Şimdi Ara

256-bit'lik GeForce 9600GSO'nun resmi detayları göründü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • şahsen bunu alacağıma eski gso yu alırım fizikte ve gpu kullanan programlarda daha hızlı olur
  • Nvidia kartların modelleriyle modellerinde versiyonlarıyla o kadar çok oynadı ki artık işi fantaziye döktüler kanımca .. Bu kartın çıkış sebebi büyük ihtimalle iki çalışanı kafayı çekmiş ve bakalım bunuda alan olacak mı diye aralarında girdikleri bir iddianın sıonucunu görme isteği olabilir
  • 640 mb 164 shader 384bit

    GTX 240 YADA 250 adında bir kart cıksada herkez rahatlasa.
  • 4670 e alternatıf olarak 9600gt fıyatları ınse ıyı olmazmı
  • bari sessiz model çıkartsalardı çok gereksiz olmuş
  • bu ne lan...


    Demeyeyim hadi. 512 MB bellek yerleştirebilmek için yapılmış bir hamleye benziyor, 256 bit veriyoluna geçirmek. 384 MB kartlarının düştüğü durum belli. 768 MB olanların da fiyatları belli.


    Yalnız, ortalık amma ....dirik kart doldu. Biri 128 tane 1836 MHz'lik işlemciye sahiptir, doku birimleri 64 adet 738 MHz'dir, ama belleği 2203 MHz 256 bit'tir, ROP'lar 16 adet 738 MHz'dir.

    Bir başkasında 96 adet 1350 MHz işlemci, 48 adet 555,5 MHz doku birimi olur, ama bir bakmışın, 192 bit 1598 MHz belleği, 12 tane 555,5 MHz ROP'u vardır. Üstüne bir de 384 MB bellek yer alır, o bellek yönetimiyle şaka gibi.

    Şimdi de 48 tane 1600/1620 MHz işlemcili, 24 tane 648/650 MHz doku birimli (muhtemelen 650/1600'dür), 256 bit 1800 MHz bellekli, 16 tane 648/650 MHz ROP'lu bir başka garabet.


    Valla, ekran kartlarıyla yeni ilgilenmeye başlayanlara kolaylıklar dilerim. Bu ne böyle, acayip acayip bir sürü kart çıktı ortalığa. Yani tamam, AMD de doku birimi açısından biraz sıkıntı yaşayan kartlar çıkarıyor ama, nVidia bambaşka bir komedi. Birinde paralel işlemci coşuyor, bellek desteği şey oluyor; bir başkasında tersi... AMD'de neyin ne olduğu belli: paralel işlemci sayısına göre oranlı olarak artıyor, doku birimleri. nVidia'nınki gibi acayip acayip kartlar yok ortalıkta. Ki 3800 - 2900 serisindeki doku birimi krizini geride bıraktı, AMD. 320 - 16 ile 800 - 40 oranı aynı olsa da, herhâlde optimizeler - ek özelliklerden olacak, doku birimi işleri konusunda ayrıca iyi 4800'ler, öncellerine göre. (Yahut, doku birimine düşen ağırlık azaldığı zamanki başarımı yeterince iyi değil 4800'lerin, ondan bize öyle geliyor. Evet aslında, biraz öyle. 3870'in doku birimi krizi yaşadığı bir anda, AF'yi kapayınca, 4800 serisi bir üyeyle olan farkı birden ciddi şekilde azalıyor. Yani, 4800'ün 3800'e her durumda, özelliklerine uygun biçimde dana fark artması ve AF açınca bunu koruyup farkı daha da açması gibi değil. Herhâlde, 4800'de çok az arttırılan [32 yerine 40] doku adresleme birimleri buna sebep değildir... mi?). Neyse.

    nVidia'nın yaptıkları, artık sıkıntı verecek düzeyde. Bu tür kartları çıkararak diyor ki: "Biz size 8800 GS'leri, 9600 GSO'ları nasıl oturttuk (aslında oturtamadık), hehe". Hayır yani, bu kadar kurcalanmaz ki. Oyunlarda, diğer kartlara göre ne yapacağı belli olmayan, ucubik garabetler üretiyorsunuz.

    Abuk sabuk, dengesiz özellikler. Öyle bir hâl aldı ki, oyunları ayrıntılı ayrıntılı, sahne sahne test etmek gerekiyor.

    Bu dengesiz, acayip özellikler yüzünden, aynı sahnede bir toz bulutunun olması veya olmaması, bir noktada dokunun çok ayrıntılı olması veya olmaması, dokunun olduğu yerde(bir zahmet olsun) parlama - yaprak - yaprak gölgesi - toz duman türü şeylerin olması veya olmaması, sıralamayı çok etkileyebiliyor.

    Öyle cins cins kartlarla karşılaşıyoruz.


    Ben GTX 260 - 8800 GTS G92 arasında, bir oyunun bir sahnesinde %16 küsür, başka bir oyunun bir sahnesinde %80 fark görüyorsam, aynı ayar gruplarında, kafayı sıyırırım. Test manyağı, olasılık hastası psikopata dönüşürüm.

