Şimdi Ara

Alfa Romeo 147 hakkında yardımlarınızı bekliyorum Özellikle işinin ehli abilerimden

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
2
Favori
18.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bütün üstadlarıma ve abilerime iyi akşamlar dilerim öncelikle..

    Çoğu gencin olduğu gibi benimde bir araba alma hayalim var ve yine çoğu genç gibi bende BMW Honda VW yollarından geçtim ( içimdeki Alfa aşkını bastırmaya çalışarak ) fakat Alfa aşkına yenik düşüp bütün hayallerimi (gelecekteki) Alfam'a yönelttim. Bir akrabamın 2004 model Alfa Romeo 156 1.6 TS 16V Distinctive vardı başlarda kulaktan dolma haberlerle önyargılıydım. Taa ki o koltuğa oturup bikaç kez gaz pedalına basıncaya kadar. Hayranlık derler ya o motor sesine işte öyleydi benimkisi

    Ben 19 yaşında bir genç olarak Alfa Romeo 147 1.6 TS 16V Distinctive almayı arzu ediyorum. Gerek o kızgın bakışlı farlarına gerekse o agresif gücüne hayranım açıkcası. Yeni kasa yani 2006 ve üstü siyah renk düşük kilometreli bir Alfa Romeo istiyorum çünkü herşeyiyle yaşamak istiyorum o arabayı heryere girip çıkmak hep yanımda olsun istiyorum Onu alıp önce taşlar yüzünden kaput koruması sonra da her yıkamamda daha bi güzel parlasın diye boya koruma yaptıracağım.

    Fakat babam da Alfa nın gücüne hayran kalmasına rağmen farklı bir araba düşünmemi söylüyor. Gerek yakıt olsun (Öncelikle sadece benzinli almayı düşünüyorum eğer dikkatli kullanımımda bile beni mahvedicekse yakıt tüketimi lpg taktırmayı düşünüyorum.) gerek masrafıydı a sıydı b siydi diye. Hassas araba o diyor. Forumda olsun başka forumlarda olsun birkaç sabit sorun çıkarıyor genelde bütün Alfa lar varyatör kullanıma bağlı olarak amortisör sorunları o tatlı mı tatlı tıkırtı sesleri. Ama bilirsiniz ki gönül ferman dinlemiyor ve Alfa aşkıma mani olunmasını hiç mi hiç istemiyorum.

    Sizden ricam sevgili abilerim üstadlarım beni biraz aydınlatırmısınız.

    Öncelikle;

    Arabayı almaya karar verirken neler yapmalıyım ?

    Nelere dikkat etmeliyim ?

    Özellikle baktırmam gereken yerleri neler ?

    Kaskosu ne kadar tutar ?

    Yıllık ortalama ne kadar masraf çıkarır gerekli bakımları ve haricinde ?

    Benzin tüketimi sakin ama yer yer agresif kullanımda ne kadardır (100km/ ? lt)

    LPG taktırmayı düşünürsem neler gerekir ? Sayın abilerim ne marka önerirsiniz ?

    25 - 27 bin liraya kadar limitim var.

    Bana daha sorunsuz bir Alfa'm için ne gibi tavsiyeler verirsiniz ?





    Eğer beni bu konularda bilgilendirirseniz çok mutlu olurum

    Ayrıca bu konuyu babama okutacağım. Benim için önemli bu konu.



    Şimdiden hepinize çok teşekkürlerimi sunarım.

    Alfistilere saygılarımı sunarım..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0kancan -- 16 Aralık 2011; 20:51:35 >







  • Öncelikle şimdiden hayırlı olsun. Alfista olmuş gibisiniz okuduklarımdan anladığım kadarıyla.

    Önceki aracım Alfa 156 1.6 TS 2000 model 56000 km'deydi
    Şuanki aracım Alfa Spider 2.0 TS 1996 model 86.000km'de

    - 147 1.6'daki TS motor da aynıdır fakat 105 hp'lik olan varyatörsüz versiyonlar da mevcut. Ancak varyatör meselesi kafaya takılacak bir şey değil. Bence kronik arıza falan da değil, o zaman Honda'nın da VTEC'i kronik arızalıdır. Madem varyatörünkü arıza..

    - Kasko bazı markalara yaptırmak zordur. Alfa da bu markalardan biri. Ben 2000 model 156'mı %3 muafiyetli 0 hasarsızlık ile 1050 tl'ye yapı kredi'den yaptırmıştım. ancak gittiğiniz acenta çok önemli. bu işler biraz ahbaplık ilişkisine dayanıyor. Burada önemli aracın kasko bedeli, sizin yaşınız, ehliyetinizin kaç yıllık olduğu, hasarsızlığınızın olup olmadığı, araçta alarm olup olmadığı, içindeki ekstra işletilebilecek şeyler ve tabii ki kaskonun kapsamı. Bunlar fiyatları 800-1000tl'lerden 4000tl'lere kadar çıkartabilir :) Genellike onlardan kasko yapmanızı istemeyen acentalar size uçuk fiyatlar çeker.

    - Alacağınız araç alfa olacağından ve sıradan bir araca göre üzerine çok titreyeceğinizden haliyle olmayacak şeyleri de yaptırmaya kalkacaksınız. Yoksa diğer araçlardan masraf olarak farkı yoktur.

    - 147 biraz daha hafif kasalı bir araç 156ya göre, motoru sağlıklı ise sakin kullanımda 8-9 lt yakarsınız, biraz agresifleşirseniz 10u biraz geçer. Yani yakar. Ancak karşılaştırma yaparken aynı yıllarda üretilmiş atmosferik motorlu araçlarla karşılaştırın. Ancak 1.6 100hp'lik araçlar haliyle 7-8 litre yakarken alfanın 120 hp güç üreterek onlar kadar yakmasını beklemek zaten haksızlık olurdu. 2 hafta önce Mito QV test ettim, 170 hp olmasına rağmen beni etkilemedi; 2 katı yakmasına rağmen kendi aracımı tercih ederim. TwinSpark motorlar bağlayıcı motorlardır. Yakar ama kolay kolay vazgeçemezsiniz. Hele bir de spor hava filtresi taktıysanız..

