Şimdi Ara

Rolls-Royce elektrikli uçuş bölümünü satılığa çıkardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rolls-Royce elektrikli uçuş bölümünü satılığa çıkardı
    Söz konusu hamle, motor üreticisinin CEO'su Tufan Erginbilgiç tarafından firmanın 28 Kasım 2023'teki yıllık Sermaye Piyasaları Günü sırasında duyuruldu. Rolls-Royce CEO'su Erginbilgiç'in yeni planına göre firma, jet motoru işindeki kârını artırmaya odaklanacak ve buraya yoğunlaşacak. Öte yandan elektrikli uçuş bölümünün ise satışı planlanıyor.



    Rolls-Royce elektrikli tahrik işini bırakıyor



    Erginbilgiç yaptığı açıklamada “Rolls-Royce tarihinde çok önemli bir noktada bulunuyor. Kendi kaderini kontrol edecek ve şekillendirecek finansal güce sahip, yüksek performanslı, rekabetçi, dirençli ve büyüyen bir Rolls-Royce oluşturuyoruz.” ifadelerini kullandı.



    Erginbilgiç’in planlarına göre 2022'deki 837 milyon sterline kıyasla yılda 2,5 milyar sterlin ile 2,8 milyar sterlin arasında rekor işletme kârı hedefleniyor. Bu hedefin ana odağında ise şirketin jet motorları bölümü yer alıyor. Bu bölümün işletme marjlarının orta vadede %2,5 seviyesinden %15 ila %17'ye çıkarılması hedefleniyor. Bununla birlikte Rolls-Royce, askeri jetler ve tekneler için motorlar ile denizaltılar için nükleer reaktörler üreten savunma sanayisi işini büyütecek. Ek olarak sivil tekne motorları ve jeneratörler üreten güç sistemleri biriminde de kârlılık artırılacak.



    Ayrıca Bkz.Kanada ambargo uyguladı, yerlisi geliştirildi: Türkiye'nin ilk yerli helikopter yakalama sistemi KUŞKAPANI!



    Bunlara ek olarak Rolls-Royce elektrikli tahrik işini de bırakacağını duyurdu. Burada faaliyet gösteren ilgili birimin de satışı planlanıyor. Elektrik bölümünün satışı Rolls-Royce'un kasasına 1 ila 1,5 milyar sterlin arasında bir gelir getirebilir. Bu bağlamda Rolls-Royce, havacılık endüstrisi için karbonsuzlaştırmanın ana itici gücü olarak sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) konusuna odaklanıyor diyebiliriz. Rolls-Royce'un üretimdeki tüm motor tipleri %100 SAF ile çalışabilecek.



    Rolls-Royce elektrikli uçuş bölümünü satılığa çıkardı
    Rolls-Royce, Vertical Aerospace'in VX4'ü de dahil olmak üzere eVTOL'ler için elektrikli tahrik sistemleri geliştiriyordu. Elden çıkarma duyurusundan tam olarak anlaşılmayan şey, Rolls-Royce'un sadece Vertical için geliştirilenler gibi doğrudan bataryalı elektrikli tahrik sistemleri üzerinde çalışmayı bırakmayı mı planladığı yoksa bu değişimin uçaklar için yeni hibrit-elektrikli tahrik sistemleri üzerindeki daha geniş çaplı çalışmalarını da etkileyip etkilemeyeceği.



    Firma, dünyanın en büyük ve en verimli uçak motoru olan UltraFan testlerini de geçtiğimiz aylarda tamamlamıştı. Bu dev uçak motoru %100 SAF ile çalışacak. Her ne kadar Rolls-Royce elektrik destekli uçuş işinden çıksa da çeşitli firmalar buradaki yatırımlarını büyütüyor. Dolayısıyla elektrikli havacılıkla ilgilenen ülke ve firmalar için Rolls-Royce’un satılığa çıkardığı birim önemli bir kaynak olabilir.




    Kaynak:https://www.aerotime.aero/articles/rolls-royce-to-exit-electric-propulsion-to-focus-on-core-business-areas
    Kaynak:https://www.theguardian.com/business/2023/nov/28/rolls-royce-sell-electric-flight-division-jet-engines-tufan-erginbilgic







  • Çinliler hazır bekliyor zaten Avrupalı şirketleri satın almak için. Yılların teknoloji devleri Volvo, Kuka, Nokia falan satıldı Çinlilere... Ülkemizin "ileri görüşlü" zengin iş adamları teknoloji şirketlerini satın almaya daha sıcak bakmalı. Gerçe yerli küçük teknoloji şirketlere bile yatırım yapmıyor zengin iş adamlarımız. Mesela "general mobile" diye telefon satış rekorları kıran bir yerli şirket vardı, Hiçbir yerli büyük şirket satın almaya yaklaşmadı. Yada en azından öyle bir haber çıkmadı. (Vestel Casper falan düzgün telefon satamayan şirketler ama demek ki GM birşeyleri doğru yaptı ve sattı. Bence o konuda GM, Vestel ve Casperdan falan daha başarılıydı)

  • bence yerinde bir hamle. buyuk ticari jetlerde ve askeri jetlerde bugunun teknolojisiyle elektrili tahrik cok zor. binek arabasinda 1 tonluk batarya ile 500km gidilirken her gramin onemli oldugu koca ucaga ses hizinin hemen altinda binlerce km gidecegi bataryayi nasil koyarsin. elektrikli tahrik ancak kucuk ucaklarda mumkun olur belki bolgesel yolcu ucaklarindada olabilir. zaten bunlarda rolls royce un ana pazari degil.

  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt
    ney

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt

    GM'nin son cihazları bayağı mantıklı ancak insanlarda bi' algı var işte... Yoksa Phoenix 5G, muadili A34'ten daha önde :).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt

    Nokia Çinlilere satıldı demek Toshiba Vestel'e satıldı demekle eş değer. Nokia HMD Global'e telefonlar için ismini kullandırıyor, aynı şekilde tuşlu telefonlar için de FIH Mobile'e.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerbuyucu -- 1 Aralık 2023; 14:54:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Surface Area S kullanıcısına yanıt

    "Muadil" dedigin telefon 4500 lira daha pahali?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt

    Evet fiyatlandırma bi' tık hatalı ancak aradaki fiyat farkı 4500₺ değil, 3000₺... 256'lık modelleri kıyaslayacaksın, 256'lık GM ile 128'lik A34'ü değil. Gerçi Realme 11 Pro serisi de GM'ye benzer teknik detaylara sahip ve benzer fiyata satılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakalım alan enayi bulabilecekler mi

  • biz almalıyız

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.