Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) tarafından geliştirilen hibrit tahrik sistemli zırhlı muhabere aracı DAĞHAN H-620 ilk kez sergilendi. MKE DAĞHAN H-620 hibrit tahrik sistemi ile dikkat çekiyor.
Hibrit tahrik sistemi sayesinde klasik içten yanmalı motorlara kıyasla daha düşük kızılötesi iz bırakan ve sessiz hareket imkanı elde ediliyor. 18-20 ton sınıfındaki bu aracın üzerine 20-40 milimetre uzaktan komutalı silah sistemi entegre edilebiliyor.
DAĞHAN H-620’nin öne çıkan özelliklerini açıklayan MKE Anonim Şirketi AR-GE Mühendisi Seyfettin Topaloğlu, şunları söyledi:
“Hem ZMA hem ZPT araçlarının karışımı bir araç diyebiliriz. 18-20 ton sınıf aralığında bir araç. Hem personel taşıyabiliyor hem de üzerindeki silah sistemleriyle muharebe yapabiliyor. Bu yüzden aslında kompakt bir araç oldu. Şu an kendi envanterimizde elektrikli bir araç yok. Bu araç o yüzden güzel bir teknoloji olacak kuvvetimiz için. Üzerindeki pil paketleriyle ve jeneratör desteğiyle beraber 830 kilometreye kadar menzile sahip. Bu aracımızın testleri yeni tamamlandı. Bütün sürüş testlerini ve atış testlerini başarıyla geçti. Sergiye test parkurundan geldi diyebiliriz."
Manevra testleri için gökyüzünde seyir halinde bulunan Bayraktar TB2, sarmal bir yörünge izleyerek ve kendi ekseni etrafında tam tur dönerek icra ettiği bu manevra ile dünya havacılık tarihine bir kez daha adını yazdırdı. Bu manevrayı başarıyla yapabilen ilk ve tek SİHA olan Bayraktar TB2, otonomi ve aerodinamik kabiliyetlerinin ne kadar gelişmiş olduğunu da bir kez daha gösterdi. Bayraktar TB2’nin tarihi anlarını ise test faaliyetlerini sürdüren bir başka Bayraktar TB2 ve Konya’daki mühimmat atış testinden dönen Bayraktar AKINCI TİHA kayıt altına aldı.
Bayraktar TB2, test sırasında barrel roll hareketini üç kez denedi ve üçünde de bu hareketi başarıyla yapmayı başardı. Baykar'dan yapılan açıklamada bu hareketi yapan dünyadaki ilk SİHA olduğu vurgulandı.
800 bin uçuş saatini geride bıraktı
2014 yılında TSK envanterine giren ve dünyada yaklaşık 30 ülkede kullanılan Bayraktar TB2, 800 bin uçuş saatini de başarıyla geride bıraktı. Bayraktar TB2, gökyüzünde en uzun süre görev yapan milli hava aracı unvanını elinde tutuyor.
Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Dünyanın en büyük SİHA ihracatçısı olan Baykar’ın hâlihazırda imzalanan sözleşmelerinin %97.5’i ihracat kaynaklıdır. Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.
MAHB’nin IC Holding 11 Aralık 2023'te başlattığı iş birliği ile havalimanı operasyonlarında kapsamlı optimizasyon çalışması yapılmıştı. Optimizasyon çalışmaları tamamlandı. Yürütülen çalışmaların, MAHB'ın operasyonel mükemmellik ve sürdürülebilir büyüme hedeflerine uygun olarak İSG'nin yönetim ve operasyonel verimliliğini önemli ölçüde artırdı.
Bu iş birliğinin sona ermesiyle birlikte İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı CEO’sunda da değişim gerçekleşecek. 26 Aralık 2023 tarihinde CEO olarak atanan Serhat Soğukpınar, görevden ayrıldı. Yeni CEO'nun kim olacağı açıklanmadı. Yeni CEO atanana kadar İSG Stratejik Planlama ve Hazine Yönetimi Direktörü Kerem Maybek, İSG CEO’luğuna vekalet edecek.
