Şimdi Ara

Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
332
Cevap
35
Favori
16.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    Aslinda pille ugrasmayip günes panellerini aküyü sarj edebilecek sekilde tasarlamak veya sistemi öyle kurmak daha iyi olur bence. Kameralarinizin normal baglantisini yaparsiniz aküye paneller aküyü besler akü de arac calismazken ne kullanmak istiyorsak onu. Yanlis hatirlamiyorsam bir ara VW bu ise kafa yormustu.

    Oturduğum sitede aracıma rezerve -2. katta kapalı otoparkta yer var. Araç park
    halinde iken trafik kamerası ile 7 gün/24 saat sürekli kayıt yapma konusunda
    bir forum başlığı açtım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_103163994/f_//tm.htm#103201384

    Bu hafta yüksek ateş ile şifayı kaptığım için aracımı Perşembe akşamı park ettim.
    Kapalı otoparkta güneş panelleri güneş yüzü görmüyor. Aracım park halinde
    iken sadece ön trafik kamerasını kullanıyorum. Arkadaki trafik kamerasını
    kullanmama gerek yok. Eşimin aracı da benim aracın tam karşısında yer alıyor;
    bu sayede bir taşla iki kuş; tek bir trafik kamerası ile iki aracı da kolaçan ediyorum.

    Gelelim elektrik sarfiyatına; tek kamera yaklaşık 0.5 Amper akım çekiyor. Aracın
    aküsü 45 Amper-saat gücünde. Perşembe akşamı saat 20:00 gibi park ettim;
    bugün Cumartesi ve saat 19:00; ancak aracımın başına gidebileceğim. 47 saattir kamera kayıtta.

    Bu 47 saat zarfinda 0.5 Amper x 47 = 23.5 Amper-saat güç sarfiyatına sebep oldu kamera.
    Eğer 45 Amper-saat araç aküsünden bu elektrik sağlansaydı; akünün kalan kapasitesi yaklaşık olarak
    21.5 Amper-saat olurdu.

    a. Akünün yarı şarj seviyesine düşmesi akünün ömrünü ciddi miktarda kısaltabilir.

    b. Yarı şarj seviyesine sahip bir akü aracın motorunu çalıştırmayabilir.

    Ben prensip olarak araç içinde kayıt yapan kameralarımı aracın aküsüne bağlamıyorum.





    bir taşla iki kuş güzel:)

    araç aküsünün 45 amper olmasından yola çıkarak aracınız honda marka diyebilirim
    -2 kat park alanını kullanıyorsanız batarya ömrü daha kısa olacaktır muhtemelen

    aracın orjinalliğini bozmamak ve araç içinde tehlike oluşturmamak adına adına
    tavsiyem bagajda bulunan araç çakmağından güç alarak şarj olabilen bir bayarya ile kameraları beslemeniz yönünde

    artıları :
    kameralar kontak açıkken motor çalışırken işlevsel olur batarya tüketmez
    bagajdaki batarya şarj olur
    kontak kapalı iken kameralar devrede kalır batarya gücüne bağlı değişkenlik gösterir
    aracı güneşte bırakmak zorunda kalmazsınız
    araç içerisinde batarya bulunmaz aşırı ısınma sonucu patlama riski sıfıra iner
    kablo kalabalığı olmaz

    eksileri : amatör uygulama
    bagajda azda olsa yer işgali

    güvenlik açısından:
    araç içinde batarya bulundurmak bataryanın patlamasına sebep olabilir sonuçları vahim olur
    arka cam içinde güneş pili bulundurmak ani frenlemede arka koltuk yolcularında boyun kafa yaralanmalarına sebep olabilir sonuçları vahim olur




  • Arka koltuk kol dayamada ve bagajda akülü piller için tesisat mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:39:05 >
  • 47 Amper-saat araç aküsü ve 2 adet Anker pilin kapasitesi 40 Amper-saat

    Şaka gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:39:29 >
  • 2 adet Anker 20,000 mAh akülü pili beraber kullanıp, araç kamerasının çalışma süresini 3 güne çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:40:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armadazu

    bir taşla iki kuş güzel:)

    araç aküsünün 45 amper olmasından yola çıkarak aracınız honda marka diyebilirim
    -2 kat park alanını kullanıyorsanız batarya ömrü daha kısa olacaktır muhtemelen

    aracın orjinalliğini bozmamak ve araç içinde tehlike oluşturmamak adına adına
    tavsiyem bagajda bulunan araç çakmağından güç alarak şarj olabilen bir bayarya ile kameraları beslemeniz yönünde

    artıları :
    kameralar kontak açıkken motor çalışırken işlevsel olur batarya tüketmez
    bagajdaki batarya şarj olur
    kontak kapalı iken kameralar devrede kalır batarya gücüne bağlı değişkenlik gösterir
    aracı güneşte bırakmak zorunda kalmazsınız
    araç içerisinde batarya bulunmaz aşırı ısınma sonucu patlama riski sıfıra iner
    kablo kalabalığı olmaz

    eksileri : amatör uygulama
    bagajda azda olsa yer işgali

    güvenlik açısından:
    araç içinde batarya bulundurmak bataryanın patlamasına sebep olabilir sonuçları vahim olur
    arka cam içinde güneş pili bulundurmak ani frenlemede arka koltuk yolcularında boyun kafa yaralanmalarına sebep olabilir sonuçları vahim olur


