Şimdi Ara

Focus larda oluşan kronik rahatsızlıklar... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
2
Favori
103.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • acr kullanıcısına yanıt
    Yani ustamın dediğinin kısacası şu!!

    Arabanızı 10 TL daha ucuza yaptıracam diye gidip elin renocusuna elletmeyin. işi bilen ustasına yaptırın!!

    Saygılar!
  • mutluus

    bendede 2001 focus var lpgde yavaşlarken stop ediyor bosta gaz veriincede rölanti düserken 900 da kalması gerekirken 650-700 lere düşüp topluyor sonra 900 rpm e ...benzinde saat gibi ama çözüm bulamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    mutluus

    bendede 2001 focus var lpgde yavaşlarken stop ediyor bosta gaz veriincede rölanti düserken 900 da kalması gerekirken 650-700 lere düşüp topluyor sonra 900 rpm e ...benzinde saat gibi ama çözüm bulamadım

    Sorununuz aynen bu;
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=47193209&p=1#47193209
    Amcamın 2001 ghiasındada olmuştu,bizim ambiante gp dede olacak gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FALCON 43


    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    mutluus

    bendede 2001 focus var lpgde yavaşlarken stop ediyor bosta gaz veriincede rölanti düserken 900 da kalması gerekirken 650-700 lere düşüp topluyor sonra 900 rpm e ...benzinde saat gibi ama çözüm bulamadım

    Sorununuz aynen bu;
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=47193209&p=1#47193209
    Amcamın 2001 ghiasındada olmuştu,bizim ambiante gp dede olacak gibi...

    Aracın sibobların bir durum olsa benzindede yapar aynı olayı benim araç benzinde yapmıyor ayrıca motor lambasıda yanmıyor verdiğiniz linki inceledim ama alakası yok gibi bayırlarda çekmeme ses vuruntu gibi bir şey söz konusu değil benim araçta sanki fakir karısım yada hava ile alakalı bir durumdan stop ediyor gibi geliyor bana benzinde no problem lpgde de çekiş mükemmel hararette normal tek sıkıntı stop etmesi LPG de :D




  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    forum ilk başında bununla ilgili yazım var. motorun açılmasına kadar giden bir sıkıntı; benzinde yapmamasının nedeni, bu alet yarı otomatik olduğu için yani yarı otomatikten kastım şu motor zorlandığı anda emiyor benzini o nedenle sıkıntı çıkarmıyor. gazda böyle bir durum olmadığı için özellikle stop halinde yada hafif hızda tam dönüşlerde yada seyir halinde boşa attığında motor tak diye duruyor.

    gazın oluşturduğu kurum temizlenebilir.
    gazını aldığın yeri değiştirebilirsin gazından da yapabilir; çakallar lpg ile hava yada başka gazları karıştırarak basıyorlar.
    katkılı matkılı gaz olayı hikaye, senin sistemin zaten kurum topluyor bide içine yağ molekülü katıp motorun sistemin anasını mı ağlatacaksın. hepsi hikaye. bu yoğurda süt tozu katmak gibi daha ucuz ve kandırılabilir. neyse...
    kelebeklere baktırabilirsin
    boğaza baktırabilirsin

    bunlar kısa ve ucuz yollar, ama olmuyor sa

    doğru ford servise ustasına teslim edeceksin motoru açacaklar sübap valf ikisinden birinde sorun vardır.

    yada satacaksın haraç mezat günaha girmek istemiyorsan...




  • ha bu arada arkadaşın verdiği link te yazan olaylar bu olayın daha kronik bir hal almış olayı. bunun ilerki vakaalerı aracın 170 km nin üzerine çıkmaması, aracın hızlanmaması, çekişten düşme vs..

    olayın başında gibisin.

    gaz takacaksan bu arabaya 100 bin km den sonra motoru değişecen arkadaş olayı bu bu-arabaların
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluus

    ha bu arada arkadaşın verdiği link te yazan olaylar bu olayın daha kronik bir hal almış olayı. bunun ilerki vakaalerı aracın 170 km nin üzerine çıkmaması, aracın hızlanmaması, çekişten düşme vs..

    olayın başında gibisin.

    gaz takacaksan bu arabaya 100 bin km den sonra motoru değişecen arkadaş olayı bu bu-arabaların