    - LPG taktırın :) marka değil işçilik önemli olduğu söyleniyor. Ben hiç LPG'li kullanmadığım için bilemiyorum.

    - Yürüyenine iyi baktırın, lastikler, baskı balata ve triger gibi maddi külfeti yüksek olan parçalara bakın-baktırın tabii ki her araç alırken olması gerektiği gibi. Ön takımlar biraz hassastır diğer markalara göre. İç aksamda tıkırtı olur, normaldir, tıkırtısız alfa eksik alfadır 2006 üzeri dediğinize göre nispeten az olabilir bu sesler. Bunlar haricinde diyecek pek bir şey yok sanırım. Şimdiden hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scudetto -- 17 Aralık 2011; 1:45:40 >




  • Aynı senin gibi bende şu an 2006 veya üstü 147 aramaktayım.Yalnız bu araçları az kilometrede ve kazasız bulmak çok zor haberin olsun.Zaten toplam 120 civarı Dist ilanı mevcut bunlarında %80 i 2005 ve altı. Ben 1.5 aydır hergün araştırıyorum.1 adet araca içim sindi,ona karar verdim.sahibine görüşelim demek için tlf ettiğimde biriyle anlaştığını belirtti.Şu an 2 araca daha bakıyorum.Çevremdeki herkes Alfadan uzak dur dedi ve hala diyorlar.Yalnız bu kişiler hiç alfa koltuğuna oturmamış kimseler.Abimin 2 adet 156 sı oldu,Alfayı kullanan ve zevk alan birisiyim.

    Öncelikle dikkat etmen gereken yerler.
    -Sol kapı içi(cam-ayna) kumandası işlevini yerine getiriyor mu? (Getirmiyorsa yan sanayisi yok yenisi parça+işçilik 550-600 lira)

    -Triger seti değişmesi gerekiyor mu? (Servis 1250 lira gibi bir fiyat çekiyor fakat özel servislerde nerdeyse yarı fiyatına halledebiliyorsun)

    -Klimasında sorun olup olmadığı önemli.

    -Ön takımın durumu önemli.

    -Bende senin gibi siyah düşünüyordum ama kırmızıya kaydım.Çünkü siyah araba hergün kirleniyor.Eğer pırıl pırıl bineceğim dersen siyah seni çok zorlayacaktır.Ama Kırmızı ve Siyahın 147 de duruşuda bir ayrı vesselam. :)

    Tabiki en çok dikkat etmen gereken şey.Kimden aldığın hiç önemli değil mutlaka arabaya baktır hatta 50-100 lira ile computeste sok.
    25-26 bin lira riske atmak için iyi para.

    İnşallah ikimizde arzuladığımız 147 mize en kısa zamanda kavuşuruz.


    Alfa is best...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Öncelikle şimdiden hayırlı olsun. Alfista olmuş gibisiniz okuduklarımdan anladığım kadarıyla.

    Önceki aracım Alfa 156 1.6 TS 2000 model 56000 km'deydi
    Şuanki aracım Alfa Spider 2.0 TS 1996 model 86.000km'de

    - 147 1.6'daki TS motor da aynıdır fakat 105 hp'lik olan varyatörsüz versiyonlar da mevcut. Ancak varyatör meselesi kafaya takılacak bir şey değil. Bence kronik arıza falan da değil, o zaman Honda'nın da VTEC'i kronik arızalıdır. Madem varyatörünkü arıza..

    - Kasko bazı markalara yaptırmak zordur. Alfa da bu markalardan biri. Ben 2000 model 156'mı %3 muafiyetli 0 hasarsızlık ile 1050 tl'ye yapı kredi'den yaptırmıştım. ancak gittiğiniz acenta çok önemli. bu işler biraz ahbaplık ilişkisine dayanıyor. Burada önemli aracın kasko bedeli, sizin yaşınız, ehliyetinizin kaç yıllık olduğu, hasarsızlığınızın olup olmadığı, araçta alarm olup olmadığı, içindeki ekstra işletilebilecek şeyler ve tabii ki kaskonun kapsamı. Bunlar fiyatları 800-1000tl'lerden 4000tl'lere kadar çıkartabilir :) Genellike onlardan kasko yapmanızı istemeyen acentalar size uçuk fiyatlar çeker.

    - Alacağınız araç alfa olacağından ve sıradan bir araca göre üzerine çok titreyeceğinizden haliyle olmayacak şeyleri de yaptırmaya kalkacaksınız. Yoksa diğer araçlardan masraf olarak farkı yoktur.

    - 147 biraz daha hafif kasalı bir araç 156ya göre, motoru sağlıklı ise sakin kullanımda 8-9 lt yakarsınız, biraz agresifleşirseniz 10u biraz geçer. Yani yakar. Ancak karşılaştırma yaparken aynı yıllarda üretilmiş atmosferik motorlu araçlarla karşılaştırın. Ancak 1.6 100hp'lik araçlar haliyle 7-8 litre yakarken alfanın 120 hp güç üreterek onlar kadar yakmasını beklemek zaten haksızlık olurdu. 2 hafta önce Mito QV test ettim, 170 hp olmasına rağmen beni etkilemedi; 2 katı yakmasına rağmen kendi aracımı tercih ederim. TwinSpark motorlar bağlayıcı motorlardır. Yakar ama kolay kolay vazgeçemezsiniz. Hele bir de spor hava filtresi taktıysanız..

    - LPG taktırın :) marka değil işçilik önemli olduğu söyleniyor. Ben hiç LPG'li kullanmadığım için bilemiyorum.

