Şimdi Ara

Araba kullanırken trafikte arabanın sağının diğer arabaya/kaldırıma mesafesini ayarlayamama sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (5 Mobil) - 2 Masaüstü5 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
58.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 5 yıl önce ehliyet aldım ama doğru düzgün araç kullanmadığımdan trafiğe çıkacak seviyede değildim.Ama artık şart oldu özel ders almaya başladım 3 ders aldım ve İstanbul trafiğinde bu derslerde yaklaşık 6 saat araç sürdüm yoğun trafikte , yokuşlu yollarda vs.Derslere başlamadan önce kendi arabamızla düz ve boş yolda bile tek başıma trafiğe çıkacak kadar kendime güvenmiyordum çarpma riski var diye.Şimdi bu 3 ders sonunda biraz ilerleme oldu ve ama özel ders hocasının yanımda ekstra debriyaj fren pedallarıyla yardımcı olmasının da bunda etkisi var tabi.Şehir içinde yolun uygun oldugu yerlerde 60-70 km hıza anca çıktım genelde ise dur kalkın bol oldugu yogun trafikte sürdüm.Ama hala ciddi eksiklerim var.Şimdi benim en büyük sorunum şu:


    Arabayı sürerken arabanın sağ kısmının trafikte yandaki araçlara olan mesafesini kestiremiyorum.Ayrıca kaldırıma olan mesafesini de tam kestiremiyorum.Mesela bunu hocama da söyledim ve hoca boş yolda 40 km hızla giderken bana 'yanaş yanaş' diyerek iyice yaklaştırdı kaldırıma.Bu esnada ben oturduğum sürücü koltugundan arabanın sağına baktıgımda sanki araba kaldırımın üstündeymiş gibi gözüküyor.Halbuki kaldırıma bir iki karış mesafede 40 km ile gidiyoruz o anda.Ben kaldırıma yakın gitmeye kendim çalıştığımda yani hoca kaldırıma olan mesafeyi söylemeden ben kendim aracı sürerken , hocaya kaldırıma olan mesafeyi soruyorum 1-1.5 metre var daha diyor.İşte ben bunu ayarlayamıyorum kaldırıma çok yakın gittiğimi sandığım halde orda 1-2 metre oluyor.Çok yaklasınca kaldırıma araç sürtecek falan diye endişeleniyorum.Hadi kaldırım meselesi neyse sıkışık yogun trafikte aracı kullanırken sağdan önüme dalan ya da dönüşlerde sağımda yamuk yumuk park halinde duran araçlara olan mesafemi iyi ayarlayamıyorum.Yani bir yol düşünün gidiyorum sağımda park halinde araçlar var karşıdan da benim solumda yani ters yönde araçlar geliyor.Soldaki araçtan uzak durmaya calıstıgımda sağdaki araclara carpıyordum az kalsın bugün 3-4 kez oldu 2 saatlik sürüşte , hoca direksiyonu kırarak yardımcı oldu o anlarda.Sağ tarafa olan uzaklıgı bi türlü ayarlayamıyorum bunun yöntemi nedir ? Hocaya sordugumda alışacaksın falan diyor.Hoca iyi ve yardımcı ama bu konuda sorunuma çözüm olamadı.Bu arada sürerken heyecan panik falan yasamıyorum gayet sakinim ama sorunuma çözüm olmuyor yani hatalarımın sebebi heyecan falan değil.Tavsiyelerinizi bekliyorum bu konuda.







  • trybskts T kullanıcısına yanıt
    Yan aynalardan bakıp ne kadar fark olduğunu görüp kendinizi rahatlatın direk aracın önüne bakmak yerine 10 m ileriye bakarak sürün zamanla alışacağınızı düşünüyorum kimse anasının karnında öğrenmiyor bazıları daha yatkın oluyor bu nedenle daha kısa sürede öğreniyor.İleriki yaşlardaki öğrenme sürecinin daha uzun sürdüğünü düşünüyorum.
  • tek çözümü pratik, alıştıkça silme geçtiğin yerler bile olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    tek çözümü pratik, alıştıkça silme geçtiğin yerler bile olacak.
    Direksiyonun ilersindeki bombeyi şeride ortalayınca araba da ortalanıyor bence. Dar yerlerde araba geçer mi diye genişliğe bakıyorum, geçer dersem arabanın solunu yanaştırıp öyle geçiyorum ara ara sağı kontrol ederek.
    Pratik yapmak ve şansını zorlamamak dikkat edilmesi gereken şeyler.
  • Ya bende mesela alışkanlık oldu ilk sol yan aynayı kontrol ediyorum sonra saniyelik olarak sağ aynayı kurtarıyo mu diye bakıyorum bi de şey uzun zaman sonra arabanın girip giremeyeceği yerleri anlarsınız zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Direksiyonun ilersindeki bombeyi şeride ortalayınca araba da ortalanıyor bence. Dar yerlerde araba geçer mi diye genişliğe bakıyorum, geçer dersem arabanın solunu yanaştırıp öyle geçiyorum ara ara sağı kontrol ederek.
    Pratik yapmak ve şansını zorlamamak dikkat edilmesi gereken şeyler.

