Şimdi Ara

Fiat'ın bağlanabilirlik uygulaması Connect, yeni fonksiyonlarla zenginleştiriliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tofaş, 2018 yılında AR-GE merkezi tarafından devreye alınan bağlantılı araç teknolojisi Fiat Connect'i kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak güncellemelerle iyileştirmeye devam ediyor. Bugün düzenlenen basın toplantısında açıklanan verilere göre, geçen senenin ortasında Egea'da standart hale getirilen Connect, Türkiye'de şu an 100 bine yakın araç tarafından kullanılıyor.



    Hayat kurtaran özellikler



    Fiat'ın bağlanabilirlik uygulaması Connect, yeni fonksiyonlarla zenginleştiriliyor
    Fiat Connect ile ilgili son bilgileri aktaran Tofaş Mobilite Çözümleri Direktörü Hasan ERDOĞAN, sundukları teknolojinin hayat kurtaran ve hayatı kolaylaştıran yönlerini vurguladı. Buna göre, Fiat Connect kullanıcıları, olası bir kaza durumunda 7/24 çalışan Müşteri İlgi Merkezi tarafından anında aranıyor ve gerekli durumlarda kazanın gerçekleştiği noktaya ambulans yönlendirmesi yapılabiliyor.



    Ayrıca, karayollarından alınan veriler ışığında kullanıcılarla paylaşılan "Kaza Kara Nokta Bildirimi" de bir diğer hayat kurtaran özellik olarak öne çıkıyor. Kullanıcılar, kaza gerçekleşme olasılığının yüksek olduğu noktalardan birine yaklaştığı zaman bir kalp atışı sesini andıran bir bildirimle kendilerine "dikkatli ol" mesajı veriliyor.



    Hayatı kolaylaştıran özellikler



    Fiat Connect'in hayatı kolaylaştıran özellikleri arasında ise uzaktan kapı açma ve kapatma, araç sağlığı bilgisi, park lokasyon bilgisi ve çekilme bildirimi gibi fonksiyonlar öne çıkıyor. Çekilme bildirimi, park halindeki aracınızın çekilmesi durumunda size bildirim gönderiyor ve nereye götürüldüğüne ilişkin konum da paylaşıyor. Bunların dışında, hız sınırlaması ve aracın valeye verilmesi gibi durumlarda bildirim almanızı sağlayan mesafe uyarısı da dikkat çekiyor.



    Ayrıca Bkz.Pininfarina, hidrojen içten yanmalı motora sahip hibrit konseptini tanıttı: Karşınızda Enigma GT



    Özellikle pandemiyle birlikte sıklıkla tercih edilen temassız ödeme işlemi, Opet istasyonlarında akaryakıt ödemesi yapmak isteyen Fiat Connect kullanıcıları tarafından tercih edilebiliyor. Yakınlardaki akaryakıt istasyonları, İstanbul'daki İspark lokasyonları ve diğer büyük illerdeki otoparkların konumları da ihtiyaç duyulması halinde mobil uygulamanın "yakınımdakiler" sekmesinde görülebiliyor.



    2023 yılında gelen yenilikler



    Fiat'ın bağlanabilirlik uygulaması Connect, yeni fonksiyonlarla zenginleştiriliyor
    2023 yılında Connect'e erişilebilecek kanallar çoğaltıldı. Android Auto özelliği sayesinde yakıt bilgisi, sürüş skoru, akü durumu ve bakıma kalan kilometre gibi uygulamaya özel bilgiler aracın multimedya ekranında da görülebiliyor. Apple CarPlay desteği henüz yok ancak sisteme dahil etmek için çalışmalar sürüyor. Ayrıca, Connect'i kullanan araç sahiplerinin yüzde 70'inin Android ekosistemini kullandığına ilişkin bir bilgi de paylaşıldı.



    Geçen yıl yapılan yeniliklerden biri de Connect'in giyilebilir teknolojilerin en yaygın olanı akıllı saatler ile buluşturulması oldu. Müşteriler, Apple Watch ve Android akıllı saatlerden de Fiat Connect özelliklerine erişebiliyor.



    Akıllı Servis sistemi



    Toplantıda dikkat çeken bir diğer başlık da Fiat Connect teknolojisi üzerine inşa edilen Akıllı Servis sistemi. Egea sahiplerine özel hayata geçirilen bu hizmet ile iki yıl boyunca kilometre bazlı sabit fiyatlandırma ve aylık ödeme yöntemiyle tam kapsamlı yetkili servis hizmeti alınabiliyor. Akıllı servis aboneleri, her 100 kilometrede 89 TL ödüyor. Akıllı servise abone olmak için aracınızın 100 bin kilometreyi geçmemiş olması gerekiyor.



    Akıllı Servis; Periyodik bakımlar, aşınma parçaları, balata, debriyaj vb. değişmesi gereken garanti kapsamındaki mekanik işlemlerin tamamında kullanılabiliyor. Ayrıca, yapay zeka sayesinde araçta meydana gelebilecek olası bir arıza için de kullanıcıya önden uyarı verilebiliyor. Sistem tahminlemesi yüzde 93 oranında doğru bir yönlendirmeyle çalışıyor.



    Connect Kasko



    Sistem içinde 2020 yılında uygulanmaya başlanan Connect Kasko da bulunuyor. Araçtan alınan (sigorta şirketlerinin ilgilendiren) veriler, iş ortağımı olan sigorta şirketleri ile paylaşılıyor. Bunun karşılığında Connect Kasko'yu tercih eden müşterilere ilk poliçede yüzde 10 indirim sunuluyor. Ondan sonra bir yıl boyunca sürüş puanı devreye giriyor. Sürüş puanına göre bir sonraki poliçede de belli oranlarda indirim yapılabiliyor.









  • Haberde yeni fonksiyon yok ki yazılanların hepsi aylar öncesinde çıkmıştı zaten. Akıllı servis bile 3-4 ay oldu geleli.

  • Her 100 km de 89 TL mi? Yuh!
    100 bin km de 89 bin lira mı alıyorlar? Neredeyse km de 1 lira, ek yakıt tüketimi gibi.
    Ne kadar akıllı bir silkeleme o öyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 28 Şubat 2024; 7:35:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Tofaş milletin iliğini sömürmeden birşey vermez.Bunların connect uygulaması da hava civa.Servise aracı götürsen adamlar neredeyse kapıdan kovacaklar.Ancak yağ filtre değişimi yapmak işlerine geliyor.

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Egea ekonomi arabası bütçe arabası. Km de 2 liradan fazla yakmasın diye alınan, piyasadaki en ucuz B/C sedan araçlardan biri.


    Bu araca km de 1 lira ek masraf pek tercih edilmez bence. Ama bir iki bin kişi de olsa yeter derlerse ...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.