    - Yürüyenine iyi baktırın, lastikler, baskı balata ve triger gibi maddi külfeti yüksek olan parçalara bakın-baktırın tabii ki her araç alırken olması gerektiği gibi. Ön takımlar biraz hassastır diğer markalara göre. İç aksamda tıkırtı olur, normaldir, tıkırtısız alfa eksik alfadır 2006 üzeri dediğinize göre nispeten az olabilir bu sesler. Bunlar haricinde diyecek pek bir şey yok sanırım. Şimdiden hayırlı olsun

    İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle. Bende içimdeki Alfa hayranlığını aşka dönüştürdüm

    Spider koltuğuna oturmak hiç mümkün olmadı bugüne kadar umarım büyüdüğümde o da olur.

    mümkün mertebe 120 bg lik motordan almak istiyorum varyatör sorununu da araştırdım bayaa genelde kullanıma bağlı olarak sorun çıkardığını sanıyorum. benden yaşça hatta benim yaşımdan çokça uzun yıllardır Alfa Romeo su olan bir büyüğüme danıştığımda genellikle sabah çalıştırdığında biraz bekle dedi, 3000 deviri geçmemeye özen göster ( bi kere geçtiğinde deviri düşürmemek isticeksin dedi ki öyle de ) bunları yapmazsan değil 5-10 bin km 30 bin km ye kadar sorunsuz binesin zaten yaptırmak ta çok pahalı birşey değil Alfa'n için dedi.

    Kasko nun uçuk fiyatlara çıkması beni korkutuyor lakin emin ellerle güvence altında olmasını isterim. o yüzden tanıdıklar vasıtasıyla yaptırmaya çalışacağız bu meseleyi. Araç zaten babamın üstüne yaptırırz ve babamında bu güne kadar bir kazaya karıştığını ne gördük ne duyduk.

    LPG meselesi kafamı kurcalıyor zaten büyük ihtimal taktıracağız diğer türlü heryere Alfa ile gidemeyebilirim malum hem hayat şartları hem de benzin fiyatları

    Kuzenimin Alfa Romeo 156 sından gelen tıkırtılar sanki bir müzikti bana o tıkırtılar benim için Alfamın bana söyleyeceği kelimeler olacaktır

    Paylaştığınız bilgiler için de çok teşekkür ederim efendim. Çok yararlı oldu özellikle bunları bir Alfa kullanıcısından duymak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    Aynı senin gibi bende şu an 2006 veya üstü 147 aramaktayım.Yalnız bu araçları az kilometrede ve kazasız bulmak çok zor haberin olsun.Zaten toplam 120 civarı Dist ilanı mevcut bunlarında %80 i 2005 ve altı. Ben 1.5 aydır hergün araştırıyorum.1 adet araca içim sindi,ona karar verdim.sahibine görüşelim demek için tlf ettiğimde biriyle anlaştığını belirtti.Şu an 2 araca daha bakıyorum.Çevremdeki herkes Alfadan uzak dur dedi ve hala diyorlar.Yalnız bu kişiler hiç alfa koltuğuna oturmamış kimseler.Abimin 2 adet 156 sı oldu,Alfayı kullanan ve zevk alan birisiyim.

    Öncelikle dikkat etmen gereken yerler.
    -Sol kapı içi(cam-ayna) kumandası işlevini yerine getiriyor mu? (Getirmiyorsa yan sanayisi yok yenisi parça+işçilik 550-600 lira)

    -Triger seti değişmesi gerekiyor mu? (Servis 1250 lira gibi bir fiyat çekiyor fakat özel servislerde nerdeyse yarı fiyatına halledebiliyorsun)

    -Klimasında sorun olup olmadığı önemli.

    -Ön takımın durumu önemli.

    -Bende senin gibi siyah düşünüyordum ama kırmızıya kaydım.Çünkü siyah araba hergün kirleniyor.Eğer pırıl pırıl bineceğim dersen siyah seni çok zorlayacaktır.Ama Kırmızı ve Siyahın 147 de duruşuda bir ayrı vesselam. :)

    Tabiki en çok dikkat etmen gereken şey.Kimden aldığın hiç önemli değil mutlaka arabaya baktır hatta 50-100 lira ile computeste sok.
    25-26 bin lira riske atmak için iyi para.

    İnşallah ikimizde arzuladığımız 147 mize en kısa zamanda kavuşuruz.


    Alfa is best...

    Az kilometrede araçlar var 20 bin km de de 50-70 bin km arası olması bile piyasadakilere göre benim için az aslında. Ancak dediğiniz gibi kazasız bulmak zor.

    Çevrenizdekiler sanki benim çevremdekiler gibi, bana da kendisine araba delisi performans manyağı diye tanımlayan arkadaşlarım bana Alfa Romeo nun yol tutuşunun olmadığını hızlanmasının çok az olduğunu gereksiz bir araba olduğunu tipsiz bir araba olduğunu ve ne bulduğumu söyleyip duruyorlar. Gerek yaşıtlarım gerekse büyüklerim :)

    Ancak Alfa Romeo nun yol tutuşunun gerek BMW olsun gerek diğer markaların çoğundan çok çok iyi olduğunun, gerek kuzenimin Alfa Romeo 156 sının 120 ile giderken aniden hızlanabildiğinin, o kızgın bakışlı farlarının ne kadar çekici durduğunun farkında değiller hele ki o göstergelerinin geceleri kıpkırmızı yanmasından haberdar bile değiller

    Dediğiniz gibi o cam ve ayna kumandasındaki problemi birkaç yerde daha duydum buna dikkat edecektim.
    Klimayı da söylediğiniz çok iyi oldu bunu hiç duymamıştım.

    Bende ilk olarak kırmızı düşünüyordum fakat siyahtan vazgeçemedim bir türlü. Pırıl pırıl binmek istiyorum. gerekirse 2-3 günde bir yıkayabilirim hiç sorun değil benim için zaten aldığım gibi Sonax yada Ziebart tan boya koruması yaptırmayı planlıyorum.
    Birde önkaput ve taş vurukları için de koruma yaptırmayı düşünüyorum. Çizilmemesine özen gösteriyorum da. lakin kendini bilmezin biri çizmeye kalkar ederse ona ne yaparım bilemiyorum

    Ben kırmızının Alfa Romeo 159 da hastası oldum açıkçası 156 ve 147 de o kadar değil de 159un ilk çıktığı zamanlarda görmüştüm ve hayran kalmıştım.

    Zaten 25 - 26 bin tl yi elinin kiri gibi itebilecek biri olmadığım için alırken de birkaç bin gidecekse bile feda olsun Alfama diyebilirim alırken didik didik etmeyi planlıyorum gidecek 100 - 200 lira neyse umrumda değil yeterki kafam rahat olsun yolda.

