Şimdi Ara

Audi 1.8tfsi ve yağ yakma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
5
Favori
36.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi


    hahaha caddebostan çocugu sen git bebelerinle takıl seviyeli seviyeli he a3ün üstünü açma üşütürsün

    Kütük Isparta Sütçüler. Bölgenin ilk mühendisinin torunu, TED koleji + ODTU mezunu anne-babanın iki oğlundan biriyim. Benim için İstanbul'a gezmeye gidilir. Ben her yerde para kazanırım. Kalifiye adam her yerde kazanır, aç kalmaz. İstanbul'un siniri stresi de çekilmez. Zorunlu hallerde toplantıya falan gidiyorum, bir de gezmeye. O kadar. Doğma büyüme Ankara'lıyım; ama kütük Isparta Sütçüler... Kısaca ergen abi, yakınından bile geçemedin. Seni hatalı genellemelerin ve dünyaya dar ve kompleksli bakışın ile başbaşa bırakıyorum. Olgunlaşıp kompleksinden arındığında konuşuruz...

    Bu arada 57 Belair daha havadar. Kelebeği açtın mı içeri A3'den çok rüzgar giriyor. Asıl göndermeyi ona yapaydın, seni adam zannederdik. İşte bunlar hep nuans, hep görgü bilgi meselesi. Bilmiyorsan, susacaksın. Niyet sataşmaksa lafı yediğinde ağlamayacaksın.

    benim kütükte uluborlu ilk kiraz yetiştiricilerindeniz nolacak artist bey her mesajın hava atmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    benim kütükte uluborlu ilk kiraz yetiştiricilerindeniz nolacak artist bey her mesajın hava atmak

    Ulan terbiyesiz, Hemşeri çıktık hala devam ediyorsun. Ne havası, beni artistlikle suçlayan sensin. Caddebostan ayakları... Ne zeytinyağı tipmişsin. Üstelik terbiyesizsin. Neyse, uza aga. Daha muhatap olmam senle. Çirkefe bulaşılmaz.

    Senin üslupla sana cevap vereyim: "Caaaart kabakağaaat! Kiraz da neymiş, anca kiraz yetiştirin! Biz dut ve dut pekmezi! Hayatın artistlik, hayatın afra tafra..."

    Tipitip ya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 1 Temmuz 2013; 16:24:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    benim kütükte uluborlu ilk kiraz yetiştiricilerindeniz nolacak artist bey her mesajın hava atmak

    Ulan terbiyesiz, Hemşeri çıktık hala devam ediyorsun. Ne havası, beni artistlikle suçlayan sensin. Caddebostan ayakları... Ne zeytinyağı tipmişsin. Üstelik terbiyesizsin. Neyse, uza aga. Daha muhatap olmam senle. Çirkefe bulaşılmaz.

    Senin üslupla sana cevap vereyim: "Caaaart kabakağaaat! Kiraz da neymiş, anca kiraz yetiştirin! Biz dut ve dut pekmezi! Hayatın artistlik, hayatın afra tafra..."

    Tipitip ya.

    tamam artist kardeş




  • Kavga etmeyin len
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    Kavga etmeyin len