    Malesef Honda Civic aracın bagajında 12 Volt soket mevcut değil. Eğriye eğri; doğruya doğru.
    Marka fanatiği değilim; aracımın eksik bir yönü varsa bahsederim.

    Bunu yazmaklar beraber, "radikal" biri olduğum için, kendim bizzat aracımın bagajına 12 Volt elektrik
    soketini (çakmak çıkışı formatında) ekledim. Lehimi, kablolaması, tasarımı, soketi, montajı bana ait.
    Honda servise sorsaydım muhtemelen yapmaya yanaşmazlardı. Nereden elektriği aldım, aman sormayın.

    Aşağıdaki videonun 42. saniyesinde görebilirsiniz; arka koltuk kol dayamaya ikinci bir kablo gidiyor;
    bu bagaja kendi döşediğim 12 Volt elektrik hattından gelen kablo; yani akülü pillerimi bagajdaki
    12 Volt çıkıştan şarj etmek için gereken tesisatı yaklaşık 1 sene önce meydana getirdim ve kullanıyorum.
    Bütün bu kablolar arka konsoldaki (pandizot) kapakçık sayesinde anında bagaja aktarılabiliniyor.



    Çift kablo olduğu için; bir akülü pil bagajdaki 12 Volt elektrik hattından şarj olabiliyor, diğer akülü pil
    güneş enerjisi ile şarj olabiliyor. Arka kamera için 3. bir kablo var; onu bagajda bıraktığım için
    videoda göremiyorsunuz; o 3. kablo ile: bir akülü pil bagajdaki 12 Volt elektrik hattında şarj olabilir,
    bir akülü pil güneş panelleri ile şarj olabilir, bir diğer akülü pil de direkt arkadaki trafik kamerasına
    elektrik sağlayabilir. Bütün kombinasyonlar mevcut. Fakat park yerinde iken genelde arka trafik
    kamerasını kullanmıyorum.

    Güneşli bir havada ister istemez aracı güneşin altına park etmek zorunda kalıyorum. İşte bu gibi
    durumlarda güneş panellerim canavar gibi akülü pillerimi şarj ediyor. İleride performans
    verilerini paylaşacağım; mesela 20,000 mAh Anker pili güneş panelleri kaç saatte şarj ediyor, vb.

    Şunu belirtmem gerekir ki; bu güneş panellerini sadece ikincil bir sistem olarak kullanıyorum. Yani
    kameralarım için öncelikli değil; olmazsa olmaz değil; elzem değil. Benim güneş panellerini
    arka panele döşemekteki amacım; sürdürülebilir enerji kaynaklarından birini en azından kendi
    çapımda ve kendi olanaklarımla kullanmak idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 28 Şubat 2015; 22:41:57 >




  • Akülü piller hakkında kısa bir tanıtım:

  • Görmek istenilen hareketler bunlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub


    quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Akademisyen olduğum için sürekli SCI veya SCI Expanded dergilerde makale yayınlamam lazım.
    Makaleleri İngilizce yazıyorum; memlekette SCI veya SCI Expanded listesine giren mühendislik
    dergi sayısı çok az; yok desem yeridir.

    Cuma günü bir makalemi gönderdiğim SCI Expanded dergiden "Major Revisions" hakem raporu geldi;
    aslında sevindirici haber; düzeltmeleri yaparsam büyük ihtimal ile makale kabul olur. Fakat hasta halimle
    uğraşamadım. Şükredeyim yine de; bir iyi olay, bir kötü olay.
    @aknasmub

    Geçmiş olsun abi tekrardan. Hastalık insanı çok halsiz bırakıyor.
    Direk red ediyor bazen dergiler. Yine de olsun major revision halledilir. Allah sağlık versin.


    iyi dileklerin icin tesekkurler arkadasim.
    sk67a

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu zehir , çok hoşuma gitti. Şunu otomobil genele alsınlar da çok insan görsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yigit48

    Konu zehir , çok hoşuma gitti. Şunu otomobil genele alsınlar da çok insan görsün.

