Şimdi Ara

yeni 9-5 resimleri (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
7.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çok güzel bizde nerede bunu alacak para
  • Yeni 9-3 ile ilgili hiç haber varmı ne zaman çıkacağı ile ilgili.
  • bi ufo gördüm sanırım
  • Aşağıda bir süreliğine kullanma fırsatı da bulduğum yeni 9.5 var. Kullanım izlenimlerimi daha geniş bir zamanda yazarım.

     yeni 9-5 resimleri
  • izlenimlerinizi merakla bekliyorum.
  • On tasarima dokunmamalari guzel olmus.9-3 dokundular o eski havasini kaybetti ve sadelesti.Boyle fazla dugmeli karisik olmasi ucak havasi yaratiyor aracta ki saabin kilit noktasi burasi bence.

    Tasarim super,fakat arka taraf biraz tartisilir.Artik 9-3 daha guzel olur
  • Öncelikle belirtmeliyim ki Saab ciddi bir devrim yapmış. Yeni 9.5’in bir önceki kasa 9.5 ile benzer bir yanı hemen hemen yok. Aracın boyutları ciddi oranda büyümüş ve dizaynı da ciddi oranda değişmiş. Burundaki Saab yazısının olduğu bölümün dizaynı aynı kalmış, o kadar. Yeni 9.5 dışarıdan net bir Jaguar ve/ya Rols Royce havası veriyor. Dizayn açısından çoğu premium markanın modellerinden fersah fersah ötede diyebilirim.

    Gelelim iç mekana; kullandığım aracın sahibi Saab’da mühendis olarak çalışan biri. Aracı incelememi ve kullanmamı teklif ettiğinde bir süreliğine kiraladığım V70’i onun aracının yanına park etmiştim. Öncesinde kendisiyle otomobil dünyasındaki yeni gelişmelerden ve Volvo dahil premium markalardaki malzeme kalitesinin düştüğünden bahsetmiştik. Her ikimiz de Audi hariç tüm markalarda bu sorunun olduğu üzerinde görüş birliğine vardık. (Forumdaki Mercedes ve BMW aşığı arkadaşlardan özür dilerim. Samimi görüşüm budur ve böyle düşünen tek kişi ben değilim). Bu yüzden önce o benim aracın içini incelemek istedi. Yandaki bizim Saab da farklı değil deyince çok şaşırdım. Beklentilerim biraz düşüverdi. Daha sonra Volvo’nun kaportasında gördüğüm ve premium marka bir araçta olmaması gereken montaj eksikliklerini gösterdim ve bunlara katıldı. Sonra Saab’a bindik.

    Aracın donanım paketini hatırlamıyorum. Ama üst donanım olmadığı kesin. Kapı içleri koyu gri deri, koltuklar ise kumaştı. Ön panelde bir eksiklik gözüme çarpmadı. Hemen hemen her şey var gibiydi. Koltukları rahat bulmadım. En azından S80 ile karşılaştırılabilir değil. Bu durumu sahibi de fark etmiş olacak ki açıklamasını yaptı. “Biz bu aracı Opel ile birlikte dizayn ettik. Biz daha büyük ve rahat koltuklar istedik ama Opel bu incelikte istedi ve onların dediği oldu dedi”. “Platform da Opel ile mi geliştirildi” diye sorunca “evet” dedi. “Peki Opeldeki karşılığı ne bu aracın” diye sorunca. “Bilmiyorum, belki Insignia olabilir” dedi.

    Araçta daha önce tanık olmadığım bir-iki donanım da var. Örneğin ön camda sürücünün sürekli baktığı noktanın altına doğru hafif yeşil bir ışıkla hızınız rakam ile yansıyor. Diğer bir donanım da yollardaki hız limitlerinin ön paneldeki ekrana yine rakam ile yansıyor olması. “Bu bilgi nereden geliyor, yollardaki tabelaları okuyan bir sistem mi yoksa GPSden mi bu bilgiler alınıyor” diye sordum. “Muhtemelen GPSden” diye yanıtladı.