    Alıntıları Göster
    Pat diye olmaz o öyle.Kullandıkça ve arabayı tanıdıkça alışırsın.Araç değiştirince sapıtıyorum ben mesela.Astra'dan Sonata'ya geçince ( babamın ) Sonata'yı doğru düzgün parkedemiyorum ve bazı yerlerden geçerken sıkıntı yaşıyorum.Ama Astra'da milimetrik yerlerden bile geçebilirim çünkü sürekli altımda araç .




  • Öncelik olarak tek noktaya odaklanmayın, bu size hata yaptırır. Tek noktaya odaklaşınca diğer dikkat etmeniz gereken noktaları kaçırır , hata olasılığınız artar. Bu yetiyi kazanmak için trafiğin az olduğu yer ve zamanlarda, olabildiğiniz kadar yavaş sürüşler yaparak çalışın. Birde durumlara göre referans noktaları bulup onları takip edin, misal çift yönlü trafikli caddede ilerlerken önünüzde akan trafiği takip edin. Park halinde duran araçlara çok dikkat kesilmeyin gerekli bir durum yok iken. Park için kaldırıma yanaşmak için önde bir araç duruyorsa hali hazırda onu hizalayın kaldırıma çok odaklanmayın. Olabilir açık kalmış olabilirsiniz fakat en azından kaldırıma paralel olursunuz. Park yapmak için en önemli nokta zaten öne doğru giderken yanaşmak iyi değildir, geriye giderek yanaşmak daha doğrudur.( Aynadan veya sol camdan aracınızı daha kolay yönlendirebilirsin) Hem bu alışkanlık size arabanızın ebatlarına alışmanızı hızlandırır. Arabanızın ebatların ile bütünlük kurduğunuz zaman da nerden nasıl geçeceğinize de tam hakim olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Öncelik olarak tek noktaya odaklanmayın, bu size hata yaptırır. Tek noktaya odaklaşınca diğer dikkat etmeniz gereken noktaları kaçırır , hata olasılığınız artar. Bu yetiyi kazanmak için trafiğin az olduğu yer ve zamanlarda, olabildiğiniz kadar yavaş sürüşler yaparak çalışın. Birde durumlara göre referans noktaları bulup onları takip edin, misal çift yönlü trafikli caddede ilerlerken önünüzde akan trafiği takip edin. Park halinde duran araçlara çok dikkat kesilmeyin gerekli bir durum yok iken. Park için kaldırıma yanaşmak için önde bir araç duruyorsa hali hazırda onu hizalayın kaldırıma çok odaklanmayın. Olabilir açık kalmış olabilirsiniz fakat en azından kaldırıma paralel olursunuz. Park yapmak için en önemli nokta zaten öne doğru giderken yanaşmak iyi değildir, geriye giderek yanaşmak daha doğrudur.( Aynadan veya sol camdan aracınızı daha kolay yönlendirebilirsin) Hem bu alışkanlık size arabanızın ebatlarına alışmanızı hızlandırır. Arabanızın ebatların ile bütünlük kurduğunuz zaman da nerden nasıl geçeceğinize de tam hakim olursunuz.
    Siz misiniz o? Kaç tane arabanız var sizin, her gün bir başkasını kullanıyorsunuz herhalde.

    Sağ ayna ile öndeki görüntüyü kıyaslayarak zamanla öğrenirsiniz. Önce direksiyona müdahale etmeden düz gitmeyi öğrenmek lazım. Düz gitmek öğrenilmeden, doğrultu hissi kazanılmadan sağ tarafa olan mesafe tahmin edilemez.

    Uzağa bakarak doğrultu kontrol edilir, yakın sağ tarafa bakarak ise mesafe tahmin edilir. Sağ ayna kullanılarak, ve öndeki arbanın çizgisi taklit edilerek sağ sol mesafeler öğrenilebilir. Bir defa öğrendikten sonra sağ aynaya sık sık bakılmaz. Çünkü sağ ayna uzaktır, dikkat dağıtır.




