Şimdi Ara

The Matrix Awakens | PS5 | ANA KONU (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
7
Favori
5.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 34RKO34 3 kullanıcısına yanıt

    Tam olarak o şekilde değil. 30 fps versiyonu her türlü olacak. Bu hale bile 1200p-1600p arası dinamik çözünürlükten 4K'ya upscale edilerek görüntü veriliyor Unreal Engine 5'in içindeki upscale tekniği ile. Tahminimce AMD'nin çıkarttığı FidelityFX Super Resolution'ı veya onun bir türevini entegre etmişler oyun motorunun içine. Temporal Super Resolution olarak geçiyormuş sanırım. Ayrıyeten FidelityFX Super Resolution desteği getirip Returnal'da olduğu gibi iki ayrı upscale tekniği ile de yükseltilmeye çalışılabilir 60 fps sağlanması için ama görüntünün keskinliğini ne kadar koruyarak bunu yapabilirler bekleyip göreceğiz. Her türlü 30 fps ile 60 fps versiyonları arasında belirgin büyük farklar olacaktır.

  • Bazı kavramları karıştırmamak gerek. Konsoldaki durum şuna benziyor bir miktar. 60 fps her zaman ulaşılabilir olmadığı için değere biniyor sizde. Ama o iş öyle değil aslında. Her oyunda gerçekçi grafikler, sinematik grafikler arıyoruz. Ama sonra bir de tam tersine 60 fps istiyoruz. Neden tam tersi ünkü ya sinematik ve gerçekçi bir deneyim istersin ya da 60 fps istersin. İkisi bir olmaz. Performans olarak bahsetmiyorum. Teknik olarak bir oyunu 60 oynadığın anda sinematiği yok edersin.


    60 fps, sinematiğin zıttıdır. 60 fps dediğin zaman ben oyunun sinematik etkisini katledeceğim, oyunu oyun haline çevireceğim diyorsun aslında. Örneğin TLOU2 60 fps güncellemesi bana göre bu oyun için büyük bir yıkımdır. Tamamen sinematik tasarlanmış TLOU2 ile 60 fps'in birlikte anılmaması gerekir. 60 yerine 4K desteği getirilmeliydi ama getirmediler.


    Matrix de böyle. Bunu 60 görseydiniz bütün immersion kaybolacak, sadece bir oyun oynuyor olacaktınız.


    Her oyunda geçerli değil bu tabii ki. Bir Fifa 60 olmalıdır tabii ki ve öyledir. Hatta ki Fifa için bile 60 fazladır. Eğer yine gerçekçilik arıyorsak, TV yayını gibi olsun demeye çalışıyorsak, TV yayını nedir? Maç yayınları şimdiye kadar genel olarak 50hz yayınlanır. Yani buradan yola çıkarak Fifanın 50 fps olması gerçekçiliği arttıracaktır örneğin.


    Tabii bunları gerçekçiliği ön plana çıkaran oyuncular için söylüyorum. Bunu önemsemeyip oyun oynamak isteyenler her zaman 60 isteyebilir. Ama süper grafikler olsun film gibi olsun isteyip ardından 60 olsun istediğiniz anda bütün isteğinizi yıkmış oluyorsunuz aslında.


    RDR2 120 FPS bile oynayabilirken 30'a kitliyorum ben. Neden çünkü RDR2 muhteşem bir sinematik oyun. Bu etkiyi en çok destekleyen faktör de 30 fps olması gerekliliği. Ama sorduğumuzda herkes RDR2 neden yeni nesile 60 fps güncellemesi almadı diye yakınıyor. Böyle bir sinematik oyunun 60 olması, bu etkisini mahvediyor halbuki. Yani yeni nesile 60 değil, PC seviyesi grafik güncellemesi istenmelidir örneğin RDR2'de. Tabii yine dediğim gibi, oyunlarda sinematik arayanlar için, yoksa oyun oynamak istiyorum derdim sinematik değil diyenler için bu geçerli değil tabii ki.


