Şimdi Ara

Araba hararet ortada ama su kaynatıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
32.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Antifrizi 3 sene ya da 4 sene de bir değiştirmek yeterli değil mi ?



    Bu kadar sık soğutma sivisi degistireni ne gördüm ne de belli bir tavsiye okudum.



    50-50 orani önerilir Genellikle konsantre antifrizlerde ancak dediginiz gibi yaz-sicak kis iliman iklimlerde kullanilacak ise 30 antfriz- 70 saf su Motoru daha çabuk çalışma sıcaklığına getirecek aşınmayi azaltacak ve sogutmayi daha efektif kılacaktır.



    Doğu ve anadolu illeri icin ayni tavsiyeyi yapamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor suyu sisteminde birkaç elemanı ıncelemek lazım.beyın.sensor.termostat,fan,tıkalı radyator hepsını ıncelemek lazım
    antıfırızı 10 yıldır degısmedım.sadece olcun ve -35 ıyıdır.3 lıtre antıfırız kalanı su olcak
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İyi de hocam su yavaş yavaş karıştıysa hararetin artmaması normal bence. Benim s40'ta radyatörün altında bir kaçak vardı. Bir iki günde bir bir bardak su ekliyordum. Tamir etmeye yakın "zaten yakında tamir edeceğim" diyerek su seviyesini kontrol etmeyi ihmal etim bir kaç gün. O bir kaç günde de kaçak daha da büyümüş. Farkında değilim tabi.

    Tamir edeceğim gün şehir içinde 10-15 dakikalık bir işim var. Gidip geleyim sorunu çözeceğim. Yola çıktım 1 km gitmeden hararet ibresi fırladı yukarıya. Hemen sağa çekip kaloriferi kökledim. Biraz soğuyunca ağar ağar eve geldim. Sonra su seviyesini kontrol ettim. 2.5 litre su aldı.

    Zaten 6 litre falan alıyor toplamda.

    Bu araçlarda ibreler dijital olarak ayarlanıyor. O yüzden çalışma aralığında (85-105) ibre hep aynı konumda duruyor. Ama 119'dan 120'ye çıksın aniden kırmızı bölgeye fırlayıp uyarıyor sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    Antifrizin en geç 4-5 senede bir değişmesi faydalı olur. Çünkü zamanla antifriz asitleşmeye başlar. Bu da kauçuk hortumları, plastik kısımları içten aşındırmaya başlar. Daha kötüsü kapak contasını bile çürütebilir.

    Çok ihmal edilen bir konu, çoğu usta ölçümü yapıp geçiyor ama sonra radyatör delinince, hortumlar patlayınca veya motoru biraz zorlayınca conta yaktıktan sonra kimsenin aklına gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük ihtimalle sensör sorunu. Müşürü değiştirip tekrar deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Antrifiz aslinda kisa girmeden once usulune uygun olarak degistirilmeli zaten degistirilmedigi icin bu kadar cok sogutma sistemiyle alakali problem yasanip hararet ile birlikte contalar yaniyor aslinda durum fren hidroliginden farksiz korozyon ve plastik parcalardaki cozunme yatak sarmaya kadar gidiyor ondan sonra sanayideki ustalar normal karsiliyor bunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hararet gostergesi artan belkide ilk s40 kullanicisisiniz oda su bittigi icin oldu kuvvetle muhtemel arabasi yatak sarmis ama hararet gostergesi milim kipirdamamis bi kac arabayi kendi ustamin dukkaninda gordum sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba fan açmıyor hararet yapıyor.ustanın dedigi gibi olabilir buhar geliyor hava yapıyordur.yada hava yaptı havasını alın..tıkanık olacagını sanmıyorum ..

    fan açmama olayını bende yaşadım aynı dediginiz gibiydi bende tesisatla ugraşmadım kendim ayrıyetten tesisat çektim tofaş fan müşürü montaladım orjinali iptal ettirdim..ilginçtir hararet göstergemde sapıtıyordu..fan fişini çektiginizde fanın çalışması fan devresinin saglam oldugunu göstermiyor tamam fan açar ama hararet yükselince açmaz arıza burdadır
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Evet sanayindeki ustalar normal karşılıyor ancak Antifriz sadece donma icin degil, sizinde bahsettiginiz gibi farkli yararlari var. Bu nedenle her 3 -4 yilda bir defa mevsim fark etmeden değişim oneriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sunbird

    ceykaldanın mesajını ciddiye almayın herşeye aynı ürünü öneriyor




    Konu sahibi kardeşim, herkes bişey söylemiş, hepsini değerlendir, bende diğer önerilerin yanında kompresyon testi yaptırmanı öneriyorum. Bi bujileri teker teker söküp baksınlar, bide bujileri komple söküp bakıp her gözü ona göre karşılaştırsınlar.

    Not: buji=kızdırma bujisi.

    https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/01/motor-kompresyon-testi-nedir-nasil-yapilir.html?m=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Evet eğer su aniden biterse (büyük radyatör hortumunun patlaması gibi durumlarda) o zaman harareti okuyacak bir su kalmadığından ibrenin hatalı okuması normal. Ama sistemde su varken hararet yapınca ibrenin yükselmemesini sadece gösterge panelindeki bir bozukluk açıklıyor.
    Bir de şu ihtimal var, sistemdeki su azalıp aniden kaynamaya başlarsa müşürün oraya su değil su buharı gelebilir bu da yanlış okumaya sebep verir. Bu yüzden genleşme tankı kapağının basıncı tutabilmesi ve özellikle yazın antifriz kullanmak (kaynama noktasını artırdığından) hayati önem taşıyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ozetle aklinizda bulunsun malesef bu aracin boyle bir huyu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bir ürün var, tavsiye ederim. Benim conta yanıp 3. silindire su kaçmaya başladığında test edip olumlu sonuç almıştım. Deneyin isterseniz.

    https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-p-HBV000004RRPI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Antrifiz aslinda kisa girmeden once usulune uygun olarak degistirilmeli zaten degistirilmedigi icin bu kadar cok sogutma sistemiyle alakali problem yasanip hararet ile birlikte contalar yaniyor aslinda durum fren hidroliginden farksiz korozyon ve plastik parcalardaki cozunme yatak sarmaya kadar gidiyor ondan sonra sanayideki ustalar normal karsiliyor bunu
    antifiriz değişince hava yapıyormuş deniyor,eğer hava yaparsa nasıl olsa devirdaim oluyor,antifiriz kabının kapağını açsak borudan içine sıvı girecek o arada havada girse kapak acık dıye dısarı cıkmazmı
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.