  • 2007de aldım ehliyeti. O günden beri 40k km sürmüşümdür. Bende de var aynısı. Yetenek belki de. Bileniyorum burdakileri de denemek lazım.
  • Zamanla ögreniliyor böyle bir sıkıntın varsa aracını a veya b sınıfı tercih et problemi en aza indirgersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demage

    Zamanla ögreniliyor böyle bir sıkıntın varsa aracını a veya b sınıfı tercih et problemi en aza indirgersin
    O herkes de var bence bende ilk başlarda o konuda takılmıştım karşıdan okul taşıtı geliyor ben diyordum aha kafa kafaya çarpışıcaz bu sefer diye her seferinde sonradan alışıyor insan bir zamandan sonra bakmıyorsun bile
  • arabani taniyip birazda tahminle dalcaksin. Mesele benim arkadas : atiyorum sokak ortasinda filan u cekerken araba kurtarirmi di bi anlik düşünürüz ya arkadas arabasinin sileceklerine göre hesapliyo silecegin ortasi hizlarsami ne silme gecme mesafesiymiş :D (araci laguna)
  • Tamamen icgudu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Tamamen icgudu.
    Kendimi her zaman yan aynalara göre hizalarım. Sonuçta aracın en geniş olduğu kısım orası. Eğer bunu yapmaya alışırsanız hiç bir araçta sıkıntı yaşamazsınız. Yani en azından bende böyle oluyor. Kolayca uyum sağlıyorum yeni bir araç kullanırken.
  • Arabayı tanırsın kullandıkça alışırsın sonra burda bunun için konu açtığını görürsün oha neler sormuşum ya der kendine şaşarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Arabayı kaldırıma sıfır yanaştırın. Koltuğa geçin ileri doğru bakın, kaldırımın uzantısını arabanın kaputu yahut denildiği gibi silecekleri üzerinde nerede görüyorsunuz? Oraya küçük gece gündüz görülebilecek parlak bir şey yapıştırın.

    Yan aynaları zaman zaman kontrol amacı ile kullanabilirsiniz. Asıl olan ileri doğru bakmaktır.




    Bu sileceklere göre kaldırıma olan uzaklıgı düşünmek direksiyon kullandıgım ilk derste benim de aklıma gelmişti ama özel ders alırken hocaya sordum.Sileceklere göre ayarlama yapsam olur mu diye sordum hayır öyle uğraşılmaz dedi.Eğer bu gerçekten işe yarıyorsa yapmakta fayda var siz yaptınız mı böyle bişey ve yaptıysanız sileceğin o üst kısmına referans nokta olarak ne koyabiliriz var mı fikri olan ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trybskts

    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Arabayı kaldırıma sıfır yanaştırın. Koltuğa geçin ileri doğru bakın, kaldırımın uzantısını arabanın kaputu yahut denildiği gibi silecekleri üzerinde nerede görüyorsunuz? Oraya küçük gece gündüz görülebilecek parlak bir şey yapıştırın.

    Yan aynaları zaman zaman kontrol amacı ile kullanabilirsiniz. Asıl olan ileri doğru bakmaktır.




    Bu sileceklere göre kaldırıma olan uzaklıgı düşünmek direksiyon kullandıgım ilk derste benim de aklıma gelmişti ama özel ders alırken hocaya sordum.Sileceklere göre ayarlama yapsam olur mu diye sordum hayır öyle uğraşılmaz dedi.Eğer bu gerçekten işe yarıyorsa yapmakta fayda var siz yaptınız mı böyle bişey ve yaptıysanız sileceğin o üst kısmına referans nokta olarak ne koyabiliriz var mı fikri olan ?

    Alıntıları Göster
    1 korkuyorsan yavaş git
    2 sen kendini sana yakın tarafa göre hizala, sağ taraf her türlü kurtarır, illa sağa yakın gideceğim diye kasma kendini. mesela karşıdan araç geliyorken o yanından geçerken aranızda yarım metre fark olacak şekilde ayarla kendini, sağ tarafın her türlü kurtarır, kurtaramayacak gibi bir yoldaysan zaten yavaşlar durursun milim milim geçmen gereken yerler bile olacak.




  • Arabayı vücudunun bir parçası gibi düşün o koca kütle sensin yani bunu yapabilmek gerçekten çok işe yarıyor :)
  • Bu yazdığınızı okuduktan sonra ki gün artık nasıl etkilendiysem, bu zamana kadar robot gibi ayarladığım mesafeyi ayarlayamayıp bir taksiye sürttüm arka tampona yakın bir yeri. Şaka değil bu söylediğim ve bazı şeyleri az bilmek daha faydalı tezi bu örnekte de çalışıyor doğrusu.
  • boş alana git şişe al şişeye yanaşmaya çalış yanında biri olsun abi az kaldı abi çok mesafe var deaib zaman la kafanda oturur
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.