Şimdi Ara

Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
10.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle

    Açlık, soğuk, uykusuzluk ve parasızlık başa bela.İnsanın karakteri komple değişiyor.

    Ama bu markalar arasında farklı segmentleri markasına en iyi uyarlayan, model gamında en iyi sindiren marka Porsche bence.

    Ne SUV, ne de 4 kapılı büyük bir sedan model gamında sırıtmıyor.

    Diğerlerinde bu tarz modeller daha eğreti duruyor.
  • Porsche alacak adamın BMW plazasına uğrayacağını sanmıyorum. BMW marka olarak baktığımızda ülkemizde bile 80 binlere sıfır araç satan bir marka iken, Porsche'un sanıyorum de en ucuz aracı Macan.

    Model kıyaslamaya gerek yok. Çünkü Macan'ın herhangi bir alanda yetersiz olma ihtimali yok. Mesela sürüş dinamiğinde Macan 92 puan alırken, BMW'nin 94 puan alması onu öne çıkaramaz. Çok iyi yerine çok iyiden biraz daha iyi olmak çok da tercihi değiştirecek bir husus değil.

    400 binlik araba alan 50 kuruş yerine 30 kuruş yaksın diye dizel almaz. Sonuç olarak Mercedes ve BMW ile Porsche'nin kıyaslanmasını anlamlı bulmuyorum. Bu araçların esas alınma sebebi olan prestijde Porsche anahtarlığı kazanır. Bu arabayı alan Macan'a bu para fazla demeyecek de, 400 binlik Porsche'ye bineceğim diyecek. Biz de çene yoralım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bu haber tamamen yalan yanlış bir haber.Haber niteliği taşımasının tek nedeni söz konusu aracın Macan olması.

    Birincisi; Macan vs. Duster değil olay.Kuma saplanan bir aracı sert zeminde duran bir araçla çekiyorsunuz.Duster'ın yaptığı işi hemen hemen her motorlu taşıt yapar.

    İkincisi; sorun Macan'da değil, yeterli donanım olmadan ve araçta 18 inç'lik spor jantlar varken o arabayı kuma süren maceraperestte.Uygun lastik olmayan X6 ile çimen tepesini bile çıkamıyorsunuz.

    Lafım size değil, bunu haber diye yayınlayanlara.

    Aynı şeyleri söyleyecektim. Uygun lastiği olmayan aracı araziye sokarsan kalırsın orada haliyle. Kösele tabanlı ayakkabıyla buzlu yokuşu tırmanmaya çalışmaktan farkı yok bunun.
  • Macanı bu hafta Ankara Doğuş Oto'da inceledim ve gerçekten muhteşem olmuş. Cayenne'in küçük kardeşi gibi ama kaliteden en ufak ödün verilmemiş. Keşke bu kadar pahalı olmasaydı.
  • 125bin euro çok değil mi yav
  • Ederi 90bin ero

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi hoş, 125 bin euro çok da kimse de demiyor ki "125 bin euro 3.0 motorlu Macan'ın fiyatı değil mi?".

    2.0 motorlu versiyonun haberi daha yeni çıkmış, ülkemizdeki fiyatı belirlenince Q5+30 bin TL civarı bir baz fiyat bekliyorum ben.

    Yoksa akıl kârı mı 2.0 Evoque rakibi SUV için 125 bin euro dökmek?
  • Hocam yorumlarınızı daha sık okumak isteriz
  • Şimdi ben bu araba tutmaz desem ve senede 500 adeti geçmez desem beni forumdan döverek yollamassınız di mi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Porsche alacak adamın BMW plazasına uğrayacağını sanmıyorum. BMW marka olarak baktığımızda ülkemizde bile 80 binlere sıfır araç satan bir marka iken, Porsche'un sanıyorum de en ucuz aracı Macan.

    Model kıyaslamaya gerek yok. Çünkü Macan'ın herhangi bir alanda yetersiz olma ihtimali yok. Mesela sürüş dinamiğinde Macan 92 puan alırken, BMW'nin 94 puan alması onu öne çıkaramaz. Çok iyi yerine çok iyiden biraz daha iyi olmak çok da tercihi değiştirecek bir husus değil.

    400 binlik araba alan 50 kuruş yerine 30 kuruş yaksın diye dizel almaz. Sonuç olarak Mercedes ve BMW ile Porsche'nin kıyaslanmasını anlamlı bulmuyorum. Bu araçların esas alınma sebebi olan prestijde Porsche anahtarlığı kazanır. Bu arabayı alan Macan'a bu para fazla demeyecek de, 400 binlik Porsche'ye bineceğim diyecek. Biz de çene yoralım.