    Eğleniyordum iki. Kafa da mı bulmayacağıgh?? Kaşıdıkça çirkef akıyor
    -------

    Neyse, Aydoğanlardan henüz ses yok. Almanya'dan daha bir cevap alamamışlar. Aldıkları anda bilgilendireceğim. Aydoğanlar'a da henüz ısınamamış olmakla beraber, Doğuş'a hem bir dandik arabaya bir hafta sonrasına randevu verdiği, hem de faiz lobisi üyesi bir çapulcu olduğum ve Şahenk'e kıl olduğum için gitmiyorum. Bakalım, sonuç ne olacak göreceğiz. Mahkemelik mi olacağız, iş tatlıya mı bağlanacak, paçoz paçoz eşşek pazarlığı mı yapacağız göreceğiz. Sonucu belgeleri ile birlikte buraya koyarım. Başına gelen olursa emsal teşkil eder, işi kolaylaşır.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Son durum nedir hocam? VAG grubu tfsi motorlarda genel kronik problem bu yağ yakma ama servis garantiden karşılıyorsa son kullanıcıyı pek etkilemez... Geçen sene Temmuz ayında olmuş olay heralde sonuçlanmıştır artık ?
  • Bende merak ettim valla .
  • Yağ yaktığı nasıl anlaşıldı? Siz düzenli olarak kendiniz mi kontrol ediyordunuz?
  • hüseyin hocaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    Son durum nedir hocam? VAG grubu tfsi motorlarda genel kronik problem bu yağ yakma ama servis garantiden karşılıyorsa son kullanıcıyı pek etkilemez... Geçen sene Temmuz ayında olmuş olay heralde sonuçlanmıştır artık ?

    Bu konu ile ilgili birbaşlık daha vardı. orada çözüldüğünü anlatmıştım. Yukarıdaki velet konuyu bombalayınca buraya yazmamışım.

    Arabaya 1000km testi yaptık. 1000km testinde aracın 1lt yağ eksiltmesi gerekiyor. %10 altında kalırsa da dert değil. Ayarlıyorlar. Ben araç 1000km'de 1lt eksiltsin diye 1000km boyunca aracı şehirde ve yoğun trafikte sert kullanım tarzı ile kullandım. 1000km2nin sonunda aracı servise aldılar. 1lt'den fazla yaktığını söylediler. Almanya ile yazışıp aracı garanti dahilinde yaptılar. Ancak aracın garantisi bitmiş olduğu için benden işçilik ücreti talep ettiler.

    Ben ise işçilik ücreti ödememek için biraz çakal bir yönteme başvurdum. Aracın yapımına başlasınlar, parçaları sipariş etsinler diye kabul ediyormuş gibi yaptım. Bana 5 gün içinde yedek araba ayarlayacaklarını söylediler. 10 günde aracın biteceğini söylediler. ancak yaz yoğunluğu olduğu için, arayıp ısrar etmezsem yedek arabavermeyeceklerini biliyordum. Burası Türkiye. İsteyene vermek için, arayıp istemeyene vermezsin. 10'uncu gün Doğuş'a şikayet mektubu yazdım. Aracı aldığımızdan beri mağdur olduğumuzu, motor arızasının bu aracın ikinci vukuatı olduğunu, bir türlü rahat binemediğimizi, bu şikayetle garanti bitimi öncesi de geldiğimi, ancak VAG'ın 1000km'de 1lt gibi aşırı fazla koyduğu üst limite ulaşmadığı içinaracın tamire girmediği, arıza büyüyene kadar aracın garantisinin bittiği, aracın gizli kusurlu olduğu, kusurunun hatalı üretim segmandan kaynaklandığını ve bunun tüm dünyaca bilindiğini, üretim sırasında oluşan gizli kusurların, aracın garantisi bitse dahi üretici tarafından giderilmesinin tüketici olarak hakkım olduğunu, bu bağlamda işçilik ücreti talep edilmesinin abest olduğunu söyledim. Ek olarak 5 gün içinde ayarlanacağı söylenen yedek aracın 10 günde verilmediğini, 10 günde biteceği söylenen aracın daha 5-10 günlük işinin daha olduğunu, bu aracı olarak sürekli mağdur edildiğimizi, tek önemli serveti marka imajı olan Audi'ye bu hizmet kalitesinin ve bu müşteri memnuniyetsizliğinin giderilmesi konusundaki zayıflığın yakışmadığını söyledim. Son olarak da dava açmayı bu aşamada düşünmediğimi, eğer VAG'ın kendilerine problem olacağını düşünmekte iseler VAG Almanya'ya da ulaşıp derdimizi şirket olarak anlatabileceğimizi söyledim.

