Şimdi Ara

Audi yeni sporcuları S6 ve S7 için dizel motor seçeneği de hazırlıyor (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
11.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Porsche'a dizel motor koyan bir firmanın, bu araçlara da dizel motor koyması pek şaşırtmadı.





    Porsche'un mantıklı modellerine dizel geldi. Cayenne'e dizel şarttı, Panamera'ya da iyi oldu. CLS'de dizel yok mu,A7'de yok mu. 911'e koysa ben de kabul etmem.

    Yalnız bunu kabul etmiyorum. S demek spor araç demek artık. Yani bu M serisinin dizelinin olması demek. Eğer performanslı dizel takıntın varsa yaparsın yeni bir motor bunu kalkıp A5'e koyarsın. Ama S adı altında değil. Olmamış gerçekten.


    Sizi bilmem ama SUV da olsa sedan da olsa Porsche ve dizel kelimelerini ben birbirlerine yakıştıramıyorum. Hatta ben Porsche'nin Boxter veya Cayman modeline de bu dizel motoru koyacağını üzülerek de olsa beklemeye başladım.


    Not: Lütfen kimse Porsche'nin eski dizel traktörünü cevap olarak yazmasın bu mesajıma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canozpinar -- 18 Mayıs 2011; 2:00:26 >




  • çoğu arkadaş dizellerin kötü ses çıkardığından bahsetmiş... evet doğrudur hakikaten öyle ama bu demek değildir ki güzel sesli dizel motorlar yok... (bknz:2006 Honda Accord 2.2 CTDİ) türkiyede bildiğim kadarıyla 11 tane satıldı.. (belki yanlış bilgi sahibide olabilirim sadece Bursa'da 11 tane satmışta olabilir) bir çok kez kullandım ve motorun içeriye verdiği ses sanki kaputun altında ufak bi uçak motoru yattığı izlenimini veriyordu :)) babam ilk kez arabaya bindiğinde seyir halindeyken şu tepkiyi verdi "dizel değil miydi bu ya ?" :D

    diyeceğim odur ki çeşit her zaman iyidir.. adamlar koymuş kimse almak zorunda değil ama mutlaka ve mutlaka alıcısı çıkacaktır özellikle avrupada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrebo

    Ne kadar hızlı olursa olsun sport bir modelde dizel kavramı bana göre yanlış.

    4500-5500 devir çeviren spor bir arabadan ses bakımından yeteri kadar haz alınamaz bence


    abart egzoz verelim yetmiyorsa

    bu araba tadından yenmez neden mi
    1500 ile 5000 devir arası en az 500nm tork üretir ve bu demekki sürekli koltuğa yapışık bir haldesin
    yani diğer arabalar gibi belirli devirde pik torku vermez sürekli aynı değeri sağlar

    ve yolsa gördüğün tır tır tır dizeller gibi olmaz heralde




    Tabi bir ayrı konuda dizel motordaki az devir çevirme.Şimdi kırmızı ışıktasınız yanınızda başka bir spor araba var.Ve diyelimki hızlı kalkıcaksınız ama 4000-5000 devir çevirip sürekli hızlı hızlı vites at.İşte ben bundan keyif alamıyorum bana bi 7500-8000 devir çeviricekki altımdaki arabanın tam bir "mekanik at" olduğunu hissedebilicem




  • Audi yeni sporcuları S6 ve S7 için dizel motor seçeneği de hazırlıyor


    yorumsuz
  • spor araç ile dizel kavramları çok ayrı şeyler. hiç dizel motorlu sporcu olur mu arkadaş ya?

    adamlar da haklı ama. akaryakıt fiyatları sadece türkiyede değilki diğer ülkelerde de yüksek ve tüketiciler dizel'e yöneliyor. daha fazla satış yapabilmek için üreticiler de bu saçmalığı yapmak zorunda kalıyor.
  • otomotiv sektorunde tum sinirlar tek tek geciliyor, niye spor arac dizel olamiyormus?

    sizin akliniza yatmadigi icin mi? yoksa teknik anlamda yapilamadigi icin mi?