    Benim Alfama kavuşmam Ağustos u bulacak ama umarım siz en kısa sürede kavuşursunuz. Ve kavuştuğunuzda beni de bilgilendirirsiniz umarum




  • Benim daha kısa bir zamanda gerçekleşecek umarım. P.tesi Antalyada bir araca bakmaya gidiyorum.Beklediğim gibi temiz çıkarsa alacağım.
  • abi o değilde alfa romeo 159 u tek geçerim
    dehşet bişey abi ön far kısmı ve plaka yerleşimi falan

     Alfa Romeo 147 hakkında yardımlarınızı bekliyorum Özellikle işinin ehli abilerimden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    Benim daha kısa bir zamanda gerçekleşecek umarım. P.tesi Antalyada bir araca bakmaya gidiyorum.Beklediğim gibi temiz çıkarsa alacağım.

    bakacağınız araba arka camında Gamzem yazan araba değil değil mi ?
    Çünkü o yazı beni biraz soğuttu :d

    Bir de 159 başlı başına birşey yalvardım babama alalım diye kendisine ama kabul etmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0kancan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    Benim daha kısa bir zamanda gerçekleşecek umarım. P.tesi Antalyada bir araca bakmaya gidiyorum.Beklediğim gibi temiz çıkarsa alacağım.

    bakacağınız araba arka camında Gamzem yazan araba değil değil mi ?
    Çünkü o yazı beni biraz soğuttu :d

    Bir de 159 başlı başına birşey yalvardım babama alalım diye kendisine ama kabul etmedi

    Bilmem arkadan resmi yok,sen nerde gördün aracı? İlanda falan mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0kancan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    Benim daha kısa bir zamanda gerçekleşecek umarım. P.tesi Antalyada bir araca bakmaya gidiyorum.Beklediğim gibi temiz çıkarsa alacağım.

    bakacağınız araba arka camında Gamzem yazan araba değil değil mi ?
    Çünkü o yazı beni biraz soğuttu :d

    Bir de 159 başlı başına birşey yalvardım babama alalım diye kendisine ama kabul etmedi

    Bilmem arkadan resmi yok,sen nerde gördün aracı? İlanda falan mı?

    sahibinden.com da bir ilan vardı antalyadan kırmızı bir genç satıyordu arkasında gamzem yazısı vardı pes dedittirmişti
    aynı ilandan bahsetmiyoruz galiba umarım bakacağınız aracı beğenirsiniz ve 147 nizin koltuğuna oturursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0kancan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0kancan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sheyhzade26

    Benim daha kısa bir zamanda gerçekleşecek umarım. P.tesi Antalyada bir araca bakmaya gidiyorum.Beklediğim gibi temiz çıkarsa alacağım.

    bakacağınız araba arka camında Gamzem yazan araba değil değil mi ?
    Çünkü o yazı beni biraz soğuttu :d

    Bir de 159 başlı başına birşey yalvardım babama alalım diye kendisine ama kabul etmedi

    Bilmem arkadan resmi yok,sen nerde gördün aracı? İlanda falan mı?

    sahibinden.com da bir ilan vardı antalyadan kırmızı bir genç satıyordu arkasında gamzem yazısı vardı pes dedittirmişti
    aynı ilandan bahsetmiyoruz galiba umarım bakacağınız aracı beğenirsiniz ve 147 nizin koltuğuna oturursunuz.

    Yok baktım resimlere öyle bir yazı yok.Aracın sahibi inşaat mühendisi.2008 Black Line.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0kancan
    Çevrenizdekiler sanki benim çevremdekiler gibi, bana da kendisine araba delisi performans manyağı diye tanımlayan arkadaşlarım bana Alfa Romeo nun yol tutuşunun olmadığını hızlanmasının çok az olduğunu gereksiz bir araba olduğunu tipsiz bir araba olduğunu ve ne bulduğumu söyleyip duruyorlar. Gerek yaşıtlarım gerekse büyüklerim :)

