Şimdi Ara

Aracımıza Komple Motor Yaptık! Tüm Detaylarıyla...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tamirci falan değilim bu işlerden anladığım için 330.000 km'deki aracın motorunda da yağ yakma olduğundan bu işlere giriştim. Zaten motoru açınca da müdahalenin ne kadar gerekli olduğuna sizlerde hak vereceksiniz.

     

    İlk başta işe motorun kayışlarını ve çevre birimlerini (manifoldlar, külbütör kapağı, v kayışı, triger kayışı vs) sökerek başladım. Bu bölümde triger kayışı v kayışı devirdaim krank ve eksantrik keçeleri komple değiştirilmiştir. Tüm işlemleri tek tek alttaki videoda gösterdim.


    Triger Kayışı V kayışı Devirdaim Krank Keçesi ve Motor Kulağının Değişimi Nasıl Yapılır?


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=Bcz9cmojpwo&feature=youtu.be

    Şimdi sıra geldi silindir kapağının sökülmesi ve contanın alınmasına. Burada kapağı söktüğümüzde 3. Ve 4. Silindirin kesişim noktasında contanın yandığını görüyoruz. Zaten daha öncesinde de 3. Silindirde kompresyon düşüklüğü vardı. Ayrıca motorda aşırı yağ eksiltme ve yağ kapağından çok fazla üfleme yaptığından supap lastiklerinde değişim listeme ekledim. Kapağı sökünce olduğu gibi işbilmez bir rektifiyeciye verdim sonrasında ikinci kez kapağı açmak zorunda kaldık. Bu durumu ilerde detaylı anlatacağım. Detaylara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.


    Silindir Kapağı Nasıl Sökülür? Yanmış Kapak Contası Değişimi Nasıl Yapılır? Supap Lastiği Değişimi


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=EqAOggMFZsQ&feature=youtu.be


    Kapağı söktükten sonra külbütör mekanizması üstündeki iticileride orijinal mobis marka iticiler alarak değiştirdim. Artık itici sesinden eser yok. Hem itici değişimi, hem itici sesi hem de itici arıza teşhisi ile ilgili 3 adet video hazırladım. Bunlar itici sorunu yaşayanlar için kılavuz niteliğinde olacaktır.


    Araçlardaki Supap İtici Sesi Nasıl Olur? İtici Sesi Hidrolik Supap İtici Kadeh Sesi Lifter Sesi


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=MTJwjX138Dw&feature=youtu.be


    Lifter İtici Değişimi Nasıl Yapılır? Lifter İtici Kadeh Sesi ve Değişimi | Accent İtici Değişimi


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=-5qpK2p593A&feature=youtu.be


    Kapağı söküp rektifiyeciye verdikten sonra sıra geldi motor bloğunun üst temizliği ve pistonların alınmasına. Alınmasına alınacak ama karterin de sökülmesi, temizlenmesi ve contasının yenilenmesi lazım. Bunun için parça parça uğraşmamak adına komple bir conta takımı alarak işimi biraz kolaylaştırdım. Pistonların kötününde kötüsü şekilde kurum bağlamış olarak çıktı. Yaklaşık 1.5 saatte temizleyerek kurumlardan arındırdım. Sonrasında segmancıdan Goetze marka Accent için komple segman takımı aldım. Bunları da kurallara uygun şekilde takarak temizlenmiş bloğa tekrar taktım. Gerekli detaylar fazlasıyla aşağıdaki videoda…


    Pistondaki Kuruma Bakın! Piston Temizliği Segman Atma Karterin Temizliği ve Karter Contası Değişimi


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=A9GFM4wWAdc&feature=youtu.be


    Silindir kapağını sökerken egzoz manifoldunun çatlak çıkması bana sürpriz oldu. Neyse götürdük kaynakçıya kaynattık derken 400tl’den olduk. Olmuşken güzel olsun dedim gittim egzoz montaj pastası aldım ve yalıtım sargısıyla güzelce kaplayarak montajladım. Detaylar videoda….


    Çatlak Egzoz Manifoldunun Tamiri ve Egzoz Sargı Bezi ile Yalıtım Yapılması Würth Egzoz Pastası Nedir?


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=2us6TIasQJ4&feature=youtu.be


    Kapak rektifiyeciden geldikten sonra termosta gövdesinin contalarını ve termostatı yenileyerek burayı da sağlama aldım.


