Şimdi Ara

LPG'yi söktürdüm (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
2
Favori
36.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben LPG taksam 17 kuruş fark ediyor güncel fiyatla. Ee daha bu LPG'nin filtresi, muhtemel arızaları olacak. Otoparka giremicem. İş yerine de sokmuyorlar.

    Hadi depoyu stepneye koyduk, ee yedek lastik nereye konacak?.

    Değmeeez LPG'ye. Şu an Ş.içi değerim ortalama 7,8 Litre. Uzun yolda ise 6 Litre.

    Araç Lada Vega SW 1.5 16v 2004.
  • Taktirma parasını 1 senede ya amorti eder ya etmez..

    2. Sene tam kara geçtim dediğin anda ya tüp beyni bozulur ya diyaframı bozulur stop eder durur. Üstüne birde gaz kelebeği hava alma yeri vs bozar, motoru da yorar, daha ne olsun.. Al sana LPG sistemi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beniyibiriyim

    Taktirma parasını 1 senede ya amorti eder ya etmez..

    2. Sene tam kara geçtim dediğin anda ya tüp beyni bozulur ya diyaframı bozulur stop eder durur. Üstüne birde gaz kelebeği hava alma yeri vs bozar, motoru da yorar, daha ne olsun.. Al sana LPG sistemi.

    Yokyok iyice vazgeçtim sayende. Teşekkürler:) Dalgalanma vs hiç gelemem, uğraşılmaz. Risk var mı var. Budur.
  • Hah dalgalanma işte o da var..
    Stop edecekmiş gibi olup etmemesi..
    Özellikle ( ne hikmetse ) yokuş aşağı inerken istop etmesi sonucu araba da boştaysa ( ki tüp taktıran adam, yokuş aşağı viteste inmez kuraldır bu ) frenlerin tutmaması sonucu kaza tehlikesi ( başıma geldi )
  • Tahminimce, bu kadar sorun yaşadığından dolayı oldukça kötü bir lpg dönüşümü deneyimin olmuş. Akü, beyin, korozyon vb konularda yaşadığın problemler bunun en büyük göstergesi. Son 3 arabamda da lpg dönüşüm kitleri kullandım ancak bu sorunların hiçbirini yaşamadım.

    Kapalı otoparkları kullanamama dışında diğer bütün maddeler çözülebilir şeyler, simit depo ve lastik tamir kiti kullanarak her türlü alışverişin için bagajında yer açabilirsin, aracında daima yarım depo benzin bulundurarak hiçbir zaman yolda kalmamayı garantileyebilirsin, kaliteli ve yüksek ısıya dayanıklı motor yağı kullanabilirsin. Araçta gaz sızıntısı apayrı bir sorun, böyle bir durumda uçmak için sigara içmeye gerek olmadığına emin olabilirsin rutin bakımlarla ve otomatik gaz kesen sistemlerle bu sorununda önüne geçiliyor artık.

    Kısaca belirtmek gerekirse yazı önyargılarla dolu olmuş.

    Gelelim objektif ve önemli gerçeklere:
    Öncelikle bilinmesi gereken en önemli şey, lpg kullanımının benzine göre motoru daha fazla aşındırdığıdır, bunu kulağımıza küpe edelim.
    Lpg dönüşümünde ve kullanımında dikkat edilmesi gereken en önemli kıstaslara gelir nedir diye özetlersem;

    1. İyi bir işçilik
    2. Kaliteli malzeme, kaliteli kit kullanımı
    3. Lpgli aracın daha hassas kullanılması gerektiğinin bilincinde olmak ve bazı temel şeylere dikkat etmekten geçer.

    Lpg dönüşümü oldukça hassas bir iştir, muhakkak iyi bir ustaya gitmek gerekir, o yüzden bu safhayı oldukça iyi araştırmak gerekir.
    500 lira yada 1000 lira kar edeceğim diye kesinlikle ucuz yollu kitlere bulaşmamak gerekir. Bu konuda rüştünü ispatlamış, sürekli kendini yenileyen ve arge yapan dünyaca ünlü firmalar bellidir, maceraya gerek yok, bu firmaları tercih etmek gerekir. Lpg kitine 2500 lira harcadım ah vah diye de hiç üzülüp ince hesaplara girmeyin, ikinci el piyasasında kaliteli bir kite sahip araç masrafını her türlü çıkartıyor.

