Şimdi Ara

EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
289
Cevap
0
Favori
13.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    bu aracta şişirilen bir şey varsa ,o da fiyatıdır , 2-4 bin tl daha ucuz olabilirdi ,neticede arz talep fıyatlandırılacak bunu ,
    benım anlam veremedığım ,madem kı egea ile bır sıkıntınız yok ne diye konu açıp 4-5 sayfa yazı yazılıyor , bellı kı boş zamanınız çok

    Bu aracı direkt bodoslama C segmentine sokmanın da bir şişirme olduğunu gördük konu boyunca.

    Anlam vermenize gerek yok efendim, insanları yanlış yönlendirmediğim, yazdığım herşeyi belli yerlere dayandırdığım sürece istersem kapı kollarının segmentlere bağlı değişen kalitesi hakkında konu açıp 40 sayfa yazarım.

    Evet bu konuyu açtığımdan beri boş zamanım çok, belki de bu konuyu zamanım boş olduğu için açmışımdır?

    Yazanlardan geçtiniz şimdi de benim boş zamanlarımı mı hedef aldınız? Demek ki konu amacına ulaşmış.




  • Bos konusuyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.



    Yazanlardan geçtiniz şimdi de benim boş zamanlarımı mı hedef aldınız? Demek ki konu amacına ulaşmış.

    kimseyı hedef aldığım yok , bu aracı da savunduğum yok ,yazdığınıza göre şu konunun bır amacı varmış ,
    amaç neymiş ,bı yazın da öğrenelım , yoksa kötülemek mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.



    Yazanlardan geçtiniz şimdi de benim boş zamanlarımı mı hedef aldınız? Demek ki konu amacına ulaşmış.

    kimseyı hedef aldığım yok , bu aracı da savunduğum yok ,yazdığınıza göre şu konunun bır amacı varmış ,
    amaç neymiş ,bı yazın da öğrenelım , yoksa kötülemek mi ?

    Konunun amacını söyledim. Konunun amacı Egea'yı kötülemek değil. Konu içinde birden fazla sefer Fiat markasının çoğu modelini sevdiğimi ve Egea'nın da gayet alınası olduğunu yazdım.

    Ben de C-Elysee'i severim ama Avrupa'yı gösterip aracı C segmentine koymaya çalışmıyorum. Ki Avrupa'da kendisi C segmentinde yer alır. Ama C-Elysee'i kullanırken nelerin eksik olduğu kısa sürede gözünüze batar veya sürüş esnasında hissedersiniz ve "bu araç C segmenti olamaz" dersiniz.

    Aynısı Egea için de geçerli. İnsanlar sevdiği için ve Fiat kanadından "kompakt" içerikli bir açıklama yapıldığı için direkt C segmenti olduğu söyleniyor. Ama Fiat bile bu aracın rakibi olarak 301 ve türevlerini gösteriyor. Buna rağmen kalkıp da bu aracı Astra vs rakibi göstermek bu aracı şişirmek olur. Yani rakip değil alternatif demek de kelime oyunundan başka bişey değil.

    Ki çok samimi söylüyorum Egea'yı ben de çok sevdim. Linea'nın yerine gelen bir otomobilin bu kadar ilerleme göstermesi harika bişey. Ama sapla samanı karıştırmamak gerekiyor.

    Anlatabildim mi durumu?




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    sıkıntı yok ,arac zaten ortada ,fiyatı da bellı ,göz var nızam var , astra ile kıyaslanamaz ,
    kım kıyasladıysa ,yanlış bakmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    sıkıntı yok ,arac zaten ortada ,fiyatı da bellı ,göz var nızam var , astra ile kıyaslanamaz ,
    kım kıyasladıysa ,yanlış bakmış

    Aynen araç ortada, fiyatı belli, ne olduğu belli.

    Alan alır almayan almaz. Egea şöyle çöp Egea böyle rezil demedim de asla. Tam otomatik şanzıman ve 5 yıl garanti ekstra cezbedici.

    Dediğim gibi ben aracı şişirme olayına karşı açtım bu konuyu.

    Golf'ün şişirilip 1 Serisi rakibi yapılmasına da aynı tepkiyi veriyorum. Kimsenin beni yanlış anlamasını istemem Şu Egea konusunda.

    Kendim araştırdım anlattım olmadı, linkler koydum alıntılar yaptım olmadı, en son Fiat ağzından yapılmış haber bulup paylaştım umarım bu sefer olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    birade "affordable" tam olarak ne demek? Düşük maliyetli, ulaşılabilir demek. buradaki segment compact. adam tabii ki ford focus, corolla, golf ile yarışmayacak bu mantıksız. neden dersen marka aldgısı,kalite algısı vs. bu nedenle adam diyor ki biz Compact segment bir araç yaptık ancak bu araç diğerleri gibi yüksek işçilik ve malzeme kalitesine sahip değil yani daha düşük bütçeli yani "alt sınıf" araç yaptık. tam olarak karşılığı yok çünkü fiyat olarak B+ segementinde ama boyut olarak C segmenti. zaten adam tüm konuşmada bunu söylüyor C segmenti alt sınıf araç.