    Ertesi gün Doğuş'tan aradılar ve Aydoğan2ların işçilik ücreti almadan işi yapacaklarını söylediler. Aydoğanlar Doğuş tarafından yetkilendirilmiş bir servis. O yüzden aracı Doğuş'a götürmek yerine Aydoğanlara götürmek daha akıllıca. Olası bir sorunda Doğuş'a şikayet etmek daha hızlı ve kesin sonuç aldırıyor.

    Yaptığım bu minik numara işçilik ücretinin de onlar tarafından karşılanmasını sağladı. Ertesi servis danışmanları eğitiminde Case Study olarak anlatılmışım. Bu arada Doğuş bu forumu iyi takip ediyor. Gizli kusur ve üretimden kaynaklı arızaların garanti bitiminden sonra giderilmesi konusunda yaptıkları bu fahiş hata ile forumda çokça ve iğneleyici ve dalga geçen bir şekilde bahsettim. Çeşitli kanallardan kendilerini tiye almamdan rahatsız olduklarını ve darıldıklarını ilettiler.

    Üretimden kaynaklı gizli kusurları da iyi niyet garantisine sokup işçilik ücreti talep etmeseler, kalan konularda iyi niyet garantisi çok iyi ve değer katan bir hizmet haklarını yemeyeyim; ancak üretim hatalarının giderilmesi için işçilik ücreti talep ettiklerinde değer katan bu hizmetin kıymeti kalmadığı gibi, markanın müşterisine verdiği önem de sorgulanabilir oluyor. o yüzden umarım bu hatadan vazgeçmişlerdir.

    Ek olarak söylemem lazım ki, Aydoğanlar'dan servis olarak Konya yolu Doğuş'tan çok daha memnunum. Daha ilgili ve hızlı bir servis.

    Son olarak: bu motor hadisesinden 3000km sonra mekatronik iyice sarsmaya başladı ve mekatronik de değişti. Bu sefer benden hiç işçilik ücreti talep etmediler. Aracı bellediklerinden ve forumda çok lafı döndüğünden mi böyle davrandılar, yoksa motor tamiri sırasında yaşadığımız sorun tek seferlik bir yanlış anlaşılma mıydı onu bilemedim. Ancak benim sorunum çözüldükten sonra da 2-3 kişiden motor toplama için işçilik ücreti istediklerini duydum.

    Hatta birine twitter'da olay yarattığı için iyi niyet garantisinden de çkarıp ücretin tamamını ödettirmeye kalktıklarını, sonra adamcağıza internette hiçbir mecrada Doğuş aleyhinde olumsuz yazı yazmayacağını beyan eden bir kağıt imzalattırarak işini garantiden görmüşler ve işçilik ücreti de almışlar. Ben olsam o kağıdı imzalar, bir çeşit sözleşme olduğu için bir kopyasınıı ister, motoru garantiden toplatır, tüm belge bilgiyi internette paylaşır, firmaya dava açardım. Ziraimzalattıkları bu sözleşme benim anayasal hakkıma aykırıdır, dolayısı ile geçersizdir. Beni susturmaya çalıştı diye üstüne manevi tazminat falan açardım. Söz konusu abi, işçilik ücretine isyan edip twitterda doğuş, VW ve benzeri hesaplara "arızalı araçları satıp sonra bakımını üstlenmediğiniz doğru mudur?" vari twitler atmıştı. Forumda konusu da vardı. Ancak dediğim sözleşmeyi imzalayarak işini zar zor gördürünce tüm bu mesajları ve forumdaki yazısını sildi.

    Ya işte böyle. Birdandik motoru toplatmak 8000TL tutunca, adam seni garantiden çıkardım o zaman diyince 6000TL'yi kurtarmak için, tüm cazgırlığın suskunluğa dönüşebiliyor. bu da VW'nin distribütöre nasıl bir güç verdiğini görmeniz açısından önemlidir. Durum çok sakat. Normalde durum aksi olmalı. Olası bir ürün hatasında, distribütörün müşteriden korkması ve alttan alması gerekir. Doğuş'u fena şımarmış buluyorum. Bu durumun VAG'a uzun vadede zarrar vereceğini düşünüyorum. Umarım bu tripli ergen tavırlardan zamanla vazgeçer Doğuş Oto.