    Kısacası bir oyundan sinema deneyimi istiyorsanız o oyunu 30 fps oynamalısınız. Size sinema etkisini grafikler değil frame değeri verir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 18 Aralık 2021; 15:31:56 >




  • Dante kullanıcısına yanıt

    çok doğru. harika özetlemişsiniz. ağzınıza sağlık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Disket Kutusuyoutube
    Geçtiğimiz hafta The Game Awards sırasında tanıtılan, Matrix temalı Unreal Engine 5 demosu tam anlamıyla herkesin aklını başından aldı. Gelecekte karşımıza çıkacak yeni teknolojilere göz attığımız bu demoyu, Fiber Games ekibinin yapımcı lideri Kağan Kayak'la birlikte değerlendiriyoruz. ► BİZE ABONE OLUN: https://bit.ly/3vHBJ5P ► OYUN SOHBETLERİ: https://bit.ly/3s5bggx ► YENİ OYUN İNCELEMELERİ: https://bit.ly/31n883Q ► TÜRK OYUN SEKTÖRÜNDEN VİDEOLAR: https://bit.ly/3svEXYh ► YERLİ OYUN FİRMALARINDAN VİDEOLAR: https://bit.ly/31p33I2 ► AH O ESKİ OYUNLAR: https://bit.ly/3lXt9eR Disket Kutusu'na hoş geldin! Bu kanalda oyun sohbetleri çekiyoruz ve seviyeli, eğlenceli ve eğitici bir şekilde sohbet etmeye çalışıyoruz. Türkiye oyun sektörü ve oyun geliştirme üzerine videoların yanında oyun incelemeleri, Türk oyun şirketleriyle röportajlar ve oyun sektöründen haberler üzerine eğlenceli ve bilgilendirici videolar hazırlıyoruz. Sinan Akkol, Furkan Faruk Akıncı ve Talha Aynacı'nın yer aldığı videolarımızı kaçırmamak için abone olmayı ve takip etmeyi lütfen ihmal etmeyin. ► Bizi Desteklemek İçin: https://bit.ly/2PcjmVO ► Facebook Grubumuza Katılın: https://bit.ly/3r5m10P ► Instagram'da Takip Edin: https://bit.ly/3lyL8be ► Discord'a Katılın: https://discord.gg/PwcschcVqW
    https://www.youtube.com/watch?v=lQ0bfTOf8SM
  • mertvontrier kullanıcısına yanıt

    Disket kutusunu ve Sinan Akkol'u severdim de takip de ederdim.Ama maalesef videolarını izlerken 2 güncel sayılacak oyun ve bir popüler dizi finaliyle ilgili ağır spoiler yedim 3 ayrı videoda.Hem de konuyla alakaları yokken.Yorumlarda yazmama rağmen hala alakasız videolarda bir anda spoiler'ı yapıştırıyorlar.Son yediğim dizi finali spoilerından sonra tövbe ettim.

  • Tetikte bekliyorum. Hissettiğim an atlıyorum hemen.  

  • mertvontrier kullanıcısına yanıt

    Her an ekran başında olamıyorum ki  


    Son yediğim spoilerda skeç tarzı bir şey eklemiş kurguyu yapan sanırım , çat diye girdi.Hayatlarında başarılar diliyorum ne diyim.

  • youtube
    GTA 5 vs. The Matrix Awakens (RAGE vs. Unreal Engine 5). This comparison video showcases differences between GTA 5 & The Matrix Resurrections (Lumen & Nanite...
    https://www.youtube.com/watch?v=8JfKUlPhMmc
  • Lorem Ipsumyoutube
    Malumunuz bir süredir yoğunluktan dolayı video çekip paylaşamıyorduk. Hala yoğunuz ama Matrix 4'ün hatrına bu hasret bitsin istedik. Hem ue5 hem ile yapılan interaktif Matrix deneyimini hem de yeni filmden beklentilerimizi konuştuk. Yeni videolar gelmeye devam edecek. Keyword Şiiri: Çağının ötesine koşan iki dolu dizgin at Haydi UE5 & Matrix tozu dumana kat Etme Wachowski'lerin Lana! Bize Matrix 4'ü zehir Bir sahnen dahi güzel olsa zevk verir seyir Âşık Ipsûmî Bölümler: 00:00 Intro 01:36 Matrix Awakens Analizi 08:07 Matrix Tahminleri (Ümit ve Korku Arasında) ------------------------------------------------------------------ Discord, Twitter, Instagram linklerine tek attık, aşağıda yatıyor. Buyrun efenim https://linktr.ee/loremipsumyutup Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UChdVwE_DlrAEXH60e5M6WZA/join
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DuOcVjwyR8F4&q=EgQuLZpEGMHcnI4GIhAVh5M1loB2kLgD6J8rmVFuMgFy
  • Ps5te severek oynadım, GTA6 böyle olmalı, ve bu oyun da demo olarak kalmamalı, mutlaka gelmeli 

