Şimdi Ara

Arkadan itiş bir avantaj mıdır dezavantaj mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
2.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kışın arabayı nerdeyse kullanamıyorsun

    Önden çekerden ne + sı varda arkadan itiş isteniyor ?



  • sıradan bi kullanıcı için, önden arkadan yandan itmiş pek bi farkı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yan yan gidicen 1-2-3-4 tekerler sara sara gidicen :D
  • Kullanmasını bilirseniz virajlarda daha eğlenceli olabiliyor. :)

    Espri bir yana araca gaz verildiğinde önden patinaja kalmasını sevmiyorum.
    Bir de yüksek güçlerde bu önden kaymalar hiç güven vermiyor. Önü sağa-sola oynayıp durabiliyor. Önceki aracım Volvo S80 T6'da bu sorun vardı.
    80-90'la giderken bile tam gaz yaptığımda zemine bağlı olarak kafadan oynuyordu, patinaja düşüyordu.

    Yokuş yukarı kalkışlarda da avantajlı. Ağırlık arka tekerleklere bindiği için patinaj/kalkamama riski azalıyor.

    Yüksek hızlarda, önden çekişe göre daha güvenli olduğu söyleniyor.

    Bunların yanında ani hızlanmalarda, araç güçlü ve zeminde su vs. varsa arkanın kopma riski var ve bu aracını tanımayan kullanıcılar için sorun yaratabilir, kaza yaptırabilir.
    Kaygan zeminlerde (ıslak/buzlu) riskli. (Geçen sene İzmir'de kar yağdığında yazlık 255/35/R19 Pzero lastikler yüzünden aracı otobanda gişelerde bırakmak zorunda kaldım)
    Yakıt tüketimi aktarma kayıplarından dolayı daha yüksek olabilir.
    Üreticiler için daha maliyetli.
    Aracın arka koltuklarındaki üçüncü yolcu için sıkıntı, çünkü şaft tüneli bazı araçlarda geniş veya yüksek olabiliyor.
    vs.vs.

    Özetle ben arabanın önden kaymasındansa arkadan kaymasını tercih ederim, kontra ile toplamak daha kolayıma geliyor.
    Bu yüzden ben tercih ediyorum

    Ama şart veya olmazsa olmaz bir özellik değil.
    Yıllarca önden çekişli yüksek güçlü otomobil de kullandım, hiçbiriyle kendi kendime yol tutuş kaynaklı bir tehlike yaşamadım, kaza yapmadım.




  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Oversteer dediğimiz olay ile fwd araçlarda gayet güzel kontrol edilebiliyor önden kaymalarda.



    Çoğu kişi önden kayınca araç korkup frene basıyor ve bu yüzden kaza yapıyor.Aksine gaza otursa araba toplayacak fakat bilmedigi için korkuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim gibi sıradan bir kullanıcıysanız pek bir fark hissetmezsiniz
  • Forumun yeni trollu hayirli olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum.



    Uzun süre önden tahrikli kullandım şu an arkadan tahrikli aracım var.



    Önden çeker 190ps aracımda esp de vardı. Gaza biraz yüklensem yer hafif ıslaksa veya pütürlü veya hafif gevşek asfaltsa direkt esp devreye girer sürüş zevkini mahvederdi. Virajda önden kayması da cabası. Zira önden çeker araçlar da araç ağırlik dengesi bozuk oluyor. Arkadan tahriklide ise bu denge %50 50 ye yakın oluyor bu noktada arkadan tahrikli araclar daha dengeli oluyor.



    Ancak arkadan tahrikli de Esp off yaparak binmeye cesaret edemem. Zira tecrübe gerekiyor. Önden tahrikli araç eğer tecrübe az ise bu manada daha güvenli.



    Ayrica arkadan tahriklide araç dönüş çapı daha kısa imiş. Motor uzunlamasına yerleşiminden dolayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 18 Temmuz 2017; 18:26:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön çekiş araçlarda kolay patinaja düşme ve yokuş yukarı çıkışlarda sürekli patinaj eğilimi göstermesi benim de canımı sıkan bir durum ancak kaygan zeminde ön çekiş araç daha güvenli oluyor.

    Arkadan itişli güçlü bir aracı da kaygan zeminde kullanmak gerçekten zor. Benim aracım arkadan itişli ve ESP yok, karı buzu geçtim yağmurda bile yumuşak kullanmaya çok dikkat ediyorum, 2. 3. viteslerde bile sağlam gazlamayla arkayı bırakıyor. Çok spin atmışlığım var bazen bilerek yapıyorum artık.

    Arkadan itişin avantajı ise ani hızlanmalarda daha iyi yere tutunması, ön çekiş 80hp araç bile kolaylıkla patinaja düşerken, arkadan itiş 200-300hp araç kaliteli bir lastikle roket gibi kalkar patinajsız.

    Güçlü motora sahip bir araç için arkadan itiş veya 4 çeker elzem durumda zaten, 300-500hplik bir araç ön çekiş olduğunda ESP lambası sönmez. Ama kuş serisinin arkadan itiş olmasının hiçbir esprisi yok.




  • Arkadan itiş bildiğim kadarıyla konfor amacıyla yapiliyor. Ancak fabrika tarafına bakarsak isin sonunda aktarma kayiplari ve ekstra maliyet var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Understeer durumunda gaza daha çok basarak kafanın daha çok açılmasına sebep olursunuz.Kilit vb. diferansiyelle dediğiniz gercekleşir ancak.Tatlı fren(Fazlası oversteer'e yol açıyor.) yada gazdan ayağı çekmekle çözülebiliyor eğer limit çok aşılmadıysa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Understeer durumunda gaza daha çok basarak kafanın daha çok açılmasına sebep olursunuz.Kilit vb. diferansiyelle dediğiniz gercekleşir ancak.Tatlı fren(Fazlası oversteer'e yol açıyor.) yada gazdan ayağı çekmekle çözülebiliyor eğer limit çok aşılmadıysa.