    Ancak ben şimdiye kadar işimi gördürdüm. Bu aracı km'si geldiğinde satacak ve bir daha kiralama dışında VAG'ın yanından geçmeyeceğim.




  • 3 sene önce doğuş otonun sattığı hiçbir arabayı almamaya yemin etmiştim, başınıza gelenler bir kere daha doğru karar verdiğimi gösterdi.
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Detayli ve seffaf bilgilendirme için tesekkürler.

    Yani basitçe özetlersek çirkef elektronikçi esnafiyla ayni vizyona sahipler. Hatali üretilen ürünün sorumlulugunu alma garantisi standartlara bagli degil, tehditlere ve sikayetlere bagli. Kodaman yönetim kurulu baskanina ücretsiz garanti var ama ayni araci alan normal vatandasa ücretli... Bu çifte standartin adinada "iyi niyet garantisi" demisler. Ne kadar iyi niyetli insanlar bunlar yahu

    Bende TFSI motorlu ikinci el araçlara bakiyordum, zira fiyatlari uygun geldi. Ama ucuz olmasinin sebebi anlasiliyor. Zaten sadece TFSI motorlaryn degil DSG sanzimaninda sorunlu oldugu biliniyor...

    Hata payi mutlaka olacak bunlar seri üretilen tüketim mallari neticede. Ona kimsenin birsey dedigi yok. Hatta kullanici hatasi olan bazi problemlerin tamiri için ücret almalari da normaldir. Ama bu fabrikasyon kronik hatali üründe bile böyle bir tavir sergilemeleri kabul edilemez. Araçlar kaliteli keyifli araçlar, bende dedigim gibi almaya niyetli oldum, serviste üzerine düseni yapsa sorumlulugunu yerine getirse gül gibi alinir binilir. Ancak mevcut sartlarda bu "çifte standart duruma göre bakariz, bisey olursa gel abi garantisi biziz hallederiz" garantisi, pardon yanlis yazdim yani "iyi niyet garantisi" bana pek uygun degil. Ben bu iyi niyetli insanlari mesgul etmek istemem. Zaten isleri baslarindan askin o kadar yogunlukta birde ben araba alyp isyükü yüklemek istemem bu iyi niyetli melek gibi insanlara oyüzden simdilik VAG grubundan uzak durmaya karar verdim.

    Ama nedir gelecekte bu "iyi niyet"lerinden vazgeçer sadece üzerine düsen sorumluluklarini yerlerine getirirler, sattiklari ürünün arkasinda dururlarsa tekrar seçeneklerim arasina girmemeleri için bir sebep yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vanity Fair -- 13 Ağustos 2014; 12:54:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    Detayli ve seffaf bilgilendirme için tesekkürler.

    Yani basitçe özetlersek çirkef elektronikçi esnafiyla ayni vizyona sahipler. Hatali üretilen ürünün sorumlulugunu alma garantisi standartlara bagli degil, tehditlere ve sikayetlere bagli. Kodaman yönetim kurulu baskanina ücretsiz garanti var ama ayni araci alan normal vatandasa ücretli... Bu çifte standartin adinada "iyi niyet garantisi" demisler. Ne kadar iyi niyetli insanlar bunlar yahu

    Bende TFSI motorlu ikinci el araçlara bakiyordum, zira fiyatlari uygun geldi. Ama ucuz olmasinin sebebi anlasiliyor. Zaten sadece TFSI motorlaryn degil DSG sanzimaninda sorunlu oldugu biliniyor...