    Sedan Egea Linea yerine gelmedi. Linea üretimi ve satışı devam ediyor. tekrar söylüyorum öncekle bu araç Linea yerine üretilecekti. Ancak şu an böyle bir durum yok. Linea daha üretime devam edecek. Ne kadar üretilecek dersen araç zaten 10 yaşında bir model. Çoktan tarih olmalıydı bana sorarsan.

    Şimdi gelelim genişletilmiş ve uzatılmış B segmenti muhabbetine, ölçülere bakarsan zaten C segmenti B segmentinin bayaa bir uzatılmış ve genişletilmiş hali. Yani kaba bir tabir ise bir B segment platformunu gerekli şartları sağlayacak kadar genişletip uzatırsan elinde C segment bir platform olur.

    C-elysee denen aracın bir segmenti olmadığı doğru özellikle avrupada neden çünkü satılmıyor. ama senin hesabın ile 7700'e karşılık 8100 olan bir araca da "segmenti yok" demek abes olur. bu araç C segmenti ama alt sınıf için daha açık bir tabir ile işçi sınıfı C segment. Zamanında VW beetle gibi.

    O yazıyı baştan sona kadar okursan zaten hiç bir yerde "sub compact" ibaresi göremezsin. Aile olabilir hatta başka bir marka da olabilir sorun da değil, nasıl C4 bugün sedan, MPV, SUV olarak bir aile olduysa bunun da olmasını isterim ben özellikle 500LL'den daha geniş ve daha uzun bir SUV yapıp cam tavan gibi opsiyonlar ile 80b bandından satarlarsa tutar.

    Her neyse yazıyı okuduysan ana fikir araç C segmenti, rakip olarak Premium ve orta-orta üst segment araçları rakip almaması ise tamamen pazar ve hedef kitle ile ilgili.

    Egea'nın Linea yerine geldiğini ben değil Fiat söylüyor. -The sedan will replace the Linea and will compete against cars such as the Peugeot 301 and Skoda Rapid in eastern Europe and Turkey where sedans are popular-

    Linea'nın üretiminin devam etmesi Egea'nın onun yerine gelmediğini göstermez. Astra J, yarı ömrüne kadar Astra H ile birlikte satıldı neredeyse. O halef-selef ilişkisini değil "bu araçtan daha ne kadar kazanabiliriz?" ilişkisini gösterir.

    Egea'nın segmentinin olmadığını da ben değil Fiat söylüyor. -basically does not exist.-

    301 Doğu Avrupa'da satılıyor. Aynı Egea sedanın da sadece Doğu Avrupa'da satılacağı gibi.

    Sub-compact ibaresi görmüyorum ama doğrudan gösterilen bir rakip olarak 301'i görüyorum. Demek ki 301 de sub-compact değil "affordable compact" oluyor. Siz rakip olarak kimi görürsünüz? Pazarınızı bölen adamları görürsünüz. Hitap ettiği kitle aynıysa diğerleri senin rakibin olur. Ki dediğim gibi 301 zaten Avrupa'da kompakt segmentte yer alıyor. O da sub-compact değil yani.

    Ek olarak HB de "affordable" bir otomobil ama Golf'ün segmentinde rekabet edeceği net bir şekilde yazılmış değil mi? Bundan imtina etmemişler ama sedan için Octavia'nın segmenti vs demekten imtina etmişler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 16:54:47 >




  • Arkadaş bak şimdi;

    Yeryüzündeki bütün kriterleri bulduk ve baktık konunun başından beri.

    Dingil mesafesi, uzunluk ve daha kapsamlı olan footprint (uzunluk x genişlik) kriterlerinin hepsinde Egea ile 301 aynı segmentte yer alıyor. Evet Egea daha geniş doğrudur ama 301'in de dingil mesafesi daha uzun. Daha geniş diye subjektif bir fark ile segment atlanmaz. Ortalamada ikisi de aynı segmentte yer alıyor ölçü kriterlerine göre. Tatmin olmadıysan hacim bazlı IIHS segmentlendirmesine de bakarız.

    Bunlar nesnel idi.

    Öte yandan Fiat da ağzı ile bu iki aracı birbirine rakip göstermiş. Egea sedanın rakibi 301'dir demiş birinci ağızdan.

    Gördüğün üzere bu iki aracın ne üretici bazında ne de kriterler bazında ayrı düştüğü bir durum yok.

