Şimdi Ara

Star Citizen tek başına GTA 5, RDR2 ve Cyberpunk 2077'nin toplamından daha maliyetli!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Star Citizen tek başına GTA 5, RDR2 ve Cyberpunk 2077'nin toplamından daha maliyetli!
    Uzun süredir ertelenen kitle fonlu video oyunu Star Citizen, şu anda tarihteki herhangi bir video oyununun en büyük bütçesine sahip. Şu anda oyunun fiyat etiketi Red Dead Redemption 2, Grand Theft Auto 5 ve Cyberpunk 2077'nin toplamından daha fazla. Bu, Star Citizen'ın kitle fonlamasıyla kırdığı rekorların sonuncusu konumunda.



    Star Citizen ilk Kickstarter kampanyasını 2 milyon dolar gibi nispeten mütevazı bir hedefle başlatmıştı. Oyun, Wing Commander oyunlarının manevi halefi olarak sunulmuş ve proje serinin lideri Chris Roberts tarafından yönetilmişti. Geldiğimiz noktada Star Citizen ve tek oyunculu senaryosu Squadron 42'nin geliştirilmesi on yılı aşkın bir süredir devam ediyor.



    Tarihin en maliyetli oyunu



    Star Citizen tek başına GTA 5, RDR2 ve Cyberpunk 2077'nin toplamından daha maliyetli!
    Eylül 2022 tarihinde Star Citizen'ın kitlesel fonlama bütçesi 500 milyon doları aştı. Bu yazının yazıldığı an itibariyle bu miktar 591 milyon doları geçmiş durumda. Ve görünürde oyunun bir çıkış tarihi de yok.



    Ayrıca Bkz.Call of Duty 2023'ün ilk görüntüleri internete sızdırıldı



    Bir perspektif sunmak gerekirse, Grand Theft Auto 5'in bütçesi 137 milyon dolar, Red Dead Redemption 2'nin 170 milyon dolar ve Cyberpunk 2077'nin 174 milyon dolar civarındaydı. Bunun anlamı, Star Citizen'ın maliyetinin şu anda son on yılın en pahalı video oyunlarından üçünün toplam bütçesini aşmış olduğu gerçeği.



    Ne zaman çıkacağı belli değil



    Star Citizen, 500 milyon dolar sınırına ulaşmadan önce bile şimdiye kadar yapılmış en pahalı video oyunuydu. Bütçesine yaklaşabilen tek oyun BioWare'in 2011 yılında çıkardığı MMO RPG'si Star Wars: The Old Republic'ti ve yapımının yaklaşık 200 milyon dolara mal olduğu tahmin ediliyordu. Bununla birlikte, oyun en azından oyunculara birkaç yıl boyunca bir şekilde oynama olanağı verdi. Bununla birlikte, Star Citizen en azından oyunculara birkaç yıl boyunca bir şekilde oynama olanağı verdiğini de belirtelim.



    Oyunun ilk versiyonu 2013 yılında yayına girdi. O zamandan bu yana, geliştirici oyunu kademeli olarak güncelledi ve oyunculardan yeni gemiler satın almalarını isterken yeni içerikler ekledi. Star Citizen'ın en son güncellemesi Mayıs ayında yayınlandı ve bu güncelleme kendi payına düşen tartışmaları da beraberinde getirdi. Oyunun fiyat etiketi, zaman geçtikçe ve oyun için daha fazla güncelleme yayınlandıkça büyük olasılıkla artmaya devam edecek. Oyunun tam sürümünün dijital vitrinlere çıkıp çıkmayacağı ise henüz belli değil.






    Kaynak:
    https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
    Kaynak:https://gamerant.com/star-citizen-development-costs-expensive-gta-rdr-cyberpunk/







  • Burada yanlış bir durum var. Oyuna bağış yapanlar aslında bu oyunu satın alıyorlar. Oyun full sürüm çıktığında önceden para verenler bir daha satın almayacak. Onlar zaten çoktan aldılar ve oynuyorlar. Testerlık yapıyorlar orası ayrı konu. Yani adamların maliyet dedikleri şey aslında kazanç elde ettikleri para.
    Sadece Gta V şu ana kadar 7 milyar dolardan fazla gelir elde etti. Yani şimdi
    Gta V 7 milyar dolara mı geliştirilmiş oldu?

    Oyun ilk çıktığında Pre-Alpha idi şimdi gerçek anlamda Alpha. Tamamen yeni teknolojiler geliştirildiği için bu kadar gecikti. Zone system, 64 bit precision, Object Container System, Persisting Streaming ve daha niceleri. Bu kadar teknoloji konusunda bu oyuna yaklaşan bir tek Dual Universe var, o da hemen hemen Star Citizen ile aynı zamanda çalışılmaya başlanmıştı.


