Şimdi Ara

GSR 2 ile Sıfır Araçlar Sil baştan.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (6 Mobil) - 2 Masaüstü6 Mobil
5 sn
18
Cevap
2
Favori
5.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konu içinde yorum olarak yazmıştım fakat önemli bir gelişme olduğu düşündüğüm için konu açma gereği duydum.


    Gsr 2 ile temmuzdan sonra tüm sıfır arabalar sil baştan olacak. Standart giriş donanımlı araçlar şuan size opsiyonlu diye iteleyip dolu halde sattıkları araçlar baz paket olacak.


    Yani bayilerde ki donanim olarak uymayan araçları satamayacaklar. Sadece %10 kadarını satabilecekler bu zamana kadar yillik ne sattılarsa. Ellerinde stok varsa, ki var iyi fiyatlarla temmuza kadar satmak zorundalar.


    Aklıma şimdilik gelen polo, egea sandero gibi gibi. Ayrıca ek bir bayiler elden çıkarsın diye ötv matrah güncellemeside gelebilir.

    Mecburi olması gerekenler;

    Akıllı hız yardımı

    Şerit takip asistanı

    Alkol kilidi hazırlığı

    Kaza veri kaydedici

    Kör nokta belirleme

    Yaya koruyan ön cam sistemi

    Acil durum frenleme asistanı

    Sürücü yorgunluk algılama sistemi

    Ani frende otomatik yanan flaşötler

    Geri görüş kamerası

    Arka park mesafe sensörü



    Alıntı metin

    GSR II – Genel Güvenlik Regülasyonları 2 Nedir?

    Araçların tip onay belgesi alabilmesi için Avrupa Birliği tarafından belirlenmiş regülasyonlar bulunmaktadır. Bu regülasyonlar belirli periyotlarda güncellenir.

    GSR II, köklü bir değişiklikle araçların daha güvenli ve standart donanımlarında bu güvenlik paketlerini ekleyerek üretim yapmaları yönünde yapılmış düzenlemelerin tümünü ele alan güncellemedir.

    Bu güncelleme Avrupa Birliği tarafından EU 2019/2144 yönetmeliği ile ilk olarak 27 Kasım 2019 yılında yapılmıştır. Yayınlanan yönetmelik ile yürürlükte olan eski yönetmelikler yayından kaldırılmış ve yerine yeni güvenlik regülasyonları eklenmiştir.

    Çeşitli güncellemeler ile bu regülasyon değişiklik paketine GSR II adı verilmiştir.

    GSR II ile hangi regülasyonlar değişti?

    GSR II tip onay süreçlerinin köklü bir değişime uğramasında önemli bir role sahip. Bu değişiklik ile (EC) 78/2009, (EC) 79/2009, (EC) 661/2009, (EC) 631/2009, (EU) 406/2010, (EU) 672/2010, (EU) 1003/2010, (EU) 1005/2010, (EU) 1008/2010, (EU) 1009/2010, (EU) 19/2011, (EU) 109/2011, (EU) 458/2011, (EU) 65/2012, (EU) 130/2012, (EU) 347/2012, (EU) 351/2012, (EU) 1230/2012 ve (EU) 2015/166 yönetmelikleri yürürlükten kaldırıldı.

    Bu yönetmeliklerin kapsamında ise yeni regülasyonlar zorunlu olarak belirli geçiş süreleri tanımlanarak yayına alındı.

    Aynı değişiklikler ülkemizde de AB 2019/2144 yönetmeliği ile gerçekleştirildi.

    7 Temmuz Geçişinde Üreticiler Nasıl Etkilenecek?

    7 Temmuz 2024 tarihi itibariyle GSR II regülasyonlarına göre onayı olmayan araçların tescilinin yapılmasına izin verilmeyecek. Örneğin 2023 model bir araç hiç tescil edilmemişse bu aracın tescili yapılamayacak. Üreticiler sınırlı seri tip onayı alabilecek ve bu araçları tescil edebilecek ancak bu yıllık üretimin %10’u ile sınırlı.

    GSR II Regülasyonları Geçiş Tarihleri

    GSR II regülasyonları için 4 farklı geçiş tarihi sunuldu. Bu geçiş tarihlerini detaylı olarak inceleyelim.

    EU 2019/2144 yönetmeliğinin Annex II bölümünde zorunlu mevzuat bölümünü görebilirsiniz. Bu listede A, B, C ve D olarak regülasyonların uygulama tarihleri ve zorunlulukları sınıflandırılmıştır. Bu bilgiye göre;

    Türkiye ve AB Tip onayları için A: Tip onayı mevcut yeni imal edilecek araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 6/7/2022.

    AB Tip Onayları için B: (Değişik:RG-27/4/2024-32529) Yeni tip araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 6/7/2022.

    Tip onayı mevcut yeni imal edilecek araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/7/2024.

    Türkiye tip onayları için B: Yeni tip araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 6/7/2022.

    Tip onayı mevcut M1 ve N1 araç kategorisi için yeni imal edilecek araç, aksam ve ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/7/2024.