    Oyunların içindeki sahneye göre farkların değişmesine falan hiç girmiyorum zaten. En büyük dert o, bir başladım mı konuşmaya, susmam. Tek bir oyundaki durum için sürüyle sahne kullanıyoruz, farklar çok değişken. Aşırı değişken.


    Hayır, tekelimsi zamanlardan kalma değil ki sadece. O zamanlarla bağlantılı olmakla beraber, 9800 GTX+ diye bir şey çıkardı bunlar, 9800 GTX'ten sonra acayip acayip. Hâlâ 512 MB bellekli, hasta ediyor adamı. 55nm - 65nm karmaşası da tuz biber.

    Bir de 9800 GT 65nm olayları falan. Nedir bu?


    Ya eskiden böyle değildi. Bir 7800 GT'den 7900 GT'ye geçişte, önemli olan birimler adam gibi artardı. Bir 7600 GT ile 7800 GT'nin ne olduğu açıkça belliydi.

    Bir 7900 GT sahibi, "benim kartta 24 tane 450 MHz doku birimi var" diyebiliyordu. Bir başka kişi: "7600 GT iyi de, 7900 GT'nin 24 kaslı yapısı dikkat çekiyor" diyebiliyordu. Çünkü, bellek band genişliği gibi diğer önemli şeylerin de buna göre arttırıldığını biliyordu.

    Ama şimdi, G84 ve G92'ten itibaren olanlar? Hadi "cahillik mutluluktur" edebiyatı, bunu yapan için güzeldir de, hiçbir şey olmasa, test editörlerinin hâli ne olacak? Bu işlerle ciddi olarak ilgilenenlerin hâli ne olacak?


    Başlayacağım artık, ince hesaplara, onların "her şeyi bilmesine". Kullanıcı gözüyle de bakma hakkımız var.



    Bu arada, 9600 GT'nin durumunu genellememek gerekiyor. Piyasada önemli yer edinen Unreal 3 motorlu oyunları düşünün. Bunlar, artık nasıl bir motor bilmiyorum ama, grafik işlemciyi, bellek band genişliğini de öne çıkarabilecek şekilde kullanıyor. Kaliteli kaplama kullandıklarından mı, AA konusu bu motorda biraz sakat olduğundan mı, bilmem.

    Böyle örneklerde, bellek band genişliği ile paralel işlemci - doku birimi yapısının oldukça güzel bir denge oluşturabildiğini görüyorsunuz, 9600 GT gibi kartlarda (8800 GTS G80, 8800 GTX - Ultra, doku birimi konusundaki olası yetersizlikler sayılmazsa GTX 200 serisi, şeklinde olanlar). Hatta öyle ki, bellek band genişliği hız aşırtımının, doku birimi/ROP ve paralel işlemcinin ikisinin(üçünün) hız aşırtımından daha fazla getiri sağladığını yakalayabiliyorsunuz.

    İsterseniz, 8800 GTS G92'de de paralel işlemci hız aşırtmının çok öne çıktığı örnekleri, rahatlıkla bulursunuz ki, GTS G92, yetersiz band genişliğiyle öne çıkan bir kart.

    Eh, eninde sonunda oynadığımız oyuna ve kullandığımız ayarlara bağlı bir şey, bu :)

    Bana kalırsa, bir 9600 GT'nin özellikleri, kesinlikle diğerleriyle beraber arttırılmalıdır, arttılacaksa. Benim için, olması gereken kesinlikle bu.



    quote:

    4670 e alternatıf olarak 9600gt fıyatları ınse ıyı olmazmı


    Yok abi, hiç olur mu o tür şeyler? İlle bir şeylerle oynayıp kafa bulandıracaklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 12 Ekim 2008; 20:58:25 >




  • firma kartı ..... çevirdi 128 bit 192 bit 256bit 384mb 768mb 512mb yakında 128mb 512 bit çıkarsa hiç şaşırmam
  • iyi o zaman nvidia diye git al bana para verseler giriş seviyesi bir kart diye almam bu kartı zaten orta düzey bir kart değil bu hd4670 hem giriş hem ortayı fethetti ne oldu 9550gt de geliyordu ses soluk yok 4670 i gördü nvidia sus pus walla nvidia ne yaptıgını bile bilmiyor artık ati bir kart çıkardı firma darmadağan arızalı mobil gpu lar mı diyelim yeniden isimlendirmelermi diyelim physx ve cuda diyip aval aval dolanan bir firmamı diyim ne diyim bilmiyorum ya birde aklıma takıldı bu karta 256 bit koysan ne olur koymasan ne olur sırf kullanıcıları kandırmak amaçlı bir özellik
    quote:

    Orjinalden alıntı: iktyas

    yanliş düşünuyorsunuz bu gıbı kartlarda fıyat daha önemlı çünkü ekran kartı fırmaları üst düzey kartlardan fazla para kazanmaz orta sevıye kartlardan daha fazla kar ederler çunku daha fazla satılırlar kaç kişinin elınde gtx 260 ve gtx 280 var.bunlar üst düzey kartlar ve fıyatı oldukca pahalı bu kartlar fazla satılmaz önemlı olan orta sevıye kartların satış oranıdır onun için nvıdıa bunları cıkarıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaSsErDoDo -- 12 Ekim 2008; 12:53:26 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.