    konuya hos geldiniz. ben once bu konu
    basligini Otomobil Genel bolumunde
    acmistim. FDH Admin bana bildirmeden
    konuyu DH Garaj bolumune tasidi.
    sebebini bilmiyorum; aciklama gelmedi.

    tanidiklarinizi buraya davet ederseniz sevinirim.
    iyi forumlar, saygilar,
    sk67a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Mart 2015; 14:59:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Saygılar bizden hocam. Elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ====

    1 Anker pil ile digerini sarj etmek - takviye etmek :

  • süper mükemmel düşünce lakin türkiyede araç içinde bozuk 1 lira gören sonra camı patlan insanlar mevcut araca yararından çok zararı dokunur
    ah ülkem ah!!
  • Anker pilin yuksek performansli 24 Watt sarj adaptoru:

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadrainman
    süper mükemmel düşünce lakin türkiyede araç içinde bozuk 1 lira gören sonra camı patlan insanlar mevcut araca yararından çok zararı dokunur
    ah ülkem ah!!

    O zaman konsoldaki multi-medya cihazini da sokeyim, arka koltuklari da sokeyim, koltuk kafaliklarina da sokeyim, hatta hava yastiklarini da
    sokeyim ki onlara ulasmak icin arabamin camini patlatmasinlar. Yok; yine icime sinmedi. Cami yine de patlatabilirler. Ben en iyisi aracimi satayim;
    boylece milletin cam patlatma olayi ile ugrasmam; gamsiz ve tasasiz bir hayat surerim.

    Arabama soyle zarar gelecek veya boyle zarar gelecek diye pasif bir yasam tarzi takip etmek niyetinde degilim.
    Ahir omrumde surdurulebilir enerji kaynaklarindan birini kullanmak icin caba gosterebilmek, bunun icin bir atilimda bulunmak benim icin yeter de artar bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 2 Mart 2015; 14:21:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadrainman
    süper mükemmel düşünce lakin türkiyede araç içinde bozuk 1 lira gören sonra camı patlan insanlar mevcut araca yararından çok zararı dokunur
    ah ülkem ah!!

    O zaman konsoldaki multi-medya cihazini da sokeyim, arka koltuklari da sokeyim, koltuk kafaliklarina da sokeyim, hatta hava yastiklarini da
    sokeyim ki onlara ulasmak icin arabamin camini patlatmasinlar. Yok; yine icime sinmedi. Cami yine de patlatabilirler. Ben en iyisi aracimi satayim;
    boylece milletin cam patlatma olayi ile ugrasmam; gamsiz ve tasasiz bir hayat surerim.

    Arabama soyle zarar gelecek veya boyle zarar gelecek diye pasif bir yasam tarzi takip etmek niyetinde degilim.
    Ahir omrumde surdurulebilir enerji kaynaklarindan birini kullanmak icin caba gosterebilmek, bunun icin bir atilimda bulunmak benim icin yeter de artar bile.



    Abartma dostum sakin ol sadece bir yönünden bahsettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konunun FDH: Otomobil-Genel altinda yer almamasi aslinda bir acidan dezavantaj degil, avantaj olarak dusunulebilinir.
    @Yigit48

    Neden diye sorarsaniz; ilk sayfada konuyu meydana getirdigim ilk gun ve ilk dakikalar zarfinda, ben arka arkaya 3-5 mesaji konuya eklerken,
    bir anda bu klasik tek satirlik mesajlar araya karisiverdi. Derken FDH Admin bu konuyu FDH: Garaj altina tasidi. Bu tur mesajlar azaldi.

    Simdi bu konu FDH: Otomobil-Genel altinda olsa, 30 sayfalik bu tek satir mesajlar ile dolmus olacakti. Konudan teknik bilgi almak
    isteyen yeni okuyucular bundan beziyorlar; gereken teknik bilgiyi ayiklamak zorunda kaliyorlar; onca sayfayi okumak istemiyorlar.
    Bu sekilde konunun kisa ve oz olmasi aslinda bir avantaj olabilir.
  • konu için teşekkürler oldukça bilgilendirici ve dikkat cekici bir konu olmuş.
  • Konuya hos geldiniz. Tahminimden daha cok ilgi cekti bu konu. Umuyorum ki diger forumdaslarin
    kurdugu benzer gunes enerjisi kullanan arac ici sistemler burada paylasilacaktir; o zaman konu hakikaten zenginlesir.
    Iyi forumlar, saygilar.
    sk67a
    @sonofisiris
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Mutlu akü yetkili bayisindeydim

    0.5 Watt x 2 kamera

    Akü beslenmesinden sorun olmayacağını belirttiler

    Siz test ettiniz mi zararlı olduğunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.