Şimdi Ara

Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
    Romanyalı e-mobilite girişimi Diodra, bambudan yapılma kadroyla dünyanın en hafif elektrikli bisikletini ürettiğini iddia ediyor. Diodra S3 isimli bisiklet sadece 15 kg ağırlığa sahip.



    Diodra S3 elektrikli bisikletin özellikleri



    Genellikle alüminyum kadroya sahip olan elektrikli bisikletler, bazen magnezyum alaşım veya karbon fiberden üretilerek ağırlıktan tasarruf edilebiliyor. Diodra ise farklı bir yaklaşım tercih ederek, sürdürülebilir, hafif ve güçlü bambu ağacını gövde olarak tercih etmiş. Lamine bambu gövde, alüminyum çatal ile ön tekerleğe bağlanıyor. Bisikletin sele borusu da aynı şekilde alüminyumdan imal edilmiş.



    Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
    Bisikleti kadrosu, iki bileşenli kaplama sistemi ve üç kat vernik ile hava koşullarına dayanıklı hale getirilmiş. Üreticinin iddiasına göre bambunun titreşim emici özelliği ile bisiklet, diğer bisikletlerden çok daha konforlu sürüş vadediyor. 



    Fırçasız arka göbek motora sahip olan S3, 500 watt motor gücüne sahip olmasına rağmen, Avrupa yasaları gereği 250 Watt güç ile sınırlandırılmış. Elektrikli bisiklet, pedal desteğiyle yine yasal olarak sınırlandırılmış 25 km/h hıza kadar çıkabiliyor.



    Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
    Üç seviyede motor desteği bulunan bisiklette, daha doğal bir sürüş için tork sensörü de bulunuyor. Bunun dışında daha akıcı ve kesintisiz bir sürüş için elektronik vites değiştirme özelliği de bisiklete eklenmiş.



    Ayrıca Bkz.Yerli girişim Genoride, dünyanın ilk elektrikli çocuk bisikletini tanıttı



    Tasarımcılar, S3'ün şık ve minimalist görünmesini sağlamak için batarya pakedini gövdeye eklememişler. Bunun yerine bataryalar arka tekerlekte yer alan hub motoruyla aynı muhafaza içerisine yerleştirilmiş. 300 Wh batarya kapasitesine sahip olan bisiklet, en düşük güç seviyesinde 100 km'ye kadar yol gidebiliyor.



    Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
    Mobil uygulaması da bulunan Diodra S3, patlamaya dayanıklı Continental Contact Speed lastikler ve Shimano hidrolik disk frenler ile güvenlikten de ödün vermiyor. Diodra S3 elektrikli bisiklet Avrupa için 2.399 dolardan ön şiparişe açılmış durumda.



     




    Kaynak:https://newatlas.com/bicycles/diodra-s3-bamboo-ebike/
    Kaynak:https://diodra.com/







  • Kırılır. 2400 dolarda havaya gider. Boş boş haberler.
  • Bambu var, bambuu var (bi de bambucuk var)

    Neyse yani, "Strong as steel, light as feather" demişler. Romanya AB üyesi ülke, orada kafana göre üretip satamazsın, illa ki minimum şartları sağlıyordur.

    Yine de psikolojik olarak tedirgin hissetmek ayrı mesele. Misal, öyle bi dünyadayız ki vites kolunu tutamazsa tedirgin olanlar var, onlara nasıl otonom sürüşü benimseteceksin? (Garip bağladım ama oldu)
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Bambu’nun dayanımı - 70 ile 150 MPa

    Demir’in dayanımı - 400 ile 800 MPa


    hani tartışacak bir şey yok yani. Daha demirin bu değerler çelik kadar sağlamda değil.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Verdiğin değerler hatalı. Ki onu geçtim dayanım tek kriter değil. Hiçbir "gerçek" mühendis tek bir kriterle çalışmaz. Sürekli karşılaştırma yapar. Haberdeki bisikletin formunu iyi incele,

    A) Eğer bambunun dayanım dezavantajlarını kesit alanını arttırarak üstesinden geliyorsa ve bu malzeme arttırımına rağmen halen hafiflik (ve ayrıca sönümleme) avantajı sağlanabiliyorsa;

    B) Eğer çeliğin ağırlık dezavantajlarını kesit alanını azaltarak üstesinden geliyorsa ve bu malzeme azaltmasına rağmen halen dayanım avantajı sağlanabiliyorsa;

    İşte bu A ve B kriterlerinden seçim yapabilir ki bu sadece basit bir örnekti anlaşılması için. Bambunun hangi kalitede olduğu, hangi işlemler sonrasında hangi özellikler kazandığı ayrı bir tartışma. Yapısal analizle hangi bölgelere hangi yükler geleceği ve ona göre tasarımın değişeceği, bağlantıların nasıl olacağı, yorulma testi, dış ortama dayanıklılığı gibi derya deniz ayrıntılar var.

    Demişsin ya "hani tartışacak bir şey yok yani"

    Belki de "hani tartışacak bir kimse yok yani" dememiz maalesef daha doğru.




  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Okurken aklıma benim küçükken kullandığım demirden bisikletim geldi. Dağ bisikletiydi fakat yaysızdı. Bende bazen mahalle aralarında gezerdim, bazen merdivenlerden inerdim, bazende bağ bahçe gezerdim. Genelde tekeri patlatırdım bağ bahçe gezilerimde. Diken batardı şambiyelli tekerine. Yürüye yürüye ben götürürdüm beni götürecek bisikleti. Babam tamir ederdi başlarda sonra kendim öğrenmiştim bende artık kaçağı bulup tamir eder olmuştum. Bir zaman sonra; ön taraftaki gidonun oturduğu bilyenin olduğu yerin iskelete bağlanan kısmı kabak çiçeği gibi açılmaya başlamıştı. Kısa bir süre de öyle kullandım. Baktım olmuyor direksiyon yalpalamaya başlamıştı, kaynak yaptırdık kabak çiçeği gibi açılan demiri. Bir süre de öyle bindim. Yine kaynak yapılan yerler açılmaya başladı. Uzun lafın kısası benim çocuk halime demir dahi dayanamadıysa bu bambu hiç dayanamaz. Hele gence orta yaşlıya o kiloya.. içi çelik dışı bambu kaplamadır belkide. O zaman pek sorun olmaz da sırf bambudan yapılan bisiklet çok dayanıksız olur. Zaten verdiğim basınç değerleri aralığı belirtiyor. Maksimum ve minimum gibi.





  • 2400 dolar üstüne 100 dolar bırak alamanyada 2024 model mercedes alınırmış, alamanyada yaşşayanlar öyle diyor hatta vidyo çekip yutupta yayınlıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayzer01 -- 3 Nisan 2024; 10:12:58 >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı 

  • Pandalar bunu beğendi.

    Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
  • Ben diyorum akım, o diyor... Gerilim.


    Bu sitede vaktimi harcadığımı biliyordum ama hiç bu kadar boşa harcadığımı hatırlamıyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.