    Oversteer dediğinizin tam aksıne viraj öncesi ayağı gazdan çekilerek yapılıyor zaten, ayağını gazdan çektiğin an araç agırlik dengesini ön tarafa atıyor ve arka hafiflediği icin ufak bir direksiyon kırma ile kayıyor.O anda arka kayarken frene basarsan spin atarsın pistte çok yaşadık biliyorum o yüzden understeer dediğiniz olay ise tamamen bambaşka bir olay understeer ne gaz nede frene basmadan aracın dönmesini beklemekten başka birşey değil.Ki zaten hiçbir işe de yaramayan bir taktik, büyük ihtimal bir duvara bir ağaca toslayarak son bulan bir eylem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Understeer evet tehlikeli bir olay ama limiti aşırı aşmadığınız sürece kontrol altına alınabiliyor rahatlıkla.Kontrolü oversteer'e neden olabiliyor dediğiniz gibi lakin sakin olmak ve hamleleri yumuşak yapmak çizgiye sokuyor aracı.Understeer'le de eğlenebiliyorum mümkün yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Understeer durumunda gaza daha çok basarak kafanın daha çok açılmasına sebep olursunuz.Kilit vb. diferansiyelle dediğiniz gercekleşir ancak.Tatlı fren(Fazlası oversteer'e yol açıyor.) yada gazdan ayağı çekmekle çözülebiliyor eğer limit çok aşılmadıysa.

    Oversteer dediğinizin tam aksıne viraj öncesi ayağı gazdan çekilerek yapılıyor zaten, ayağını gazdan çektiğin an araç agırlik dengesini ön tarafa atıyor ve arka hafiflediği icin ufak bir direksiyon kırma ile kayıyor.O anda arka kayarken frene basarsan spin atarsın pistte çok yaşadık biliyorum o yüzden understeer dediğiniz olay ise tamamen bambaşka bir olay understeer ne gaz nede frene basmadan aracın dönmesini beklemekten başka birşey değil.Ki zaten hiçbir işe de yaramayan bir taktik, büyük ihtimal bir duvara bir ağaca toslayarak son bulan bir eylem.

    eğer virajda mesafe var ise; araba önden koparsa aracı döndürmek için yavaşlamaktan başka çareniz yoktur. yavaşlamaktan başka çare yok ise ani - sert fren ile aracın hızını düşürüp tekrar direksiyona yön verirsiniz. En azından yavaşlayıp dönme ihtimaliniz olur. dönmez ise en azından yavaşlayıp bir yerlere girersiniz veya el freni çekip kıçını attırıp kafayı viraj içine çevirmek gibi birşeyler yapılabilir ama el freni işini o kadar kısa sürede yapıp toparlamak için ralli pilotu falan olmak lazım.
    Eğer viraj içinde mesafe yok ise geçmiş olsun. Araç 4x4 ise gaza asılıp direksiyona yön verirsiniz. aksi halde kurtarma şansınız yoktur.
    Bildiğim geniş virajlara biraz hızlı girip direksiyonu iyice kırıp kafadan kaydırıyorum ve arabanın dönmesini bekliyorum. yavaşlayıp birden kafayı viraja sokması hoşuma gidiyor
    benim aracım ani direksiyon kırmazsanız ve zemin düzgün ise kafadan kaymıyor, direk arkayı bırakıyor.
    Arabayı tanıyınca oynaması keyif ve tecrübe verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Temmuz 2017; 0:56:36 >




  • Bir video vardı Audi ve Bmw vardı videoda arkadan itişin avntajından bahsedşyordu kısa bir video haturlayan var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En güzeli 4 çeker :) Benim aracım yerler kuruyken arkadan çekişli. Yerler ıslandı mı 4 tekerden :) Sıradan br kullanıcı için önden çekiş daha güvenli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıradan bi kullanıcı için, önden arkadan yandan itmiş pek bi farkı yok

    Ah gülüm sana yıllık izin mi verdiler, hemde ücretsiz

    Bana göre arkada itişli güzel değil, karda tirmanirken önden ceker patir patir çıkarken yokuşu, arkadan itişli spin atma riski var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 21 Temmuz 2017; 8:8:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan çekiş sadece aktarmanın arkadan olmasıyla açıklanamaz.Aracın ağırlık dağılımı,aerodinamisi,süspansiyon sistemi vs herşey buna göre ayarlanır ve en iyi yol tutuş performansı bu aktarım şekliyle gerçekleştirilir(ideal şartlarda).Bu sebepledir ki yarış araçları,spor otomobiller, F1 vb hep arkadan çekerdir. 4 çeker sistemi ise asfalt zeminden ziyade daha çok çamur,toprak,buz,kar hatta ıslak zeminde avantajlıdır.Bu sebeple zaten WRC de bu aktarım kullanılır.

    Günümüz yol şartlarında ise 4 çeker sistem daha avantajlı olabilir.Çünkü sürekli pist koşullarında araç kullanmıyoruz.Önden çeker ise tamamen maliyetler(üretim maliyeti,kullanım malyeti) ve konfor hesaba katılarak tercih edilir.

    Arkadan çekiş araç yapan firma ürettiği arabasına ciddi mühendislik uygulamıştır denilebilir.Tabi ortalama üstü kullanıcılar için aynı zamanda keyifli bir sistemdir.Bu sebepledir ki Bmw çok sevilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.