    Star Citizen'ın Server Meshing teknolojisi ile artık Beta'ya geçeceğini düşünüyorum, bu teknoloji üzerinde 2018'den beri çalışıyorlar.

  • quote:

    Oyun, gelmiş geçmiş en maliyetli oyun olacak.


    Veya tarihin en büyük oyun dolandırıcılığı...

  • Gidip İngiltere'ye gökdelen dikersen, ve oraya taşınırsan elbette en pahalısı olur. :) Ayrıca 600 M$ toplanan fon, harcanan ne kadar bilmiyoruz. Ben, oyun için yapılan harcamanın 100M$ ın altında olduğunu düşünüyorum.

    Oyunun bir unique kısmı var, EVE Online'ın tam 3D versiyonu diyebiliriz. Grafik olarak da kullandıkları Lumberyard motoru (yeni adı ile O3DE, gerçekte ise eski CryTek Engine) çok başarılı. Yakında çıkacak olan Starfield den daha kaliteli bir grafik kalitesi var. SC de Oyun mekanikleri ve efektler de çok kaliteli. Tabi Starfield tek kişilik oyun, PU evreninde her bir oyuncu bir problem demek. O nedenle SC, problemi bol ve çok daha zor bir oyun. Mevcut SC 3.19.1 en stabil alfa sürümlerden. Abonesi olanlar vaktinde 1-5fps ile neler çektiğimizi çok iyi bilirler.

    EVE ve X4 den sonra, SC en çok beklediğimiz uzay oyunlarından ama her sene hep hayal kırıklıkları ile dolu. Bu kadar fon, maliyet ve geliştirici ile, çok basit bugları haftalarca düzeltemiyorlar. Bir marketing/trading olayını getiremediler. User log olayı gelmedi. Geliştirilecek gemiler yıllarca bekletiliyor (BanuMM mesela, 7-8 senedir bekliyoruz). Oysaki ben eminim bunlar 2-3 ay içinde çok rahat 5-10 kişi ile tamamlanabilir. Gelişimde de birçok mantıksal hatalar yapıyorlar. Gereksiz poligonlar, sürekli re-make gemiler vs. vs. Daha da bir sürü gelmesi gereken özellik var. Sonuç olarak ben ömrümde release'ini görebileceğimi sanmıyorum. Önceki birçok alfa oyundan tecrübe ile sabit, alfa oyunlar hiçbir zaman beta olamıyor çünkü gelen para akışı hep memnun edici.

    Ama şunu kabul edelim marketing de, tanıtım ve fon toplamada çok başarılılar. Bu arada toplanan fonu kullanıcı sayısına bölerseniz kişi başlı 126.67$ gibi birşey yapıyor, bence bu ortalama da çok yüksek. Bu kullanıcıların çoğunun da 2. 3. 4. acc si olduğunu da düşünürsek ortalama 250$ ın üzerinde bir para harcamış oyuncular. Bu da oyuncuların oyunu ne kadar çok desteklediğini gösteriyor.

    Oyunu oyun gibi değil de geleceğe yolculuk yaptığınız bir uzay simülasyonu gibi düşünürseniz keyifli oluyor. Özellikle wipe lar ve kaybolan itemlar nedeniyle, sürekli oynan değil de ara sıra girip deneyebileceğiniz bir oyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimmasabi -- 21 Haziran 2023; 16:11:13 >




  • quote:

    Oyun, gelmiş geçmiş en maliyetli oyun olacak.

    Ve sonuç TIRT olacak.

  • Maliyet ayrı bir şey, parayı kitle fonu ile tokatlamak ayrı bir şey. Bence çok yüksek bir oyun maliyeti yok ama adamlar altın yumurtlayan tavuğu kesmek istemiyor ki kitlesi de buna razı görünüyor.

  • valla metin abi biz halimizden memnunuz , oylar kris beye.

    şahsen 3900 dolares benden gitmiştir reyize. helali hoş olsun. dün pve de olsa dual joystick ile girip hali hazırda hiçbir oyunda olmayan ve diğer yapımcıların yapmaktan köşe bucak kaçtığı kombat mekaniklerini deneyip bayılana kadar oynadım.

    deri ceketli yalancının şahsen söylediği ; gezegene inip kalkmak için buradan aya kadar kod yazmak gerekiyor , çok gereksiz ben animasyon vereyim abime dediği şeylerin peşinde koşuyorlar ve yapıyorlar da. geç mi geliyor hem de çok, oyuncuları , nerdleri, bu tür harcamalar yaparken kontrol mekanizmalarını kapatanları inek gibi sağıyorlar mı hem de nasıl. mikrotransaction falan nedir bilmiyorlar, boru gibi makrosu varken ufakla neden uğraşsınlar ? misal ben orion neyim almışım, kaç sene önce tanıtılmış? sanırım 11 sene önce adasodasdasdkjasdas delirirsin :) millet krizden krize girdi pandemide, ulan ölecez şu oyunu çıkarın derken, sinirden ölenler oldu yahu bir şey bu kadar bekletilir mi ?