    PlayStation Lifeyoutube
    The Matrix Awakens (ps5)
    https://www.youtube.com/watch?v=gh7q60oJtvU&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Matrix Awakens: Generating a World | Tech Talk | State of Unreal 2022


    Unreal Engineyoutube
    Watch our tech talk ‘The Matrix Awakens: Generating a World’ from the State of Unreal 2022 livestream. In this tech talk, you’ll find out how Epic Games procedurally generated the city for ‘The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience’ demo using a combination of Unreal Engine-native procedural tools and a game-changing new Houdini workflow. We dive into the different construction steps and technical challenges that we faced along the way. Want to learn more about Unreal Engine 5? Download the release for free, and explore the new features, sample projects, and learning resources: https://www.unrealengine.com/en-US/unreal-engine-5 #UnrealEngine5 #UE5 #StateOfUnreal #TheMatrixAwakens #OpenWorld #VirtualWorld #TechTalk #TechDemo #Houdini #ProceduralTools
    https://www.youtube.com/watch?v=usJrcwN6T4I
  • NetEase Games demişken, Matrix Resurrections filmi çıkmadan önce yeni bir Matrix oyunu üzerinde çalışıyorlardı. Ne yazık ki hala geliştirilme aşamasında olup olmadığını bilmiyorum. Projenin başlığı 'Awake'ti; Bunun bir kod adı mı yoksa resmi bir altyazı mı olduğundan emin değilim.



    Kurakasis (@Kurakasis) on Xtwitter
    Speaking of NetEase Games, they've been working on a new Matrix game before the release of Matrix Resurrections movie. Unfortunately, I don't know if it's still in development. The project was titled 'Awake'; I'm not sure if it was a codename or an official subtitle.
    https://twitter.com/Kurakasis/status/1770624307573506084
  • Unreal Engine 5.4: Big Performance Improvements, New Features, But What About #StutterStruggle?



    Digital Foundryyoutube
    Progress with Unreal Engine 5 continues apace with the latest 5.4 revision of the engine, delivering big performance increases and new features, including improvements to ray tracing. Epic's also trying to tackle #StutterStruggle, but to what extend has it succeeded, both in demo software and in Fortnite - the firm's Unreal Engine Showcase? Subscribe for more Digital Foundry: http://bit.ly/DFSubscribe Join the DF Patreon to support the team more directly and to get access to everything we do via pristine quality downloads: https://bit.ly/3jEGjvx Want some DF-branded tee-shirts, mugs, hoodies and more? Check out our store: https://store.digitalfoundry.net For commercial enquiries, please contact business@digitalfoundry.net 00:00:00 Introduction 00:00:41 CPU Performance: 5.0 vs. 5.4 00:06:33 #StutterStruggle? 00:12:03 Visual Improvements in UE5 00:15:54 The Future and the Conclusion
    https://www.youtube.com/watch?v=29ZZTlJt9K8
  • MortalRide hocam 5.4 güncellemesi ile bazı iyileştirmeler yapılmış gibi görülüyor. Fps değerlerinde ki artış, Gölgelendirmelerde ki netlik, Işın izlemede ki bazı güzel dokunuşlar olmuş. DF'nin 5.0 ile 5.4 kıyasını nasıl değerlendiriyorsunuz. Bundan sonraki oyun Firmaları daha doğrusu bu motoru kullanacak kişilerin ne gibi kolaylıklar sunulmasını bekleyebiliriz. :)


    @MortalRide

  • A r c h A n g e L. kullanıcısına yanıt
    Henüz videoyu izleme fırsatı bulamadım. Detaylı bir şekilde izleyip tahmini yorum yapmam daha doğru olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Tabiki de hocam merakla bekliyorum şahsen. :)

