Şimdi Ara

Ankara Hızlı Tren Garı Neden Yapılmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ankara gar projesi hazır ama neden halen bir çivi bile vurulamadı? Arkadaşlar Ankaraya yakışır dört gözle yeni garımızı bekliyoruz. Şu anda bence eski gar yolcu potansiyelini kaldıracak durumda değil

    Ankara garda hızlı trenle yolcu sayısı arttı insanlar geldikleri zaman oturacak bekleyecek yer bulamıyorlar. Ankara garın iç sahası koltuklar yuzunden daraldı. Yazın şimdilik havalar iyi olduğu için dışarda bekleniyor. Kışın göreceksinizki insanlar içerde sıkışacaklar.

    Garın içerisinde çok fazla değişiklik yapma hakkı yok diye biliyorum. Tabiat varlıklarını koruma kurulu izin vermiyor. Bence acillen diğer hızlı tren seferleri başlamadan konya ve aktarmalı bursa, izmir, antalya, kayseri, sivas gibi yeni gar yapılmaya başlamalıdır.

    Ayrıca ilerleyen zamanlarda su anda 8 olan gişe sayısı yetmiyecektir. Yeni gişeler için gar içinde yapılacak yer kısıtlıdır. Bunlarıda ileriye donuk olarak dusundugunuzde Kim ne derse desin yeni gar şarttır.

    Sizce neden harekete geçilmiyor?

    Biz Ankaraya yakışır Yeni Ankara Tren Garımızı İstiyoruz.




     Ankara Hızlı Tren Garı Neden Yapılmıyor?







  • ucak otel neym yapacaktı gökcek.... güya.. alırsın sen bunu
    biz değil torunlarımız belki görür.
  • Hazır olan 354954287 tane proje vardır emin ol, ama hiç birisi bitmeyecek
  • bu gökçeğin projesi değilki demiryollarının projesi
  • O proje Çankaya Belediyesi' nin açtığı davaya takıldı diye biliyorum. Tabi bu olay önceki başkan döneminde olmuştu. Bu başkan nasıl bir yol izler bilemiyorum. Birkaç ay sonra konuda değişme olmazsa ayrıntılarını öğrenip yazarım. Tabi konu hortlamazsa.
  • abileri adamın chp yi ankaralıya şikayet etme gibi önemli işleri var ona da sıra gelir bekleyin bi daha ki seçimleri.
  • Eski garın yerinemi yapılcak bu eğer öyle ise uzun iş çünkü eski gar tarihi eser gibi görülüyo kolay kolay yıktırmazlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karacaayt -- 13 Ağustos 2009; 11:38:15 >
  • planlama özürlü olduklarından
  • M.Gökçek olduğu sürece daha olmaz.
  • Melih gökçek öyle güzel reklamını yapmışki Ankarada olmayan birisi ankarada birşey yapılıyor denilince aklına gökçek geliyor.

    ben gökçekle demiryolu garının alakasını kuramadım, adı üstünde TCDD garı ve burasıda Ulaştırma bakanlığına bağlı
    aynı şekilde istanbula köprüyü ist.büyükşehir beld. yapmıyor, ulaştırma bakanlığı yapıyor, belediyeler sadece şehir merkezindeki yollara ve caddelerden sorumludurlar.

    soruna gelince daha bu gidişle çook sürer,
    şöyle bir ipucu vereyim geçen sene TCDD ye proje yaptık hala onay bekliyor o kadar çok imzadan geçiyorki herkesin incelemesi yıllar sürüyor
    daha bizim projelerden sonra oranın ihale sürece var oda 1-2 yıl alır, inşaata başlanıp teslim edilmesini siz düşünün.

    projesi hazır demekle bitmiyor




  • ÖNCE DISNEYLAND OLACAK SAÇMA SAÇMA KONUŞMAYIN
  • ankaralının kafasına taş düşse gökçekten bilecekler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BX4TC

    O proje Çankaya Belediyesi' nin açtığı davaya takıldı diye biliyorum. Tabi bu olay önceki başkan döneminde olmuştu. Bu başkan nasıl bir yol izler bilemiyorum. Birkaç ay sonra konuda değişme olmazsa ayrıntılarını öğrenip yazarım. Tabi konu hortlamazsa.

    Araştırma yapmaya bu sefer üşenmedeim. İlk bulduğum kaynak:

    http://www.yapi.com.tr/Haberler/hizli-tren-gari-insaatina-durdurma-karari_63699.html

    Belediyesi’nin onayladığı nazım imar planı ve uygulama plan değişikliklerinin yürütmesini durduran 16. İdare Mahkemesi, gerekçe olarak kentsel ulaşımın zedelenmesi ve kamu yararına aykırılığı” gösterdi. Eski imar planına göre tren garı, müze, TCDD lojmanları ve bazı taş binalar ile hızlı tren garının yapılması planlanan bölge, aynı parselin içinde yer alıyordu. Bunun üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi, yeni bir imar düzenlemesi yaparak tescilli taş binaların bulunduğu bölümü, hızlı tren garının inşaatının yapılacağı bölümden ayırdı. Belediyenin yaptığı bu imar düzenlemesi, görüşü alınmak üzere Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna gönderildi. Kurul, tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere 3 parsele ayıran yeni imar planını uygun buldu.

    Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulunun onayının ardından Ankara Garı’nın bulunduğu alanda yapılması planlanan hızlı tren garı inşaatına yönelik TCDD tarafından hazırlanan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ve 1/5000 ölçekli nazım imar plan değişikliğini onayladı.

    Çankaya Belediyesi dava açtı

    Çankaya Belediye Başkanlığı da 1/5000 ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliklerinin “şehircilik ilkelerine ve planlama tekniklerine” aykırı yapıldığı iddiasıyla Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin yaptığı işlemin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Ankara 16. İdare Mahkemesinde dava açtı.

    Mahkeme, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 11 Temmuz 2007 tarihindeki kararı ile onaylanan imar planı değişikliklerinin ve 30 Ekim 2006 tarihinde onaylanan kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı sınır teklifinin, şehircilik ilkelerine, planlama tekniklerine, kamu yararı ve hizmetin gereklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığının tespiti için keşif ve bilirkişi incelemesi yapılmasına karar verdi.

    Keşif ve bilirkişi incelemesinin ardından hazırlanan raporda, yapılan değişikliklerin 1/25000 ölçekli Başkent Ankara Nazım İmar Planına aykırı kullanım, yoğunluk kararı getirdiğine ve kapsadığı alan itibariyle yasada belirtilen eskiyen kent dokusu olma niteliğini taşımadığı için kentsel dönüşüm ve gelişim alanı ilan edilme kriterlerini yerine getirmediğine işaret edildi.

    Bilirkişi raporunda, yapılan plan değişikliklerinin yapı yoğunluğu önerdiği için kentsel ulaşım sistemini zedelediği, imar mevzuatına, şehircilik ilkelerine, planlama tekniklerine ve kamu yararına aykırı olduğu kaydedildi.

    Bilirkişi raporunu dikkate alan Ankara 16. İdare Mahkemesi, 1/5000 ölçekli nazım imar planı ve 1/1000 ölçekli uygulama plan değişikliği ile kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı sınırlarının belirlenmesine ilişkin Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin kararlarının hukuka uygun olmadığına karar verdi.

    Mahkeme, hukuka aykırılığı açık olan dava konusu işlemlerin uygulanması halinde telafisi güç zararlar doğabileceğinden Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi kararlarının yürütmesini durdurdu.




  • Ankara da birşeyin yapılması durmuşsa zaten bellidir,sabit dava açma partisi ( SDP) dava açmıştır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.