    bir de yapımcılar, oyuncuları dinliyoruz ayağına ipe biraz da un seriyorlar, siz şunu istediniz , yaptık yapıyoruz ahanda ilerlemeler şunlar diye haftalık ve aylık gerçek bilgilendirmeler yapıp en azından şeffafmış gibi de davranıyor ve bizim gibi şapşikleri hemen tavlıyorlar..

    en nihayetinde senede bir böyle haberleri çıkmazsa sc nin artık diyoruz geç kaldınız. hani neden bu sene dolandırılan salaklar olarak ifşa olmadık, neden bizim üstümüzü başımızı yırtıp meydan ortasına atıp sergilemiyorsunuz?

    hiç yutub nedir duydunuz mu ? do you guys not have phones ? açın izleyin oyun var mı yok mu ? ayrıca o paraya adamlar star citizen yapmıyor squadron 42 yapıyor, paranın kalanıyla oynadığımız şey zaten adamın aklını alan cinsten ve hepsi oyun içi görüntüler, oynama yok mod yok kılçıksız içerik, üstelik bunlar baya da eski üzerlerine neler eklediler de zor şimdi anlatması.
    https://www.youtube.com/watch?v=e8YXqReOSSg&list=WL&index=155
    https://www.youtube.com/watch?v=_ouBKm7qf2k
    https://www.youtube.com/watch?v=qzgtBCCG2ZE
    https://www.youtube.com/watch?v=IbxP_Cn-m_4&list=WL&index=109



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyLevi2 -- 21 Haziran 2023; 16:54:25 >




  • Burada yanlış bir durum var. Oyuna bağış yapanlar aslında bu oyunu satın alıyorlar. Oyun full sürüm çıktığında önceden para verenler bir daha satın almayacak. Onlar zaten çoktan aldılar ve oynuyorlar. Testerlık yapıyorlar orası ayrı konu. Yani adamların maliyet dedikleri şey aslında kazanç elde ettikleri para.
    Sadece Gta V şu ana kadar 7 milyar dolardan fazla gelir elde etti. Yani şimdi
    Gta V 7 milyar dolara mı geliştirilmiş oldu?

  • Oyun ilk çıktığında Pre-Alpha idi şimdi gerçek anlamda Alpha. Tamamen yeni teknolojiler geliştirildiği için bu kadar gecikti. Zone system, 64 bit precision, Object Container System, Persisting Streaming ve daha niceleri. Bu kadar teknoloji konusunda bu oyuna yaklaşan bir tek Dual Universe var, o da hemen hemen Star Citizen ile aynı zamanda çalışılmaya başlanmıştı.


    Star Citizen'ın Server Meshing teknolojisi ile artık Beta'ya geçeceğini düşünüyorum, bu teknoloji üzerinde 2018'den beri çalışıyorlar.

  • İndiregandi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    Yani bıkmadınız şu projeye dolandırıcılık demeye.
    Dolandırıcılık diyebilmek için elde avuçta birşey olmaması gerekli. Yapılanlar belli. Ortada ne olduğu belli. Her haftada neler yaptıklarını gösteriyor anlatıyorlar. Her ay da bu yenilikleri oyuna ekleyip oyuncuların deneyimine sunuyorlar.
    Ha desen " kabak tadı verdi " ona tamamen katılırım. Ama artık şu " dolandırıcılık " lafı kabak tadı verdi (:

  • Yerlisi Spacebourne 2 var. Tek başına bundan iyi yapmış bizim eleman. Alın destekleyin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bundan önce Half-Life 3 çıkacak görün bakın Star Citizen tek başına GTA 5, RDR2 ve Cyberpunk 2077'nin toplamından daha maliyetli! 

  • 20 dolara almıştım o zaman 40 TL'ye denk geliyordu. Arada açar gemi sürerim rahatlatıyor insanı.

  • maliyet i değil o , bağış yapılan miktar ! ortada oyun ve çıkış tarihi bile yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem552

    quote:

    Oyun, gelmiş geçmiş en maliyetli oyun olacak.


    Veya tarihin en büyük oyun dolandırıcılığı...
    Lan sikt.r git..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Adamlar tekneyi güzel yere kurmuşlar

  • Simulasyonda uçanlar buralara uğramadığı için hayatında exe açmamış insanlar burda dolandırıcılık diyor :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.