Google AdSense, Ad Manager veya AdMob kullanan tüm yayıncıların ve geliştiricilerin, 16 Ocak 2024’ten itibaren Avrupa Ekonomik Alanı (EEA) ve Birleşik Krallık’taki kullanıcılara reklam sunarken İnteraktif Reklamcılık Bürosu’nun (IAB) Şeffaflık ve Rıza Çerçevesi (TCF) ile entegre olan Google sertifikalı bir Rıza Yönetim Platformu’nu (CMP) benimsemesi gerekiyor. Yandex Ads Ürün Yöneticisi ve Easy Monetization Ürün Sahibi Oleg Avdienkov, bu yeni süreçte yayıncılar ve mobil uygulama geliştiricilerin faydalanabileceği net bir analiz yaparak bir yol haritası ortaya koyuyor.
Rıza Yönetim Platformu (CMP) nedir?
Rıza Yönetim Platformu (CMP), kullanıcıların verilerini reklam amacıyla toplamak ve kullanmak için açık rıza alınmasını yöneten bir yazılım çözümüdür.
CMP’ler, kullanıcılara bir web sitesini ziyaret ettiklerinde izin isteklerini göstererek, yayıncılarla paylaşmayı kabul etmeleri halinde verilerinin nasıl kullanılacağı konusunda onlara bilgi verir.
Avrupa’nın Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ve Kaliforniya’nın Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası (COPPA) gibi gizlilik düzenlemelerinin gelişmesiyle birlikte, bu platformlar yayıncıların gizlilik yasalarına uymasına yardımcı olurken, onay sürecinde güveni ve şeffaflığı artırıyor.
Yayıncılar CMP gereksinimlerine neden uymak zorundadır?
Google AdSense, Ad Manager veya AdMob kullanan yayıncılar ve geliştiriciler, Google tarafından onaylanmış ve IAB ve TCF ile entegre edilmiş bir CMP uygulayarak şunlara ulaşabilir:
Google’ın herhangi bir sınırlaması olmaksızın kişiselleştirilmiş reklamları görüntülemek.
GDPR uyumluluğunun ve GDPR ile ilgili düzenlemelere uyulmasının zorunlu olduğu alanlarda reklam geliri elde etmek.
Pazarlama amacıyla kullanılan kişisel verilerin, kullanıcının açık izniyle elde edildiğinden emin olmak.
Yayıncılar buna uymazsa sonuçları ne olabilir?
Bu yeni gereksinimlere uymayan yayıncılar için bunun sonuçları ve gelir kaybı ağır olabilir. Potansiyel sorunlar şunları içerir:
Hedef Kitle Kısıtlamaları: Google, Avrupa Ekonomik Alanı (EEA) ve Birleşik Krallık’ta sertifikalı bir CMP’ye sahip olmayanlar için yalnızca kişiselleştirilmemiş, programa ait reklamlara izin verecektir.
Gelir Kayıpları: Kişiselleştirilmiş reklamları gösterme olanağı, potansiyel gelirin kapsamını genişletir. Bir yayıncı bu kurallara uymayı başaramazsa, kişiselleştirilmiş reklamlar genellikle kişiselleştirilmemiş reklamlardan daha iyi performans gösterdiğinden, muhtemelen mobil uygulama yayıncıları için en önemli gelir kaynağı olan hedefli reklamcılığa erişimini kaybedecektir.
Güven İhlalleri: Günümüzün gizlilik bilincine sahip ortamında, kullanıcılar veri haklarının giderek daha fazla farkına varmaktadır. Yayıncılar, marka itibarını zedeleyebilecek, kullanıcı katılımını sınırlayabilecek ve müşteri kazanma ve elde tutmayı olumsuz etkileyebilecek kullanıcı güvenini kaybetme riskiyle karşı karşıyadır.
Erişim Sınırlamaları: Google, IAB Avrupa’nın Şeffaflık ve Rıza Çerçevesi’ni (TCF) içeren Google sertifikalı bir CMP’ye sahip olmayan iş ortaklarının, diğer kısıtlamaların yanı sıra talep ortaklarına (üçüncü taraflar) ve yüksek performanslı ağlara sınırlı erişime sahip olacağını açıkladı.