  • A r c h A n g e L. kullanıcısına yanıt

    Videoda bahsi geçen 4 farklı ana konu var. Birincisi 5.0 ve 5.4 arasındaki cpu performans farkı, ikincisi shader compilation ve stutter problemi, üçüncüsü görsel iyileştirmeler, dördüncüsü de UE5'in geleceği ve sonuç. Başlıkları tek tek ele alalım kısaca:



    Birinci konu 5.0 ve 5.4 arasındaki cpu performans farkı: Unreal Engine 5 genel olarak tek thread bazlı sistem yoran bir oyun motoruydu. Şimdi Unreal Engine 5.4 ile birlikte Render Parallelization adında bir çözüm eklemişler. Bu sayede tek thread yerine çoklu çekirdeğe sahip cpu'lar Unreal Engine 5.4 ile birlikte daha iyi performans verecek. Bu noktada PC'ler zaten avantajlı. Konsollar ise bu nesil ile birlikte hem PS5 hem Xbox Series X ve S 8 çekirdek 16 thread işlemcilere sahip. Bu sayede konsollar da bu çözüm ile birlikte UE5.4'te daha iyi performans verecekler. Videoda pc tarafında işlemci ve gpu olarak yakın bir sistem test edildiğinde (4800S ve RX6700) performans kazanımının %60 ile %80 civarında olduğunu söylüyorlar. Ancak konsollara benzer denilen bu sistem bile konsollar ile benzer API kullanmadığı için verdiği baz performans çok daha düşük. Konsollar burada görülen değerlerden de daha iyi performans gösterecektir.



    İkinci konu shader compilation ve stutter problemi: Unreal Engine uzun süredir shader compilation problemleri yaşayan bir oyun motoru. Kısaca açıklayacak olursak, konsollar gibi fixed platform olmayan yani kullanılan parçaları değişen sistemlerde oyunlar çalıştırılmadan önce shader compilation işlemi yapılması gerekli. Çünkü konsollarda shader compilation işlemi fixed platform oldukları için bunlar üzerinde shader compilation işlemi daha önceden yapılıp bu işlem sonucunda shader compilation dosyaları her satılan konsolda (PS için ayrı Xbox için ayrı ancak sonuç olarak onlarca farklı versiyonları yok bu cihazların) aynı şekilde uygulanabildiği için konsollarda bu sorunla karşılaşılmıyor. Bilgisayarlar tarafında da genelde eğer ayarlanmışsa oyunun başında cpu kullanımı ile bir süre bekletilerek yapılır ya da oyun hali hazırda çalışıyorken arka planda çalışmayan çekirdekler ile shader compilation işlemi yapılır. Bu noktada eğer bu işlem önce yapılırsa genelde oyun içinde daha iyi performans alınır ve anlık devasa fps düşüşleri yaşanmaz. Ancak arka planda işlenmeye çalışılsa bile bu yöntem etkili değilse veya bu shaderlar sadece karşılaşıldığı zaman işleniyorsa bu shaderlar ilk işlendiği noktalarda devasa fps düşüşleri meydana getirir. UE5.4'te de bu konuda iyileştirmeler yapmaya çalışmışlar. Ancak hâlâ çok ciddi şekilde bu noktada sorunlar devam ediyor. Epic Games'in kendi oyunu olan Fortnite bile ilk çalıştırıldığı esnada ciddi shader compilation ve stutter problemi yaşıyor. Bu noktada çok ciddi iyileştirmeler yapılması gerekli. Belki Rift Apart gibi yeni oyunlarda .pso dosyası ile shader compilation işlemi ilk başta yapılıp daha sonra cache üzerinde tutularak bu sorunun çözülmesi bir yere kadar götürebilir.



    Üçüncü konu görsel iyileştirmeler: Görsel iyileştirme noktasında genelde pc tarafında işe yarayacak eklemeler yapılmış. İlk başta araçların camlarında gerçek zamanlı yansıma işlemi yapılmıyorken şimdi eklemişler, ışığın yansıması simülasyonu ile yansımalardaki karakter ve çevre detay seviyesini artırmışlar, ışığı raster olarak hesaplamak yerine parlayan texture kullanarak bu noktalardaki ışıkların simülasyonunu lumen ile ray tracing olarak işlemeye çalışmışlar. Bu noktada bazı noktalarda daha iyi bazı noktalarda biraz daha kötü gerçek ışık simülasyonunu yaklaştıklarını belirtiyorlar. Genellikle büyük ışık kaynakları için daha iyi küçük ışık kaynakları için biraz daha kötü bir iş ortaya çıkarıyor.



