Şimdi Ara

Araç stop ettikten sonra motor arıza ışığının yanıp sönmesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım hyundai i20 2011 model dizel. Aracı çalıştırmadan önce normalde park halindeyken 1 de olan vitesi boşa alır öyle çalıştırırım. Bugün unutkanliktan 1 deyken çalıştırdım ve ayağımı debriyajdan çektiğimde haliyle araç stop etti. Yeniden çalıştırdiktan sonra hareket ettim ve motor arıza ışığının sarı renkte yanıp söndüğünü farkettim. Bir kaç yerde daha parkedip yeniden hareket ettim yine yanıp sönmeye devam etti. Bir stop etmeyle motor arıza ışığının yanıp sönmesi normal midir? Araçta ekstra olarak yakıt az olduğundan yakıt ışığı da yanmaktaydı. Bununla alakalı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Up..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam biraz bakındım
    DPF doluluğu olabilir diyorlar
    Krank mili konum sensörü arızası olabilir diyorlar
    Oksijen sensörü olabilir diyorlar.
    Araç çalışıyorsa krank mili sensörü sağlam
    Arıza kodlarını obd den okuyun bi cihazla elm327 gibi bakalım ne yazacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • healemdar H kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam. Aracın çalışmasında sorun yok. Yalnız bu dediğiniz kodları nasıl bilebilirim hocam aracı sanayide bilgisayara mi bağlamak gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haki_programmer H kullanıcısına yanıt
    evet hocam sanayi yada serviste cihaza bağlasınlar arıza kodu düşmüştür ille ışık yandığına göre. Ona göre bakılır. DPF ise 2. yada 3. viteste 60 km hızla falan bi 15 dakika sürün belki geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: healemdar

    evet hocam sanayi yada serviste cihaza bağlasınlar arıza kodu düşmüştür ille ışık yandığına göre. Ona göre bakılır. DPF ise 2. yada 3. viteste 60 km hızla falan bi 15 dakika sürün belki geçer.
    Hocam bugün sanayiye bakım yaptığım ustaya götürdüm. Bilgisayara bağladı. Partikül filtresi dolmuş bir de yağı fazla dedi yağını çekti 1 litre falan. Partikül filtresi için de bakıma kadar (2 ay var) uzun yol yapacaksan 3 ile 3.5 devir aralığında 15-20 km sabit hızla gidersen biraz açılabilir dedi ama bakımda illa ki temizlenmesi gerek yoksa ilerde motor yer dedi. Bu filtrenin temizliği için de 1300-1400 TL gibi masraf çıkardı (temizlik için başka yere gönderiyorlarmis). Hocam sanırım sizin dediğiniz dpf doluluğu da aynı şey değil mi. 2. ya da 3. viteste 60 km hızla gitmek demek ustanın da 3 ile 3.5 devir arası kullan demek gibi oluyor sanırım. Bir de usta aracı genelde şehir içi kullandigimi sordu evet yaz tatilleri ve farklı durumlar hariç genelde hep semt içinde kullanıyorum sanırım bundan kaynakliymis. Hocam sizin verebileceğiniz tavsiyeler var mıdır. Gerçekten bu temizlik bu kadar maliyetli mi daha doğrusu bana öyle geldi ve gerçekten çok ciddi sorunlara yol açar mı ve alternatif çözüm yolları var mıdır? ( nette dpf iptalinden falan bahsediliyor)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haki_programmer H kullanıcısına yanıt
    Hocam dogrudur belli bi km de yüksek devirde 15-20dk boyunca sürmek lazim da işin içinden cikamadigim nasil oluyoda 1 litre faxla yağ cikti anlamiş değilim.?? Dizel araçim vardi 500ml fazla diye araç korumaya alip stop edip uyari arişa işik ikazi veriyodu 1 litre fazla olursa problem yaşatirdi siz yinede yağ kontrolu yapin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş haklı hocam,1 Litre yağ çekmesinde bir gariplik var. Motor yağı kontrolü yapın öncelikle.

    DPF İptalini tavsiye etmem,Havaya partikul saçıp havanın PM10 miktarını yükseltir,akciğer kanserinin ilk nedenlerindendir.

    Herhangi bir viteste 3000-3500 devirde yarım saat kadar gitmeniz (motor ısındıktan sonra) partikül filtresini açabilir fakat kalıcı bir çözüm mü filtrenin doluluğuna göre değişir.

    E250Cdı aracımızda gene DPF tıkanmış,70km hızda düşük viteste kullanmıştık ve arıza silinmişti fakat kısa bir süre sonra gene tekrar arıza lambası yanmıştı ve serviste filtre temizlenmişti.
    Motor yiyeceğini sanmam çünkü Mercedes te araç hızı 120km ile sınırlanmıştı.

    Maliyetini hatırlamıyorum ama 2000 liradan az değildi sanki.

    Temizliğini yaptırmazsanız motor gücü limitlenir yani eğer arıza ışığı geçmezse yaptıracaksınız. Yetkili servisteki yazılımda DPF yüzde kaç dolu gözükür veya manuel rejenerasyon yani temizleme yapılabilir. Yetkili servise danışın.

    Son olarak tavsiyem arada sırada 3000 devirlere çıkın ve kısa mesafeden sonra motoru kapatırken 30 saniye kadar bekleyin.
    Son olarak motor arıza ışığı yanıp sönüyorsa bir süre motoru kapatmayın ve devirli sürün.