    Hata payi mutlaka olacak bunlar seri üretilen tüketim mallari neticede. Ona kimsenin birsey dedigi yok. Hatta kullanici hatasi olan bazi problemlerin tamiri için ücret almalari da normaldir. Ama bu fabrikasyon kronik hatali üründe bile böyle bir tavir sergilemeleri kabul edilemez. Araçlar kaliteli keyifli araçlar, bende dedigim gibi almaya niyetli oldum, serviste üzerine düseni yapsa sorumlulugunu yerine getirse gül gibi alinir binilir. Ancak mevcut sartlarda bu "çifte standart duruma göre bakariz, bisey olursa gel abi garantisi biziz hallederiz" garantisi, pardon yanlis yazdim yani "iyi niyet garantisi" bana pek uygun degil. Ben bu iyi niyetli insanlari mesgul etmek istemem. Zaten isleri baslarindan askin o kadar yogunlukta birde ben araba alyp isyükü yüklemek istemem bu iyi niyetli melek gibi insanlara oyüzden simdilik VAG grubundan uzak durmaya karar verdim.

    Ama nedir gelecekte bu "iyi niyet"lerinden vazgeçer sadece üzerine düsen sorumluluklarini yerlerine getirirler, sattiklari ürünün arkasinda dururlarsa tekrar seçeneklerim arasina girmemeleri için bir sebep yok...

    Durum şu:

    1) Araç garanti içindeyken olan herşeyi garantiden karşılıyorlar.

    2) Aracın garantisi bittiğinde üretim hatası belli olan yağ yakma sorunu ve mekatronik arızası için işçilik ücreti isteyebiliyorlar. Çirkeflik edersen iişçilik ücretinden de vazgeçiyorlar.

    ancak araç bu süre zarfında yetkili servis yerine sanayiye gittiyse her türlü çirkefe yatma hakkına sahipler. Üretim hatası olduğu ortada olan arızalar için de durum bu. Araç sanayiye gittiyse Doğuş parça fiyatını bile ödemeyebilir, seni 8000TL masrafla bırakabilir. Bu da utanç verici bir durum. Daha 100.000km'ye gelmemiş bir orta-üst segment arabaya sanayide motor toplarlarsa marka imajın ve şerefin iki paralık olmuş demektir. Bu yüzden Doğuş'un tutumunun uzun vadede VW'ye zarar vereceğini söylüyorum. Yoksa Doğuş2un Türkiye'deki pazarlama başarısı VW için harika. Doğuş bu yüzden bu kadar güçlü davranabiliyor ve bu kadar şımarabiliyor.

    3) İyi niyet garantisinin güzel işlediğini de gördüm. Garantisibiteli bayağı olmuş, 140.000km'deki bir aracın marş dinamosu arızalandı. Gözümün önünde iyi niyete soktular. Marş dinamosu üretim hatalı olduğu kanıtlanamaz. Denk gelmiş olabilir. Araç sahibi zorlamış olabilir. vs.vs. Nticede Doğuş'un o parçayı ücretsiz değiştirmesi şart değil. Ancak gözümün önünde 700TL'lik parçayı bedava verip sadece işçilik aldılar. Çok güzel bir hizmet. Yetkili servise gitmeye devam etmek için çok iyi bir neden. Tek yapmaları gereken üretim hatası olduğu bilinen konuları bu işin içine katmamak. Hem ne kadar zor olabilir ki? Üretim hatası Doğuş'un değil, VW'nin hatası. Arızalı parçaların parası doğuş'tan değil, VW'den çıkıyor. Madem bu kadar elin güçlü, müşteriyi mağdur etmek yerine VW'ye baskı yap, işçilik ücretini de VW'den al. Müşteriyi mağdur etme. Değerine değer kat. Hiç zor değil. Şahenk istese bir telefon, 2 saatlik bir pazarlıkla halleder bu işi. Benim düşüncem Şahenk'in bundan haberi bile yok. Aklı çıkar duysa. bu rezilliğin de hesabını sorar. Şahenk abiye ulaşmanın da bir yolu var aslında. Ortak tanıdıklar mevcut. Bir haber uçursam bir netice alır mıyız aceba?




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Tarafsız anlatımınız için tekrar teşekkürler. Dediğiniz gibi şirket sahibinin böyle şeylerden haberi olduğunu bende düşünmüyorum. Ancak daha alt kademedeki müdürlerin haberi vardır mutlaka. Onlarda, onlara verilen yıllık hedefleri tutturmak için çalıştıklarından müşteri memnuniyeti umurlarında değil.