    2.sinin soz konusu olmadigi rcpd'nin mesajinda acik zaten.

    asin kendinizi.
  • Dizelin daha düşük hızlara sahip olduğunu söyleyen bir sürü yazı gördüm. Evet genelde bu böyledir ama işin tam tersi olan bir kıyaslamayı sizlerle paylaşmak istedim. Olay dişlilerle torku nasıl kullanacağınıza bağlı olarak değişiyor gibi...

    Audi yeni sporcuları S6 ve S7 için dizel motor seçeneği de hazırlıyor


    Sadece devir aralığı sıkıntılı gibi gözüküyor buna rağmen dizel daha küçük motorla çok daha iyi hızlanıyor, daha fazla tork üretiyor ve 3.2 lik motorla aynı max hıza ulaşıyor... Üstüne üstlük yakıtı çok daha az harcıyor.

    Herkes devirden bahsetmiş. 0.5 devir daha düşük bir alanda 500 nm tork üretiyor. Ki siz daha geniş bir alanda benzinin verdiği 300 torku zaten yakalarsınız. Fakat işin şu boyutu var. Dizel motor 6000 devirlere gelmez. Aslolanda bu zaten adam düşük devirde benzinlinin verdiği gücü üretebildiği için, bunun sayesinde daha az yakıt tüketiyor...

    Arkadaşlar ben şu dediğinizi anlayamıyorum. Ses peşinde olanlar sadece görüntü peşinde gibi duruyor ki gerçekten de dizelle istense çok sağlam sesler çıkartılabilir. Ama dizelin sesi o kadar çok çıkar ki kimsede o aracın içinde oturmaz.

    Dİzel motor size daha düşük devirde aynı hızı sunuyorken ve hatta 100 km. hızlanmada daha iyi seçenek oluyorken sadece gövde gösterisi için benznli araç sesi niye? 6000 - 8000 devir motor sesi dizel ile gerekmezken sadece kas göstermek için ses niye??? Yada olay sadece ses olmamalı diye düşünüyorum.

    Ben 12 yıl benzinli araba kullandım. Hız hastasıydım. Sonra kıytırık 1.4 TDI 90 HP bir Ford Fusion Dizel araç aldım. Torkun verdiği keyif bana sorarsanız sesi 10'a katlar... Çünkü sırtınız hep koltuğa yapışık gidiyorsunuz. Hemde yokuş bayır demeden. Araç durmadan sizi koltuğa yapıştırıyor. Çünkü düşük devirde tork ile gaza dokunur dokunmaz koltuğa yapışıyorsunuz. Benzinlide aynı hissi Renault Laguna 140 HP lik araçta (Volvo Motor) 45 devirde alıyorum. NE anladım ben o işten. O hızlanma keyfi için arabayı 45 devirde tutuyorum. Durmadan bağıran, kıvranan bir araç... Ha ama bu bağırtı kaslı demek sanırım. Gövde gösterisi. :)

    Ben spor araç diyince aklıma hız gelir agresif tasarım gelir, tok bir ses gelir ama sürekli bağıran bir araba aklıma gelmiyor açıkcası. Eğer güç için durmadan bir arabayı bağırtacaksam yok kardeşim dizel alırım sessiz sakinde gücün keyfini çıkartırım...

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Menow -- 18 Mayıs 2011; 9:39:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Menow

    Dizelin daha düşük hızlara sahip olduğunu söyleyen bir sürü yazı gördüm. Evet genelde bu böyledir ama işin tam tersi olan bir kıyaslamayı sizlerle paylaşmak istedim. Olay dişlilerle torku nasıl kullanacağınıza bağlı olarak değişiyor gibi...

    Audi yeni sporcuları S6 ve S7 için dizel motor seçeneği de hazırlıyor


    Sadece devir aralığı sıkıntılı gibi gözüküyor buna rağmen dizel daha küçük motorla çok daha iyi hızlanıyor, daha fazla tork üretiyor ve 3.2 lik motorla aynı max hıza ulaşıyor... Üstüne üstlük yakıtı çok daha az harcıyor. Hani devir olayı da çözülse benzili motora şans bırakmayacak bir tablo...