Yasal Sonuçlar: Yayıncılar yalnızca Google’ın koşullarını ihlal etmekle kalmayıp aynı zamanda daha geniş yasal çerçeveleri de ihlal ederek çeşitli para cezalarına ve yasal işlemlere yol açabilirler. Örneğin, GDPR uyarınca kuruluşlar ciddi ihlal durumunda 20 milyon euroya kadar veya bir önceki mali yılın dünya çapındaki yıllık cirosunun %4’üne (hangisi daha yüksekse) kadar para cezasına çarptırılabilir.
İtibar Hasarı: Uyumsuzluk, yasal standartları karşılamayan yayıncılarla ilişki kurma konusunda hassas olan reklam teknolojisi dünyasındaki diğer paydaşlarla ilişkilere de zarar verebilir.
Uyumluluk yol haritası — nerede olduğunuzu görün
Zaten bir CMP ile çalışıyorsanız - CMP sağlayıcınızla irtibata geçip Google sertifikalı olduklarından emin olmanız gerekir.
Kendi CMP’nize sahipseniz – kendi CMP’nizin Google’a kaydedilmesi için başvuruda bulunmalısınız.
IAB uyumlu bir CMP seçmek, kişisel verilerin hedefli reklamlarda kullanılması için onay almanın ilk adımıdır. Google AdSense, Ad Manager veya AdMob kullanan yayıncılar ve geliştiriciler, Avrupa Ekonomik Alanı veya Birleşik Krallık'taki kullanıcılara reklam sunarken Google tarafından onaylanmış ve IAB’nin Şeffaflık ve Rıza Çerçevesi ile entegre edilmiş bir CMP kullanmalıdır.
Bir CMP seçtikten sonra CMP’nin yazılım geliştirme kitini (SDK) uygulamanıza entegre etmeniz gerekir.
Bir sonraki adımınız, kullanıcılara ne için izin aldığınızı ve verilerinin pazarlama amacıyla nasıl kullanılacağını gösteren “izin talebi” formunu doldurmaktır.
Bu adımda, CMP arayüzünüzde, kullanıcı verilerini toplamak üzere izin almak için aşağıdaki nedenlerden birini veya birkaçını seçin:
Cihazda bilgi depolamak için
Kişiselleştirilmiş reklamlara yönelik bir profil oluşturmak için
Kişiselleştirilmiş reklamlar tasarlamak için
Düzenli reklamlar üretmek için
Reklamın etkinliğini izlemek için
Pazar araştırması için hedef kitle hakkında veri toplamak için
Ürün geliştirmeyi kolaylaştırmak için
Easy Monetization uyumluluk için yayıncılara yardım ediyor
Her CMP’nin kendine özgü entegrasyon protokollerine sahip olduğunu unutmayın ve dolayısıyla CMP’nizin özel kurallarına alışın. Bu kurallarla ilgili her şeyi öğrenmek zaman ve çaba gerektirebilir ancak alternatif bir yol daha var: yapılandırma konusunda dışarıdan yardım almak. Easy Monetization gibi hizmetler, uygulama iş ortaklarına Google’ın yeni CMP gerekliliklerine uygunluğu sağlamak için adım adım yardım sağlar.
Uyumsuzluk yayıncının gelirini, yasal durumunu ve itibarını önemli ölçüde olumsuz etkileyebilir. Google’ın yeni CMP gerekliliklerini karşıladıklarından emin olmak ve bu risklerden kaçınmak her yayıncının yararınadır.
En son CMP gereksinimleri kafa karıştırıcı görünse de mevcut yönergeler uygulama ekiplerinin bu uyumluluk sürecinin tüm ayrıntılarını yönetmesine yardımcı olabilir. Dış kaynak uzmanlardan yardım almak, uygulamayı geliştirmeye ve büyütmeye odaklanarak zamandan ve emekten tasarruf etmenin iyi bir yolu.
TECNO CAMON 30’un Türkiye fiyatı 18.999 TL olarak açıklandı. 31 Mayıs- 16 Haziran tarihleri arasında alınan CAMON 30 telefonların yanında müşterilere TECNO SONIC 1 kulaklık hediye ediliyor.
50 MP ön kamera ve 50 MP OIS’li arka kamera
CAMON 30’da 50 MP çözünürlüğünde arka kamera, 2 MP çözünürlüğünde derinlik sensörü ve 50 MP çözünürlüğünde ön kameraya yer veriliyor. Arka kamerada OIS (optik görüntü sabitleme) özelliği bulunuyor. 100 MP ultra net çekim modu sunuluyor.
