Şimdi Ara

Binlerce kişinin çalıştığı şirketler nasıl yonetilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 21 kişinin çalıştığı bir şirketimiz var. 3.kuşak olarak ben işi devir alacağım. Yıllardır ailemin yaşadığı problemlerini personeli verimli çalıştıramamak ve işin yapılmaması sorunlarını bende yaşıyorum. Bu noktada binlerce kişinin çalıştığı şirketler , yönetimi, düzeni ve işçinin işini, işyerini sahiplenmesini nasıl sağlıyor ?
    Tecrübe sahibi dforum uyelerini ve kurumsal/global firma çalışanlarını yoruma davet ediyorum.
    Teşekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Selamlar,
    Bir profesyonel değilim ama bu konuda nacizane düşüncem sen çalışanına bakarsan çalışan da sana bakar..
    Sen çalışanın yasal ve sosyal haklarını yerine getirdiğin halde hala iş çıkmıyosa yol vericeksin yeni çalışanlar arayacaksın..
    Mutlaka işinin kıymetini bilen birileri bulunur..
    Yani demem o ki çalışan adam mutlu olucak işyerinde..
    Baskıyla şiddetle gerekli performans yakalanmaz..
    Ha bir de işyeri eğitimi ŞART..
    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunays -- 2 Ekim 2016; 23:39:36 >
  • Eğitim verme konusunda size katılıyorum. Eğitim şart. Peki kurumsal bir firmada çalışmak mı iyi maaş almak mı öne geçer ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu biraz sahip olunan meslek, kişinin yaşam planı ve hayat şartları ile ilgili bi durum kariyer yapabilmek adına tabiki kurumsal firma öne geçer..
    ama benim gibi biri için iyi maaş..
    İktisat fakultesinden mezun olup bankalarda 1400 lira maaşla işe başlayan gençler tanıyorum.. kariyer yapmak adına asgari ücrete çalışıyolar ben bunu kesinlikle yapmazdım..
    Yani bu zorunlu tercih meselesi, kişinin yaşam koşulları vs giriyor devreye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunays -- 3 Ekim 2016; 13:38:20 >
  • Bahsettiğin binlerce kişinin çalıştığı iş yerleri kurumsallaşmış yerler. Farklı farklı departmanlarda hiyerarşik bir yapı var. Şef, Müdür Yardımcısı, Müdür, Patron gibi bağlı oldukları kişiler var ve bu kişiler hep bir ast çalışanını denetler.

    En önemlisi işe alınırken ince eleyip sık dokurlar. Öyle cart diye gel başla demezler. Senden ne kadar kazanacak, sana ne kadar verecek, çalışacağın departmana ne kadar verimin olacak, ne kadar zamanda senden maksimum verimi alabilirler ona bakarlar. Tabi bunlara bakarken özel sektörün cilvesi çalışanın istifa edip gitme ihtimalini de hep göz önünde tutarlar. Yada işten çıkarılma.

    Özel sektörün en acımasız yanı hiç bir çalışanın iş garantisi yoktur. Eğer çalışan şirkete verimli olamıyorsa ( bu sebepler uzun uzun sıralanabilir.) çıkarılır. Veya çalışan daha iyi bir yer bulmuştur istifa eder.

    Bunlar temel etkenlerdir ancak verimli çalışmaları sadece bu sayılanlarla elde edilemez. Öncelikle çalışan çalışmak zorunda olduğu için değil sevdiği için çalışmalı. Özel sektörü kamu gibi algılamamak gerek. İşe yeni alınan kişiye öncelikle ne yapması gerektiği, nerede çalışacağı, hangi statüde işe başladığı, kendisinden neler beklenildiği, sorumlulukları vs gibi şeyler açık bir şekilde anlatılmalı. 1 haftalık oryantasyon eğitimi çalışanlar için oldukça faydalı olur.