    Geldik en önemli mevzuya, araç motorları benzin yakıtı kullanılacak şekilde üretilip tasarlandığını bildiğimiz için, öncelikle motorda yüksek sıcaklıklara sebep olabilecek ve aşındırıcı tepkimeleri arttıracak kullanım yöntemlerinden uzak durmamız gerekir. Aracı kesinlikle 3500 ve üzeri yüksek devirlerde kullanmamaya özen göstermek gerekir. Eğer hız yapmayı gerektirecek acil bir durum sözkonusu ise muhakkak benzine geçmek gerekir.(3000 devirin üzerine çıktığım nadirdir)
    Kaliteli yağ kullanmak çok önemli, Yüksek ısıya çıkan lpgli motorların yağ yakmasını engellemek için yüksek ısıya dayanıklı yağ almak gerekir. Fiyatları biraz yüksek olabiliyor ancak internetten uygun fiyatlarda ve çeşitlerde her türlü yağı bulmak mümkün artık.

    Bonus olarak, Lpg kullanımının en önemli psikolojik yanı, her defasında benzin istasyonuna gidildiğinde aracı fulleyin dedikten sonra kasadaki fişin evlat acısı gibi koymayacak olmasını bilmenin getirdiği rahatlıktır




  • LPG nin burada yazılan kadar sorunsuz oldugunu dusunmuyorum.Ama hava mı basıyorlar ne basıyorlarsa 3.50 lik LPG 2.80 den satılabiliyor.İsin zaten en can alıcı kısmı burası ,artık ne dolduruyorsun Butan-Propan ne kadar ekleyip cıkarıyorlar bilmiyorum.Zaten 3.50 den satılsa bile baya bir avantaj gidiyor.Psikolojik olarak rahatsız edici bir durum oldugu da gercek sonucta arkada kocaman bir tup var.

    Ve guvenlik testleri varsa ya da olmadıkca arkadan yandan sagdan soldan araca 50-100 km hızla vurup test edilmesi gerekir ne derece guvenli oldugu bence muamma...Sorun olmadıgı kısmı da tartısmalı bence yakınım 2010 Astra aldı kendi LPG taktırdı sıkıntı yasadı sattı, su anda 2010 sanırım Cruze aldı ve yine sıkıntı yasıyor.Belki fabrikasyon LPG li Honda,Hyundai ya da Toyota buna uygun olabilir ama digerleri soru isareti, sansa baglı biraz da...

    LPG takılan aracların nerdeyse tamamı hala atmosferik motorlu araclar ve bu araclar İst.'da 10 LT den assagı yakmaz.LPG de %20 fazlasını yakar.Ayrıca montajı,muayenesi,bujisi,enjektoru,bobini,muaynesi hep para neden bu kadar yadırgandı anlamıs da degilim.
    Guncel bir Turbo Benzin arac Atmosferigin 10LT yaktıgı yerde 7-7.5 LT yakar zaten pek turbo olmayan arac da kalmadı bir Honda var yuksek fiyata 20 yıllık atmosferik motoru tuplu satan bir de Hyundai Ayten var.Bir de en populeri belki Astra var.Onun dısında cogu aracta Turbo var.

    Sonuc olarak sıkıntılara ragmen LPG satılıyorsa bunun nedeni fiyatıdır.Eger bayiler normal fiyattan LPG satsa %60 ı icin cazibesi gider.Bir de LPG fiyatı 4TL olsa zaten alan olmaz.LPG de %20-25 indirimi nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama Benzin-Dizelde %10-15 bile indirim yapsalar yine cazibesi kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 2 Şubat 2018; 16:31:6 >




  • Tüplü aracın olacağına benzinli symbolun olsun. Emin olun daha az yakar.
    Tüplü araç 12 lt tüp artı 100 kmde 1 lt benzin
    12*3,5=42+5,5= 47,5 tl yakar..

    BEnzinli symbol 100 kmde 3,5 lt ort benzin
    3,5*5,5= 19,25


    Hesap ortada ... Tüplü herhangi bir araç ; Benzinli orjinal bir symbol'un yaktığının neredeyse 3 katını yakıyor.
  • Tsi hariç hangi Benzin+Lpg li araba 100 km de 1 litre benzin yakıyor ? Benzinden Lpg ye geçiş ısısı max. 40 dereceye ayarlıdır ve asla 100 de 1 yakmaz.
    12 litre Lpg tüketen araçlar 1.6 litre gücünde ve c sınıfı oturaklı en azı 1500 kg olan araçlar. Symbol 1100 kg civarı.
    Ayrıca 1.2 gibi yumurta motoruyla, 1.6 aynı model yılındaki hiç bi araca yanaşamaz bile.
    Kısa süre Symbol 1.2 benzinli kullandım 7 litrenin altında görmedim.En kral söför bile o arabaya 5,5 litrenin altında yaktıramaz. Muhteşem bi Lpg ayarıyla bile 7,5 litre yakacak ve hiç gitmeyecek bi araçtan bahsettiğinin farkında mısın ?
    Herhangi bir şehiriçinde bir deponun ortalaması 3.5 olacak şekilde araç kullanan birini getir 40 yıl kölesi olurum. Fabrikanın şehirdışı verisi zaten 5,0 litre.
    Son olarak, Tsiciler bile bu denli sallamadı be kardeşim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cileli_sofor -- 6 Şubat 2018; 17:52:6 >