    Bu kısmı okurken çok güldüm
  • Benim de ilk Alfa Romeo aşkım komşumuzun 155'i ile başlamıştı sene 97 falandı sanırım. 1999 senesinde 19 yaşımdayken 156 çıktığında aşıktım araca, yıllar geçti içimde bir parçası kaldı. Söylentiler malum, ancak kırdım kafayı ne olursa olsun ben bu arabayı alacağım dedim ve geçen sene 2004 model yeni kasa 156' mı aldım. Yaklaşık 8 ay oldu kullanıyorum. Aldığımda biraz uygun aldım 100 bin ağır bakımı vardı bunları kendim yaptırdım, (triger, v kayışı, bujiler, ön takımlar, varyatör, baskı balata, lastik vs) 3 küsür bin TL harcadım. Bunun haricinde en ufak bir masraf çıkmadı, bunlar da zaten yapılması gereken masraflarıydı. kısaca ekstradan, hesapta olmayan hiçbir masraf çıkartmadı aracım. Benzin tüketimi olarak güncel bir bilgi vereyim, aracım 1.6 Dist model 120 beygir bahsettiğin gibi, benzinin litresi 4.25TL, 100TL' lik benzin aldığımda İstanbul şehiriçi trafiğinde ortalama 250Km kadar yol yapıyorum. Buna yoğun dur-kalk trafiği de dahil. Ekonomik olmaya çalışırsan bu km artar, basarsan da azalır. Çünkü yakıt tüketimi gazlayınca ciddi bir şekilde fark ediyor bizim araçlarda. Şehirlerarası yolda ise aynı litre fiyatı üzerinden depoyu 235TL ye doldurdum (66lt olması lazım) tekrar benzin ışığı yanana kadar 750-800Km gibi bir yol katettim. Yağını da sık sık kontrol edip ilave etmek gerekiyor, çünkü araç ciddi anlamda yağ tüketen bir araç. Araba öyle sürekli vızır vızır her gün kullanılmayacaksa tüpten yana değilim hiçbir zaman. Bu araba alındığında uzun süre kullanılacak bir araç ve haliyle motoru da öyle doğan, şahin gibi tüpe çok uygun ve dayanıklı değil. Belki 50-60 bin km hiçbir sorun çıkmaz ancak yaptığın km arttıkça araçta problemler çıkabilir. Bahsettiğim gibi çok yoğun bir kullanım olmayacaksa km de 10-15 kuruş az yaksın diye arabaya yazık etmeye, bagajda tüp taşımaya hiç değmez. Tabi bir de Lpg' li araçlar alışveriş merkezlerine alınmıyor malum, ben sık sık giderim.. Ayrıca ido araba taşıyan deniz otobüslerine de kabul edilmiyor Lpg' li araçlar. Bir de araçla yurtdışına çıkacaksan, LPG' li araçların yurtdışına çıkışı da yasak. Arabanın 120 beygir olmasına bakıp da performans aracı zannetmeyin ayrıca. Özellikle 156 1260Kg net ağırlığıyla öyle çok da atak bir araba değil. 147 biraz daha hafiftir. Her ne kadar kullanırken sportif ruhu hissetseniz de 1.6 TS Alfa Romeo ile yarışmaya pek kalkışmayın, kaybedersiniz Ben şu anda alacak olsam yine aynı aracın aynı modellerde 2.0 manual 155 beygir olanını tercih ederim. Daha yüksesk tork, motor gücü ve beygirden dolayı performans gerçekten çok fark ediyor. Kasa ağırlığından dolayı 1.6 ve 2.0 kullanan arkadaşlar yakıtta pek bir fark olmadığını söylüyorlar. Ancak vergisi yaklaşık 2 katından biraz daha fazla. Ben şu an 2004 model 1.6 aracım için 150*2 yıllık 300 TL ödüyorum. 2.0 aynı yaşta bir aracın vergisi 400*2 yıllık 800TL. Bu da bir yılda 2 depo benzine tekabül eder. Çok iyi bir performans bekliyorsan 1.6 tatmin etmeyebilir ancak 2.0 tatmin edecektir. Tabi piyasada 2.0 olup da Selespeed olmayan yeni makyajlı kasa bir 156 veya 147 bulmak pek de kolay değil, çünkü pek fazla yok. Ben manuel sevdiğim için selespeed şahsen hiç düşünmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 18 Aralık 2011; 12:58:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Benim de ilk Alfa Romeo aşkım komşumuzun 155'i ile başlamıştı sene 97 falandı sanırım. 1999 senesinde 19 yaşımdayken 156 çıktığında aşıktım araca, yıllar geçti içimde bir parçası kaldı. Söylentiler malum, ancak kırdım kafayı ne olursa olsun ben bu arabayı alacağım dedim ve geçen sene 2004 model yeni kasa 156' mı aldım. Yaklaşık 8 ay oldu kullanıyorum. Aldığımda biraz uygun aldım 100 bin ağır bakımı vardı bunları kendim yaptırdım, (triger, v kayışı, bujiler, ön takımlar, varyatör, baskı balata, lastik vs) 3 küsür bin TL harcadım. Bunun haricinde en ufak bir masraf çıkmadı, bunlar da zaten yapılması gereken masraflarıydı. kısaca ekstradan, hesapta olmayan hiçbir masraf çıkartmadı aracım. Benzin tüketimi olarak güncel bir bilgi vereyim, aracım 1.6 Dist model 120 beygir bahsettiğin gibi, benzinin litresi 4.25TL, 100TL' lik benzin aldığımda İstanbul şehiriçi trafiğinde ortalama 250Km kadar yol yapıyorum. Buna yoğun dur-kalk trafiği de dahil. Ekonomik olmaya çalışırsan bu km artar, basarsan da azalır. Çünkü yakıt tüketimi gazlayınca ciddi bir şekilde fark ediyor bizim araçlarda. Şehirlerarası yolda ise aynı litre fiyatı üzerinden depoyu 235TL ye doldurdum (66lt olması lazım) tekrar benzin ışığı yanana kadar 750-800Km gibi bir yol katettim. Yağını da sık sık kontrol edip ilave etmek gerekiyor, çünkü araç ciddi anlamda yağ tüketen bir araç. Araba öyle sürekli vızır vızır her gün kullanılmayacaksa tüpten yana değilim hiçbir zaman. Bu araba alındığında uzun süre kullanılacak bir araç ve haliyle motoru da öyle doğan, şahin gibi tüpe çok uygun ve dayanıklı değil. Belki 50-60 bin km hiçbir sorun çıkmaz ancak yaptığın km arttıkça araçta problemler çıkabilir. Bahsettiğim gibi çok yoğun bir kullanım olmayacaksa km de 10-15 kuruş az yaksın diye arabaya yazık etmeye, bagajda tüp taşımaya hiç değmez. Tabi bir de Lpg' li araçlar alışveriş merkezlerine alınmıyor malum, ben sık sık giderim.. Ayrıca ido araba taşıyan deniz otobüslerine de kabul edilmiyor Lpg' li araçlar. Bir de araçla yurtdışına çıkacaksan, LPG' li araçların yurtdışına çıkışı da yasak. Arabanın 120 beygir olmasına bakıp da performans aracı zannetmeyin ayrıca. Özellikle 156 1260Kg net ağırlığıyla öyle çok da atak bir araba değil. 147 biraz daha hafiftir. Her ne kadar kullanırken sportif ruhu hissetseniz de 1.6 TS Alfa Romeo ile yarışmaya pek kalkışmayın, kaybedersiniz Ben şu anda alacak olsam yine aynı aracın aynı modellerde 2.0 manual 155 beygir olanını tercih ederim. Daha yüksesk tork, motor gücü ve beygirden dolayı performans gerçekten çok fark ediyor. Kasa ağırlığından dolayı 1.6 ve 2.0 kullanan arkadaşlar yakıtta pek bir fark olmadığını söylüyorlar. Ancak vergisi yaklaşık 2 katından biraz daha fazla. Ben şu an 2004 model 1.6 aracım için 150*2 yıllık 300 TL ödüyorum. 2.0 aynı yaşta bir aracın vergisi 400*2 yıllık 800TL. Bu da bir yılda 2 depo benzine tekabül eder. Çok iyi bir performans bekliyorsan 1.6 tatmin etmeyebilir ancak 2.0 tatmin edecektir. Tabi piyasada 2.0 olup da Selespeed olmayan yeni makyajlı kasa bir 156 veya 147 bulmak pek de kolay değil, çünkü pek fazla yok. Ben manuel sevdiğim için selespeed şahsen hiç düşünmem.