    İşinize engel olanlarla yollarınızı ayırmanız gerektiğinde acımasız olmanız lazım. Şayet işleriniz aksıyor ve para kazanamıyorsanız ne sizin çalışanlarınıza ne de kendinize bir faydası olmaz o şirketin. Yaşadığınız stres te yanınıza kar kalır.

    Mevcut şirketinizde ise tüm şirket personelini karşınıza alıp tek tek görevlendirme yaparak onlardan neler beklediğinizi, beklentileriniz olmadığında nasıl bir yaptırımla karşılaşacaklarını açık bir dille söyleyin. Bunu öyle pat diye yapmayın. Şirketin nasıl bir şirket olduğu, neler yaptığı, önemi vs gibi kendinizin belirleyeceği şirketiniz hakkında önemli gördüğünüz konuları önce bir vurgulayın. Daha sonra genel sorundan bahsedin (İşini layıkıyla yapmayan arkadaşlarımız var vs gibi). Bu sorunları ortadan nasıl kaldırılması gerektiğini anlatın ve görevlendirmeye geçin. Görevlendirmeye uymayanlarla özel olarak görüşün gerekirse yollarınızı ayırın yeni personel alın. Yeni personel hem istekli hem daha verimli olur her zaman. Duygusal yaklaşırsanız kaybeden siz olursunuz.

    Çok iyi bildiğim bir şirket sahibi kardeşi ile yollarını ayırmıştı. Ve bu yol ayrımı ekstra 2 personel almasına şirketin cirosuna ve iş verimine oldukça etki etmişti.




  • BU güzel yazınız için çok teşekkür ederim. Tavsiyelerinizin bir kaçını uyguluyorum sanırım doğru yoldayım. Bölgedeki büyük şirketler işçileri topluyor kurumsal kimlik ve tabiki iyi maaş cezbedici faktor. Bu yüzden şirketim pek tercih edilmiyor. Bize başvuran işçiler genelde büyük şirketlerin almadığı personel grubunda olan kişiler.Bu gerçeğin farkında olan çalışanlarım zor ve yorucu geçen günlerde iş mesaiye uzadığında "iş yetişmiyor,bu böyle olmaz biz çalışmıcaz, çıkarcaksa çıkarsın" tavrındalar. İşçiyi çıkarmak bizim için en son seçenek ki buda ihanet hırsızlık gibi yüz kızartıcı bir suç işlemesi durumunda olur.
    Dışarıdaki iş gücünün yetersizliğini kişilere gebe kalmakla bağdaştırmak istemiyorum. Bu durumda personeli ( karakterine göre) motive etmek performansını arttıyor çok samimi olmamak şartıyla tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamanında bizimde aile şirketimiz vardı. çok büyüktü artık holding olucaktı. oda ne? birden batışa geçtiler ve battılar. bir ev bile almamışlar. neden diye sorduğumda. sen her yıl yüzde 30 büyüyen şirketemi paranı yatırırsın yoksa ev mi alırsın dediler. mantıklı geldi ama sonuçta battılar ve hiçbirşey kalmadı.
    neden battılar ? çünkü dayımlar cahil cühele adamlarmış esnaf mantığıyla bi türlü tutturmuşlar işi. aralarındaki okumuş ve zeki dayım önermiş bu işe bir profesyonel getirtelim. sonra sen bize işimizimi öğreticen vs. sonuç olarak o kadar büyük bir şirketi yönetememişler ve batmışlar. sizin iyi bir yöneticiye ihtiyacınız olabilir. işleri çok daha iyi duruma getirmenizi sağlayacak profesyonellerle çalışın

    edit:işi insan yönetmek olan bir profesyonele ihtiyacınız var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abuzet -- 15 Kasım 2016; 1:16:16 >
  • İşletme bölümünün Yönetim ve Organizasyon konularına girer. Bir kitap alıp okuyabilirsiniz. Örgüt nedir, örgütsel davranış nedir, yönetim işlevleri nelerdir, bilmekte yarar var.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.