  • İstanbul gibi bi yerde Lpg nin 3,50 TL olduğunu görmedim.
    Lpg sistemini sıradan bir vatandaş yapmadığı sürece 6 Litre benzin yakan hiç bi araba 12 litre lpg tüketmez. 6 litre benzinse 8 litre max. olurum lpg de.
    Benzin fiyatı bugün itibariyle opette 5,80 TL
    Lpg fiyatı bugün opette 2,90 TL

    6x5,80=34,80 TL
    8x2,90=23,20 TL
    Lpgli bir aracın 2 km de benzinden lpg ye geçtiğini düşünürsek: 34,80/100x2=0,696
    Toplam da lpg de 0,30 Krş gibi de bi lpg tüketimi çıkar.
    Yeni kullanılan OBD sistemlerinde zaten performans neredeyse birebir aynıdır. Symbol'un motoru da lpg ye tam uyumludur. Yani herhangi bi motor performansında düşme motora zararı yoktur. Symbol küçük ve gerçekten ekonomik bi motor olduğundan lpg kolay kolay zaten tavsiye edilmez fakat sizin yaptığınız hesapla lpg benzinden çok yakıyor.

    Derdim Lpg yi savunmak yada Symbole çok yakıyor demek değil. Şuan Dci kullanan sıradan bi muhasebeciyim. Hesapta yanlışlık ardı onu düzelttim.




  • Symbole tüp takıp hesap yapmışsın.



    Ben benzinli symbolle herhangi başka bir marka tüplü aracı kıyasladım. Hadi fiyatları da senin dediğin gibi baz alsak bile sonuç,: aynı yakıyorlar. Tüpün avantajı olduğunu kanıtlama çabanız neden? Siz neden tüplü araba kullanmıyor sunuz? Da milleti tüpe teşvik ediyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beniyibiriyim

    Tüplü arabayla kapalı otoparka giremezsiniz. Nokta.

    AVM'leri bırakın bünyesinde kapalı otoparkı bulunan apartman , site gibi yerlere de giremezsiniz. Yasaktır.

    “Araç Park Yerleri - Sınıflandırma, Yapım ve İşletme Kuralları”nı belirleyen TS 9881’deki, madde 1.2.1.5’te: “Park yerinde benzin, mazot, LPG, zehir, patlayıcı - parlayıcı madde yüklü ve LPG türü yakıt kullanan araçlar park ettirilmemelidir” denmektedir[18]. Yine, Kasım 2008’de 27068 sayı ile Resmi Gazete’de yayımlanan “Araçların İmal Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (AİTM)”deki, EK IV-madde 4.18.10’da: “LPG ve CNG yakıtı kullanan araçlar kapalı garajlarda park edilemez” hükmü yer almaktadır[2]. Ayrıca bu yönetmelikte, LPG yakıtı kullanan araçlarda üzerinde LPG yazısı, CNG yakıtı kullanan araçlarda ise üzerinde CNG yazısı bulunan yansıtıcılı (reflektif) etiketlerin (Şekil 1), araçların ön ve arka camlarının sağ üst köşelerine yapıştırılacağı belirtilmiştir. Benzer şekilde, Aralık 2007’de 26735 sayı ile Resmi Gazete’de yayımlanan “Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik”teki, madde 60-4’te: “LPG veya sıkıştırılmış doğalgaz (CNG) yakıt sistemli araçlar kapalı otoparklara giremez ve alınmaz” ifadesi yer almaktadır[19]. Sonuçta söz konusu bu üç düzenleme gereğince LPG yakıtı kullanan taşıtların kapalı otoparkları kullanması yasaklanmaktadır. 2013 yılı başında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca AİTM kapsamında yürürlüğe sokulan, “Yakıt Sistemi Uygunluk Raporu, Montaj Tespit Raporu ile Gaz Sızdırmazlık Raporu Düzenleyecek veya Gaz Sızdırmazlığı Kontrollerini Yapacak Kurum/Kuruluşların Görevlendirilmesine Dair Genelge”de otopark kullanımlarıyla ilgili bir husus ve atıf bulunmamaktadır[20].