    Yinede ben her zaman bu tarz keyfiyete dayalı ve kanun karşısında bir bağlayıcılığı olmayan "iyi niyet" adı altında yapılan hizmetlere karşıyım. Çalışma hayatında olan herkes bilir ki profesyonel hayatta iyi niyet diye birşey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    Tarafsız anlatımınız için tekrar teşekkürler. Dediğiniz gibi şirket sahibinin böyle şeylerden haberi olduğunu bende düşünmüyorum. Ancak daha alt kademedeki müdürlerin haberi vardır mutlaka. Onlarda, onlara verilen yıllık hedefleri tutturmak için çalıştıklarından müşteri memnuniyeti umurlarında değil.

    Yinede ben her zaman bu tarz keyfiyete dayalı ve kanun karşısında bir bağlayıcılığı olmayan "iyi niyet" adı altında yapılan hizmetlere karşıyım. Çalışma hayatında olan herkes bilir ki profesyonel hayatta iyi niyet diye birşey yok

    Yahu adamın iyi niyet garantisi dediği basit bir pazarlama stratejisi. Diyor ki, sen garantisi bitmiş aracını yetkili servise getirmeye devam edip %20 ila %30 kazıklanmayı göze al. Ben de sana gerekli hallerde bir güzellik yaparım. Araban sorunsuz çıkarsa Doğuş karlı çıkar. Araba ufak arızalar çıkarırsa Doğuş tapi çıkar. Araba bol arıza yaparsa Doğuş zararlı çıkar. Ancak binlerce arabanın toplamında bu yöntemle Doğuş'un zararlı çıkma ihtimali yok. Karsız kapatsa bile, bu hizmetin kattığı ekstra bir değer var. Müşteri memnuniyeti var. Kaldı ki, karsız kapatacağına da inanmıyorum. Herşeye rağmen VW grubu sağlam arabalar üretiyor.

    Ek olarak güzel de bir hizmet. Hizmet de dediğiniz gibi hayır için verilmiyor. Garantisi bitmiş aracı yetkili serviste tutmak için veriliyor. Ben şimdiye kadar garantisi bitmiş hiçbir aracımı yetkili servise götürmedim. Hep cins arabalar kullandım. Servislerinden memnun değildim. (Bkz. Saab Servisi, Volvo Servisi, Subaru servisi) Bu Audi benim için bir ilk.

    İyi niyet garantisinden vazgeçmesinler. Hayrına yapmıyorlar tabi, ama iyi bir hizmet. Hiç yapmayabilirlerdi. Sadece üretimden kaynaklı arızaları bunun içine sokuşlamaktan vazgeçsinler yeter.




  • yağ yakma denilince akla Polo GTi gelir.

    ama ben alışkınım yakmasına. bagajda 1 lt'lik yağ bidonuyla geziniyorum.
  • Audi zaten piyasada range rover ile birlikte en sık ve en pahalı arızaları çıkaran birkaç otomobil firmasından biri. Bana uzak olsun. Hadi vw neyse, bir tsi sandık motor 7000. Bu preminyum ya alt trafı segman değişimine 8bin çekmişler. Adam ....lar resmen. Araba sorunlu sizden hiç para almamaları lazım.
  • Çok faydalı, açıklayıcı ve rehber bir başlık olmuş; fakat biraz kısa kalmış, kısa kalmasının sebebi ise kronik yağ yakma sorununa sahip olan onca vatandaşın farklı forumlarda ve bu forumda farklı başlık açmaları olsa gerek.

    Paylaşımlar için başta konuyu açan arkadaş olmak üzere -forumdan uzaklaştırılan ergen hariç- tüm forumdaşlara teşekkür ederim.
  • 2009-2010 1.8 tfsi'lerde bu problem varmı arkadaşlar
  • TSuNaMi_ kullanıcısına yanıt
    var.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.