Şimdi Ara

Bazı araçların otomatik vitesli modelleri neden yok?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu gerçekten çok merak ettiğim bir şey, mesela Seat Leon 1.4 TSI, Ford Focus TDCİ, Volvo C30 ve S40 (1.6 modeller) ve Yeni Seat Ibiza. Bu araçların neden otomatik vitesli modelleri yok? Piyasaya sürülse sizce satılmaz mı? Veya performans açısından sorun olur diye mi otomatik vitesli modeller piyasaya sürülmüyor?



  • Aramızdan kimse DSG şanzımanlı 1.4 bir Leona binmek istemez mi mesela?
  • Pazarlama stratejileri, maliyet, talep...vs
  • Dizel modeller için konuşacak olursam;

    Dizel+otomatik=risk demek. Biliyorsunuz, dizel motorların torku yüksektir. Yüksek tork şanzımanı daha fazla zorlayacağından diye düşünüyorum. Doğru mudur bu? Sizin de fikirlerinizi almak isterim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Dizel modeller için konuşacak olursam;

    Dizel+otomatik=risk demek. Biliyorsunuz, dizel motorların torku yüksektir. Yüksek tork şanzımanı daha fazla zorlayacağından diye düşünüyorum. Doğru mudur bu? Sizin de fikirlerinizi almak isterim.


    Evet yüksek tork otomatik şanzımanın düşmanıdır ama artık şanzımanlar da yüksek torka uygun üretiliyor.

    Bence tek ve en önemli neden bu değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Dizel modeller için konuşacak olursam;

    Dizel+otomatik=risk demek. Biliyorsunuz, dizel motorların torku yüksektir. Yüksek tork şanzımanı daha fazla zorlayacağından diye düşünüyorum. Doğru mudur bu? Sizin de fikirlerinizi almak isterim.


    evet,eğer DSG gibi bir şanzımanınız yoksa doğrudur.focus dizellerde daha önce kullanılan CVT ler yüksek torka dayanamadığından problem çıkarttılar çoğu sahiplerine,sonra ford makyajlı kasada CVT ye yer vermedi.aslında avrupada 2.0 TDCI motorlu focuslarda çift kavramalı powershift adlı DSG gibi süper bir şanzıman var ama daha 1.6 dizellere entegre edilmediğinden türkiyede otomatik dizel focus yok.
  • Ford'un ASM denen tiptronic şanzımandan ağzı yandığı için Focus TDCI bir ara CVT şanzımanla piyasa sunuldu ama onda da sorun oluşturdu. CVT kayış kasnak mekanizması gibi çalışan bir sistem. O yüzden o dizel motorun torkunu kaldıramıyordu. Ford dizel otomatikte bir türlü başarıya ulaşamadı. Ama dikkat ederseniz çoğu marka, tiptronic diye tabir edilen, normal düz şanzımanın kavrama işini mekanik bir robotla sağlayan şanzımanlarla piyasa sürüyor. Bunların torka dayanamama gibi bir sorunu yok. Sonuçta düz şanzıman. Ama kimisi pazarlama stratejisi olarak getirmiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Dizel modeller için konuşacak olursam;

    Dizel+otomatik=risk demek. Biliyorsunuz, dizel motorların torku yüksektir. Yüksek tork şanzımanı daha fazla zorlayacağından diye düşünüyorum. Doğru mudur bu? Sizin de fikirlerinizi almak isterim.


    evet,eğer DSG gibi bir şanzımanınız yoksa doğrudur.focus dizellerde daha önce kullanılan CVT ler yüksek torka dayanamadığından problem çıkarttılar çoğu sahiplerine,sonra ford makyajlı kasada CVT ye yer vermedi.aslında avrupada 2.0 TDCI motorlu focuslarda çift kavramalı powershift adlı DSG gibi süper bir şanzıman var ama daha 1.6 dizellere entegre edilmediğinden türkiyede otomatik dizel focus yok.


    Aslında DSG'nin de her modeli yüksek torka dayanıklı değil.