    Sayın Ceyarr'ın yazdıklarına birebir katılıyorum. Ben de bu yaz ilk 156'ımı aldım 2004 model yeni kasa (mk2). 1.6 motor olanından. ama öncesinde neredeyse tam 4 ay yeni kasa 2.0 manuel aramıştım ama bulamamıştım. olanlar da bu değerli aracı satmıyorlardı sanırım. çünkü ben de selespeed almak istememiştim. Bu arabalar sonuçta binek otomobil. yollarda yarış yapmak isteniyorsa başka modellere yönelmek gerekiyor. bu şekilde söyleyince yanlış anlaşılmasın performans olarak da benim isteklerimi kesinlikle karşılıyor. ben gayet memnunum aracımın performansından ama bir 1.4 TB MA 170 HB Guilietta değil sonuçta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Benim de ilk Alfa Romeo aşkım komşumuzun 155'i ile başlamıştı sene 97 falandı sanırım. 1999 senesinde 19 yaşımdayken 156 çıktığında aşıktım araca, yıllar geçti içimde bir parçası kaldı. Söylentiler malum, ancak kırdım kafayı ne olursa olsun ben bu arabayı alacağım dedim ve geçen sene 2004 model yeni kasa 156' mı aldım. Yaklaşık 8 ay oldu kullanıyorum. Aldığımda biraz uygun aldım 100 bin ağır bakımı vardı bunları kendim yaptırdım, (triger, v kayışı, bujiler, ön takımlar, varyatör, baskı balata, lastik vs) 3 küsür bin TL harcadım. Bunun haricinde en ufak bir masraf çıkmadı, bunlar da zaten yapılması gereken masraflarıydı. kısaca ekstradan, hesapta olmayan hiçbir masraf çıkartmadı aracım. Benzin tüketimi olarak güncel bir bilgi vereyim, aracım 1.6 Dist model 120 beygir bahsettiğin gibi, benzinin litresi 4.25TL, 100TL' lik benzin aldığımda İstanbul şehiriçi trafiğinde ortalama 250Km kadar yol yapıyorum. Buna yoğun dur-kalk trafiği de dahil. Ekonomik olmaya çalışırsan bu km artar, basarsan da azalır. Çünkü yakıt tüketimi gazlayınca ciddi bir şekilde fark ediyor bizim araçlarda. Şehirlerarası yolda ise aynı litre fiyatı üzerinden depoyu 235TL ye doldurdum (66lt olması lazım) tekrar benzin ışığı yanana kadar 750-800Km gibi bir yol katettim. Yağını da sık sık kontrol edip ilave etmek gerekiyor, çünkü araç ciddi anlamda yağ tüketen bir araç. Araba öyle sürekli vızır vızır her gün kullanılmayacaksa tüpten yana değilim hiçbir zaman. Bu araba alındığında uzun süre kullanılacak bir araç ve haliyle motoru da öyle doğan, şahin gibi tüpe çok uygun ve dayanıklı değil. Belki 50-60 bin km hiçbir sorun çıkmaz ancak yaptığın km arttıkça araçta problemler çıkabilir. Bahsettiğim gibi çok yoğun bir kullanım olmayacaksa km de 10-15 kuruş az yaksın diye arabaya yazık etmeye, bagajda tüp taşımaya hiç değmez. Tabi bir de Lpg' li araçlar alışveriş merkezlerine alınmıyor malum, ben sık sık giderim.. Ayrıca ido araba taşıyan deniz otobüslerine de kabul edilmiyor Lpg' li araçlar. Bir de araçla yurtdışına çıkacaksan, LPG' li araçların yurtdışına çıkışı da yasak. Arabanın 120 beygir olmasına bakıp da performans aracı zannetmeyin ayrıca. Özellikle 156 1260Kg net ağırlığıyla öyle çok da atak bir araba değil. 147 biraz daha hafiftir. Her ne kadar kullanırken sportif ruhu hissetseniz de 1.6 TS Alfa Romeo ile yarışmaya pek kalkışmayın, kaybedersiniz Ben şu anda alacak olsam yine aynı aracın aynı modellerde 2.0 manual 155 beygir olanını tercih ederim. Daha yüksesk tork, motor gücü ve beygirden dolayı performans gerçekten çok fark ediyor. Kasa ağırlığından dolayı 1.6 ve 2.0 kullanan arkadaşlar yakıtta pek bir fark olmadığını söylüyorlar. Ancak vergisi yaklaşık 2 katından biraz daha fazla. Ben şu an 2004 model 1.6 aracım için 150*2 yıllık 300 TL ödüyorum. 2.0 aynı yaşta bir aracın vergisi 400*2 yıllık 800TL. Bu da bir yılda 2 depo benzine tekabül eder. Çok iyi bir performans bekliyorsan 1.6 tatmin etmeyebilir ancak 2.0 tatmin edecektir. Tabi piyasada 2.0 olup da Selespeed olmayan yeni makyajlı kasa bir 156 veya 147 bulmak pek de kolay değil, çünkü pek fazla yok. Ben manuel sevdiğim için selespeed şahsen hiç düşünmem.


    quote:

    Söylentiler malum, ancak kırdım kafayı ne olursa olsun ben bu arabayı alacağım dedim


    Bende aynı durum içindeyim şuanda sizin gibi efendim

    diğer araçların ne kadar tutar bilmiyorum fakat bence 3 bin lira onca bakım için bence abartılacak kadar yüksek bir mebla değil tutupta bi skoda forman almıyoruz sonuçta aşık olunacak bir araba alıyorum yakıt konusunda sıkıntım olucak benim çünkü ben heryere alfa mla girip çıkmak istiyorum şehir içi trafiğe sık sık maruz kalıcam. bu da yakıt pompacısıyla kanka olcağım gibi görünüyor ve bu benim için büyük sıkıntı olabilir. ne kadar sakin kullansam da trafik işi bozuyor.

    zaten senede taş çatlasa patlasa 15-16 bin km yi geçmeyeceğim için bu da benim için 3-4 sene dertsiz tasasız kullanım demek tahminimce. çünkü düzenli bakımlarını aksatmadan yağını suyunu huyunu titizlikle yaptırırım. sonuçte o benim hem ilk göz ağrım hem Alfa m

    büyük alışveriş merkezlerine zaten çok gidicek biri değilim bu yüzden ido ve denizotobüsü haricinde beni sıkıntıya sokmaz lpg li olması.
    ancak performans konusunda size katılamam. bence gayet ataktı. ancak dediğiniz gibi vergi sorunları yuzunden 2.0 dan kaçınıyorum. zaten çokda performans meraklısı bı ınsan degılım ne cin olmadan adam çarpmaya niyetim var ne de millete hava atmaya. sınıfındakilere nazaran güçlü bi araç bence ama ben alfa olduğu için alıyorum onu. bi spiderim yada 8C ye sahip olsam tamam derdim fakat 147 ile tutupta sls amg ye kafa tutucak değilim.

    verdiğiniz bilgiler için de çok teşekkür ederim efendim .