    Hyundai Accent Termostat ve Gövde Contasının Değişimi Nasıl Yapılır? Sıfırdan Motor Yapımı


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=KG5kZf6gBNE&feature=youtu.be


    İçimde bir heyecan motoru topladık suyunu yağını vs koyduk artık marş zamanı derken motor zor marş yapıyor. Kayış mı sıkı bir şeyler mi yanlış akümü zayıfladı derken 2 gün sonra marş motoru komple gidince benim kafa dank etti. Motoru dağıtmadan önce hiçbir arıza belirtisi vermeyen marş motoru motor yapılınca ilk marşta şaftı dağıttı bende 2 gün boyunca arıza arıyorum. Her neyse marş motorunu söktüm bir güzel tamir ettim detaylarınıda videoda gösterdim.


    Marş Motoru Arızası! Accent Marş Motoru Kömürü Nasıl Değiştirilir? Marş Motoru Temizliği


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX Instagram: https://instagram.com/teknikkariyer/ Facebook sayfamız: https://www.facebook.com/teknikkariyer/ Herhangi bir soru için: teknikkariyer34@gmail.com Twitter adresimiz: https://twitter.com/teknikkariyer
    https://www.youtube.com/watch?v=C_vRZ2xCrsQ&feature=youtu.be


    Marşı da yaptık artık keyif süreceğiz derken araba rampada çekmiyor bildiğin eskisinden kötü oldu. Neyse dedik sente kaçık heralde diyerek tekrar söktüm baktım ancak her şey normal. Buji miydi bobin miydi derken ben buna bir kompresyon testi yapayım dedim. Bir de ne olsun değerler eskisinden de beter (Yaklaşık 10-10.5 bar). Rektifiyeciyi arıyorum abi o kompresyon iyi iyi diyor. Yav arkadaş önceden daha yüksekti niye böyle oldu diyorum cevap yok. Supapları alıştırdınız mı dedim, yok dedi. Benim kafa yavaş yavaş ya segman ya supap diyerek silindir kapağını bana tekrar açtırdı. Kapağı test ettiğimde o can sıkıcı durumla karşılaştım. Hemen hemen her silindirin supaplarından hava kaçırıyordu. Bende rektifiyeciye güvenerek kapağı test yapmadan montajlamıştım. Her neyse gittim aradım rektifiyeciyi yine aynı terane abi supap oturma yüzeyinden kaçırır o normal biz baktık bir şey yoktu orada conta yok heralde kaçıracak gibi söylemlerde bulundu. Lafı uzatmayım gittim alıştırma macunu alarak kendim supapları alıştırdım ve kaçaksız olacak şekilde tekrar kapağı taktım. Tabi zaman ve maliyet aşağı yukarı 1000tl olarak bize girdi. İşimi riske atmamak için tetik marka supap takımı alarak supaplarıda sıfırladım. Aslında eski supaplarda da hiçbir sorun yoktu. Her neyse tüm detaylar aşağıdaki videoda.


    Rektifiyeden Gelen Kapağı 2. Kez Söktük Çıkana Bakın Supap Kaçak Testi Supap Değişimi ve Alıştırması


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=GjfPqrGiyyM&feature=youtu.be

    Bu işlemden sonra performans arttı artmasına ama eskisine göre bir tık daha düşüktü. Tekrar bir kontrol ettik vs vs derken araca bağlayabileceğim bir diagnostik cihaz bulunca sorunumda çözüldü. Aslında bende arıza tespit cihazı var ama bu yumurta kasaların protokolleri eski olduğundan her cihaz bağlanmıyor. Cihazda vuruntu sensörü arızası verince ve sensörü söktüğümde parçalanmış olduğunu görünce arızayı kolay yoldan bulmama çok sevindim. Harcadığım parayı ve diğer detayları videoda anlattım.

     

    Komple Motor Yapımı Sonrası İlk Marş! Başımıza Gelenler ve Maliyet Ne Kadar Oldu?


    Teknik Kariyeryoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCWcYYSqI0N44SIoGoD_9frw/join Motor Yapım Videolarımız İçin; https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX
    https://www.youtube.com/watch?v=oxb1CK_Hu7E&feature=youtu.be


    Tüm videolara alttaki tek linkten de ulaşabilirsiniz. Beğeni ve yorum yapmayı unutmayın. Sevgiler.









  • faydalı içerik. Saçma sapan konulara sayfalarca yorum gelirken bu tarz konular kaybolup gidiyor.

  • hyundai accent era termostat gövdesi delindi motoru yedik , neyseki erken farkettim üst kapak ile kurtardık ,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yan sanayi termostat da kesinlikle almasın kimse , satıcının abi hep bundan satıyoruz hiç şikayet yok demesi ile yan sanayi termostat aldım , 20 gun sonra termostat açmadı az kaldı tekrardan motor yiyecektik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık. Güzel içerik. Umarım uzun süre sıkıntısız kullanırsınız

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.