Şimdi Ara

Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Avrupalı araç üreticilerine bakıyorum mis gibi genleşme kabı yapmışlar, kaba gelen hortumu çıkarıp kaba temiz su ekleme suretiyle tüm sistemi kolayca devirdaim ettirebiliyorken Asya grubu araçlarda aşağıdaki görseldeki saçma tasarım kullanılıyor. Bu sistemin sıvısını değiştirmenin yollarını araştırayım dedim, ölme eşeğim ölme. Soğutma sıvısını değiştirme işini neden bu kadar komplike hale getiriyorlar ki? Hadi radyatör altındaki tapayı söktün, blokta kalan 1-2 litre civarı suyu nasıl değiştirecek bu insanlar? Bunu yapmak için 4-5 kere tapayı sök temiz su ekle doldur boşalt doldur boşalt uğraşıyor insanlar. Birisi termostatı sökmüş falan. Sırf şu yüzden bile asya grubu araç alımına soğuk bakıyorum.


    Avrupalı üreticilerden razıyız.


    Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle?







  • Nasıl bir çaresizlik içine düştüğünüze anlamadım ama genleşme kabından soğutma suyu değişimi zaten yapılmaz olsa olsa eksileni tamamlama yapılır. Soğutma suyu değişimi radyotörden çıkan alttaki hortumun çıkartılması ile eski su boşaltılır, yerine takılır ya genleşme kabı kapağından yada radyatör üzerindeki kapaktan yeni su konulur. motor içindeki eski suyun tamamen boşalması da beklenen bir şey değildir. kalorifer, motor cidarları, devir daim gibi yerlerde illaki eski su kalır ve bunun yeni su ile karışması da çok önemli değildir sonuçta suyun çoğunluğu değişmiştir.

  • mdindas kullanıcısına yanıt

    Genleşme kabından nasıl su doldurulur şaka mısın boşaltılan su takviyesi radyatörden yapılır genleşme kabı max seviyesine kadar doldurulur

  • mdindas kullanıcısına yanıt

    1-2 litre civarı su kalıyor. gayet azımsanmayacak seviyede. ayrıca eski soğutma sıvısına yeni soğutma sıvısının karışmaması gerekiyor ki uzun ömürlü bir şekilde pas korozyon vs. durumları olmadan kullanılabilsin.

  • Bu arada yeni bir bilgi, motor bloğunda kalan suyu tahliye etmek için boşaltma tapası yapan asya grubu üreticiler varmış. direkt bloğun üzerinde. kalan suyu o şekilde boşaltıyoruz yani. problem çözülmüştürAsya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle? 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 29 Nisan 2024; 22:25:17 >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Avrupa’nın tasarımını da paylaşır mısınız?
  • deryadeniz907 D kullanıcısına yanıt
    Nasıl yani? Genleşme kabından tüm suyu dökersiniz motor çalıştıkça oradan alır.

    Arkadaşın demek istediği; genleşme kabına dönen hortumu çıkarıp arabayı çalıştırınca termostat çalışmaya başladığında o dönüş hortumundan suyu dışarıya atar. Azar azar da genleşme kabından üstüne eklersiniz. Su berrak olana kadar bu işleme devam edilir. Daha sonra antifriz eklenerek işlem tamamlanır.
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Hadi ordan niye hortumu dönsün durduk yere radyatör kapağını açsın antifiriz şu karışımını ordan doldursun termostat alınmada sistemin havasını alsın sonra azalan suyu tamamlasın devam genleşme kabından şu ekleyenler yüzünden sanayiler conta yakan araçlarla dolu örnek bizim sanayi (Bornova-4)

  • Ayrıca genleşme kabına sensör bile koymuyorlar. Motor suyu boşalsa haberin olmaz

  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Radyatörün üstünde kapak olmaz, overflow yani taşma kabı yerine genleşme kabı bulunur. termostat açınca devirdaim olduğu zaman genleşme kabının içindeki sıvı da devirdaim olur.


    taşma kabında devirdaim olmaz yalnızca su eksilince oradaki çubuktan eksik suyu çeker radyatöre ve bir de taşma durumu olursa geri doldurur o kadar.