    UE5'in geleceği ve sonuç: Nanite yani piksek seviyesinde detay seçeneğinin karakterlere eklenmesi. Bu sayede karakterler üzerinde çok daha üst düzey deformasyon, yaralanma etkileri vs gibi noktalar üzerine gidilebilmesinden ve hatta ani olarak görünüş değiştirebilen yüksek detaylı karakter yapıları oluşturulabilmesinin mümkün olabileceğinden bahsediyorlar. Geliştirmeler performans açısından gerçekten etkili ve güzel iyileştirmeler. Ancak ortada hâlâ deneyimi ciddi derecede olumsuz etkileyebilen sorunlar var. Bu sorunların da en kısa sürede çözülmesi gerekli.





  • Birinci anlattığınız bazı örnekleri bende düşündüm hocam. PS5 ve XSX'de bunlara yakın veya daha iyi performans vereceğini düşünüyorum. Çünkü belirli bir platformda daha ekstrem özellikler ile potansiyelini fazlası ile verecektir.


    İkincisinde ise 5.0'da The Matrix demosunda feci bir şekilde fps düşüşü oluyorken 5.4 bunu daha net ve fps'de sabit veya daha hızlı bir şekilde yapıyor olarak görülüyor. Shader Compilation ilk işlem daha sonrasında bunu daha iyi bir şekilde adapte edip farklı ama iyi sonuçlar alınabilir mi. yada Bunu Unreal Engine 5.5 veya 5.6 sürümlerinde daha da ele alabilirler mi. Ortada gerçekten üzerine düşünülerek yapılabilir çok şey var geliştiriciler elbette bu konu da adımları atıyorlardır ama dediğiniz gibi bir durum olunca CPU'da ki kullanılmayan çekirdekler ile Shader Compilation yapılıyorsa burada farklı bir yöntem ile bu yapılabilir mi?


    Üçüncü bahsi konunuzu okurken videoyu tekrar tekrar izleyerek nerelerde iyi nerelerde kötü göründüğüne de bakma fırsatım oldu. Her ne kadar iyileştirmelerde olsa eksik kalan yerler belli. Benim merak ettiğim şey ise bunca şeyler olurken ellerinden geldiğince eksik yerleri tamamlamaya veya giderilmesi başarı ile görüyorum. Bunu sadece tek bir demo üzerinden konuşmak tabi ki de yersiz. Bunu daha farklı oyunlarda nasıl ele alacaklarını da merak ediyorum. Şahsen Bazı geliştiricilerin. Birden fazla Engine'yi birleştirerek yada entegre ederek de güzel işler başardıklarına tanık olmuştum. Lumen, Nanite,ve diğer API'ler ile oyun dünyasına daha farklı dokuşlar olabileceğini düşünüyorum.


    ML Deformasyon çalışmalarına ve oyunlara entegre edebileceğini biliyoruz. Bu nesilde görebileceğimizi de düşünüyorum. Marvel 1943 Rise of Hydra'da bunun olabileceğini göstermişlerdi. Oyunda gerçek zamanlı bir anı paylaşmışlardı. Alta videosunu da koyayım belki bakmak istersiniz. Ne kadar ortada bazı sorunların neden olabileceğini düşünsekte geliştiricilerin de azmine kalmış diyorum. :)


    Bu arada bu kadar bilgi sahibi olmanız ve çalışma mantığının nasıl ele alındığını söylediğiniz için teşekkür ederim. Genelde bu terimleri oyun geliştiricileri veya animasyon çalışmalarında ki geliştiriciler daha hakimdir ama sizi daha önceden beri tanıdığım için fikirlerinizi de duymak sevindirdi beni. :)



    Unreal Engineyoutube
    Join the team behind Marvel 1943: Rise of Hydra and the technical team at Epic as they discuss how the latest in Unreal Engine's real-time technology enabled Skydance Media to bring photorealism to their graphics simulation and animation.
    https://www.youtube.com/watch?v=PRc_Vy-W0yw




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.