    Ankara da tum avmlerin kapali otoparkina giriyorum. Ustelik bagaji da acip bakıyorlar. (Simit tank var bende) Almayan bir tek Tepe prime var orasi da avm degil ama is merkezi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg hesabını çoğu kişi bilerek veya bilmeden yanlış yapmış.

    Ankarada lpg neredeyse heryerde 3 liranın altında, 2,90 liradan iyi bir istasyon 3-5 km'de bir bulunur.

    Ortalama, tüm masrafları hesaplayınca her türlü %30 kazanılır. 10bin lira yakan atmosferik-benzinli motora tüpü çak en fazla 7000 yakar. Farklı hesap yapan yanlış hesaplıyordur. Şimdi burda iddialaşıp hesap yapmayla uğraşmam, inanmayan gitsin istediği taksiciye sorsun.

    Ama lpgnin (genellikle ufak) sorunları da var tabii. Ama burada fazla abartılmış. Önceki aracımda 6 yılda 125 bin km civarı yaptım lpg ile. 4-5 defa filtre değiştirmek dışında (toplasan 80-100 lira) tek kuruş masrafı olmadı. Ama artık rölantisi benzindeyken bozulmaya başlamıştı ve arada bir benzine geçtiği sıralarda stop ediyordu motor. Hepsi bu.

    Ama tabii yılda 10bin km altında kullanıyorsanız bence gerek yok. Yılda 10 bin km sonrası kişiye göre gitgide mantıklı olabilir. Km arttıkça ekonomik olarak ciddi kar ettirdiği kesin. Ama herkesin hesabı kendine sonuçta.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • volkswagen bile TGI motor yapmış CNG'li satacak arabaları ( inanmayan vw.de 'ye girsin konfigiratörden avrupada VAG grubu arabasını gazlı alabiliyorlar ) hala insanlar lpg mi benzin mi diyor. bugün aracımın benzin lpg iki deposunu da doldurdum ( her zaman aynısını yaparım , kilometreyi sıfırlarım gaz bitince tekrar benzin gaz fuller ölçer benzinlik fişlerini taratıp bilgisayarımda saklar yakıt miktarını bilgisayarımda hesaplarım ) 331 kr yaktı, sadece benzin yakıtı 5,80 - 600 kr arası yakıyor, çok daha çevreci ( avrupada hükümetler teşvik ediyor çevreci olduğu için ) neden bile bile daha hazla ödeyeyim. ha bu tercihtir ve görecelidir kişiden kişiye değişir. herkesin görüşüne saygı duymak lazım fakat zamanla diesel motor kalmayacak, benzinli araçlarıda gaza uygun dizayn edecekler ( örnek renault clio benzin dolum ağzının yanında kabartma şeklinde lpg dolum noktası yeri hazır ) ,( mercedesler keza cng için ) . neredeyse yarı yarıya tasarruf ediyorum , rahat rahat suv a biniyorum ve biryere gideceğim zaman kasmıyorum arabanın hakkını veriyorum. 60000 km de kabaca 16140 tl tasarruf ediyor hasar açsa kaç para açar. en ufak bir sorunda yok.

    çok fazla tartışılacak bir konu değil. görecelidir ve kişiden kişiye farklıdır. kim nasıl istiyorsa öyle binsin.




  • asderty A kullanıcısına yanıt
    ""Ama artık rölantisi benzindeyken bozulmaya başlamıştı ve arada bir benzine geçtiği sıralarda stop ediyordu motor. Hepsi bu. ""



    Bu birşey değil ya. Normal bu. Çözümü var. O istop ettikçe sen marşa basacan. Sorun değil yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son sayfayi yalnizca okudum.Lpg nin zararlari hakkinda yazilanlar fazlasi ile zugurt tesellisi olmus.Kotu montaj ve ozenli kullanim olmadiktan sonar benzinli araclar bile sorun cikariyorki kimse bu donusumu keyfinden yapmiyor.Bugun tr de zor oyunu bozuyor.Insanlar kontaga basarken dusundugu ortamda otoparka girilse ne olur girilmese ne olurki bircok arac simit depo ile sorgusuz sualsiz bu yerlere girilebiliyor.Belki aldatmak ama ulkedeki bu sartlarda kimse bu konuda durustluk abidesi degil.

    Sonuc olarak nerede ise 10.000km de lpg denen meret kisiye 2600tl kadar tasarruf sagliyor.Iyi bir uygulama ilede yillarca problemsiz kullaniyorlar,ozellikle obd baglatisindan sonra uyum ve verim cok daha fazla artti tabi yol ayari cok onemli.

    Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg çevreci diyen arkadaşım. Doğrusunuz. Fakat çok iyimsersiniz. Yanınızdan geçen kamyonların yanında otomobillerin yarattığı çevre kirliliği nedir ki? Kimse Lpg yi çevreyi düşünerek kullanmıyor. Herkes tasarruf için kullanıyor. Lpg yi kit i amorti etmek için değil, cebimde para kalsın diye kullanırım. Ayda 50-80 ya da en fazla 100 TL için Lpg kullanılmaz. Derdi çekilmez. Ustalar ezberlemişler , en küçük arızada bobin, buji, buji kablosu diyor. Kaça alınır bunlar.400-500 TL. Gitti 6 aylık kâr. Benzinde bu arızalar olmaz mı? Olurda kaçında olur, malümunuz. Lpg aracı bozmuyor diyen çok iyimserdir. İyi usta iyi işçilikte olsa, Lpg aracı bozuyor. Taksiciler madem çok kârlı neden Lpg yerine dizel kullanıyorlar? Lpg li taksi eskisine göre çok az.
    Keşke eskisi gibi litre fiyatı ucuz olsa da bizde kullansak. Ama nerede ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Lpg çevreci diyen arkadaşım. Doğrusunuz. Fakat çok iyimsersiniz. Yanınızdan geçen kamyonların yanında otomobillerin yarattığı çevre kirliliği nedir ki? Kimse Lpg yi çevreyi düşünerek kullanmıyor. Herkes tasarruf için kullanıyor. Lpg yi kit i amorti etmek için değil, cebimde para kalsın diye kullanırım. Ayda 50-80 ya da en fazla 100 TL için Lpg kullanılmaz. Derdi çekilmez. Ustalar ezberlemişler , en küçük arızada bobin, buji, buji kablosu diyor. Kaça alınır bunlar.400-500 TL. Gitti 6 aylık kâr. Benzinde bu arızalar olmaz mı? Olurda kaçında olur, malümunuz. Lpg aracı bozmuyor diyen çok iyimserdir. İyi usta iyi işçilikte olsa, Lpg aracı bozuyor. Taksiciler madem çok kârlı neden Lpg yerine dizel kullanıyorlar? Lpg li taksi eskisine göre çok az.
    Keşke eskisi gibi litre fiyatı ucuz olsa da bizde kullansak. Ama nerede ...

    herhalde şaka yapıyorsunuz? hangi taksici dizel kullanıyor yahu? çoğu hala lpg kullanıyor. ötv indirimi ile dizel almış olabilirler ama bunu Türkiye geneline yaymanız doğru değil...




  • Buradakilerin hemen hemen hepsi dizel kullanıyor. Bir tane lpg li Civic gördüm o kadar. Ordu şehir merkezindeyim. Bagaj taksici esnafı için önemlidir. Sürekli yolda olan araç için stepne olmazsa olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Temkeş


    quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Lpg çevreci diyen arkadaşım. Doğrusunuz. Fakat çok iyimsersiniz. Yanınızdan geçen kamyonların yanında otomobillerin yarattığı çevre kirliliği nedir ki? Kimse Lpg yi çevreyi düşünerek kullanmıyor. Herkes tasarruf için kullanıyor. Lpg yi kit i amorti etmek için değil, cebimde para kalsın diye kullanırım. Ayda 50-80 ya da en fazla 100 TL için Lpg kullanılmaz. Derdi çekilmez. Ustalar ezberlemişler , en küçük arızada bobin, buji, buji kablosu diyor. Kaça alınır bunlar.400-500 TL. Gitti 6 aylık kâr. Benzinde bu arızalar olmaz mı? Olurda kaçında olur, malümunuz. Lpg aracı bozmuyor diyen çok iyimserdir. İyi usta iyi işçilikte olsa, Lpg aracı bozuyor. Taksiciler madem çok kârlı neden Lpg yerine dizel kullanıyorlar? Lpg li taksi eskisine göre çok az.
    Keşke eskisi gibi litre fiyatı ucuz olsa da bizde kullansak. Ama nerede ...

    herhalde şaka yapıyorsunuz? hangi taksici dizel kullanıyor yahu? çoğu hala lpg kullanıyor. ötv indirimi ile dizel almış olabilirler ama bunu Türkiye geneline yaymanız doğru değil...

    Çokta az değil canım. Yine %30-35 dizel dir. Dci dacia dolu ticari piyasasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugüne kadar aldığım lpg ve benzin fişlerini excelde takip ediyorum. Konuyu açan arkadaş LPG yazan yerlere Benzin yazarsa haksız olduğunu anlayacaktır.






    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.