Şimdi Ara

116d dusuk devirde sürüş problemi ( 116 d )

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
2
Favori
1.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, 2016 116d sahibiyim arac 48000km. Arac ile dusuk devirde dur kalk seyir halinde 1000 - 1500 devir bandinda gaz pedalinda titremeler , aracta verimsiz gidis hissediyorum. Hani böyle surersem stop edebilecekmis gibi bir his. Bir de park ederken vitesi N den D veya R ye aldigimda ses artisi ve değişikliği kendini gosteriyor. P ve N de baya dusuyor. 45000km de butun filtreleri ve yagi ve balatalari degisti Piyalepasa bwm de. Yardımcı olur musunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Ben yakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Bu sıralar (son 1 hafta) eşimin 116d (b37) aracında da aynı şekilde düşük devirde boğulma tarzı bir titreme oluyor (Kendisi öyle söyledi). Depo bitiminde opet yerine shell deneyeceğim. Daha önce de bir çok araçta buna benzer düzensiz çalışma, titreşim, güç düşüklüğü gibi sorunlarda karşılaştığımda önce istasyon değiştirmeyi, akabinde yakıt sistemi temizleyici kullanmayı denedim ve %90 sorun çözüldü genelde.

    Vitesi D veya R ye alınca ses/titreşim artması, P veya D ye alınca azalmasının da şöyle bazı sebepleri geliyor aklıma
    .
    1. Motor akustik kapağı yada hava filtresi kabının kauçuk ayaklarından birisi çıkık yada deforme olmuş olabilir. Özellikle hava filtresinin yolcu tarafındaki ayağını taşıyan demir, filtre değişimi sırasında bükülebiliyor ve titreşime yol açabiliyor.
    2. Şanzıman takozu yıpranmış olabilir diyeceğim ama o kmde yıpranması pek olası değil.
    3. Motor kısmında ya da egzos bağlantılarında gevşeyen ya da eğilen bir parça olabilir. (Kronik olarak N13 motorda motor kontrol ünitesinini taşıyan kauçukların zamanla erimesi ve rölantide viteste ses yapması gibi mesela)
    4. Şanzıman arızası olabilir, en düşük ihtimal ve inşallah değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 12 Ocak 2020; 3:36:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Ben de hep shellden aliyorum hatt ayni subeden bakalim, opeti deneyecegim. Yakit sistem temizleyici olarak ne tavsiye edersiniz ve nasil kullanilir hic kullanmadim da ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • wenam kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kolay bulunan ve kaliteli olan Würth enjektör ve yakıt sistemi temizleyici öneririm. Ya da Bmw’nin de tavsiyesi olan basf KEROPUR® D kullanılabilir.

    Kullanımı genelde istasyonda yakıt almadan depoya koy ve depoyu yakıtla doldur şeklindedir. Bazı ürünleri yarım depo ile de kullanabilirsiniz, ürünün arkasında yazar minimum kaç litre yakıt ile kullanılması gerektiği.

    Ayrıca hava filtresi ve mazot filtresi de önemlidir. Özellikle hava filtresini 2 bakımda bir değiştiren araçlarda filtrenin hava geçirgenliği çok azaldığı durumlarda motorda doğru hava-yakıt karışımı oluşamadığında da bu tip belirtiler olabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 12 Ocak 2020; 13:55:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim würth deneyeceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Selamlar tekrardan 400 kmlik bir yol planım var size birkaç sorum olacak izninizle :

    1-sizce katkıyı boş depoya ekleyip mi depoyu fulleyeyim yoksa 40-50km mesafelik depo uzerine katkıyı ekleyip depoyu fulleyeyim.

    2- f20 icin katkının %de kaçını ekleyeyim.

    3- yol boyunca sürüş stilim nasıl olmalı? Yüksek devirde ve yüksek hız mı yapayım yoksa 100-120 bandında hiç zorlamamalı mıyım ?

    4- bu yöntem fayda etmez ise tavsiye edeceğiniz servis neresi olabilir ?