    Gazı shell den alıyorum bir değiştireyim bakalım ama dediklerinin bazılarına katılmıyorum focus sedan taksi dolu piyasada 400 binlerde
    boğaz kelebeği kaldı temizlenmedik ısındımı stop etmiyor birde.
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Üstat benzinli focus ların 780 bin 900 bin km olanı kendim gördüm. kendi aracımı 270 binde sattım halen kullanılıyor. şöyle bir durum var 200 binden sonra eğer gazlı ise aracın motoru istiyor bişeyler. yoksa haklısın illa sorun olacak diye bişey yok.

    senin sorunun buji de olabilir buji kablosu da basit bişeyde. ama sen söylediklerimizi de aklından çıkarma.

    yoksa focus candır!!!
  • Valla ateşleme tertibabı daha yeni değişti orjineliyle buji kablosu ve bobin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Video nasıl gönderioz telden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Video nasıl gönderioz telden

    Youtube atıp linki kopyala yapıştır yapıyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sorundan da ben bahsedeyim:

    Motorun antifirizi herhangi bir sebeple tamamen boşaltılıp yeniden doldurulduktan sonra motorun hararet yapması sorunu. İki sebep var, birisi genelde bilinir ama diğer sebep çok bilinmez :

    1. Su dolaşım sisteminin hava yapması. Bu bilinen sebeptir, işi iyi bilen usta o havayı aldırmayı bilir ve sorun halledilir.

    2. Antifirizin yoğunluğunun fazla olması. Antifirizin suya göre akışkanlığı daha düşük olguğu için yoğunluğu çok olduğu zaman radyatör içinde dolaşımında sorun çıkıyor ve motor hararet yapıyor. Yoğunluğu azaltmanın yolu bir miktar antifirizi boşaltıp su doldurmak. Antifirizi boşaltmak ise kolay. Su bidonunun üst tarafındaki boru motoru dolaşıp gelen suyu taşır. O boruyu çıkarılır. Motor çalıştırılara ısınması ve devir-daim yapması beklenir. Devir-daim yaptırılınca su boşa akar. Bu esnada bidonun dolum ağzından su katılarak azalan antifiriz oradan takviye edilir. Bu şekilde 1-1.5lt kadar antifiriz boşaltılıp yerine su eklenince karışımın yoğunluğu azalır, akışkanlığı artar ve sorun hallolur.




  • LPgde stop etmeye neden olan lpg rölantisi böyle benzinde düşüp kalkmıyor ibre o yüzden stop yok sadece lpgde...rölanti neden böyle bunun dısında oynama yok rölantide..:S




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 2 Şubat 2015; 14:28:38 >
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Üstat baya vakit harcamışsın şöyle yardımcı olmaya çalışayım sana;

    başlarda denediğim ama bu rolanti sorununu düzeltemedi durumları yazayım sana kalan zaten üç beş bişey onlara baktırırsın;

    1. ateşleme tertibatını buji ve kabloları motocrajt ın orjinalleri ile değiştirdim.
    2. ateşleme sisteminin ayarlamasını milimetrik olsun diye serviste yaptırdım.
    3. kurum temizleme vs. paket halinde hepsini yaptım.
    4. yakıt aldığım yeri değiştirdim.
    5. gazın ayarlarını en az 20 kez düzelttim ( düzelttirdiğim gazcı benim ayarları kaydetti artık sistemine gelen focuslara aynı ayarı atar oldu artık düşün)
    6. yağı tamamen sistemden çıkartıp motocraft yağ koydurdum.
    7. makineye sokturdum.
    8. lpg'nin beyni değiştirdim
    9. motorun arka kısmında bir zımbırtı var şimdi ismini hatırlayamadım, bu zımbırtı devri ayarlıyormuş onda sorun var dediler ama düzelttirmedim çünkü orjinalde yani benz,nde sıkıntı yoktu.
    10. ve son olarak elektrik tesisatını dahi kontrol ettirdim.

    sonuç kocaman SIFIR...

    daha sonra arabayı bizim bilader aldı gitti motoru açtırdı valflerden biri işlem görmüyormuş denildi, gazın tutuşma kat sayısı benzinden düşük olduğu için benzinde çok fazla anlaşılmaz dendi neyse daha sonra bu valf vs değip araç toplandıktan sonra bu sorun tekrar olmadı hiç. sonra aracı 270 binde sattım ( yaptırdıktan sonra 70 bin km yaptım arabayla.