    Saygılar...



    Dizelin 5.0 litre ve üzeri güçlerde çok deli bir performansı var ancak devir aralığı olmasa bile 0-100 de benzinlinin eline vermiş görünüyor bunun yanında performans dizelleri çok daha fazla güç verebilir intercooler büyütme turbo büyütme chip blow off vs vs vs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: invisible
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar Spor araç ve dizel motor kavramları bir arada anılmamalı bence. Dizel motor teknolojisi istediği kadar gelişsin benzinli motorun tırnağı olamaz keyif açısından.
    Tam tersi dizeldeki tork hiçbirşeye değişilmez
    Sadece kısacık bir devir aralığında aldığınız torkla benzinli motorun verdiği keyfi bir tutmanıza anlam veremiyorum. Çok sayıda dizel araç sürdüm, hatta şimdiye kadar sürmüş olduğum en güçlü araç da bir dizel araç ama benzinli motorun tırnağı olamazlar. Ayrıca spor bir otomobilden bahsediyoruz. Kamyonet gibi 2000-3000 devir arasında tork verecek ondan sonra fıs. Yerim öyle spor aracı hiç kusura bakmayın.




    3.000 devirden sonra fıs ????



    Le Mans yarışlarında üst üste defalarca şampiyon Audi R10 TDI, bütün rakipleri benzinli ve beygir gücü olarak daha yüksek araçlardı. Yani bolca ses üretip nal toplamaktan başka bişey yapamadılar.



    Bana sorarsanız burada bir tane fıs var o da sizin mentaliteniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: real_kuru

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: invisible
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar Spor araç ve dizel motor kavramları bir arada anılmamalı bence. Dizel motor teknolojisi istediği kadar gelişsin benzinli motorun tırnağı olamaz keyif açısından.
    Tam tersi dizeldeki tork hiçbirşeye değişilmez
    Sadece kısacık bir devir aralığında aldığınız torkla benzinli motorun verdiği keyfi bir tutmanıza anlam veremiyorum. Çok sayıda dizel araç sürdüm, hatta şimdiye kadar sürmüş olduğum en güçlü araç da bir dizel araç ama benzinli motorun tırnağı olamazlar. Ayrıca spor bir otomobilden bahsediyoruz. Kamyonet gibi 2000-3000 devir arasında tork verecek ondan sonra fıs. Yerim öyle spor aracı hiç kusura bakmayın.




    3.000 devirden sonra fıs ????



    Le Mans yarışlarında üst üste defalarca şampiyon Audi R10 TDI, bütün rakipleri benzinli ve beygir gücü olarak daha yüksek araçlardı. Yani bolca ses üretip nal toplamaktan başka bişey yapamadılar.



    Bana sorarsanız burada bir tane fıs var o da sizin mentaliteniz...


    Benim mantalitede bir sıkıntı yok. Siz benim ne demek istediğimi tam anlamamışsınız. Ben dizel motorlar performanssız olur veya yarış kazanamaz demiyorum. 75hp 1.3 Multijet'ten tutun da Ford'un 6.7 V8 400hp 1100nm dizeline kadar çeşitli güçlerde dizel araç kullandım. Alayı da 3000'den sonra fıstır benzinlilerin yanında. Ayrıca gaza yüklendiğiniz zaman benzinli motorun verdiği anlık tepkiyi dizelde 1sn sonra falan alırsınız ki bu oldukça fazla bir zaman. Benzinlinin devirlenme isteği ve sesi de cabası. Yani artık dizeller güç konusunda benzinlilere yaklaşmış olabilirler ama verdikleri keyif benzinli motorların yanına yaklaşamaz diyorum ben. 1100nm'nin adamı koltuğa nasıl gömdüğünü bilen birisi olarak söylüyorum.