  • deryadeniz907 D kullanıcısına yanıt

    hocam sakin olun,

    Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle?TAMİRHANEyoutube
    Adres: Kepez mahallesi, Hurdacılar caddesi , No 34 Kepez, Antalya TAMİRHANE https://www.instagram.com/tamirhane.vag/ 2. Kanalım olan TAMİRHANE VW Bu link'ten ulaşabilirsiniz https://www.youtube.com/channel/UCFmXgODZuOrc1KDSEYvWzeQ bu kanalda sadece vw audi seat skoda marka araçlarla alakalı bilgilere ulaşabilirsiniz
    https://www.youtube.com/watch?v=4S1rQRLA5d0

    bahsettiğimiz olay bu. en sağlıklı değişim budur.

  • Yerden göğe kadar haklısınız hocam.Da burda daha arabanın hava yağ filtresini değiştirmekten aciz teorik bilgi manyakları gelir bunu da savunurlar.Okuyorlar internetten,ordan burdan forumlarda yazılanları sonra gelip burda başımıza usta kesiliyorlar.Şu konuya bakın;Allahın cahilleri üreticilerin %90 dan fazlasının kullandığı genleşme kabı modeline uzak doğululuların yaptıklarından kötü demişler.Allah ıslah etsin sizi.

  • Vardır bir bildikleri. Hiç hararet yapıp yolda kalan asya aracı gördün mü?

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    sensör olanda da çok işe yaramıyor bildiğim kadarıyla hocam. araba pistonu yamultuyor su falan kalmamış oluyor, hararet yapıp motor yedikten sonra uyarı veriyor su yok/hararet var diye. ne anladım be n o uyarıdan.

    kardeşimin pejo aracında da aynısı oldu, internette de okuyoruz araç kullanıcı sayfalarında uyarı çıktığında iş işten geçmişti zaten diye.

  • Benim aracımın da sogutma sistemi görseldeki gibi. İnsan bazen imreniyor Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle? 


    Motordaki kalan su için ben aracı çalıştırıyorum. Devirdaim ile attırıyorum dışarıya.

  • Her motor çalıştırıldığında genleşme kabında en azından yarım litre alış-veriş oluyor. Oradan antifiriz eklendiğinde sisteme karışması fazla uzun sürmeyecektir. Ama tabii, değişim daha zor. Bir de atmosfere açık kaptan antifiriz kaybı olabiliyor, korunaklı değilse toz da alıyor.


    Avrupa sisteminin dezavantajı ekstremlerde ortaya çıkar. O genleşme kabı belirli ısıların üzerinde yamuluyor, şişiyor, basınç kapakları yaka kısımarından yırtılıyor. Yırtılınca basınç tamamen kayboluyor. Kasaba ve şehriler birbirine yakın olduğu için, genel olarak bozulunca idare etmeye devam eden tasarımlar değil. Yoksa, genleşme kabı plastik olmak zorunda da değil. Eskiden Renault cam genleşme kabı kullanırdı. Daha eskiden, form-faktör izin veriyorken yüksek radyatörlerde genleşme hacmi radyatörün üst kısmıydı, entegreydi.


    Bu sistemi sadece Asya değil Amerikalılar da kullanmıyor. Genleşme kabı hiç olmadan da günlerce kullanılabilirler. Ek olarak, kanatlı tip (vane type) pompa kullanırlar ki sistemde su tamamen boşalsa bile hava sirkülasyonuna devam ederler, hortum yırtılması gibi arızlarda bu motorlar biraz daha uzun süre devam edebilir.





  • K@sToR kullanıcısına yanıt

    Kia arabam radyatöru delinmiş , araç güçten düştu ancak anlayabildim. Az daha conta yakıyorduk. Oysa 1 dolarlik sensor koysa anında öğrenebilirdim

  • Allah başka dert vermesin
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle?

    amerikalılar bilememiş radyatör üstüne termostatlı kapak koymuşlar Asya grubu üreticilerin motor soğutma tasarımları niye böyle? 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.