    Tip onayı mevcut M2, M3, N2, N3, O3 ve O4 araç kategorisi için yeni imal edilecek araç, aksam ve ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 1/1/2025.

    Türkiye ve AB tip onayları için C: Yeni tip araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/7/2024.

    Tip onayı mevcut yeni imal edilecek araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/7/2026.

    Türkiye ve AB Tip onayları için D: Yeni tip araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/1/2026.

    Tip onayı mevcut yeni imal edilecek araç, aksam veya ayrı teknik ünite için uygulama tarihi: 7/1/2029.

    7 Temmuz 2024 Otomotiv Sektöründe Hangi Sistemler Zorunlu Oluyor?

    Yukarıda önemli tarihlerin altını çizmiştik. Peki 7 Temmuz 2024 tarihi itibariyle otomotiv sektöründeki büyük değişiklik neyi ifade ediyor? Gelin birlikte inceleyelim.

    AB 2019/2144 yönetmeliği ile araçlarda gelişmiş güvenlik sistemlerinin devreye girdiğini ifade etmiştik. Bu değişiklikler araçlarda opsiyon olan birçok özelliğin standart olarak sunulması anlamına geliyor diyebiliriz.

    Üreticilerin 7 Temmuz 2024 tarihi itibariyle araçlarının onayında yer alması gereken regülasyonlar;

    • ECE R137 – Önden geniş çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R135 – Yandan Direğe Çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R34 – Arkadan Çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R159 – Yaya ve bisikletli çarpışma uyarısı (M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R151 – Kör Nokta Bilgi Sistemi (M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R158 – Geri Manevrada Algılama (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • EU 2021/646 -Acil Durum Şeritte Tutma Sistemi (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R152 – Hafif hizmet araçlarında gelişmiş acil frenleme (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R141 – Lastik basıncı izleme sistemi – (M1-M2-M3-N1-N2-N3-O3-O4 Kategorisi Araçlar)
    • EU 2021/1958 – Akıllı Hız Asistanı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R48 – Acil Duruş Sinyali – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • EU 2021/1243 – Alkol Kilidi Kurulum Kolaylığı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • EU 2021/1341 – Sürücü dalgınlık ve dikkat uyarı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R157 – Sürücü müsaitliği/uygunluğu izleme sistemi – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • EU 2022/545 veya ECE R160 – (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R157 – Sürücü kontrolünün yerine geçen sistemler – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R157 – Araca, aracın durumu ve çevresi hakkında bilgi sağlayan sistemler – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • Regülasyon Belli Değildir – Konvoy Sürüşü (Platooning) – (M2-M3N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • Regülasyon Belli Değildir – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
    • ECE R155 – Siber Saldırılara Karşı Koruma – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)


    Kaynak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kikiemre61 -- 17 Mayıs 2024; 4:16:14 >







  • bu konunun hala dikkat çekmemiş olması ilginç. gsr2'ye uyan ve uymayan araçları paylaşalım. bildiğim kadarıyla i20 makyajlı versiyonda tüm donanım seviyelerinde güvenlik donanımları standart sunuluyor. opel corsa'da da standart sunuluyor sanırım. Clio sadece en üst pakette ve opsiyon sunularak karşılayabiliyor. honda city hiçbir paketinde bunlar yok...

  • ceza_61 kullanıcısına yanıt

    Maalesef forumun aktif gözüken kişilerin %80 e yakını satıcı olmasından kaynaklı sanırım.


    Hayırlısı olsun, fakat bu piyasa kimseye yaramaz.

  • Hayret bu başlığa daha gelmemiş 1 milyonluk araci 500 bine alacağız tayfası biraz daha beklesinler alırlar...
  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz olma olasılığı var veya yok fakat sizene kardeşim? Diyelim ki devlet otv vs. duzenleme yaptı düştü o fiyata size giren çıkan ne ? Mutsuz mu olacaksın vatandaş uyguna araç alacak diye.


    Donanımı eksik olan araçların sıfır satışı olmayacak bu kadar basit ona gorede piyasa şekillenecek. Ayrıca piyasa hala çok yüksek.

  • kikiemre61 kullanıcısına yanıt

    Bana giren çıkan yok da seni bilemiyorum bu üsluba bu cevabı yakistirdim diğer arkadaşlar kusura bakmasınlar

    Almayın piyasa düşecek diye diye milleti malsiz bıraktılar çok bilenler yada cebinde parası olmayan culsuzlar ...

  • Kaynak firmamızın web sitesi, içeriğini de çalışma arkadaşım hazırladı.


    hali hazırda Avrupa ülkelerine gelen araçlar GSR II ile geliyor.

    bizde stoğu çok olanlar için bu güncellemeye geçişte 1-2 aylık esneklik sağlayabilirler. 7 Temmuzda direk geçeceğimizi düşünmüyoruz açıkçası.