  • Yağ yakması konusunda, motoru sağlıklı aracın yağ yakmaması gerekir, km arttıkça tabii ki bunlar normal karşılanabilir, ancak hangi marka olursa olsun yağ yakması motorun bitmeye yakın olduğunu gösterir. Bu alfaya özgü değil genelgeçer bir kuraldır. Bazı yağların eksiltmeye meyilli olduğunu biliyoruz (alfa romeo'nun önerdiği Selenia 10-40 gibi). Ben Castrol Magnatec kullanıyorum ve memnunum.

    1.6 kendi yılında üretilen diğer araçlara göre performansı tabii ki daha yüksek bir araç. Ama artık yeni nesil araçlar turbolu üretiliyor ve onlara kafa tutmaya çalışmak saçma olur. Sonuçta sizin aracınızın motoru atmosferik. Kendi yılında üretilmiş tüm 1.6lardan daha ataktır tabii.
  • Sayın Scudetto ve diğer büyüklerim


    Peki birşey daha sormak istiyorum ben olur da alfaya sahip oldum ve ilerde kullanımıma bağlı olarak sorun çıktı mesela yada keyfi olarak motoru yenilemek istedim ?

    ne kadar tutar ?
    mesela 100 bin km yi geçtikten sonra motorumu yenilesem ne kadar doğru olur satarken ciddi sıkıntı çıkarır mı yaptırmak saçma mı olur ? bu konu hakkın da da bir bilginiz varmı ?
  • toplamda 80000 bin km alfa romeo kullanmışlığım var. şimdiye kadar4 tane alfa romeo sahibi oldum. şuan iki. tane 2.0 ts motora sahip alfa romeo kullanıyorum.
    çoğu şey söylenmiş. ben sadece küçük ilaveler yapmak istiyorum.

    TS motor yağ yakar. hatta bunu alfa romeo arabanın kitapçığında bile belirtir. hiç yep yeni motoru iyi durumda araba yağ yakarmıymış demeyin. evet yakar. bazısı 1000 km de 500 ml bazısı 50 ml yakar ama yakar.
    Varyatör motorun en üstünde bulunur. görevi emme egzantriğine avans vererek subap zamanlamasını ayarlamaktır. bu teknoloji dünyada ilk defa alfa romeo 75' de kullanılmıştır. kadına etek erkeğe v-tech derler ama mucidinin alfa romeo olduğu bir teknolojiden bahsediyoruz. varyatör denen abimiz motorun en üstünde bulunur ve içinde bilimum dişli parça bulundurur ve yağ basıncına ihtiyaç duyar. gelelim konuya. yukarıda iki yazdığımı birleştirince ulaştığınız bilgi nedir? ben söyleyeyim.
    bahse konu araba yağ yakıyor ve arabanın yağını suyunu kontrol etmeyen, arabasının yağ yaktığını bilmeyen, hadi canım yep yeni araba yağ mı yakarmış diyen cahil alfa kullanıcımız maalesef en üstte bulunduğu için ve yağ basıncına ihtiyaç duyduğu için eksik yağ yüzünden dişlileri yağlanmayan varyatörü bozdum diye ağlıyor. sonrada dandik bu alfa varyatörü kronik arızalı diyor. ortada arızalı olan birşey varsa oda arabasını 10 binden 10 bine sevise götürüp at arabası gibi binen zihniyettir.

    alfa çok yakmaz aynı standartta bulunan 1.6 benzinli araba ne yakarsa onu yakar. sadece motor sesi ve iç ambiyanstan ötürü sürücüsünü gaza getirir ve haliyle performanslı kullanımın sonucu çok yakıyormuş gibi gözükür.

    parçaları pahalı değildir. bu hurafe hayatında bir kere bile alfa romeo parçası almamış kişilerin uydurmasıdır. alfanın parçası pahalı diyenin kesin eniştesinin amcasının oğlunun komşusunun alfası vardır da ondan duymuştur. mesela 147'nin parça fiyatı golften ucuz megane ile neredeyse aynıdır. hatta bazı parçaları cidden diğerlerine göre ucuzdur. palio'dan pahalıdır ama hangi arabaya bindiğimizin varkında olmamızda gerekir bunu düşünürken.

    TS motora lpg takılır. mis gibide uyum sağlar. lpg'nin motora verdiği zararda hurafedir. varsayalım ki zarar veriyor. yakıttan sağladığınız % 40-50'ye varan tasarrufla iki yılda bir sıfır motor yaptıracak kadar para kalabilir cebinizde eğer çok km yapıyorsanız. bununla ilgili kısa bir hesabı sizde yapabilirsiniz. hatta lpg ile kullanıp 17 jant takmak gta body kit yapmak vs.. de güzel bir seçenektir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tallga35

    toplamda 80000 bin km alfa romeo kullanmışlığım var. şimdiye kadar4 tane alfa romeo sahibi oldum. şuan iki. tane 2.0 ts motora sahip alfa romeo kullanıyorum.
    çoğu şey söylenmiş. ben sadece küçük ilaveler yapmak istiyorum.