    PAssat TDI'larda kullanılan DSG'nin dayanabildiği max tork 350 nm civarlarında. Ama bir yanda Veyron'da da DSG kullanılıyor. Şanzımanın tipi ile doğru orantılı değil yani. Mesela VW'nin yeni çıkardığı 7 ileri DSG'de bildiğim kadarıyla max 250 nm torka dayanabiliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Dizel modeller için konuşacak olursam;

    Dizel+otomatik=risk demek. Biliyorsunuz, dizel motorların torku yüksektir. Yüksek tork şanzımanı daha fazla zorlayacağından diye düşünüyorum. Doğru mudur bu? Sizin de fikirlerinizi almak isterim.


    evet,eğer DSG gibi bir şanzımanınız yoksa doğrudur.focus dizellerde daha önce kullanılan CVT ler yüksek torka dayanamadığından problem çıkarttılar çoğu sahiplerine,sonra ford makyajlı kasada CVT ye yer vermedi.aslında avrupada 2.0 TDCI motorlu focuslarda çift kavramalı powershift adlı DSG gibi süper bir şanzıman var ama daha 1.6 dizellere entegre edilmediğinden türkiyede otomatik dizel focus yok.


    Aslında DSG'nin de her modeli yüksek torka dayanıklı değil.

    PAssat TDI'larda kullanılan DSG'nin dayanabildiği max tork 350 nm civarlarında. Ama bir yanda Veyron'da da DSG kullanılıyor. Şanzımanın tipi ile doğru orantılı değil yani. Mesela VW'nin yeni çıkardığı 7 ileri DSG'de bildiğim kadarıyla max 250 nm torka dayanabiliyor.


    benim bildiğim de 7 ileriler max 250 nm,6 ileriler 350 nm ancak bu önemli değil ki,önemli olan adamlar bir şekilde motoruna,torkuna göre DSG üretip piyasanın otomatik şanzıman konusundaki kralı olabiliyorlar

    diğer firmalar da kaç sene oldu hala yapım aşamasındalar,rekabet oluşmadı.ford var işte şimdilik 2.0 motorlara uyguladı dediğim gibi,bildiğim kadarıyla opelde de ciddi bir hazırlık var çift kavramalı şanzıman için.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq

    benim bildiğim de 7 ileriler max 250 nm,6 ileriler 350 nm ancak bu önemli değil ki,önemli olan adamlar bir şekilde motoruna,torkuna göre DSG üretip piyasanın otomatik şanzıman konusundaki kralı olabiliyorlar

    diğer firmalar da kaç sene oldu hala yapım aşamasındalar,rekabet oluşmadı.ford var işte şimdilik 2.0 motorlara uyguladı dediğim gibi,bildiğim kadarıyla opelde de ciddi bir hazırlık var çift kavramalı şanzıman için.


    Sonuçta hepsi tıpış tıpış gelecek çift kavramaya.

    Fiat Grubu da 2010'da çıkaracak çift kavramayı.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq

    benim bildiğim de 7 ileriler max 250 nm,6 ileriler 350 nm ancak bu önemli değil ki,önemli olan adamlar bir şekilde motoruna,torkuna göre DSG üretip piyasanın otomatik şanzıman konusundaki kralı olabiliyorlar

    diğer firmalar da kaç sene oldu hala yapım aşamasındalar,rekabet oluşmadı.ford var işte şimdilik 2.0 motorlara uyguladı dediğim gibi,bildiğim kadarıyla opelde de ciddi bir hazırlık var çift kavramalı şanzıman için.


    Sonuçta hepsi tıpış tıpış gelecek çift kavramaya.

    Fiat Grubu da 2010'da çıkaracak çift kavramayı.




    çıkarmazsalar kendileri bilirler zaten,nasıl tehdit ediyorum şaka bir yana,1.6 turbo 180 hp opel insignia çift kavramalı şanzıman ile tadından yenmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duratorq -- 13 Aralık 2008; 1:09:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq

    çıkarmazsalar kendileri bilirler zaten,nasıl tehdit ediyorum şaka bir yana,1.6 turbo 180 hp opel insignia çift kavramalı şanzıman ile tadından yenmez



    Kesinlikle, ama bence Türkiye'de fazla satmaz. Bassat alır insanlar onun yerine.

