Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (458. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.282
Cevap
68
Favori
708.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 456457458459460
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkese bir konuda desteğe ve bilgiye ihtiyacım var;

    160.000 km ye gelen arabanın triger zincirini değiştiriyim diye gittim ustaya. Bana öyle bir malzeme listesi çıkardı ki şaşırdım kaldım. Şöyleki;
    -zincir seti ve contası
    -motor yağı
    -Yağ filtresi
    -hava filtresi
    -Karter
    -devirdaim
    -V-kayışı
    -V- gergisi
    -Antifiriz
    -sıvı conta

    Sadece bu malzemelerin fiyatı 750 TL, işcilik olarak da 300 TL ye yaparım diyor.
    İnternette yaptığım araştırmalarda değiştirenlerin malzemeye 150-170 TL işciliğe de 100-150 TL'den yukarı fiyat görmedim. Ustanın söylediği şu ; trigeri sökerken bunların da sökülmesi gerekiyor ama bu sökülen malzemeler sökülürken deforme olduğu için değişmesi gerekiyor.
    Şimdi sorum şu; triger değişince hakkaten yukarıdaki malzemeler de değişmesimi gerekiyor.Yoksa benim ustam bu işi diğerlerine hasar vermeden yapacak kadar usta değilmi?
    2. sorum; hepsini değiştirmemiz gerekiyorsa illaki orjinal olsun denilebilecek parçalar hangileridir.
    Karter ne alaka fikri olan varsa da paylaşırsa sevinirim.




  • muugurlu M kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Bence sen parçalardan önce ustanı değiştir ;)
  • Gündüz farı önerisi olan var mi?
    Mercekli olanlar iyi sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muugurlu M kullanıcısına yanıt
    Karterinde bir sıkıntımı var.eğer yoksa diğer malzemeler normal devirdaimin trigerle birlikte değiştirilmesi mantıklı daha sonra devir daim sıkıntı çıkarırsa trigerinde sökülmesi ve değiştirilmesi lazım usta yapmışken yağ bakımınıda aradan çıkartıyor ama fiyat pahalı karter ne alaka acaba karterde sıkıntımı gördü bilmiyorum.yetkili servise bile gitsen triger ve bakım işçilik dahil 800 e çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freze1980

    Karterinde bir sıkıntımı var.eğer yoksa diğer malzemeler normal devirdaimin trigerle birlikte değiştirilmesi mantıklı daha sonra devir daim sıkıntı çıkarırsa trigerinde sökülmesi ve değiştirilmesi lazım usta yapmışken yağ bakımınıda aradan çıkartıyor ama fiyat pahalı karter ne alaka acaba karterde sıkıntımı gördü bilmiyorum.yetkili servise bile gitsen triger ve bakım işçilik dahil 800 e çıkar.

    Fiat yetkili servisi sadece triger zincir seti değişimine 1-1.5 sene kadar önce 850 tl demişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelinki zincir doğru belki pahalıdır benimki kayış olduğundan ucuz olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar puntonun orjinal teker boyutu 185 mi 175 mi? Ikisi de uyumlu ama Fabrika çıkışı hangi boyut kullanılıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    Arkadaşlar puntonun orjinal teker boyutu 185 mi 175 mi? Ikisi de uyumlu ama Fabrika çıkışı hangi boyut kullanılıyor?

    185 60 r14
    Fabrika çıkış lastiği
    175 de uyar %2.5 mu 5 mi fazla eksik fark olmadığı için sorun olacağını sanmam

    Bana sorarsan orijinal boyutunu al
    Yol tutuş cok önemli
    Hem ince olunca ne hikmetse yakıt azalmıyor

    Özetle 185 60 r14 öneriririm
    15 janta geçmek zaten hantal olan 1. Ve 2. Vitesi daha da hantal yapabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kaza yapmıştım
    Aracım tamir edildi

    Tamir tam 1 hafta sürdü; kaportaci oyaladikca oyaladı surec yorucu geçti
    Sağ Kapı çıkma ile değişti komple boyandı
    Sağ ön çamurluk ucundan hafif ezik olmasına rağmen komple boyandı kaportacinin is bilmezligi işte

    Sonuç tatmin edici aracin 2 parçası yepyeni görünüyor

    Toplam 1200 tl hasar kaydi olacak sanırım
    300 odemem gerekiyordu normalde Tamirci bir yakinimin tanıdığı olduğu için benden 190 tl aldı .