    Egea için "kompakt" ifadesine dikkat çekiyorsun. E 301 de "sub-compact" olarak sunulmamış ki. Al mesela Euro NCAP bu aracı "Small Family Car" segmentinde değerlendirmeye almış. Sınıfın lideri Infiniti Q30, bildiğin C segmenti.

    http://www.euroncap.com/en%2Fresults%2Fpeugeot%2F301%2F7886

    Bu Wiki'den bir cümle -The Peugeot 301 is a compact car, produced by the French automaker Peugeot-
    Bu caradvice'dan bir cümle -New French compact sedan revealed-
    Al bu da Peugeot'nun 301 hakkındaki basın duyurusunun başlığı -THE NEW PEUGEOT 301 - A COMPACT FOUR-DOOR SALOON TO EXPAND INTERNATIONAL MARKETS-
    Bu da carscoops'dan bir cümle -Peugeot's New 301 Budget Compact Saloon Revealed Ahead of Paris-

    Hala mı ikna olmadın? İki araba da yeryüzündeki bütün kriterlere ve hem Fiat hem de Peugeot'ya göre aynı segmentte.




  • Evet kabul ettim Egea "zorlama" C segmenti.

    Ama üstteki mesajımda yazdığı üzere 301 de aynı şekilde C segmenti bu durumda. Madem B+ gibi bir sınıf yok elimizde. Hem bak 301 için de "budget compact" deniyor. "Affordable compact" ile aynı anlamı var işte mis gibi.

    Yani sonuç olarak Egea nereye 301 oraya gördüğün üzere.

    Egea C ise 301 de C, Egea B+ ise 301 de B+, Egea "ucuz C" ise 301 de "ucuz C".

    301'in tüm Avrupa'da satılması gerek demişsin yorum yapmak için. E Egea da tüm Avrupa'da satılmıyor ki. İkisi de Doğu Avrupa'yı hedef almış durumda. Bak satıldığı pazarlar bile aynı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 17:35:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    Birader Egea bu iki modelden daha geniş değil mi? evet. dingil mesafeleri arasında da öyle 10cm civarında bir fark yok değil mi? zaten sana daha önce söylediğim gibi C-Elysee ve 301 uzatılmıştır. Yani dingil mesafeleri C segmenti ayarına çıkarılmıştır değil mi? Bu durumda Aegea diğerlerinden daha C segmentidir değil mi???

    Bundan sonra artık daha fazla yazmayacağım buraya. affordable falan en nihayetinde C segmenti.

    Sanki Egea 301'den 10 cm geniş

    Egea'nın da çektirilip genişletilerek üretildiğini biliyorsun ama 301'in çektirilmesine laf ediyorsun. Şu an niyetin doğruyu ortaya çıkarmaktan ziyade haklı çıkmaya döndü işte.

    Bi de "az C segmenti" "çok C segmenti" çıkarma başımıza.

    Evet ben bu aracın C segmenti olduğunu kabul ettim, kendisi 301 ile birlikte C segmentinde yer alıyor

    Bütün kriterler bazında ikisi de aynı segment sınırlarında, ikisi de "budget-affordable" terimleri ile sunulmuş, biri diğerini isim vererek rakip göstermiş, Egea NCAP'e girmemiş 301 girmiş ve kompakt sayılmış, satıldıkları pazarlar da aynı.

    Bunları karşına alıp da 301 ile Egea'yı ayırabiliyorsan eyvallah. Yoksa durum bu ne yazık ki.

    Ha 301 Egea'nın yanında çöp, yol tutmuyor, kalitesiz vs demeye kalkma. Bunların kriter olmadığını sen yazmıştın zamanında hatırlarsan. Sonra ben de sana "plastik koku ölçer" önermek zorunda kalmayayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Evet kabul ettim Egea "zorlama" C segmenti.

    Ama üstteki mesajımda yazdığı üzere 301 de aynı şekilde C segmenti bu durumda. Madem B+ gibi bir sınıf yok elimizde. Hem bak 301 için de "budget compact" deniyor. "Affordable compact" ile aynı anlamı var işte mis gibi.

    Yani sonuç olarak Egea nereye 301 oraya gördüğün üzere.

    Egea C ise 301 de C, Egea B+ ise 301 de B+, Egea "ucuz C" ise 301 de "ucuz C".

    301'in tüm Avrupa'da satılması gerek demişsin yorum yapmak için. E Egea da tüm Avrupa'da satılmıyor ki. İkisi de Doğu Avrupa'yı hedef almış durumda. Bak satıldığı pazarlar bile aynı

    Çok tartışmaya girmeyeceğim ama Egea Sedan Almanya dahil olmak üzere 20'den fazla Avrupa ülkesinde satışa sunulmuş durumda. Yani öyle Doğu Avrupa'ya özgü bir model değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 21 Mayıs 2016; 17:53:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Integrale I kullanıcısına yanıt
    Olabilir hocam doğrudur.