    5- İntake vanos valf , egr , turbo , şanzıman, bobinler , O2 ve basınç sensörü , yağ soğutucu bunlar bakılması gerekenler diye düşünüyorum sizin yazdıklarınıza ek olarak doğru mudur ?

    Uzun oldu beni bağışlayınız. Problem büyümeden çözmek istiyorum.

    Not : İstanbul da yaşıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wenam -- 16 Ocak 2020; 1:46:1 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • wenam kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    1. Yakıt almadan önce katkıyı ekleyip depoyu fullemeniz yeterli olur. Depononun tamamen boş olması ya da çeyrek olması bir fark yaratmaz. Önemli olan katkıyı ekledikten sonra ürünün istediği minimum yakıt kaç litreyse o kadarını depoya koymak. Önce ürünü sonra depoyu doldurmak da önemli tabi, böylece katkı depoda homojen olarak karışmış oluyor.

    2. Hangi ürünü kullanıyorsunuz bilmiyorum ama genelde kutunun arkasında 30 ile 70 litrelik yakıt için yeterlidir tarzı bir ibare olur. Sizinde 50 litre gibi bir deponuz olması lazım. Normal kullanım şekli ürünün tamamını ekleyip depoyu doldurmak, ama bazı durumlarda eğer sorun çok büyükse ürünün tamamı ile yarım depo yapıldığını da biliyorum. Yine de ürünün üzerinde yazan minimum yakıt miktarından az yakıt koymamakta fayda var.

    3. Bu tip enjektör ve yakıt sistemi tenizleyicileri için sağda solda uzun yol ve performanslı kullanım tavsiye edildiğini duysanız da bu yanlış. Uzun yol tavsiye edilmesinin sebebi yakıtın bir an önce yanıp etkisini göstermesini istemek ve eski araç depolarının içi boyalı (kaplamalı) olduğunda bu tip kerosen bazlı ürünlerin depoda fazla durması istenmezdi.

    Ürünün etkisini maksimize etmek için ise; sürüş tarzınızda bir değişiklik yapmanıza gerek yok. Sadece mümkün olduğunca depoyu bitirmek üründen en fazla faydayı almak için yeterli. Yani ürünü koyduktan depoyu da doldurduktan sonra depo tekrar yarıya inince yakıt almak deponun içinde kalan yarım şişe ürünü çöpe atmak olur.

    4. Herhangi bir yer tavsiyesi yapamayacağım kusura bakmayın ama bunun gibi kaynağını bulması zor sorunlarda yetkili servis sanayiye göre daha mantıklı olabiliyor, bunu da düşünün.

    5. Araç dizel olduğu için vanos yok (Kam (egzantrik) mili değişken oranlı değil). Bobin de bulunmuyor.

    Sensör kaynaklı bir arıza olsa uyarı verirdi yüksek ihtimal.
    İlk akla gelen ihtimaller hava yakıt karışımı olmalı. Yani: yakıt kalitesi, enjentörler, mazot filtresi, mazot pompası, pompa refülatörü, hava filtresi, vakum kaçağı, turbo, wasfegate, turbo basınç selenoidi, tork kovertörü, difransiyel... diye uzar gider. Tabi bu ihtimalleri sayarken sorunu görmediğim, cihaza bağlamadığım için aklıma gelen tüm ihtimalleri sayıyorum. Yoksa tecrübeli bir usta kısa sürede ihtimalleri eleyerek sonuca yaklaşacaktır.

    Şu konudaki usta İstanbulda diye hatırlıyorum ve tecrübeli ve videoyu izleyince bilgili birisi olduğunu düşündüm. Onun dışında bulunduğunuz ille ilgili hiç bilgim yok. Eminin çok daha iyi tavsiyeler yapacak arkadaşlar vardır usta konusunda.

    Olsu Benim ki de uzun oldu biraz :) Ama yine belirtiyim ben usta değilim, ticari olarak bu işi yapan birisi değilim, forumdaki herkes gibi yardımlaşmak için buradayım sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    İnşallah sorunu minimum zarar ile çözüp size de buradan bilgi vereceğim. Çok teşekkür ederim vakit ayırdığınız için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • wenam kullanıcısına yanıt
    Rica ederim ne demek. Benim de temennim basit bir sorun çıkmasından yana, merakla bekliyorum iyi haberlerinizi.

