERİNE KAPININ ALT SACINDAN OYNAMA SERT BİR DEMİR SESİ GELE BİLR
    8:EN ONEMLİSİDE KAPININ DİREK BAGLANTISINI BAKIN OYNAMALARI SİZDE GORECEKSİNİZ VİDALRINDAKİ KAYNAKALRINDAKİ FARKLILIK COK BELLİDİR.


    EYER ARACINIZ BAGAJINDAN KAZALIYSA:

    1: SİTEPME TEKERİNİN BAGLANMIS OLDUGU YERDEKİ KAYNAKLAR BOZUK CIKAR CUNKU GİRİNTİLİ CIKINTILI OLDUGUNDAN DUZGYN KAYNATILAMAZ.

    2: EYER KAZA UFAK BİSEYSE TANPONUN BAGLANDIGI NOKTALRDAKİ VİDALAR KAYNAKLAR HAFİFDE OLSA İZ BİRAKİR.

    ARKADASALR ANLATILCAK DAHA BİRCOK SEY VAR AMA BEN YAZMAKTAN YORULDUM :) ARAC SATICILARI BU ACİKLAMALARIMA BİRAZ BOZULSADA DİKKAT EDİN ARKADASLAR:)
    KAPORTA USTASI TANJU BAYKIRDAN NASİHATLAR:) SUANKİ MESLEGİM FARKLI TABİKİDE:)



    UNURMAYINKİ YAPILAN BİR HATA ASLA KUSURSUZ OLARAK KAPATILAMAZ....




  • Aracı gösterdiğiniz ustayı da iyi seçin. Bir tanıdığımızın başına gelmişti. Galeri 200.000 km'de Linea yı km'yi düşürerek satmışlardı. Aracı almadan Fiat servisine götürdü ama servisin sahibi galeriyle anlaşıp üçkağıt yapmış ve arabanın km'si orijinal diyerek aldırdılar adama arabayı. Foyaları da sonradan Adapazarı'nda başka bir serviste ortaya çıktı...
  • aracın kazası benim için önemli değildir.

    değerinden %20 altında ve araç çok iyi yapılmışsa o araç alınır sorun çıkarmaz.
  • blog_tr kullanıcısına yanıt
    ben passat arıyorum ilanlara bakarken biri 130.000 de dedim bunun km düşük fotoğraflarına baktım aracın direksiyonu kaplattırılmış niye derseniz daha 130.000 deki bir arabanın direksiyonu niye kaplansın 130.000 km de direksiyonmu eskir ???? passatlar orjinal deri direksiyonludur adam tekrar deri kaplatmış ha desen plastik direksiyondur deri yapmıştır ama orj deri yi deri kaplatmış böyle ince ayrıntılara bakarak anlayabilirsin
  • Keyfi bir uygulama olabilir;
    Araç 130binde olmayabilir.
  • bilgin70 B kullanıcısına yanıt
    Eğer kullanan kişi elleri terleyen veya kremli elle vs kullanan birisi ise soyulmalar 2012 2013 model 15-30 bin km arabalarda bile olabiliyor hocam
  • dikkat edin skoda yeti nin sol arka kapısı diğer kapılara göre kapanınca farklı ses çıkarıyor gittim servise dedim neden böyle abi ilk kez senden duyuyruz falan dedi sonra çıktık sıfırına baktık ondada durum aynı bu neden ben hala anlayamadım satıcı şok oldu
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.