    TS motor yağ yakar. hatta bunu alfa romeo arabanın kitapçığında bile belirtir. hiç yep yeni motoru iyi durumda araba yağ yakarmıymış demeyin. evet yakar. bazısı 1000 km de 500 ml bazısı 50 ml yakar ama yakar.
    Varyatör motorun en üstünde bulunur. görevi emme egzantriğine avans vererek subap zamanlamasını ayarlamaktır. bu teknoloji dünyada ilk defa alfa romeo 75' de kullanılmıştır. kadına etek erkeğe v-tech derler ama mucidinin alfa romeo olduğu bir teknolojiden bahsediyoruz. varyatör denen abimiz motorun en üstünde bulunur ve içinde bilimum dişli parça bulundurur ve yağ basıncına ihtiyaç duyar. gelelim konuya. yukarıda iki yazdığımı birleştirince ulaştığınız bilgi nedir? ben söyleyeyim.
    bahse konu araba yağ yakıyor ve arabanın yağını suyunu kontrol etmeyen, arabasının yağ yaktığını bilmeyen, hadi canım yep yeni araba yağ mı yakarmış diyen cahil alfa kullanıcımız maalesef en üstte bulunduğu için ve yağ basıncına ihtiyaç duyduğu için eksik yağ yüzünden dişlileri yağlanmayan varyatörü bozdum diye ağlıyor. sonrada dandik bu alfa varyatörü kronik arızalı diyor. ortada arızalı olan birşey varsa oda arabasını 10 binden 10 bine sevise götürüp at arabası gibi binen zihniyettir.

    alfa çok yakmaz aynı standartta bulunan 1.6 benzinli araba ne yakarsa onu yakar. sadece motor sesi ve iç ambiyanstan ötürü sürücüsünü gaza getirir ve haliyle performanslı kullanımın sonucu çok yakıyormuş gibi gözükür.

    parçaları pahalı değildir. bu hurafe hayatında bir kere bile alfa romeo parçası almamış kişilerin uydurmasıdır. alfanın parçası pahalı diyenin kesin eniştesinin amcasının oğlunun komşusunun alfası vardır da ondan duymuştur. mesela 147'nin parça fiyatı golften ucuz megane ile neredeyse aynıdır. hatta bazı parçaları cidden diğerlerine göre ucuzdur. palio'dan pahalıdır ama hangi arabaya bindiğimizin varkında olmamızda gerekir bunu düşünürken.

    TS motora lpg takılır. mis gibide uyum sağlar. lpg'nin motora verdiği zararda hurafedir. varsayalım ki zarar veriyor. yakıttan sağladığınız % 40-50'ye varan tasarrufla iki yılda bir sıfır motor yaptıracak kadar para kalabilir cebinizde eğer çok km yapıyorsanız. bununla ilgili kısa bir hesabı sizde yapabilirsiniz. hatta lpg ile kullanıp 17 jant takmak gta body kit yapmak vs.. de güzel bir seçenektir bence.

    tallga35 efendim öncelikle size çok teşekkür ederim.

    öncelikle arabanın mekaniğiyle ilgili aşırı bi bilgim yok lakin alfama sahip olduğumda katır gibi kullanmak yerine düzenli bakımlarını ara ara da bir sorunu varmı diye bakıma sokmaya çalışıcam. sonuçta bi şahin değil Alfam o
    dediğiniz gibi yakmasının sebebi o doyum olmayan motor sesini bir kez duymak. lakin lpg taktırmam kesinleşti söylediklerinizle.
    bir tanıdığım sadece ön farı 450 lira demişti bende arastırmıstım bır gun ve cogu aynı model arabadan daha uygun oldugunu bulmustum gerek vw den gerek bmw den gerek de honda dan. ve birgün yetkili servislerinden birine gittiğimde hizmetten çok memnun kalmıştık orda bizi 4 saat hiç sıkılmadan bekletmeyi başardılar deri koltuklar zaten ayrı bir havaya sokuyor insanı.

    ayrıca 17" jant taktırmayı istiyorum eğer üstündeki jantı beğenmezsem. body kit de pek gözüm yok ama jant şart
    özellikle şu jant çok hoşuma gidiyor.
     Alfa Romeo 147 hakkında yardımlarınızı bekliyorum Özellikle işinin ehli abilerimden

    italyadan getirtmek 3 bin tl imiş galiba..

    peki bir önceki mesajımda sorduğum gibi tekrardan size de sormak ıstıyorum. bu motoru sıfırlamak ne kadar dogrudur ne kadar tutabılır sızce yada satarken bana sorun mu cıkarır yarar mı saglar karar veremedim.




  • motoru sıfırlatmak diye bir tabir aslında krank ve bloğa kadar detaylı yapılan rektifiye işlemi için kullanılabilir 100 bin km bunun için erkendir.
    benim kullandığım alfalardan birisi 164 2.0 ts ve şuan 420 bin km'de daha hiç rektifiye görmedi. yağına suyuna dikkat edilen bir ts motor bence 250 bin km'ye kadar sorunsuz kullanılır. tabi sizden önceki sahibinin kullanım şeklide önemli.
    sorunuza cevap olarak ben motoru rektifiye edeceğim krankı, bloğu, ekzantrikleri vs.. elden geçireceğim diyorsanız 3000-40000 tl arası bir masraf çıkabilir. ancak bunu gereksiz yere yapmakta anlamsız.

    ön far göreceli olarak araçların en pahalı aksamlarındandır. mesela bir arkadaşım kendi arabasıyla tata indigo marka aracın ön farını park manevrası esnasında kırdı. karşı tarafla anlaştı ve adama sıfır far aldı gerirdi. şaka gibi ama tata'nın ön farı bile 330 tl tuttu.

    jant modellerin bir çoğunu italyadan falan gerirmenize gerek yok türkiye' model çeşitliliği oldukça fazla ve öyle 3000 tl falan da değiller. kafanız rahat olsun.

    sizin yapacağınız yegane kontrol eski sahibi arabayı ne kadar tanıyor, gerekenleri kendisi yapmış ve servise yaptırmış mı bunları kontrol etmek. mesela ben bir kere bile yağ çubuğunu çekip kontrol etmemiş adamdan şahsen ts motorlu bir alfa almam. sizde bunu kendinize kural edinin ve aracı aldıktan sonra hafta da bir yağ çubuğunu çekip aracı kontrol edin. ne varyatör sıkıntısı yaşarsınız nede aşınmaya bağlı diğer sıkıntıları.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.