    Çıkma normalde 300 tl ye bulunabiliyor

    En sona boyayla rötuş yapıldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 2006 (eski kasa) 1.4 dynamic alalı yaklaşık 2 ay oldu ancak cd çalara cd okutma işini hala beceremedim bilen birileri yardımcı olur umarım. Yaptığım işlemler şöyle;

    Arabam mp3 okumuyor track okuyor diye biliyorum (cd çalar üzerinde mp3 yazmıyor), track olarak 5-6 cd denedim (nero ve media player ile yazdırarak), format olarak .flac mp3 ve .wav yazdırdım ancak yine cd error hatası verdi. Cd markası hep aynı (kaliteli cd istiyor gibi bir şeyler okudum) ve malesef sonuçta hep aynı. Var mı bir önerisi olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anwhere -- 22 Ağustos 2015; 13:03:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anwhere

    Arkadaşlar merhaba 2006 (eski kasa) 1.4 dynamic alalı yaklaşık 2 ay oldu ancak cd çalara cd okutma işini hala beceremedim bilen birileri yardımcı olur umarım. Yaptığım işlemler şöyle;

    Arabam mp3 okumuyor track okuyor diye biliyorum (cd çalar üzerinde mp3 yazmıyor), track olarak 5-6 cd denedim (nero ve media player ile yazdırarak), format olarak .flac mp3 ve .wav yazdırdım ancak yine cd error hatası verdi. Cd markası hep aynı (kaliteli cd istiyor gibi bir şeyler okudum) ve malesef sonuçta hep aynı. Var mı bir önerisi olan?

    Nero ile müzik cd si oluştur
    Ve sonradan veri eklenmesine izin verme; cdyi kapat işin sırrı bu
    Pc ye yazıyor gibi veri olarak kaydedersen okumayabilir

    2005 aracim mp3 çalıyor. sizinki nasıl çalmıyor ilginç
    Teybimde mp3 logosu mevcut

    Ashampoo oneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anwhere A kullanıcısına yanıt
    Hiç uğraşma arkadaşım, orjinal cd çaların okuma gözü çok kısa bir sürede bozuluyor, sonuçta herşeyin bir ömrü var, ben de çok uğraşmıştım, en mantıklı işlem teyp çerçevesi alıp, kaliteli bir usb okuyuculu oynatıcı almak. Orjinal cd çaların gözü de tamir ediliyor ama 250tl yi buluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Durace

    Hiç uğraşma arkadaşım, orjinal cd çaların okuma gözü çok kısa bir sürede bozuluyor, sonuçta herşeyin bir ömrü var, ben de çok uğraşmıştım, en mantıklı işlem teyp çerçevesi alıp, kaliteli bir usb okuyuculu oynatıcı almak. Orjinal cd çaların gözü de tamir ediliyor ama 250tl yi buluyor.

    Aldığım arkadaş cd çaları kullanabildiğini söylemişti o yüzden bozuk olduğunu zannetmiyorum ama bi yerlerden orjinal cd bulup deneyebilirim. Diğer yazdığın teyp alma işi bana ne kadara mal olur acaba?
    Birde o arkadaş 50 lira civarina orjinal cd çaların gözü değiştirilip mp3 okuyabildiğini söylemişti var mı böyle bir şey?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim bilgiler için ancak dediklerini yaptığımı zannediyorum ama birkaç kez daha şansımı deneyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araca sonradan esp takılabildiği iddia ediliyor

    http://recep76.blogspot.com.tr/p/esp-yapm-ve-bilgiler.html

    puntoya takılır mı acaba?
  • Arkadaşlar merhaba bugun aracım sarı motor lambası yaktı.lamba yanıp yanıp sönüyor sonra zorlayınca tekrarlıyor.vuruntulu çalışıyor ara sıra araç.acaba bobin m yaktım yine?kitapcıkta katalitik konvertor dıyor ama bilemedim.yarın cihaza bağlatcam aracı
  • Esp takalım derken abs den olmayalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • besyoali B kullanıcısına yanıt
    Yakıt aldınmı yine başka yerden en son yakıta denk geldiydi senin bobin heralde alakası yoktu ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freze1980