    Autonews haberinde "eastern europe" olarak verilmişti. Onun haricinde ekstra bir araştırma yapmadım nerelerde satıldığına dair.
  • Fiatı pek sevmezdim, ta ki 1.6 manuel 500L alana kadar. Egeaya gelirsek, fiyat performans dersek yerinde olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egea/tipo sedan basta turkiye olmak uzere dogu avrupanin ihtiyaclari ve isteklerini karsilamak uzere uretildi, hatta donanim seviyelerini dahi buna gore belirlemisler.. o yuzdendir ki urban donanimi tatmin ediyor kullanicisini

    egea/tipo hb ve sw ise tum avrupada fiatin onemli satis rakamlarina ulasmayi hedefledigi bir arac.. avrupa pazarinda c sinifinda %5 in uzerinde bir satis rakami hedefleniyor.. rakam kucuk gozukse bile golften geriye kucuk bir pazar kaliyor :)

    sedan daha dusuk kaliteli ve daha kisitli bir cografyada , hb ve sw ise fiatin gozde araci olarak satiliyor.. o yuzden sedanin rakiplerinin 301, rapid falan olmasi gayet normal.. yalniz aracin onlardan bir tik daha ust kalitede oldugunu kabul etmek lazim.. zaten bu sayede simdiden tr pazarinda zirveye oynuyor

    sedanin c sinifi sedanlardan daha alt kalitede olmasi onun c sinifi olmadigini gostermiyor, zaten fiyat olarak bariz ucuz

    hb ve sw nin sinifini tartismaya gerek yok zaten

    sonuc olarak alan memnun satan memnun, piyasaya hareket ve renk getirdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 22 Mayıs 2016; 0:55:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar beyler hocalar

    Bknz 2 adet araç var birini 4 senedir kullanıyorum digeride 1 seneyi geçti. Juke ve aveo

    2 aracida sevdiğim için aldım. Şimdi birisi b + olarak lanse ediliyor diğeri mezar gibi diyen dolu.

    Peki kullandigimda ne anlıyorum. Tek diyeceğim juke bin kere mezar olsun elli kere üstünden gecer aveonun. Eee hani birini bagaji yok genislik vs...
    Yaw arkadaş kalite kalite. Hakeza egea içinde söylüyorum c değil d segmenti olsun kalite yoksa salla gitsin. Bunu zamanla anlayacağız. Aracın 2.elinin durumuna göre ve sikayetlere göre anliyacaz. Bize ne segmentinden. Bak kullan karar ver.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar buyuk dert oldu sunun segmenti.
    Segmenti B veya C olunca fiyati mi degisiyor, vergisi mi farkli hesaplaniyor.
    Araba ortada.
    Gidin bir turlayin, binin, gezin.
    Kendinizi icinde hangi segmentte hissederseniz o olur :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    HB de full donanimda ekran ayrik sadece. Diger modellerde ic mekan sedanla tamamen ayni. Ayni araba donanim farkiyla nasil sinif atlayabiliyor iyimisin sen. Pazarlamayla alakali bir olay bu. Biri sedan biri hb ama siniflari farkli oluyor iyiymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    HB de full donanimda ekran ayrik sadece. Diger modellerde ic mekan sedanla tamamen ayni. Ayni araba donanim farkiyla nasil sinif atlayabiliyor iyimisin sen. Pazarlamayla alakali bir olay bu. Biri sedan biri hb ama siniflari farkli oluyor iyiymis

    Mesajımı okudun mu sen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    "Egea sedan, Fiat'ın "ucuz kompakt" adını verdiği bir sınıfta." demişsin de arkadaşım bir sürü link verirken bununla ilgili bir link vermemişsin. nerde bunu demişler? bir haber linki? patlamış mısırdan girmiş kaktüsten çıkmışsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    "Egea sedan, Fiat'ın "ucuz kompakt" adını verdiği bir sınıfta." demişsin de arkadaşım bir sürü link verirken bununla ilgili bir link vermemişsin. nerde bunu demişler? bir haber linki? patlamış mısırdan girmiş kaktüsten çıkmışsın.


    Arkadaşı ikna etmek için çeşitli örnekler vermek durumunda kaldım, çeşitlilik iyidir

    "Ucuz kompakt" deyimi autonews linkinde mevcut. "affordable compact" olarak kullanılmış.

    Motomot çeviri yaparsak "güç yetirilebilir kompakt" diyebiliriz. Peugeot 301 de "budget compact" olarak geçiyor. O da "bütçe dostu kompakt" denebilir. Çevirince saçma terimler çıkıyor farkındayım.

    Ama adamlar böyle sunmuş.

    Linki de vereyim ;http://europe.autonews.com/article/20151011/ANE/151009865/fiat-expects-low-cost-compact-car-family-to-mimic-dacias-success



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 22 Mayıs 2016; 1:03:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.