    Araçtaki malzeme kalitesine ve işçiliğe gelince; işçilik fena durmuyor ama malzeme kalitesi beni hayrete düşürecek derecedeydi. Dıştan gördüğüm Jaguar, Rols Royce gitmiş yerine orta sınıftan bir model gelmişti. O ön konsoldeki sert plastik bölümlere tırnağımla vurduğumda gelen ses acaba bundan daha kötüsü olabilir miydi diye düşündürttü. Plastiği o kadar inceltmişler ki neredeyse transparan hale gelecekmiş. Kokpit üstü malzeme hariç durum pek iç açıcı değil. Bu yüzden bu aracı alacaklara tavsiyem en üst donanımla satın almalarıdır. Belki böylece araç biraz daha iyi bir görünüme kavuşur ve sürücüsüne iyi duygular hissettirir.

    Tavan kumaşı ve güneşliklerin hali ise güncel S80’den ve şu ana kadar üretilmiş Volvo ve Saabların tümünden geri durumda.

    Aracın motoruna gelince; araçta Saab’ın yeni dizel motoru olan 1900cc TID4 160bglik motor vardı. Bu motor bu araç için yeterli. Turbo devreye girdiğinde araç birden fırlıyor. Yakıt tüketimi 400km’de ortalama 6.1lt/100 km idi ki bence iyi bir rakam. Ancak motor diğer dizel motorların karakteristiklerine sahip. Üst devirlerde güç gidiyor, geriye motor gürültüsü kalıyor. Öyle benzinli motordaki gibi bastıkça artan güç yok. Neyse bu durum Saab’a özgü değil. Ancak Volvo’nun 2400cclik dizel motoru daha başarılı.

    Kabine gelince; kabin yeterince büyük ama S80 kadar ferah ve kullanışlı değil. Gerek ön kısımda gerekse arka koltuklardaki alan S80’den az. Ön panel önceki paneller gibi uçak kokpiti dizaynlı ama daha büyükçe ve yüksekçe bir kokpit bu. Vites kolu küçük ama vites kutusu çok yüksekte olduğu için ortada bir alan daralması olmuş. Bu araçta da S80’deki gibi bir büyüme ve yuvarlaklaşma var. Bu araç da S80 kadar olmasa da sürücüsüne dev bir alet sürüyor izlenimi veriyor. S80’den farklı olarak yolu biraz daha hissettiriyor. O yüzden en azından kamyondayım izlenimine kapılmadım. Ancak bunda da bir Airbus havası var.

    Aracın yol tutuş iyi. Ancak sıra dışı deneme fırsatım olmadı. O yüzden çok mu iyi bilemeyeceğim ama daha önce kullandığım Saablara göre ilerleme olduğunu söyleyebilirim.

    Biraz da Saab hakkında genel bilgi vereyim. Aracın sahibine “neden Saab’ın ikiden fazla modeli yok” diye sordum. O da farklı projeleri olduğundan (ör; 9.4X) ancak şu an acilen firmanın kasasına sıcak para girmesi gerektiğinden bahsetti. Bir diğer ifade ile projeye yatıracak paramız yok, zaten zarar ediyoruz, yeni patronumuzu memnun etmemiz gerekir dedi. Saab’ın Türkiye’deki durumunu sordu. Söyledim. Spyker’ın yeni distribütörlükler verme, yetkili satıcıları ve servisleri dünya çapında artırma planı olduğunu bunu uygulamaya başladıklarını vs. söyledi. Son olarak 9.5’in SWsi olacak mı diye sordum. Ona göre SW kasalar aracı öldürüyormuş. Sedan daha bir otomobilmiş. Ancak “SWsi olmazsa İsveç’de bu aracı zor satarsız deyince”, “Bilmiyorum SW planımızı sana söylemeli miyim” dedi. Çünkü fabrika içi bilgi idi bu. Ben de “önemli değil, söylemenize gerek yok” dedim. Buna rağmen söyledi. Sır paylaşımı olduğu için tabii ki internet ortamında paylaşma niyetim yoktu. Ancak bu görüşmemizden on gün kadar sonra bir İsveç otomobil dergisi yeni 9.5 II’nin SWsinin fotoğraflarını yayınladı ve 2011’de piyasada olacak diye ilan etti. SWsi de çok hoş olmuş, söyleyeyim.