    Yakıt aldınmı yine başka yerden en son yakıta denk geldiydi senin bobin heralde alakası yoktu ama

    valla kadoilden lpg yi doldurdum 3 dakıka sonra başıma geldi.benzinde de yapıyor ama aynısını ?
  • mrb bende 2005 1.3 multijet füme eski kasa puntocuyum hatta hayranlarındanım 2. el 103000 km de temiz aldım 145000 deyim vazgeçemiyorum.

    çok az yakıyor digital kliması bir harika konfor var araçta bağlayıcı oluyor fiyat yakıt performans kalite açısından.

    standart direksiyon sensör arızasıyla bilmeden aldım.fiatla uzun süre uğraştıktan sonra komple motorlu direksiyon mil aksamı değişerek yaptırdım 25000 km dir sorun yok.

    şöyle bir sıkıntım var debriyaja basıyorum bıraktığımda ilk kalkışta vites geçişlerinde sol alttan tak diye bir ses geliyor baya şiddetli şekilde sanki birşey yerine oturuyor.

    bir de araçla yokuş çıkarken yada vites 2 den 3 e taktım mesela gaz yüklendimmi ön gögüslük ve araba hissediilir derecede sallanıyor.

    çamaşır makinasını çok doldurursanız nasıl sallar onu düşünün aynı onun gibi. araba boştayken yada devrini almış standart gaza basarken sallama yok

    140 la giderken bile sallama yok ama muğlada sakar rampası vardır bilen bilir dökülcek sandım araba 3 defa çektim sağa 2. viteste yokuş yukarı asılıyorum ya çıksın diye

    ön göğüslük terinden çıkacak.Neyse ustaya götürdüm iç akis kafaları diyor pahalı parçalar işçiliğide öle değiştirtmedim.

    birine gittim salıncaklar ve tüm amortisörler değişecek diyor ondan sonra belli olcak diyor.

    kimse bişi üzerinde yoğunlaşamıyor.103000 ve 145000 arası 2 sene olmak üzere araç kaza kayıtsız ve bayandan alınma öncesinde ne kadar bakım yatırılmış bilmiyorum ama

    çok temizdi sadece yağ yağ filtresi polen mazot filtresi değiştirdim bu kadar taş gibi çıktı araba allah nazardan saklasın bende yaş 26 ama içim geçmiş hız seven biri değilim.

    ani kalkış yüksek hız yok ondan dağılmıyor sanırım.son olarakta 2 ile 3 arası gaza yüklendiğimde 3-4 sn geç algılamaya başladı fakat ilk performansından hiç bişi kaybetmiş değil

    bu 3-4 sn nin ardından koltuğa yapışabiliyosunuz yine ...

    şimdi tüm bu sorunlarım ve yapılması gereken bakımlar hakkında yoğunlaştığınız hemfikir olduğunuz bilgileri alabilir miyim,bana yardımcı olurmusunuz yer Aydın...

    servise girip 2000-3000 tl açılmak istemiyorum.lastiklerim bitik ölçtürdüğüme görede sağ arka jantım hafif yamuk ama bahsettiğim sarsıntı sebebi asla bu değil araç boşta iken

    yüklü yüksüz 140 ilede gitsem sallamıyor herşey motor devreye girince ve gaza basınca ilk çekiş güç anında oluyor.motor takozlarıma baktılar görünürde temiz.

    debriyaj baskı balata akılma ilk gelen triger zamanı geldi sizleri takip ettiğime göre...

    şimdiden bana yardımcı olabilcek değerli puntosever arkadaşlara çok teşekkür ederim.

    saygılarımla..




  • 
Sayfa: önceki 456457458459460
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.