Telefonda 6,78 inç büyüklüğünde 120 Hz yenileme hızına sahip AMOLED ekran bizleri karşılıyor. Gücünü Mediatek Helio G99 Ultimate yonga setinden alıyor. 8 GB ve 12 GB RAM seçenekleri sunuluyor. 70W yüksek hızlı şarj özeliği sayesinde 5.000 mAh kapasiteli bataryanın 45 dakikada 0’dan 100’e şarj olabildiği ifade ediliyor. Kutudan Android 14 işletim sistemi ve HIOS 14 arayüzü ile çıkıyor. Telefonda yapay zeka özelliklerine yer veriliyor.
CAMON 30 serisinin diğer modellerinin satış tarihleri ise 11 Haziran’da Türkiye’de gerçekleştirilecek lansmanda açıklanacak.
📱 TECNO CAMON 30 Özellikleri
Ekran: 6,78 inç AMOLED 120 Hz Her Zaman Açık Ekran
İşlemci: Mediatek Helio G99 Ultimate
GPU: Mali-G57 MC2
RAM ve Depolama: 8/256 GB, 12/256 GB, MicroSD kart desteği
Kampanya döneminde Prime’a yeni üye olacak kullanıcılar, ilk 3 ay içinde alışveriş yaptıkları her ay için Prime ücreti kadar indirim kuponu kazanacak. Kupon kazanabilmek için satıcının Amazon.com.tr olduğu bir ürün satın almalısınız.
Örneğin Haziran ayında Prime’a üye olan bir müşteri; Haziran ayındaki ilk siparişinin ardından 39 TL indirim kuponu, Temmuz ayındaki ilk siparişinin ardından 39 TL indirim kuponu ve Ağustos ayındaki ilk siparişinin ardından 39 TL indirim kuponu elde edecek. İndirim kuponları siparişin müşteriye tesliminden en geç 1 gün sonrasında hesabına tanımlanacak ve 45 gün geçerli olacak.
Kampanya 31 Aralık 2024 saat 23.59’a kadar devam edecek. Bu süre içerisinde Prime’a yeni üye olacak müşteriler kampanyaya katılabilecek.
Ücretsiz Kargo: Amazon Prime üyeleri, alışverişlerinde kargo ücreti ödemiyor. Hızlı teslimat ve aynı gün teslimat hizmetinden ücretsiz olarak yararlanabiliyor.
Prime'a Özel Fırsatlar: Bazı Amazon fırsat ve indirimleri sadece Prime’lılara özel oluyor. Bu sene 21-22 Haziran tarihlerinde düzenlenecek Prime Day indirimlerinden sadece Prime üyeleri yararlanabilecek. Günün Fırsatları sayfasındaki bazı indirimlerde Prime’lılara erken erişim fırsatı sunuluyor.
Prime Gaming: Prime Gaming avantajları da Prime’a dahil. Amazon’un seçtiği bazı ücretli oyunları ücretsiz olarak kütüphanenize ekleyebilirsiniz. FIFA, GTA V, Valorant gibi büyük oyunların bazı oyun içi ekipmanları Prime üyelerine hediye ediliyor. Bunlara ek olarak her ay bir Twitch kanalına abone olabiliyorsunuz.
Prime Video: Prime üyesi olduğunuzda Amazon'un online dizi, film ve belgesel platformu Prime Video üyeliğine de sahip oluyorsunuz. Ek ücret ödemeden Prime Video kütüphanesindeki içerikleri Türkçe dublajlı ve Türkçe altyazılı olarak izleyebilirsiniz.
KEMANKEŞ 2 ayrıca ilk versiyona göre daha büyük boyutlara sahip. Bu sayede 9.900 feeet daha yüksek operasyonel irtifa değeri (27.000 Feet Azami İrtifa) sunuyor. KEMANKEŞ 2, Kale Ar-Ge tarafından geliştirilen yerli turbojet motordan güç alıyor. 0,6 mach’ın üzerinde dalış sürati ve 1 saat azami uçuş süresi vaat ediyor.
KEMANKEŞ 2 ne işe yarayacak?
