Şimdi Ara

BRC ve MAZDA - AMAN DİKKAT !!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    Mazda aracı olupta BRC marka LPG kiti taktırmak isteyenlere uyarımdır bu mesaj.
    2011 Mazda 3 aracıma 11.000 km.de BRC Lpg kiti taktırdım ve 74.000 km.'ye kadar sorunsuz kullandım.
    Ta ki geçen haftalarda aracımda meydana gelen motor arıza uyarısına kadar. Motor arıza uyarısında ise Motor SUBAP arızası vardı. Mazda servisinde ki ustamız defalarca BRC Yetkili Servisi ile konuşmasına rağmen (teknik konuşmalar geçtiği için aralarında tam olarak aktaramayacağım.) asla hiç bir şekilde sorumluluk kabul etmediği gibi ilgilenme gereksinimi bile duymadı.
    Neticede LPG den kaynaklı bu SUBAP aşınmasına BRC çözüm için bile destek olmadı.
    ve BRC'ye aşağıda paylaşacağım maili gönderdim. Fakat , hiçbir kimseden yanıt alamadım.
    Bu forumda sorunumu paylaşma nedenim ise asla BRC'yi kötülemek değil , BRC Taktıracak arkadaşlara araştırmalarında bir nebze yardımcı olmaktır.
    Bu arada , forumda bu mesajı gören BRC'nin yetkili servisinden olan yada daha önce bu sorunla karşılaşmış kimse var ise ve bana yardımcı olabilirse çok memnun olurum.
    Kısa süre içerisinde SUBAP değişimi için motor yaptıracağım , bu da yaklaşık 2.000 TL. civarında bir masraf tutacak.

    Gönderdiğim mail ;
    "SİSTEMİNİZDE KAYITLI XXX PLAKALI MAZDA 3 ARACIN SAHİBİYİM. YAKLAŞIK 6 SENEDİR DE İKİ FARKLI ARAÇLA BRC KULLANICISIYIM.
    SİZLERE BU MAİLİ YAZMAMDA Kİ SEBEP , MEVCUT KULLANMAKTA OLDUĞUM MAZDA ARACIMDA MOTOR İLE İLGİLİ ARIZALARIN MEYDANA GELMESİ.
    HER NE KADAR SORUNUMU SİZİNLE PAYLAŞSAM DA VERECEĞİNİZ YANIT BELLİ " ZAMANINDA SERVİSE GELMEMİŞSİNİZ " OLACAKTIR. O KONUYA DA HEMEN DEĞİNMELİYİM , 65.000 KM.LİK KULLANIMIMDA SERVİSE 3 VEYA 4 KERE GİTMİŞİMDİR. NEDENİ İSE , SERVİSTE SADECE HAVA VE YAĞ FİLTRESİNİN DEĞİŞTİRİLİP 50 TL. ÜCRET ALINMASIDIR. NE BİR DETAYLI BAKIM NE DE MOTOR KORUYUCU YAĞMALAMA YAPILMASI OLMAYIŞIDIR.

    MAZDA 3 ARACIMIN MOTORUNDA MEYDANA GELEN MOTOR ARIZASI İSE LPG KAYNAKLI SUBAPLARDA AŞINMA. DOLAYISIYLA SUBAPLARIN DEĞİŞECEK OLMASI GİBİ MADDİ KÜLFETLE KARŞI KARŞIYAYIM. SİZLER TABİ Kİ BU SORUNLA İLGİLİ KENDİNİZE PAY ÇIKARMAYACAKSINIZ BUNA EMİNİM. FAKAT , SİZLERDE TAKİP EDİYORSUNUZDUR Kİ PRİNS MARKA LPG KİTLERİNDE BU PROBLEMLER , KENDİ İÇLERİNDE ÖZEL YAĞLAMA SİSTEMİ OLMASINDAN DOLAYI MEYDANA GELMEMEKTE. ZATEN BENDE ARACIMIN SUBAPLARININ DEĞİŞİMİNDEN SONRA MEVCUT BRC KİTİNİN YERİNE PRİNS KİTİ TAKTIRACAĞIM (EĞER SORUNUMLA İLGİLİ BANA DESTEK OLMAZSANIZ.) Kİ BİR DAHA BÖYLESİNE MADDİ KÜLFET İLE KARŞI KARŞIYA KALMAYAYIM.

