Şimdi Ara

Airbus ve Boeing'in rakibi Çinli COMAC ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Airbus ve Boeing'in rakibi Çinli COMAC ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi
    14 yıllık geliştirme sürecinin ardından Çin yapımı C919, 28 Mayıs'ta yolcularıyla birlikte ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi. China Eastern Airlines, Çin'in C919 dar gövdeli yolcu uçağını MU9191 sembol numarasıyla ticari bir rotada uçmak için kullandı. Yeni uçağın ilk yolcuları Pazar günü yerel saatle 10:45'te Şanghay Havalimanı'ndan havalandı ve 13:10'da Pekin'e indi.



    Ayrıca Bkz.Tesla otopilot hakkında 100 GB veri sızdı: Otopilotum beni öldürüyordu



    C919, Çin Ticari Havacılık Şirketi'nin (COMAC) bir projesi ve şu anda Çin'de tasarlanan ve inşa edilen en büyük yolcu uçağı olma özelliğine sahip. Geliştiricilerin iddialarına göre, uçağın menzili 5,555 km'ye kadar çıkmakta. China Eastern Airlines tarafından kullanılan yolcu uçağı, business ve ekonomi olmak üzere iki sınıfa sahip bir konfigürasyonda ve bu versiyonda 164 yolcuya kadar taşıyabiliyor.



    Binden fazla uçak siparişi alındı



    C919'un geliştirmesi, iki büyük havayolu şirketi olan ABD'li Boeing ve Avrupalı Airbus'a yeni bir rakip getirme stratejisinin bir parçası. Geliştiriciler, yeni uçağın dar gövdeli Airbus A320neo ve Boeing 737 MAX ile rekabet edebileceğini belirtiyorlar.



    Airbus ve Boeing'in rakibi Çinli COMAC ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi
    Bu başarılı ticari uçuşun öncesinde uzun bir geçmiş var. COMAC Corporation uçak projesi üzerinde çalışmaya 2008 yılında başladı. İlk test uçuşu 2017 yılında gerçekleşti, ancak sertifikasyon sırasında ortaya çıkan sorunlar şirketin uçağın teslimatını geciktirmesine neden oldu. Uçuş izni 2022 yılına kadar verilmedi ve ilk uçak o yılın sonlarında China Eastern Airlines'a teslim edildi.



    Geçmişte yaşanan zorluklara rağmen COMAC, üretimi beş yıl içinde yılda 150 uçağa çıkarmayı planlıyor. Aynı zamanda, şirket temsilcilerine göre, 2023 yılı başı itibarıyla çeşitli havayollarından binden fazla uçak siparişi almış durumdalar.




    Kaynak:http://english.comac.cc/news/latest/202305/28/t20230528_7363001.shtml







  • Rekabet iyidir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bakalım ne zaman Ajan ilan edilip ambargo uygulanacak :)

  • japonların iç hatlar için üretmek istediği 7 milyar dolarlık fiyasko projesi ardından bu uçuş gerçekten başarı denir.

  • bahsedilen ikiliye rakip olması için güneşe dört beş defa git gel yapması lazım. çinli herhangi bir şeye güvenim yok. ne mala ne hizmete.

  • İsmini değişik koysalardı keşke. Ama yine de iyidir.

  • darısı başimiza

  • aynen, çomağı hazırla

  • güvenlik yok diye uçuşa izin vermez abd sonra da ab ülkeleri ama asya kıtası kullanabilir.

  • fiyatı nedir acaba.

  • adamlara helal olsun yahu kalitesini rekabet etme şansını bilmem ama kendi içlerinde tamamen dış dünyadan bağımsız bir dünya kurdular.

    Hemen hemen her ürünün alternatif çin versiyonu var bu teknolojiyi kopyalamak bile büyük bir başarı.

  • dünyaya satabilirler mi diye düşündüm ama çinde yaklaşık 9 bin yolcu uçağı var kendi firmalarına verse bile ciddi kazanç sağlar.

  • Bradley Cooper kullanıcısına yanıt

    Çin'e politik olarak yakın Asya ülkelerine satabilirler (Kuzey kore, Vietnam vs.), fakat batı ülkeleri almaz. Ha şahsen Çin üretimi bir uçağa ben de güvenmem,

    Boeing'de bile 737 Max'lerde çıkan problemi biliyoruz, gözden kaçan büyük hatalar olabiliyor. Çinlilerin düşük kalite kontrollü üretim felsefesinde

    çok daha büyük problemler çıkacağı kesin gibi.


    Havacılık sanayine girişmişken biz de yolcu uçağı sektörüne girebilirsek politik konumumuzdan dolayı daha büyük pazar imkanımız olabilir.

    Çinlilerden çok daha kaliteli iş çıkaracağımıza da inanıyorum.

  • bir atasözü var" köpeği an çomağı hazırla" diye. Oradan firma ismi seçmediler tabi de

  • Hayırlı uğurlu olsun darısı başımıza

  • Vain kullanıcısına yanıt

    Hocam şu anda Çin kalitesi tartışılamaz o eskidenmiş Çin malı şu anda dünyanın en kaliteli ürünlerini üretiyorlar abd ve Avrupadan daha kaliteli


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çin milletinin sözü tatlı, ipek kumaşı yumuşak imiş. Tatlı sözle, yumuşak ipek kumaşla aldatıp uzak milleti öylece yaklaştırırmış. Yaklaştırıp, konduktan sonra, kötü şeyleri o zaman düşünürmüş. İyi bilgili insanı, iyi cesur insanı yürütmezmiş. Bir insan yanılsa kabilesine, milletine, akrabasına kadar barındırmaz imiş" deniliyor. Bu cümlenin ardından Türk milleti yine "Tatlı sözüne, yumuşak ipek kumaşına aldanıp çok çok, Türk milleti, öldün; Türk milleti, öleceksin!” diyere uyarıyor.



    Bilge Kağan

  • Vain kullanıcısına yanıt

    yolcu uçağına girmek büyük bir risk bence hocam. yapılamaz değil. daha karmaşık şeyleri yapıyoruz ve yaptık savaş uçağı vs gibi. zaten f16 yapıyoruz f35 te görev aldık. kayseride a400m lerin bakımı bize ait. uçak motorları üretimine de başladık tusaş da

    önemli olan bu uçağın yapımı için harcanacak milyar dolarlar ile yapılacak uçakları satabilecek miyiz? karşımızda boeing ve airbus gibi 2 sağlam firma var. boeing ten airbus tan çok daha kaliteli uçak üretebileceğimize inanıyorum bende. önemli olan dünyaya kabul ettirip satabilmek

  • Türk Hava Yolları kendi ürettiğimiz yolcu uçağımızla uçsa güzel sükse olur

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.