  • bu üretimler fabrikalarda çok sert koşullarda yüzlerce binlerce kez deneniyor....
    nasıl oluyorda o sıralarda torka dayanamayacağı fark edilemiyor
    ilk defa o torklarda araçlar üretilmiyorki....eğer torka dayanmıyor gibiyse materyal olarak daha sağlam malzeme kulllanılabilir...
    çok daha yüksek torklara dayanan şanzumanlar var....kavramalalı olsada en azından sonra başları ağrımaz...

    bütün markalar için konuşuyorum....

    diceksiniz olum o kadar mühendis v..s var o fabrikada...evet doğru bunun elbet bir açıklaması vardır
    ancak ben bulamıyorum o yüzden yazdım bu yazıyı....nasıl oluyorda o torklara dayanamayacağı testler sırasında çıkmıyor...
    hatta eminim testlerde çok daha yüksek torklarda deniyorlardır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    bu üretimler fabrikalarda çok sert koşullarda yüzlerce binlerce kez deneniyor....
    nasıl oluyorda o sıralarda torka dayanamayacağı fark edilemiyor
    ilk defa o torklarda araçlar üretilmiyorki....eğer torka dayanmıyor gibiyse materyal olarak daha sağlam malzeme kulllanılabilir...
    çok daha yüksek torklara dayanan şanzumanlar var....kavramalalı olsada en azından sonra başları ağrımaz...

    bütün markalar için konuşuyorum....

    diceksiniz olum o kadar mühendis v..s var o fabrikada...evet doğru bunun elbet bir açıklaması vardır
    ancak ben bulamıyorum o yüzden yazdım bu yazıyı....nasıl oluyorda o torklara dayanamayacağı testler sırasında çıkmıyor...
    hatta eminim testlerde çok daha yüksek torklarda deniyorlardır...


    Anlatayim;

    Sımdı ford dıyorkı bu sanzuman ınsan gıbı kullanılırsa 13 yıl dayanıyor

    Ihtıya gıbı kullanılırsa 27 yıl dayanıyor

    Canını almaya kalkanların %40 ı bu sanzumanı kırıyor

    Pekı Ford Focus musterılerının sadece %5ı cana alma potansıyelınde ıse bu toplamda %2 ye denk gelıcek

    Sonra dıyorlar kı bu %2 yı %1 e cekelım naapmaları lazım sanzumanları daha saglam yapmaları lazım atalım 1.5 kat pahalı yapmaları lazım

    Ama %2 populasyon ıcın arabanın nerdeyse %10 luk bolumunu olusturan bır yapı daha saglam=pahalı yapılmalımı ? dıye soruyorlar

    Gerek yok kıran gelsın, garantıden degısırız hemde marka adımız yukselır dıyorlar

    Kıranlarda % olarak dusuk, arıca profıl olarak "genc delıdolu" fln oldukları ıcın aklanabılır olduklarındna fırmaya zararı gelmez yararı dokunur dıyıp

    Sanzuman "kırılabılır" sekılde pıayasaya sunuluyor

    Bu ongoruler satısta tutmaz sanzumanın canını alıcak musterı %5 yerıne %15 olursa ozaman bu satısları dusurucek bır etmen olur

    Ona gore mudahale ederler

    Kısacası, sepettekı 1-2 yumurta kırılsın ne olcak ya




  • saolasın drahte
    bunun altında ekonomik nedenler olduğunu düşünmüş ancak pek yedirememmiştim yok artık o kadar acımasız değillerdir diye kıran gelsin dediğiniz gibi ...
    aşırı ince ekonomik hesaplar
  • aslında bence bu iş birazcık satış stratejisi.
    mesela yüksek hacimli ve yüksek torklu amerikan arabalarının hepsinde otomatik şanzıman mevcut hatta standart.
    büyük firmalar mercedes gibi bazı modellerini yüksek hp yüksek hacim ve yüksek torka rağmen standart otoomatik olarak üretebiliyorsa, neden diğer firmalar bunları yapamıyor?
    belki çok basite indirgiyorum ama benzinli motorlar için kullanılan şanzımanların dişlileri daha kaliteli ve daha yüksek mukavemetli malzemeden dökülse yüksek torku kaldıramaz mı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.