    şimdi nerede sorun var diyorsan iki secenek var.

    1. sen hangi kısımları kontrol ettirdin.
    2. iş motora uzanınca herkez biraz duraklıyor o nedenle yukarıda yazdığım nedenlerden de olabiliyor.


    hatta sana şöyle diyebilirim; Bursa Gençosman Postanesinin arkasında Öziş Hasan Usta var bu usta bizim adıyamanlı abilerden iyi biridir. internette aratabilirsin baya tanınır ve ford üzerine proftur. nerede oturuyorsun bilmiyorum ama bursadan geçersen mutlaka ura baktır. şak diye bulur ...


    benim arabanın ön takımdan ses geliyordu katır kutur diye baya bii neyse gittim ustalara adamlar iç lale dağılmış kaynak diyor bende istemedim. kaynak atılan metal yumuşar. hareket tahrik organına kaynakmı olurmuş diye, çıktım sinirlendim giderken Allah ın işi girdik bu hasan ustanın tükana adam girerken sese baktı indim neyse abi şöyle falan demeye kalmadan arabayı çekti hendeğe lastiği söktü ve diski tutan somunun gevşediğini söyledi.

    komik işte usta var usta var. her denilene inanma acele etme ustasını anlayan adamı bul. internette herkes atıp tutuyor. 15-20 bin lira araba bu can taşıyorsun ..




  • Benim yaptırdıklarım
    Maf temizlendi
    ateşleme degisti akü dahil başkada bir temizleme falan yapmadım
    yalnız arabanın arka tarafından rölantide çalışırken biipppp sinyal sesi geliyor ne acaba o bulamadım
    belkide valflerde bir sıkıntı vardır. Benzinde saat gibi bir türlü anlamıyorum gaz beyni ısınmıyor gibi beliyor çünkü gaz geçiş ısısını 29 yaptım gauge menüde hararet 50 olunca geçiyor...

    Hava filtresinin kirli olması veya boğaz kelebeğinin pis olması etkilermi acaba.. motoru açtırmak en son çare ama benim tahminlerim hala %99 lpg sistemi bulursam yazarım.

    he birde rölanti valfi temizlendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 2 Şubat 2015; 16:44:05 >
  • sorun rölanti sensörü değişti düzeldi . ;)
  • Eski konu ama birebir katılıyorum. Ford focusun 1-2-2,5 kasaları böyle. Bunlar kronik. Çoğu lpg kaynaklı. Özellikle subap. Lpg sistemi düzenli bakım-değişim gerektirir. Sadece forda özel diyemeyiz tabii.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Yaşadığım sorunlarla ilgili araştırma yaparken bu konuya denk geldim.

    Bilgili ve tecrübeli arkadaşların katılımı olan bu konu başlığında kendi sorunuma da çözüm önerisi bulabileceğimi umuyorum.

    Motor sesi videosunu dinleyip yorum yapmanızı bekliyorum.







  • Kolay gelsin çok uzun zaman önce açılmış bir konuya ancak ulaşabildim kafayı yemek üzereyim kumanda problemi için kaç tane elektrikçiye anahtarcıya gittim bilmiyorum ve şu an gösterge işlemcisinin sorunlu olduğunu söyledi bir tanesi tüm gün sanayide geçti ancak yedek bir gösterge ile eve geri döndüm kumanda problemi halen çözülmedi anahtar ile kodlamaya çalıştığımızda ses geliyor ancak anahtardan kodlama yapamıyoruz anahtar çalışıyor başka anahtar da denedik olmuyor eğer bu kadar basit bir şey ise ve insanlar bunu bilmiyorsa pes diyeceğim yardımcı olabilirmisiniz sadece bu konuda bildiğiniz biraz daha ayrıntı çok rica edeceğim 2007 tdci focus ghia aklına estimi çalışıyor merkezi kilit kısa aralıklar uzun aralıklarla değişiyor bir ara beyin problemli dediler elletmedim yardımcı olursanız nasıl hora geçer anlatamam 😢


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.