    SİZDEN DESTEK ALMAK İSTEDİĞİM MEVZU , MAZDA 3 ARACIMDA Kİ LPG KİTİNİ ÜCRET KARŞILIĞI GERİ ALIR MISINIZ YADA ŞUAN YAŞAMAKTA OLDUĞUM MOTOR SUBAPLARIYLA İLGİLİ DİREKT DESTEK VERİR MİSİNİZ?"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inceoglu -- 19 Ocak 2018; 18:47:51 >







  • Bu yazdıklarınız gayet olağan bir durum...

    Yeni nesil motorlarda magnezyum alaşımlı malzeme kullanıldığı ve lpg nin yanma ısısı da yüksek olduğu için zamanla oluşabilecek olağan lpg zararlarından biridir bu.

    Kolay gelsin, geçmiş olsun.
  • Sonuc?
  • Sonuç olarak aracımı yaptırdım. Servis ( Denizli - Renoser ) çok yakın arkadaşım olduğundan anahtarı bıraktım 2 gün sonra aracımı aldım. Yapılanların listesi çok uzundu , tek aklımda kalan olması gereken her şey ÇELİK oldu. Çelik Subap falan yapıldı.. Teknik kısmıyla hiç ilgilenmedim. Masrafına ise 2.000 TL.'ye anlaştık. Arabam şuan çok daha iyi durumda , yaklaşık 2.000 km. yol yaptım, hiç sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inceoglu

    Sonuç olarak aracımı yaptırdım. Servis ( Denizli - Renoser ) çok yakın arkadaşım olduğundan anahtarı bıraktım 2 gün sonra aracımı aldım. Yapılanların listesi çok uzundu , tek aklımda kalan olması gereken her şey ÇELİK oldu. Çelik Subap falan yapıldı.. Teknik kısmıyla hiç ilgilenmedim. Masrafına ise 2.000 TL.'ye anlaştık. Arabam şuan çok daha iyi durumda , yaklaşık 2.000 km. yol yaptım, hiç sorun yok.

    Aynı sorunu yine Denizli'de bir arkadaşım yaşadı ve 1.250 TL'ye yaptırdı...

    Fiyata; işçilik, çelik sübaplar ve gaydları, antifiriz, yağ ve filtreler dahil. Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın. Kazasız günlerde kullanın.
  • yani lpg nin böyle bir sorun oluşturacağını bile bil lpg taktırıp üstüne 75000 km yapıp sonunda sübap sorunu yaşayıp adamlara mail atmak masrafı istemek
    çok mantıklı değil etik bile değil bence

    adamlarda yaptığın yol kadar ettiğin karı ver bize bizde sübap parasını verelim derse bu mantıkla haklı olurlar

    fazla birşey diyemiyorum ama o maili okuyan firma sorumlusu ben olmak istemezdim 41 kere sabır dilemek olurdu yapılacak :D
  • xendaba kullanıcısına yanıt
    Size gülerek hak veriyorum ;

    Peki , O firma yetkilisi olarak sorun çıkmayacağına dair her türlü garantiyi verdikten sonra müşteriniz bu şekilde şikayetle geldiğinde , O firma yetkilisine 41 kere sabır mı dilerdiniz ?

    bir de konuyla alakanız ne derece acaba , onu öğrenebilir miyim ? Eğer hiç bir alakanız yoksa cevap vermeniz zaten etik değildir ki bana "etik"ten bahsediyorsunuz..
  • inceoglu İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam denizlideyim bende LPG taktirmak istiyorum. Siz brc yi nerde taktirdiniz. Farkli bir marka tavsiyeniz var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutlu otogaz var Acıpayam yolu üzerinde üniversite kavşağına varmadan sağda... Ustalıklarına kefilim.

    Brc var mı emin değilim ama...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manager16 M kullanıcısına yanıt
    manager16 isterseniz birazda PRINS Marka Lpg Sistemini araştırın. Olmuşken en iyisi olsun.
  • Benzinli bir araç lpg ile çalışmaz. Çalışsa da her 70-80-100 bin km de subab değişimi gerekir.

    Prins taktıranda da aynı durum var, brc taktıranda da.

    Lpg ile 200-300 bin km gideni hiç duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Benzinli bir araç lpg ile çalışmaz. Çalışsa da her 70-80-100 bin km de subab değişimi gerekir.

    Prins taktıranda da aynı durum var, brc taktıranda da.

    Lpg ile 200-300 bin km gideni hiç duymadım.

    Çok doğru tespit olmuş, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Benzinli bir araç lpg ile çalışmaz. Çalışsa da her 70-80-100 bin km de subab değişimi gerekir.

    Prins taktıranda da aynı durum var, brc taktıranda da.

    Lpg ile 200-300 bin km gideni hiç duymadım.