  • Bana da garip gelen yönleri var spor bir araçta dizel motor kullanmanın, ancak ses ve keyif yönünden eksiklik yaşanacağı düşüncesine katılmıyorum. 6 silindirli turbo dizellerden nasıl sesler çıktığını duymak için biraz google araması yapabilirsiniz, modifiye ile yapılmışlardan bahsetmiyorum, güzel örnekler mevcut. Keyif yönünden de aynı hacimdeki turbo benzinlilerle rahatlıkla başa çıkan turbo dizeller var artık, sadece tork olayı ile değil beygir gücüyle de üstün olanlardan bahsediyorum. Bir de dikkat edilmeyen bir konu var; son yıllara kadar dizellerin yegane amacı ekonomiydi, ancak artık markalar spor araçlarında da dizel tercih ediyor ve üzerinde daha fazla çalışıyor, birkaç sene içinde "sadece torku" efsanesi de bitecektir.
  • bosuna yapmıyorlar bu tür haberleri baksana şerit olmuş. Ilgileniyor demekki insanlar.
  • Bu yeni nesil diesel araclar bir sahane 1000 devirden itibaren en yüksek tork degerini veren araclar bile var. Bazilari demiski efendim dieseller cok gec en yüksek tork degerine ulasiyor. Passat 2.0 tdi 170 ps olan araclar dahi 1500 devirden itibaren en yüksek tork degerine ulasiyor. Bu audi s6 ve s7 modellerinin ani hizlanma ve yol sürüs keyfini bir varin siz düsünün. Hem az yakiyor, hemde cok cabuk hizlaniyor. Konfor ve sürüs keyfine diyecek yok zaten. Benzinli araclarin mükemmelligi tartisilmaz zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: real_kuru
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar
    quote:

    Orijinalden alıntı: invisible
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar Spor araç ve dizel motor kavramları bir arada anılmamalı bence. Dizel motor teknolojisi istediği kadar gelişsin benzinli motorun tırnağı olamaz keyif açısından.
    Tam tersi dizeldeki tork hiçbirşeye değişilmez
    Sadece kısacık bir devir aralığında aldığınız torkla benzinli motorun verdiği keyfi bir tutmanıza anlam veremiyorum. Çok sayıda dizel araç sürdüm, hatta şimdiye kadar sürmüş olduğum en güçlü araç da bir dizel araç ama benzinli motorun tırnağı olamazlar. Ayrıca spor bir otomobilden bahsediyoruz. Kamyonet gibi 2000-3000 devir arasında tork verecek ondan sonra fıs. Yerim öyle spor aracı hiç kusura bakmayın.
    3.000 devirden sonra fıs ???? Le Mans yarışlarında üst üste defalarca şampiyon Audi R10 TDI, bütün rakipleri benzinli ve beygir gücü olarak daha yüksek araçlardı. Yani bolca ses üretip nal toplamaktan başka bişey yapamadılar. Bana sorarsanız burada bir tane fıs var o da sizin mentaliteniz...
    Benim mantalitede bir sıkıntı yok. Siz benim ne demek istediğimi tam anlamamışsınız. Ben dizel motorlar performanssız olur veya yarış kazanamaz demiyorum. 75hp 1.3 Multijetten tutun da Fordun 6.7 V8 400hp 1100nm dizeline kadar çeşitli güçlerde dizel araç kullandım. Alayı da 3000den sonra fıstır benzinlilerin yanında. Ayrıca gaza yüklendiğiniz zaman benzinli motorun verdiği anlık tepkiyi dizelde 1sn sonra falan alırsınız ki bu oldukça fazla bir zaman. Benzinlinin devirlenme isteği ve sesi de cabası. Yani artık dizeller güç konusunda benzinlilere yaklaşmış olabilirler ama verdikleri keyif benzinli motorların yanına yaklaşamaz diyorum ben. 1100nmnin adamı koltuğa nasıl gömdüğünü bilen birisi olarak söylüyorum.