    Kusura bakmayın hocam telefondan yazdım biraz da uzun oldu anlamadığınız kafanıza takılan yer varsa çekinmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi healemdar -- 27 Mayıs 2019; 18:41:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: healemdar

    Arkadaş haklı hocam,1 Litre yağ çekmesinde bir gariplik var. Motor yağı kontrolü yapın öncelikle.

    DPF İptalini tavsiye etmem,Havaya partikul saçıp havanın PM10 miktarını yükseltir,akciğer kanserinin ilk nedenlerindendir.

    Herhangi bir viteste 3000-3500 devirde yarım saat kadar gitmeniz (motor ısındıktan sonra) partikül filtresini açabilir fakat kalıcı bir çözüm mü filtrenin doluluğuna göre değişir.

    E250Cdı aracımızda gene DPF tıkanmış,70km hızda düşük viteste kullanmıştık ve arıza silinmişti fakat kısa bir süre sonra gene tekrar arıza lambası yanmıştı ve serviste filtre temizlenmişti.
    Motor yiyeceğini sanmam çünkü Mercedes te araç hızı 120km ile sınırlanmıştı.

    Maliyetini hatırlamıyorum ama 2000 liradan az değildi sanki.

    Temizliğini yaptırmazsanız motor gücü limitlenir yani eğer arıza ışığı geçmezse yaptıracaksınız. Yetkili servisteki yazılımda DPF yüzde kaç dolu gözükür veya manuel rejenerasyon yani temizleme yapılabilir. Yetkili servise danışın.

    Son olarak tavsiyem arada sırada 3000 devirlere çıkın ve kısa mesafeden sonra motoru kapatırken 30 saniye kadar bekleyin.
    Son olarak motor arıza ışığı yanıp sönüyorsa bir süre motoru kapatmayın ve devirli sürün.

    Kusura bakmayın hocam telefondan yazdım biraz da uzun oldu anlamadığınız kafanıza takılan yer varsa çekinmeyin.
    Estağfurullah hocam fazlasıyla yardimci oluyorsunuz saolun. Usta yağı çekerken küre gibi cam bir fanusa akitiyordu yağı. Orda sayılar vardı yani ben 1 litre gibi gördüm ama tam emin değilim. İlkin çekti yağı kontrol etti sonra bir daha cekti ve en sonunda yeterli seviyeye geldiğini görünce kapattı yani kontrol etti yağı. Zaten her bakimda 5 kitre yag koyuyirlar arabaya ve nedense bu bana buraz fazla gelmistir.Usta devirli kullanmanın biraz rahatlatacagini ama tamamen temizleyemeyecegini söyledi. 2000 lira dediğiniz sadece temizleme mi.? Kısa mesafeden sonra 30 saniye rolantide mi beklemeliyim hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haki_programmer -- 27 Mayıs 2019; 20:32:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haki_programmer H kullanıcısına yanıt
    Hocam senden tek bi ricam var servisi arayip araç bilgilerini verip yağ kapasite oranini ögren derim i20 dizel araç 5 litre yağ almamasi lazim hadi 4 litre 4.5 litre olmasi lazimm yada yağ bulucudan araçi girip ögrenmeni tavsiye ederim yani gecen sene aracim antep girişinde ariza verdi servis yarim litre fazla yağ isininca basinc yükseldigi için korumaya almiş demişti..5 litre yağ koyduguna göre kapasitesi 4 yada 4.5 litredir kontrol ettir. Rolanti olmaz hocam araç kitapciginda nasil kullanilacagi yaziyodur kitapcik varsa yağ kapasitesi de vardir araci 10-15dk 3500,4000devirde 3 veya 4 vitesde kullan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 27 Mayıs 2019; 20:43:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aracınızın teknik özelliklerinde maksimum yağ miktarı 5,3Litre olarak belirtilmiş 5 litre max a yakın olur herhalde zararı olmaz.

    Evet aslında her motoru kapatmadan 30 saniye beklerseniz en iyisi.

    2000tlye belki başka kalemler de dahil olabilir genel bakım gibi fiyattan emin değilim maalesef hocam yetkili servisi arayıp danışabilirsiniz.

    *Aracınızın 1.4 olduğunu varsaydım eğer 1.1 motorlu ise max yağ miktarı 4.8Litredir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • healemdar H kullanıcısına yanıt
    Evet hocam araç 1.4 crdi. İki sene önceki bakımda yetkili serviste olmuştu ve faturada yağ miktarı 5.3 litre yazıyordu. Geçen seneki bakımda sanayide bir ustaya yaptırdım 5 litrelik yağın hepsini koydu. Şimdi kafama takılan maksimum 5.3 litre ise ustanın eksilttigi yağ atıyorum 1 litre ise sorun olur mu. O da kontrol ederek eksiltti sonuçta. Bilgisayara bağladıktan sonra yaptı bunu demekkı partikül filtresi nden sonraki hata kodlarindan biri de yağ fazlaligiydi. İnş araç bir de yağ ile ilgili sorun çıkarmaz. Aracı ilk fırsatta dediğiniz devirlerde kullanacağım hocam ama çare olur mu bilemiyorum usta illa temizlenmeli gibi konuştu. Dizel aldigima pişman oluyorum yavaş yavaş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.