    Konu en iyi bu şekilde özetlenebilirdi. Eline sağlık hocam




  • macan, cayenne görünce

    hiçbiri bir 911 heyecanı vermiyor malesef


     Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm)


     Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm)
  • Arac zaten var suan turkiyede, yaklasik 15 gun once dogus oto konya yolu bayiisinde inceledim iyi guzel, Q5'in lüksü diyebiliriz boyut olarak fakat fiyat vergiler hariç 60.000€, vergilerle tami tamina 550Bin TL.Araç guzel olsada fiyatindan dolayi yok saticagini sanmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Porsche malum araclari uretirken karakterinden taviz vermedi. Neden prestiji dussun onu anlamiyorum. urettigi butun araclar spor otomobil. Cayenne turbo s gihi bir suv var mi dunyada? Panamera gibi bir spor sedan var mi yok? Adamlar cizgisini bozmadan farkli segmentlere girdi. Cok da iyi yaptilar. Ferrari gibi ff ucubesi uretmediler ustelik. Arkadas gerekenleri yazmis zaten. Pazar sartlari,musteri beklentileri markalara boyle isler yaptirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Hocam iyi hoş da bu markalar ne kadar prestijli olursa olsun en nihayetinde seri üretim yapan markalar.

    Yani bir Koenigsegg bir Pagani veya bir Wiesmann değilseniz piyasayı takip etmek zorundasınız.

    Bana göre seri üretimin en prestijli markalarından biri olan Aston Martin bile önce Rapide'i üretti, şimdi de Lagonda'ya hazırlanıyor.

    Veya Maserati; Quattroporte ve Ghibli üretiyor.Levante ne durumda bilmiyorum.

    Bentley; SUV üretimi için hazırlık yapıyor.EXP 9 F konseptini hazırladılar.

    Lamborghini; Urus isimli SUV konseptleri var.Üretim tarihi tartışılıyor.

    Rolls Royce; SUV üretsem mi diye düşünüyor.Eli mahkum mecbur üretecek.

    Ferrari; kullanışsız 599'un ardından gerçek 4 kişilik ve günlük kullanıma fazlasıyla uygun bir Ferrari olarak FF'i sundu.

    Elitlik ve karakter konusunda belki de dünyanın en sağlam markaları böylesine sürpriz hamleler yapıyorsa Porsche'nin yaptığında bir yanlış yok bence.

    Kaldı ki Panamera Porsche için bir ilk değil.Daha önceleri de kriz döneminde 4 kapılı bir 911 hazırlamışlardı ama Boxster şirketi kurtarınca üretime geçmediler.

    Ben bişey demedim zaten, olumsuz bir görüş belirtmedim. Arkadaş çok satıyor, herkese ulaşıyor böylece imajı yükseliyor gibi bir ters denklem kurmuş, orada bir mantık hatası vardı ona işaret ettim o kadar, lüks mallarda çarklar böyle dönmez çünkü konu imaja prestije gelince.

    Bu arada, Porsche 914 gibi çok ucuz ve basit, üstelik çok da başarısız bir model de üretti fakat Porsche'nin alt seviye modelleri, zamanında 968 olsun, 914 veya Boxster olsun neticede spor otomobillerdi ve markanın "sports car manufacturer" algısına zararları yoktu. Fakat dizel bir sedan üretmek, VW veya Audi altyapılı dizel jipler üretip satmak başka bişey tahmin edersin ki, zira bu araçlar markanın bütün müşteri portföyünü de değiştiriyor. İnternetteki bazı Porsche club oluşumlarına Cayenne modelleri kabul edilmiyordu, böyle bişey olsa bir anda binlerce dizel jip almış, Porsche tutkunluğundan bir haber aile babaları, üniversiteli snob tipler doluşur donanımhabere dönerdi adamların sitesi :) İşte marka imajının erozyona uğraması böyle bişey, bir anda markanın kemik değerler yozlaşıyor, çünkü ulaşılabilir kıldığın için ürünü, fonksiyonel kıldığın için alakalı-alakasız sadece parası yetişmiş çok fazla kişi erişmeye başlıyor.

    Ferrarinin FF üretmesi ile, Rolls'un muhtemelen milyon euroluk el yapımı Suv üretmesi ile farklı şeyler bunlar.

    Bu arada spor otomobil üreticilerinde veya ultra lüks üreticilerde alt sınıflara da hitap etmeye başlamak dediğin gibi çok yaygınlaştı, bu sadece Porsche'ye özel bişey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Porsche malum araclari uretirken karakterinden taviz vermedi. Neden prestiji dussun onu anlamiyorum. urettigi butun araclar spor otomobil. Cayenne turbo s gihi bir suv var mi dunyada? Panamera gibi bir spor sedan var mi yok? Adamlar cizgisini bozmadan farkli segmentlere girdi. Cok da iyi yaptilar. Ferrari gibi ff ucubesi uretmediler ustelik. Arkadas gerekenleri yazmis zaten. Pazar sartlari,musteri beklentileri markalara boyle isler yaptirir.

    Anlamayacak bişey olmaması lazım, daha basit anlatılamaz bu çünkü. Porsche'nin başarısı veya Cayenne turbo s'in harika bir makina olması konusunda farklı fikirde değilim zaten. Fakat sen buna satışı imaja, ulaşılabilirliğe katıp, Porsche'nin imajı yükseldi neticesine vardırmaya çalışırsan orada hata edersin, böyle bişey yok çünkü.