    1100 nm demişsin ama torkla ivmelenmenin farkını bilmek lazım tork ne kadar yüksek hızlanmada o kadar yüksek olcak diye bişe yok




  • S7 biraz buyuk ama
  • turbo dizellerle atmosferik benzinlileri karşılaştırmaktan sıkılmadılar hala.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patrain

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: real_kuru
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar
    quote:

    Orijinalden alıntı: invisible
    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar Spor araç ve dizel motor kavramları bir arada anılmamalı bence. Dizel motor teknolojisi istediği kadar gelişsin benzinli motorun tırnağı olamaz keyif açısından.
    Tam tersi dizeldeki tork hiçbirşeye değişilmez
    Sadece kısacık bir devir aralığında aldığınız torkla benzinli motorun verdiği keyfi bir tutmanıza anlam veremiyorum. Çok sayıda dizel araç sürdüm, hatta şimdiye kadar sürmüş olduğum en güçlü araç da bir dizel araç ama benzinli motorun tırnağı olamazlar. Ayrıca spor bir otomobilden bahsediyoruz. Kamyonet gibi 2000-3000 devir arasında tork verecek ondan sonra fıs. Yerim öyle spor aracı hiç kusura bakmayın.
    3.000 devirden sonra fıs ???? Le Mans yarışlarında üst üste defalarca şampiyon Audi R10 TDI, bütün rakipleri benzinli ve beygir gücü olarak daha yüksek araçlardı. Yani bolca ses üretip nal toplamaktan başka bişey yapamadılar. Bana sorarsanız burada bir tane fıs var o da sizin mentaliteniz...
    Benim mantalitede bir sıkıntı yok. Siz benim ne demek istediğimi tam anlamamışsınız. Ben dizel motorlar performanssız olur veya yarış kazanamaz demiyorum. 75hp 1.3 Multijetten tutun da Fordun 6.7 V8 400hp 1100nm dizeline kadar çeşitli güçlerde dizel araç kullandım. Alayı da 3000den sonra fıstır benzinlilerin yanında. Ayrıca gaza yüklendiğiniz zaman benzinli motorun verdiği anlık tepkiyi dizelde 1sn sonra falan alırsınız ki bu oldukça fazla bir zaman. Benzinlinin devirlenme isteği ve sesi de cabası. Yani artık dizeller güç konusunda benzinlilere yaklaşmış olabilirler ama verdikleri keyif benzinli motorların yanına yaklaşamaz diyorum ben. 1100nmnin adamı koltuğa nasıl gömdüğünü bilen birisi olarak söylüyorum.


    1100 nm demişsin ama torkla ivmelenmenin farkını bilmek lazım tork ne kadar yüksek hızlanmada o kadar yüksek olcak diye bişe yok



    Kalkışta E350 CDI 4matic dahil çoğu araca nal toplatan bir aracın hızlanmasından bahsediyorum. Yerde 10 metre lastik izi bırakarak kalkıyor. Böyle bir aracı kullanmış olmama rağmen dizel motor benzinlinin yanına yaklaşamaz diyorum. Bunda da ısrarcıyım. İster V6, isterse de V8 olsun hiç bir dizel araç muadili olan benzinlinin verdiği sesi ve keyfi veremez. 6000, 7000 devir çevirip sizi kolduğa gömen ve ses olarak sizi tahrik edebilecek bir dizel yaparlarsa buraya koyarsınız yorum yaparız.




  • Dizel tork tork tork demişsiniz de, dizel'in torkunun büyük bi kısmının kaynağı Turbo'dur. Bunu düşündüğünüzde aynı sınıfta bir benzinli motora Turbo konduğunda (hatta Supercharger+Turbo diyelim abartacak olduktan sonra bknz TSI (VW)) o zaman dizel'in adı bile okunmaz yanında.

    Turbo'suz dizel hiç bi işe yaramaz o yüzden hepsi Turbo destekli. Benzinlilerin çoğu atmosferik. V8 5.0L benzinli bi motora twin turbo ya da charger hatta her ikisini birden koyun bakın görün torku o zaman.