    Ben de bir kutu würth enjektör ve yakıt sistemi temizleyici aldım yarın koyacağım eşimin arabasına, sonucu yazarım ben de buradan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın yakıt kapağının üstünde kocaman no additives yazıyor. Bence katkı koymaya hiç gerek yok gereksiz geliyor bana. İstasyonu değiştirip devirli sürmeyi denediniz mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakinlarda hic yuksek hizla uzun surus yapmadiysaniz DFP tikanmis orabilir. Bu araclarda adblue falan yok ve DFP rejenerasyon yapiyor ancak bu uzun yolda nispeten yuksek devirde oluyor. Surekli sehir ici kullaniyorsaniz tikanmis olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donzaza

    Aracın yakıt kapağının üstünde kocaman no additives yazıyor. Bence katkı koymaya hiç gerek yok gereksiz geliyor bana. İstasyonu değiştirip devirli sürmeyi denediniz mi ?
    Depo kapağında kullanmayın yazıyor olabilir ama bmw kendisi oem olarak başka firmalara yakıt katkısı ürettiriyor ve bazı durumlarda kullanımını öneriyor. Örneğin düşük yakıt kalitesi olan ülkelerde kendi yakıt katkısını benzinli araçlar için her depoda öneriyor. Dizel için de bir önerisi var ama hangi sıklıkta olduğunu bulamadım. Fakat parça numaralarına ve detayları aşağıdaki linkte mevcut.

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f20-116d-sha/repair-manuals/00-maintenance-general-note/1Vndmrx9TC

    Bu durum biraz şuna benziyor. Bmw zf otomatik şanzımanlı araçları için şanzıman yağının ömür boyu (lifetime derken şanzımanın ömründen bahsediyor aslında, yani şanzıman bozulana kadar bu yağ işini yapar diyor. Eskiyen yağın şanzımanı bozabileceğini ihtimalini boşverin diyor.) olduğunu söylüyor, değişim önermiyor fakat kendisi şanzıman yağı değişim kiti satıyor ve zf yani şanzımanı üreten marka yağa belli bir ömür biçiyor ve şu kilometreden önce değiştirin diyor. Hatta çok ayrıntılı bir değişim prosedürü de yayınlıyor. Yani bmw gereksiz diyor üretici (zf) gerekli diyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Ben yakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Bu sıralar (son 1 hafta) eşimin 116d (b37) aracında da aynı şekilde düşük devirde boğulma tarzı bir titreme oluyor (Kendisi öyle söyledi). Depo bitiminde opet yerine shell deneyeceğim. Daha önce de bir çok araçta buna benzer düzensiz çalışma, titreşim, güç düşüklüğü gibi sorunlarda karşılaştığımda önce istasyon değiştirmeyi, akabinde yakıt sistemi temizleyici kullanmayı denedim ve %90 sorun çözüldü genelde.

    Vitesi D veya R ye alınca ses/titreşim artması, P veya D ye alınca azalmasının da şöyle bazı sebepleri geliyor aklıma
    .
    1. Motor akustik kapağı yada hava filtresi kabının kauçuk ayaklarından birisi çıkık yada deforme olmuş olabilir. Özellikle hava filtresinin yolcu tarafındaki ayağını taşıyan demir, filtre değişimi sırasında bükülebiliyor ve titreşime yol açabiliyor.
    2. Şanzıman takozu yıpranmış olabilir diyeceğim ama o kmde yıpranması pek olası değil.
    3. Motor kısmında ya da egzos bağlantılarında gevşeyen ya da eğilen bir parça olabilir. (Kronik olarak N13 motorda motor kontrol ünitesinini taşıyan kauçukların zamanla erimesi ve rölantide viteste ses yapması gibi mesela)
    4. Şanzıman arızası olabilir, en düşük ihtimal ve inşallah değildir.
    2016 1.16d Maalesef aynı olay bende de var. Servis bir sorun olmadıgını soyledı. Düşük devirlerde sakin kullanımda 45 ile 55 km arasında titreme yapıyor. Bmw şanzıman ustasına gösterdim bu şanzıman ile ilgili değil dedi. Ben sorunu spor moda vitesi geçirerek çözüyorum ama can sıkıcı bir sorun. Çözüme ulaşan var ise lütfen yazsın.