Mini akıllı seyir füzeleri, turbojet motoru ile seyredebildiği için İHA'ların yaklaşmasının riskli olduğu bölgelerde kullanılanılacak. Normal akıllı mühimmatlar, İHA'lar ile hedef bölgeye yakın noktalarda havadan bırakılırken KEMANKEŞ 2 gibi akıllı seyir füzeleri, hedefe uzak noktalardan bırakılsa dahi sahip olduğu jet motoru sayesinde süratle yol alarak hedefe ulaşıyor.
Kanun teklifi ile TSK personelinin kimlik, görev veya faaliyetlerinin, Milli Savunma Bakanlığınca yetki verilen durumlar hariç olmak üzere, radyo, televizyon, internet, sosyal medya, gazete, dergi, kitap ve diğer tüm medya araçları ile her türlü yazılı, görsel, işitsel ve elektronik kitle iletişim araçları vasıtasıyla yayımlanması veya açıklanması durumunda, bu suçu işleyen personele "hizmet yerini terk etmeme cezası" verilecek.
Bu değişiklikle birlikte TSK personeli, sosyal medya platformlarında yüzünü veya ismini gösteren paylaşımlar yapamayacak. Görev ve faaliyet halindeyken yazılı veya görsel paylaşımların yapılması yasaklandı. Paylaşım yapanlara “hizmet yerini terk etmeme cezası” verilecek.
TikTok, Instagram, Twitter gibi platformlarda askeri personelin paylaşımları milli güvenlik zafiyeti yaratıyor. Özellikle TikTok’taki videolar kamuoyunun tepkisine neden olmuştu. Bu düzenleme ile askeri personelin güvenlik zafiyeti yaratan paylaşımları sona erecek. TBMM Milli Savunma Komisyonunda kabul edilen kanun teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda oylamaya sunulacak.
Komisyonda kabul edilen kripto para yasa teklifi, TBMM Genel Kurulu'nda oylamaya sunulacak. Oylamada kabul edilmesinin ardından yasalaşacak ve Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek.
Dolandırıcıların Smart Trade Coin isimli kripto varlık alım satım platformu üzerinden 'Sıfır Risk İle Yüksek Kazanç' vaadiyle vatandaşları yatırıma yönlendirdiği, otomatik al-sat işlemlerini gerçekleştiren bot uygulaması satan ve mevcut kullanıcılara yeni kullanıcı getirmeleri halinde kazanç vaadinde bulunarak 'Saadet Zinciri' sistemi oluşturdukları belirlendi.
Şirket, yapay zeka ile çalışan bir sistem kullandıklarını belirterek yatırımcıları platforma çekti. Sözde yapay zeka, 7 gün 24 saat yatırımcısı adına çalışarak kripto para piyasasındaki seçenekler arasında en uygun olanlara yatırım yaptığı ifade ediliyordu. Haziran 2021’de sistemdeki tüm paralar kayboldu. Yatırımcılar mağdur oldu.
Yüz binlerce yatırımcıdan elde edilen paraların Marshall Adaları’na gönderildi ve bu paranın 100 milyon doları üzerinde olduğu ortaya çıkmıştı. Sibergöz-42 isimli operasyon sonucunda 1 milyar TL değerinde 177 adet taşınmaz ve 61 adet taşınır varlığa ve çok sayıda dijital materyale el konuldu. Bakan Yerlikaya, platformun 1 milyar doların üzerinde haksız kazanç elde ettiğini açıkladı.
Yatırımcılar Smart Trade Coin’den dolayı 3 yıldır mağdur durumda. Önceki yıllarda yayımlanan haberlerde platformun sahiplerinin yurt dışına kaçtığı, bu nedenle mahkemeye yapılan başvuruların sonuçlanamadığı ortaya çıkmıştı. Bugün İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın açıklamalarına göre Sibergöz-42 operasyonu sadece yurt içinde yapıldı. Yurt dışına kaçanlara yönelik operasyon yapılıp yapılmayacağı henüz bilinmiyor.
Aktiflik: Şu anda DH'de değil Son Giriş: Son Mesaj Zamanı: - Mesaj Sayısı: 0 Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 0 İkinci El Bölümü Mesajları: 0 Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 0) Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0) En çok mesaj yazdığı forum bölümü:-