    Dizel araçlar günlük kullanım araçları dışında bana göre çöptür. Hele ki spor araba kavramında yedek yeri bile yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***CoNDoR*** -- 20 Mayıs 2011; 18:56:19 >
  • Benzin ucuz olsa tüküreyim dizel motora eski aracım dizeldi şimdi aracım ise benzinli.

    Benzin ucuz olduktan sonra kimse tutupda dizele binmek istemez bence.En azından ben asla istemem dizele binerim ama zorunlulukdan binerim az yakması gerekiyorsa binerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Menow

    Dizelin daha düşük hızlara sahip olduğunu söyleyen bir sürü yazı gördüm. Evet genelde bu böyledir ama işin tam tersi olan bir kıyaslamayı sizlerle paylaşmak istedim. Olay dişlilerle torku nasıl kullanacağınıza bağlı olarak değişiyor gibi...

    Audi yeni sporcuları S6 ve S7 için dizel motor seçeneği de hazırlıyor


    Sadece devir aralığı sıkıntılı gibi gözüküyor buna rağmen dizel daha küçük motorla çok daha iyi hızlanıyor, daha fazla tork üretiyor ve 3.2 lik motorla aynı max hıza ulaşıyor... Üstüne üstlük yakıtı çok daha az harcıyor.

    Herkes devirden bahsetmiş. 0.5 devir daha düşük bir alanda 500 nm tork üretiyor. Ki siz daha geniş bir alanda benzinin verdiği 300 torku zaten yakalarsınız. Fakat işin şu boyutu var. Dizel motor 6000 devirlere gelmez. Aslolanda bu zaten adam düşük devirde benzinlinin verdiği gücü üretebildiği için, bunun sayesinde daha az yakıt tüketiyor...

    Arkadaşlar ben şu dediğinizi anlayamıyorum. Ses peşinde olanlar sadece görüntü peşinde gibi duruyor ki gerçekten de dizelle istense çok sağlam sesler çıkartılabilir. Ama dizelin sesi o kadar çok çıkar ki kimsede o aracın içinde oturmaz.

    Dİzel motor size daha düşük devirde aynı hızı sunuyorken ve hatta 100 km. hızlanmada daha iyi seçenek oluyorken sadece gövde gösterisi için benznli araç sesi niye? 6000 - 8000 devir motor sesi dizel ile gerekmezken sadece kas göstermek için ses niye??? Yada olay sadece ses olmamalı diye düşünüyorum.

    Ben 12 yıl benzinli araba kullandım. Hız hastasıydım. Sonra kıytırık 1.4 TDI 90 HP bir Ford Fusion Dizel araç aldım. Torkun verdiği keyif bana sorarsanız sesi 10'a katlar... Çünkü sırtınız hep koltuğa yapışık gidiyorsunuz. Hemde yokuş bayır demeden. Araç durmadan sizi koltuğa yapıştırıyor. Çünkü düşük devirde tork ile gaza dokunur dokunmaz koltuğa yapışıyorsunuz. Benzinlide aynı hissi Renault Laguna 140 HP lik araçta (Volvo Motor) 45 devirde alıyorum. NE anladım ben o işten. O hızlanma keyfi için arabayı 45 devirde tutuyorum. Durmadan bağıran, kıvranan bir araç... Ha ama bu bağırtı kaslı demek sanırım. Gövde gösterisi. :)

    Ben spor araç diyince aklıma hız gelir agresif tasarım gelir, tok bir ses gelir ama sürekli bağıran bir araba aklıma gelmiyor açıkcası. Eğer güç için durmadan bir arabayı bağırtacaksam yok kardeşim dizel alırım sessiz sakinde gücün keyfini çıkartırım...

    Saygılar...

    yanlısım varsa duzeltın

    fsı atmosferık benzınlı motor degılmı?

    eger oyle ıse atmosferık benzınlı ıle turbo dızel ın karsılastırılması mantıklımı sızce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 20 Mayıs 2011; 23:10:37 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.