Şimdi Ara

Toyota, Nissan ve Honda, yeni nesil otomobiller için güçlerini birleştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota, Nissan ve Honda, yeni nesil otomobiller için güçlerini birleştiriyor
    Japonya ve Japon otomotiv devleri rakiplerinden geri kalmamak için yeni hamleler yapmaya devam ediyor. Aktarılanlara göre Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı, yakında stratejik işbirliği çağrısında bulunacak. Bu çağrı, otomobil endüstrisinde dijital dönüşümü yakalamayı ve 2030'lara kadar yeni nesil otomobil geliştirmeyi hedefleyecek. Bu bağlamda Toyota, Nissan, Honda ve diğer büyük Japon otomobil üreticilerinin güçlerini birleştireceği ifade ediliyor.



    Toyota, Nissan ve Honda’dan kritik işbirliği



    Japon otomobil üreticileri hükümet stratejisi kapsamında 7 alanda işbirliği yapacağı belirtiliyor. Ancak ağırlıklı olarak yeni nesil araçlar için yazılım, üretken yapay zeka ve yarı iletkenler özelindeki hedeflere odaklanılacak. Toyota, Nissan, Honda ve diğerlerinin hedefler doğrultusunda ortaklaşa çalışması ve böylece dijitalleşme yarışmasında geliştirme maliyetlerini düşürmesi amaçlanıyor.



    Çalışılacak yedi alan içerisinde çipler, araç yazılım ve sistemlerini birbirine bağlayan uygulama programlama arayüzleri, sanal simülasyon, otomatik denetimlere olanak tanıyan üretken yapay zeka, siber saldırılara karşı güvenlik önlemleri, otonom sürüş için yüksek hassasiyetli 3D haritalar ve sensör teknolojileri yer alıyor. Bu alanlarda Japonya bir standart oluşmasını istiyor. Öte yandan araçlarda kullanılan temel işletim sistemleri her şirket tarafından bağımsız olarak geliştirilecek.



    Ayrıca Bkz.Honda ve IBM, yeni nesil otomobiller için yapay zeka çipleri geliştirecek



    Odak alanlardan da anlaşılacağı üzere işbirliği, yazılım tanımlı araçlara (SDV) odaklanıyor olacak. Yani, motor vb. donanımsal parçalar odak noktalar arasında yer almıyor. SDV tabanlı araçlar, uzaktan güncellemelerle yeni ve gelişmiş özelliklere erişebilmesine izin veriyor. Örneğin, kendi kendine sürüş teknolojisi olmayan bir araca yazılım güncellemesiyle bu işlevin kazandırılması gibi. Bu, günümüz akıllı telefonlarında izlenen bir yol.



    Tesla ve BYD’nin piyasada olan elektrikli modern araçları halihazırda bu altyapıya sahip. Genel olarak baktığımızda, yakın bir gelecekte otomobil üreticilerinin yazılım noktasında benzersiz ve güçlü olması gerekecek. Zira araçların gelişmişliğini belirleyen şey yazılım ve güncelleme destekleri belirleyecek. Önümüzdeki on yıl içerisinde otomobil üreticileri için ana gelir kalemlerinden birisinin de böylelikle yazılımların olması bekleniyor. Toyota, Nissan ve diğerleri 2025'ten itibaren SDV'leri piyasaya sürmeyi planlarken Japon firmalarının geri kalma lüksü yok.




    Kaynak:https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Toyota-Nissan-and-Honda-to-team-on-AI-and-chips-for-next-gen-cars







  • Kaybedenler kulübü
  • Olması gerek
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Hiç de değil. Güzel olur umarım
  • bamya koalisyonu kuruldu
  • abd japonya ve koreyi çin in üzerine salarsa o zaman çok gülecem bunlara.Toyota, Nissan ve Honda, yeni nesil otomobiller için güçlerini birleştiriyor 

  • Bizde de benzer hamleler yapılmalı, yoksa dışarıdan almaya mahkum oluruz.
  • Voltrani olusturacaklarmis
  • bwhiteshark kullanıcısına yanıt
    TOGG ile hangi marka birleşsin.
  • shegenli chingen kullanıcısına yanıt
    😂🤣😅
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Otomobil markaları olmasa da bir çok teknoloji şirketi var, o alanlarda eleman yetiştirmek, dışarı eğitime gönderip Türkiyede istihdam alanı oluşturmamız lazım.

  • zero fear kullanıcısına yanıt

    Toyota ve honda kaybedenler klubümü :) dünya genelinde son 10 senenin satışlarına bak istersen özellikle toyotanın.

  • bwhiteshark kullanıcısına yanıt

    TOGG projesi zaten bu söylediğin şeylerin bütünü değil mi? Otomobil olarak bakma diyorsan MMU projesi var.

  • Ike kullanıcısına yanıt

    Satışlarda zirvede olması bir şey değiştirmiyor. Hyundai dışındaki uzakdoğu firmalarının tamamı elektrifikasyon konusunda çok geride kaldı. Bu koalisyonda da geride kalanlar bir araya gelmişler.

  • Çin tehlikesi iki ülke için beka meselesi. Birisi Almanya birisi de japonya.
  • zero fear kullanıcısına yanıt

    Araç piyasasının çok azı elektrik. Toyota yakında elektrikli araç geleceği görmediğinden hibrite yatırım yapıyor en doğrusu o nedenle çok satıyor.

  • zero fear kullanıcısına yanıt

    tamam sensin kardeş.

  • Japon hükümeti organize etmiştir bu işi. Çinlilerle başka türlü baş etmeleri zor.

  • Bu zaten yıllardır olan şey değil mi yahu. Vw ford bile ortak üretim yapıyor. Psa söylemiyorum bile

  • Ike kullanıcısına yanıt

    ürettiği arabalara pek bir şey koymadığı için bozulmaması normal. adam takmış kafaya atmosferik motora , şehir içi 10 litre yakıyor ve gtmiyor . bunu kabullenmek bu kadar zor mu yaa çok yakıyor ama gitmiyor işte . millet boşa mı lpg takıyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.