Şimdi Ara

Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek
    Apple, kullanıcılarına giderek daha fazla reklam göstererek, son yıllarda üreticinin ana gelir kaynağı haline gelen akıllı telefon satışlarındaki düşüşü telafi etmeye çalışacak. Ancak bu, tüketiciler ve antitröst düzenleyicileri arasında memnuniyetsizliğe neden olabilir.



    Ayrıca Bkz.iPhone 14 tahmin ettiğinizden daha Çinli



    Apple'ın gelirlerinde reklamların katkısı büyük



    Apple'ın çoğu iPhone sahibi tarafından neredeyse bilinmeyen bir tarafı var. Şirket sadece birinci sınıf bilgisayar, telefon ve elektronik cihaz üreticisi değil. Faaliyetlerinde reklamcılık giderek daha fazla yer alıyor ve bu yön her geçen gün daha da güçleniyor. 2016 yılından bu yana Apple News ve App Store'da reklam satışı gerçekleştiren şirket, son aylarda Google, Meta ve Amazon'un hakim olduğu bir sektöre daha kararlı bir şekilde girmeye başladı.



    Haziran ayında Apple, App Store ana sayfasındaki reklamlar için ödeme yapma yollarını genişletti. Ağustos ayında şirket, reklam platformunun büyük ölçüde otomatikleştirileceğini belirten bir iş ilanı verdi. Ekim ayının başlarında, üreticinin Apple TV+ için reklamverenler aradığına dair haberler ortaya çıkmaya başladı, ancak platformdaki reklamların YouTube benzeri mi yoksa TV benzeri bir biçimde mi sunulacağı henüz belli değildi.



    Apple kullanıcıları daha fazla reklam görecek



    Ne yazık ki, Apple'ın hizmetlerini kullananların daha fazla reklam göreceğine ve şirketin burada da Google ve Meta gibi diğer teknoloji devlerine doğrudan rakip olacağına şüphe yok. Akıllı telefon pazarında inovasyon neredeyse durdu ve talep de buna bağlı olarak düştü, bu nedenle Apple'ın yeni gelir kaynakları bulmaya çalışması mantıklı. Bu adımın, arama sonuçlarında reklam göstermeye başlayan Amazon'un deneyiminden esinlenmiş olması mümkün: 2016'dan bu yana ticaret platformunun bu işi on kat büyüdü ve 2021'de 31 milyar dolara ulaştı.



    Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek
    Öte yandan Apple, Insider Intelligence'ın hesaplamalarına göre, reklamlardan yılda yaklaşık 4 milyar dolar elde ediyor. Ancak bu hamle, premium ürün ve hizmetler için onlarca yıldır fazla ödeme yapan şirket hayranlarının haklı öfkesini doğurabilir. Zira şirketin başkanı Tim Cook, reklam temelli iş modellerinin kullanıcı gizliliğini doğrudan ihlal ettiğini ifade etmişti.



    Apple'ın son reklam girişimi, iOS'un yeni gizlilik politikasının rakiplerine zarar verme girişimi olduğundan şüphelenen antitröst düzenleyicilerinin dikkatini çekti: Şirketin mobil cihaz kullanıcıları artık platformların tercihlerini izlemesine izin verip vermeyeceklerine kendileri karar veriyorlar. Meta, kendi tahminlerine göre sırf bu karar nedeniyle, sadece bu yıl 10 milyar dolar kaybedecek.



    Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek



    Apple kendi arama motorunu açarsa avantaj sağlar



    Insider Intelligence'ın direktörü Peter Newman, şirketin cihaz satışlarına olan bağımlılığını azaltmak istediğine inanıyor. Yalnızca ücretli bir abonelikle erişilebilen Apple Music ve Apple TV+, uygun reklam platformları olabilir. Ve Apple TV+, Netflix'in yapmaya hazırlandığı gibi reklamlı düşük maliyetli planlar sunmayan birkaç büyük oyuncudan biri olmaya devam etti.



    Ancak uzman, şirketin geçen yıl sırasıyla 210 milyar dolar ve 115 milyar dolar reklam geliri bildiren Google ve Meta'nın seviyesine ulaşmasının pek mümkün olmadığını, daha ziyade 10 milyar dolarlık Microsoft gibi olacağını belirtiyor. Ancak söylentiler doğruysa ve Apple kendi web arama hizmetini başlatırsa, durumlar değişebilir.




    Kaynak:https://www.wired.com/story/apple-is-an-ad-company-now/







  • Yeni Adsense geliyor diyebilir miyiz?

  • Haberin bir kısmın gördüm inovasyona durmuş diye ama sadece Apple için durduğu yazılmamış kınıyorum bu cümleyi.



    Apple inovasyon işini bıraktı sayın editör. Çinliler Samsung filan devam ediyor yeniliklere.

  • ne oldu amasya elmasımı satacak şimdi :)

  • La bunlar kullanıcı gizliliği goygoyuyla Meta'yı devredışı bırakmaya çalışmamışlar mıydı? Şimdi anlaşılıyor neden Meta'ya savaş açtıkları. Adamlar reklam gelirlerine kendileri çökmek, pastadan aslan payını kapmak istiyorlarmış. Yani kullanıcı verileri gizliliği filan hikâye. Milleti çok güzel keklediler ama he! Iphone kutularından çıkardıkları aksesuarların çevreyi koruma bahanesi gibi low iq bir bahane değildi bu seferki, bayağı iyi yutturdular gizlilik filan diye. Ulan Tim Cook siz adamı suya götürür susuz getirirsiniz.

    Bir de arkadaş bu Apple tüm cihazlarında rekor satışlar ve rekor kârlar açıklayan firma değil mi? Bunlar neyin düşüklüğünden bahsediyor, adamlar pazarı yüksek fiyatlarına rağmen domine ediyor, hâlen daha ağlıyorlar. Bu nasıl bir açgözlülüktür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 21 Ekim 2022; 13:19:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ''abi ziaomi ne yaa. ayarlarda reklam gösteriyor Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek  ''


    diyeen apple fanboyların konu hakkındaki düşüncelerini merak ediyoruz.. xiaomideki gibi 30 saniyelik ayar kurcalamasıyla kapanabiliyor mu acaba bu reklamlar? Apple artık bir reklam şirketi: Düşen iPhone satışlarını böyle telafi edecek 

  • Apple XIAOMI markasının yan markasıdır... ucuzdur reklamlıdır...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.