|
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1290. sayfa)
-
-
Günlük 100-150 km civarı yol yapıyorum. Evde direkt prizden şarj ediyorum. Daha bir kere bile gece tarifesini aştığım olmadı. Günlük kullanımda ki benimki bir tık üstü gece 22:00’dan sabah 6 ya kadar rahat yetiyor. Günlük enerji tüketimim düşükse amper değerini düşürüp saat 6 da bitmesini sağlıyorum. Genelde sabaha karşı 5 gibi bitiyor. Genelde 7 saat takılı oluyor. Ve bu tüketim aşağı yukarı pilin %30 harcandığında geçerli. İşyerimdede wallbox var aracı ilk aldığımda hemen almalıyım bu şekilde binilmez diye panik olmuştum ama inanın hiç gerek yok. Ertesi gün uzun yol yapacağımda işyerimde destek alıp evde sabaha %100 yapıyorum. Yada işyerinden uzun yola giderken. Evime 7 kw güç alacak priz takıyım diye mavi adaptör aldım inanın gerek kalmadı hiç, elektrik hattıda çektirmedim artık. Bu aracın mantalitesi şu Tesla çalışanlarıda bunu söylüyor. Aracı park ettiğiniz yerde şarj imkanı olsun ve hep yavaş yavaş şarj olsun. Tabiki imkanınız varsa elinizde mavi adaptörde olsun wallboxta. Araçla gelen mobileconnectorun ikamesi olarak kullanacağınız ürünler olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nobre19 -- 26 Nisan 2024; 14:21:34 >
-
şehir içi tüketimim 1/3 batarya kapasitesinde 192 km yol yaptım . lomg range 19 inch jant in 575 kmsini tutturuyorum sanırım :) -
Şuanki tecrübem olsa Wallconnector bağlatmazdım. 35₺ de para harcadım kabloydu projeydi wallbox’tı. Bana 11kw hiç gerekli değilmiş. Normal 220 ev prizi gayet makul bakarsanız. Yani %30-40’a gelince takıyorum saat 22’den sonra başlıyor %80’e şarj ediyorum. Benim gibi günlük sürekli şehiriçi kullananlar için 11kw’ya hiç gerek yok. 2-3kw ile hergün şarj et 220v’den ne olacaktı yani. Yaşadıkça tecrübe ediyoruz bazı şeyleri. -
Buna uygun yangın tüpü koymuyorlar mı araca? Mesela benim işyerinde elektrik yangını için ayrı yangın tüpü var. -
Renk konusunda kararsız kalmıştım ve siparişimi "Midnight Cherry" olarak güncelledim az önce. Şimdi iki şeyi bekleyeceğiz, hükümetin ÖTV için bir düzenleme yapmamasını ve kurun çok fazla hareket etmemesini.
Bir de gelen araçlar HW4.0 ile gelirse uzun yıllar severek kullanacağım bir araç olur. Allah'tan ümit kesilmez
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KnN.LmS -- 26 Nisan 2024; 14:55:43 > -
-
Bende 3 tarifeye geçmek istiyorum, saat 22de başlatıp saat 06da şarj bitirmeyi araçtan mı ayarlıyorsunuz şarj aletinin mi böyle bir özelliği olmalı?
-
Bir tanıdık müstakil evine bağlamıştı 30k₺ masrafa geçen günlerde eve giriş elk kutusunda bağlama sırasında hata yapmışlar kutu kısa devre sonu yanmış 7-8 saat eve elk verilememiş, benim imkanım olsa dediğiniz gibi kendi saatimden priz ile Teslanın adaptörünü kullanırım, 3400km civarı yapmışım AC ve DC SC istasyon kullanmama rağmen 5500₺ ödemişim Wallbox a harcanan parayla üstelik AC ve DC SC istasyon kullanarak 21.000km yol yapardım, Tesla adaptörle ise çok ucuz olurdu, güzel konuya temas etmişsiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bimarhane -- 26 Nisan 2024; 15:50:59 > -
tesla uygulamasından yapabiliyorsunuz bunu
-
kısmen dediğiniz doğru ama hergün şarja takmak ile bir kere şarj edip bir hafta binmek arasında konfor farkı var.
-
Aynen öyle hocam. İlk başlarda bir heyecan aldık. Neyse artık. Yarın bigün 22kw aracımız olursa mini hızlı şarj gibi takılırız :)) kendimizi öyle avutalım. -
Arabadan inip kapıyı kapatıp arabanın arkasına yürüyüp duvarda asılı duran aparatı takmak 10sn’nizi almıyor hocam. Cep telefonunu şarja takmakla aynı süre neredeyse. O yüzden hergün şarja takmak hiç sorun değil. -
Otoparktaki AC Voltrun 22kw bildiğiniz gibi 11kw alıyor Tesla, yazılımla düzeltme olurmu ilerde…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bimarhane -- 26 Nisan 2024; 16:26:34 > -
donanımsal bir şey ac şarjın ne kadar alabileceği, o yüzden yazılımla olmaz
-
-
MB'de örneğin Hindistanda Dummy VIN özeliği ile henüz üretilmemiş bir aracı faturalandırıp satışı gerçekleştirilebiliyor. Aynı özelliği TR içinde Tesla uygulamalı diye düşünüyorum. Böyle fiyat kaygısı beklemektense.
-
Ondemand üretimi henüz yapılmamış ürün ve hizmetlerin siparişi verilebiliyor dışarıdan vergi mevzuatında sadece araçlara yönelik bir kısıtlama mı var? Ek olarak böylelikle kur dalgalanmasında kendisini de konunun dışında bırakmış oluyor. Sözleşme ve faturalandırma kanun öncesinde ise önceden kesilmiş ve ticareti gerçekleşmiş ürünleri etkilemiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibuyukarslan -- 26 Nisan 2024; 17:30:47 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X