    GSR II ye uyumlu olmayan araçların, tarihte esneklik sağlanması durumunda yaz dondurma kampanyası gibi bir kampanya ile kısa bir süre ve az bir stokla güzel rakamlara inebileceğini düşünüyoruz.


    ayrıca ülkemize GSR II ye uyumlu olmayan hiçbir araç da göndermeyebilirler, mesela bu kategoride en fazla stoğu olan Çin menşei markalar. Bu markalar ürünleri iç piyasaya ya da Avrupa standardını kabul etmeyen ülkelere de gönderebilirler. Sonuçta Türkiye standardı kabul eden ve sürekli uygulayan konumunda, geçişte esneklik olsa bile 1-2 ay sonra kesin olarak geçilecektir.


    ucuz araba gelecek diye de düşünmemek lazım, belki de bir fırsat doğar, yüzde 50 hazırda beklemekte de fayda var  





  • Sıfır araçlar konusunda Doğuş Oto sitesinde bazı VW modellerinin ( Polo ve Taigo ) şerit takip asistanı, acil fren destek sistemi ile geldiğini yazanlar vardı. Fakat bu donanımlar gelirken multimedya küçülmüş, hoparlör sayısı azalmış. Makyajlı veya kasa değiştiren modellerde zaten bu asistanların bazıları var. Diğer markalarda Volkswagen'e uyarsa özellikle baz modellerde manuel hatta mandalla dışarı açılan arka cama kadar düşecekler mi merak ediyorum veya Renault Grubu'nun yaptığı gibi multimedya yerine telefon aparatı koymak gibi ucuzlatma çözümleri :)


    Citröen C-Elysee, Dacia'nın tüm modelleri, DFSK'nın tüm modelleri, Fiat'ta Panda ve benzinli 500, Honda City, Kia'da Picanto, Stonic, Cerato ve tüm kasa çeşitleriyle Ceed, Mitsubishi Space Star, Renault Taliant, Volkswagen'de Polo, Taigo, T-Roc, Golf ( Opel Crossland üretimi biteceği için baz donanımla geliyor, onu yazmadım, yenisi Frontera dolu gelir sanırım )


    Atladığım yoksa yukarıdaki araçların en üst donanımında bile standart olarak bazı veya çoğu sistemler yok. VW dışında sanırım Kia'da güvenlik paketiyle de olsa güncellemeye başlamış Ceed'leri. Tabi iş otomobillerin baz donanımlarına ve hafif ticarilere gelince liste oldukça kabarıyor. Bu yasayla birlikte Mitsubishi'ye de veda edecek gibi gözüküyoruz. 7 Temmuz'a kadar bakalım neler olacak ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozan_26 -- 10 Mayıs 2024; 17:20:7 >




  • muskeder kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler bilgiler için.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kikiemre61 -- 10 Mayıs 2024; 23:44:14 >
  • Ekleme;
    Mecburi olması gereken özellikler;

    Akıllı hız yardımı
    Şerit takip asistanı
    Alkol kilidi hazırlığı
    Kaza veri kaydedici
    Kör nokta belirleme
    Yaya koruyan ön cam sistemi
    Acil durum frenleme asistanı
    Sürücü yorgunluk algılama sistemi
    Ani frende otomatik yanan flaşötler
    Geri görüş kamerası
    Arka park mesafe sensörü

    Yanlış veya eksik varsa uyanırsınız.
  • bu sistemlerin hepsi mi olmalı ? özellikle kör nokta çok aracın sadece en üst modelinde var. MEsela 2008 allure gibi,


    bu sistemlerin hepsi birden zorunlu olacaksa baya indirim başlar.


    Melsela VW taigoda 1617 lik life paketi 1250 ye veriyor deniliyor ama benim anlamadığım taigo style paket de bu şartları sağlamıyor. Kampanyayı en alt paketten mi başlatıyorlar acaba ?

  • kikiemre61 kullanıcısına yanıt

    Sürücü yorgunluk algılama sistemi için 7 Temmuz'da zorunluluk sadece yeni tip onayı alacak modeller için başlıyor. Varolan modeller için zorunlu olacak tarih 2026

  • Bence yeni düzene geçiş çok sıkıntılı olmayacak.

    Bu işin ilk fazı 2013'te gelmişti, zorunlu ESP, yokuş kalkış desteği getirmişti. Aslında yekun olarak bakıldığında bunlar üreticiler için maliyetli şeyler değiller. Bir şekilde uygun fiyatlarla düzen oturur.

    Bu ekonomik sistemde kapitalist şirketleri bu şekilde zorlamayınca ilerleme olmuyor. Tofaş 2013'e kadar o dengesiz şekliyle linea'yı esp'siz sattı, yüzlerce insanımızın canına mal oldu. 2013'te ciddi zam gelmedi. Bir şekilde kârlılığı tutturacaklardır.
  • kimse ucuza araç vermez. donanımdan kısacaklar hayalet ekranı küçültür vs öyle ekler bunları. opsiyonlar güvenlik değil hayalet ekran vs olur.

  • Takip
  • pahalı da olsa gsr2 ye uygun araç almak daha mantıklı. sonuçta adam sana ekstra güvenlik donanımı veriyor olacak. tutup da gsr2 donanımsız arabaya fazla para vermiyorsun.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.