    Bilgi için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çağımız internet çağı. Artık bireyler internete girip herşeyi araştırıyor, kullanıcı yorumlarını ve tecrübelerini değerlendirebiliyor. Yeni nesil motorlarda magnezyum alaşımı kullanılması neticesinde LPG ile birlikte subaplarda aşınma (bazı yerlerde erime diye tabir edilir) yaşanması gayet normal ve sıradan bir durum. LPG Uygulamasını yapan servisin size 'sözle' ne dediğinin inanın zerre önemi yok. Eğer garanti istiyorsanız garanti belgesine "Aracın motor aksamında LPG kaynaklı oluşabilecek tüm problemlerden LPG Servisi sorumludur" gibi bir madde ekletmeniz gerekirdi. Söz uçar yazı kalır...

    Kaldıki yazdığınız mailda "Servise gitmedim, neden mi?" gibi hem suçlu hem güçlü durumuna düşmenize sebep olacak bir ifade var. Servis işini iyi yapmıyor olabilir. Belki size göre boş beleş şeyler için yüksek meblağ istiyor olabilir. Ancak yine elinizde YAZILI belge bulunması açısından periyodik servisleri aksatmamanız gerekir.

    Bazı platformlarda görüyorum; adam gidip 60-70 bin lira para veriyor; araç alıyor. Sonra servis çok pahalı diye bakımları sanayide yaptırıyor. Araçta ilk yılın sonunda bir sıkıntı meydana geliyor. Servis adama "Garanti kapsamında değil, aracınızın bakımları servisimizde yapılmamış" deyince bizimki delleniyor.. Böyle birşey olabilir mi?.. Hangi mantığa sığar? Adam ne idüğü belirsiz yerlerde arabanın orasını burasını oynayacak, tek bir yetkili servis kaydı olmayacak sonra aracımın garantisi rerere rörörö...

    Sözün özü, satıcının garanti şartlarını yerine getirmesi talebiniz olacaksa sizde üstünüze düşen sorumluluğu bilerek hareket etmelisiniz. Ama hepsinden önce böyle bir işe kalkışmadan, internette 30-40dk'lık bir araştırma yapmak gerekli diye düşünüyorum. Google'a "Mazda 3 lpg uyumu" yazsanız bile tonla sayfa çıkıyor zaten..

    Saygılarımla..




  • inceoglu' nun olayı hem suçlu hem güçlü olayı olmuş tam. :) yukarıdaki post a katılmamak elde değil.'' Sözün özü, satıcının garanti şartlarını yerine getirmesi talebiniz olacaksa sizde üstünüze düşen sorumluluğu bilerek hareket etmelisiniz. Ama hepsinden önce böyle bir işe kalkışmadan, internette 30-40dk'lık bir araştırma yapmak gerekli diye düşünüyorum. Google'a "Mazda 3 lpg uyumu" yazsanız bile tonla sayfa çıkıyor zaten.. '' cümleler olayı özetlemiş zaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nick_Otin

    inceoglu' nun olayı hem suçlu hem güçlü olayı olmuş tam. :) yukarıdaki post a katılmamak elde değil.'' Sözün özü, satıcının garanti şartlarını yerine getirmesi talebiniz olacaksa sizde üstünüze düşen sorumluluğu bilerek hareket etmelisiniz. Ama hepsinden önce böyle bir işe kalkışmadan, internette 30-40dk'lık bir araştırma yapmak gerekli diye düşünüyorum. Google'a "Mazda 3 lpg uyumu" yazsanız bile tonla sayfa çıkıyor zaten.. '' cümleler olayı özetlemiş zaten...

    Tamamen haklısın, ayrıca gugıl amcama; "Mazda 3 Lpg Uyumu" yazdım ilk çıkan sayfa yep yeni kurulmuş Mazda Forumu oldu. Enteresan ama gerçek.

    http://www.mazdagaraj.com/mazda-3-lpg-uyumu-t308.0.html




  • inceoglu İ kullanıcısına yanıt
    mrb bende denizlide prins taktırmayı düşünüyorum renoser mazdaya aracım palio 2006 1.4 fire active 8 valf uygunmudur acaba sizce ?
  • selamlar....

    oldu da LPGli kullanım sonucu subapları erittik ;motor açıldı subap vs..vs.. gereken parça değişimleri yapıldı motor toplandı; şimdi aracımız tamamen eskisi gibi olacak mı???

    yoksa fabrika çıkış performansı-özelliklerinde bazı eksiler yaşanacak mı??? bu konuda deneyimi olan var mı???
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.