    Cayenne-Panamera sadece turbo S'den ibaret değil, bir sürü güçsüz alt modeli olduğu gibi, ilk nesli de vasat bir otomobildi, sistematik olarak iyileşti, şimdiki haline erişti (turbo-turbo s). Açık ara en çok satan Porscheler de dizel modeller şuanda, çünkü Porsche tutkunu olmayan, amblem isteyen cebinde parası olan her bir allahın kulu alıyor.

    Gerçekten anlamıyorsan (anlamadığına inanmıyorum, savunmak istediğin için savunuyorsun muhtemelen de) basit bir örnek, 911 turbo gördüğü zaman, GT3 gördüğü zaman kimse Porsche diye işaret etmiyor, 911 diye, GT3 diye işaret ediyor. Üreticinin modeli, imaj olarak kendi markasının önüne geçiyor çünkü. Direk markayı söylemek o otomobili temsil edemiyor zira bunu dediğin zaman her tarafta onlarca yüzlerce gözüken sedan dizel bir Porsche'yi de işaret ediyor olabilirsin. "Porsche" demek yetersiz kalıyor.

    Porschenin başarısı, ticari olarak büyümesi, artık çok iyi Cayenne'ler yapması, dizeller yapması, Audi motoru şasisi kullanması ama başarılı mühendisliği vs bunlar çok farklı şeyler, adamlar güçlendi, hemfikiriz. Macan da SUV sınıfı için düşünürsek çok iyi makina. Ancak marka imajı olarak eski seçkinliğinde olmadığını hiç kimse inkar edemez.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    İmaj düşürücü dediğin modeller üretilmeseydi önümüze çok iyi bir 911 ya da 918 spyder konulmazdı. Bu araçlar için kaynak sağlıyor o modeller. Farklı model üretmekle marka imajı düşmez. Porsche, 911 üretti diye sonsuza kadar sadece 911 üretmek zorunda değil. Böyle bir mantık yok. 911 üretimini bitirip sadece bahsettiğin piyasa modellerine ağırlık verseydi tamam derdim haklısın. Ama 911 halen üretiliyor ve hiç olmadığı kadar muhteşem. Günümüzde tek modelle ayakta kalmak imkansız. Kalsa kalsa sadece siparişle üretim yapan extrem markalar kalır. Porsche seri üretim yapan bir firma. Haliyle günümüzün çetin piyasa şartlarına uygun araçlar üretmek zorunda. Azınlığın egolarını değil, çoğunluğun egolarını tatmin etmek zorunda. Eline dizel panamera anahtarı verseler titrersin ama burda gelmiş bunları yazıyorsun işte bu çok yaman bir çelişki. Porsche ne olursa olsun porschedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro
    Eline dizel panamera anahtarı verseler titrersin ama burda gelmiş bunları yazıyorsun işte bu çok yaman bir çelişki. Porsche ne olursa olsun porschedir

    Biraz ellenmiş, 305hp civarı S60 T5 kullanıyorum, dizel Panamera anahtarı pek sanmam titretsin ama.

    Blok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro
    Eline dizel panamera anahtarı verseler titrersin ama burda gelmiş bunları yazıyorsun işte bu çok yaman bir çelişki. Porsche ne olursa olsun porschedir

    Biraz ellenmiş, 305hp civarı S60 T5 kullanıyorum, dizel Panamera anahtarı pek sanmam titretsin ama.

    Blok.

    En iyisini yaptın. Uğraştığına değmez bu laz ergeniyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    3-4 ay önce DH forumdan yakın bir arkadaşım 120 bin TL ye Subaru Forester XT 2.0 Turbo araç satın aldı.

    CVT Tam otomatik modda (6 ileri) 0-100km/h kalkış 7.5sn

    Aynı araç direksiyondaki tek tuşla Sport Sharp moda alınınca (8 ileri) 0-100km/h kalkış 6.2sn de tamamlıyor.

    Subaru ile 3 te 1 fiyatına Macan 2.0 Turbo ile oyun oynamak sanırım zevkli olur.

    (Burda kesinlikle malzeme kalitesini işçiliği tartışmıyorum ama arazi kabiliyeti 400 bin TL ye satılan Porsche Macan'dan iyidir.)

    http://www.motortrend.com/oftheyear/suv/1312_2014_suv_of_the_year_subaru_forester/

     Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm)


     Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm)  Porsche Macan 2.0 litre (237HP 350Nm)

    Burada 120bine dizel 100 beygirlik 2 ceker Qashqai alırlar dizel diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu araca TR'de bu meblağı vermek, parayı resmen sokağa atmaktır. Çok beğensem ve bu aracı alacak param olsa da yine almam. Çünkü kendime 1 tane araç almak isterim, birini devlete birini de kendime değil
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.