  • Tekos kullanıcısına yanıt
    Ben de bir çok şey denedim ama maalesef çözüme ulaşamadım ya iyi bir ustaya denk gelemedim, Aşırı mı dikkat ediyorum bilemedim. Enjektör temizliği de yaptım yakıt katkısı koyarak bir fark hissedemedim. Piyalepasa bmw de diagnose a bağladılar ama bir şey bulamadılar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eşimin 1.16d aracındaki boğulma istasyon değiştirince düzeldi. Fakat bu seferde benim f30 320ied aracımda aynı şekilde düşük devirde boğulma olayı başladı. Benim sorunumunda yakıttan olduğunu düşünüyorum. Depo bitimi benim araçta da shell deneyeceğim (devamlı olarak opet alıyorum). Tahminim yakıtların katkı oranları kışın donma olmaması için değiştiği için oluyor bu olay, yazın hiç rastlamıyorum opette bu duruma ama kışın ara ara başıma geliyor ve shelle geçince ilk depoda düzeliyor. Opetin jelleşmeyi ve donmayı önlemek için kullandığı katkıların oktan ve setanı düşürdüğünü düşünüyorum. Ek olarak kirli hava filtresi de bu soruna sebep olabiliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba , Cevaplar için sağolun ama ben yakıttam oldugunu hiç düşünmüyorum. Geçen gün tekrar test ettim. Yüksek devirde sorun yok ama alçak devirde 50-55 km arasında titreme var. Bakıma girecek yakında bakalım ne diyecekler.
  • Tekos kullanıcısına yanıt
    Selamlar sorunu çözebildiniz mi ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bence bu sorun havaların ısınmasıyla çözülmüştür diye düşünüyorum. Bende de vardı araç ısınana kadar oluyordu sonra düzeliyordu, yaz aylarına girdiğimiz bu zamanla böyle bir şikayetim yok. Bir de yakıtı sürekli shell den alırım çok nadir opet. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum ben de.
  • Arkadaşlar merhaba,

    F20 kullanıcısı değilim ama konunuza denk geldim. Teknik yeterliliğim olmamasına rağmen ben şundan şüphelendim;

    Bilindiği gibi pandemi nedeniyle alkol/kolonya tedariğinde ilk aylarda ciddi sıkıntı yaşantı. Mart ayında bakanlık Türkiye'deki benzincilere etanol şartını kaldırdı. Etanol şartı kalkınca aracın içerisine koyulan yakıtın kalitesi bir tık daha düşmüş oldu. Zaten çok kalitesiz olan pompa benzinlerimiz, bu yasanın zorunluluktan kaldırılmasıyla iyice kalitesiz oldu. Çünkü yakıttaki kaliteyi arıttırmak için etanol kullanıyorlardı ve bu yasaca zorunluydu.

    Şimdi ise yeni aldığınız yakıtlarda titreme, sesli çalışma durumları olması normal (ilk depoda özellikle).


    Dolayısıyla son 3-4 aydır aldığımız yakıtlar kalitesiz. Hemen hemen tüm turbo beslemeli araçlar avansı kendi otomatik ayarlıyor. Bu konuda Türkiye'de 25 milyon araç olmasına, dünyanın en pahalı benzinin kullanmamıza rağmen benzinliklerde vasatında altında bir yakıt alıyoruz ve hiçbir baskı/tepki vermiyoruz.

    Belirttiğim gibi, teknik yeterliliğim yok ancak bu titreşim ve çekişten düşme işi yakıtla ilgili olduğunu düşünüyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.