    Yukarıdakine ek bir fotoğraf da kardeşi ile çekilmiş olan aşağıdaki. İç mekan fotoğrafı maalesef yok. Çünkü kullandığım gün yanımda fotoğraf makinesi yoktu. Doğrusu o gün aracı kullanacağımı dahi bilmiyordum. Bana da sürpriz oldu. Yukarıdaki ve aşağıdaki fotoğraflar bir gün sonra çekildi.

     yeni 9-5 resimleri




  • türkiyeye düzgün bir distribütör ve 60bin altı fiyatta satılsa bir arabası alabilirz ama nerdee
  • Güzel ülkemiz Türkiye'ye ne zaman geliyormuş???
  • Bu arac ülkemize geldi mi acaba?
  • Bugün, Gökçenler'de yeni Saab 95'i inceledim. Net yorum... Araç mükemmel.. O kadar hoşuma gitti ki anlatamam. Volvo S60 hayalleri kuruyordum ama tamamen bu araca yöneldim.

    Henüz iki versiyon ve tek paket olarak getirdiklerini söyledi görevli. Bir tanesi 1.6, benzinli, 180 bg, manuel, diğeri 2.0, benzinli, 220 bg ve otomatik. 1.6 benzinli araç 45.000 Euro, 2.0 benzinli araç 66.000 Euro idi (2.0 satılmıştı). 1.6 araç Linear, 2.0 araç Aero donanımlıydı. Araçların iç mekanı, işçiliği, kalite hissi inaılmaz güzel. İnsan içine oturunca nedensiz mutlu oluyor. Arka koltuk genişliği sanırım Superb'den bile daha fazla. Alıp yıllarca binme hayali kuruyor insan.

    Distributor olarak Saab'a yeni başladı Gökçenler. O yüzden eksiklikleri çok. Mesela opsiyon ekletemiyorsunuz (1.6'ya deri koltuk ekletemiyorsunuz en basiti). Saab tarafından henüz Türkiye versiyonu çıkartılmadığı için Navigasyon'lu araç alamıyorsunuz. Katalog'lar henüz gelmemiş. Motor seçenekleri henüz yok..

    Şu arabadan sahip olursam sanırım 20 sene bir daha araç değiştirmeyi düşünmem.

    Not : Şaşırdığım tek nokta manuel ile otomatik arasındaki yakıt tüketim farkları. Aynı motor seçeneğinde neredeyse 2 lt'ye yakın bir tüketim farkı var.




  • İstanbul'da olmanın güzelliği işte. Yolum düşerse bende uğrayayım bir Gökşenler'e. Çok merak ediyorum aracın canlı nasıl göründüğünü.
  • arabayla geçerken görüyorum fakat daha canlı inceleyemedim, umarım insignia etkisi aracın hiçbiryerinde yoktur
  • Muhteşem bir otomobil.Şu araçla bari makus talihini kırsada SAAB düzlüğe çıksa artık.
  • 9.5 böyleyse 9.3 nasıldır.
    Bu araç 60000 altında satılır servis ağını genişletirse ssatış patlaması yaşar.
    Mühendislerin çizimi çok iyi.Alan adam en az 15 sene kullanabilir.
  • Hocam bu arabalar öyle kolay kolay 60 bin lira altına satılmaz.

    Bahsettiğimiz aracın üreticisi Saab.Yaptıkları şeyin teknolojisi,kaliteside ortadayken Jetta fiyatına Saab dünyanın hiçbir yerinde satılmaz.

    Saab deseki ben lüks otomobil üretmekten vazgeçiyorum daha orta seviye araçlar üreteceğim dediğiniz olur ama bu şartlarda olmaz.9-3 dediğiniz araç 3 serisinin karşılığı olacak bir araç.
  • Kim ne derse desin, pahalı araç.. 60.000 altına satılmaz ama biraz daha uygun olabilirdi tabi...

    BMW vs. alınacağına, bu araç alınabilir... Ama 2. el de düşündürücü..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.