Mitsubishi carisma 1.8 gdi motora lpg olurmu?Olursa hangi marka tüp takılmalı ve sıralımı olmalı.Arac otomatik vites solursa bunlarda değişme olurmu?
Araç injeksionlu olması gerek... Bildiğim kadarıyla sıralı sistem takılmaktadır..
Saygılarımla,
quote:
Orijinalden alıntı: PW
Araç injeksionlu olması gerek... Bildiğim kadarıyla sıralı sistem takılmaktadır..
Saygılarımla,
brc nin taktırmadığını biliyorum fakat diğer markaların bu konuyu vurguladığını görmedim mitsubishi gdi,wolkvagen fsi toyota yaris en azından brc tavsiye etmiyor
quote:
Orijinalden alıntı: çağlarca
brc nin taktırmadığını biliyorum fakat diğer markaların bu konuyu vurguladığını görmedim mitsubishi gdi,wolkvagen fsi toyota yaris en azından brc tavsiye etmiyor
Alıntıları Göster
Bende ford mondeo var ve BRC taktıdrdım 4 gün önce ve çok memnunum.
Saygılarımla,
quote:
Orijinalden alıntı: PW
Bende ford mondeo var ve BRC taktıdrdım 4 gün önce ve çok memnunum.
Saygılarımla,
Alıntıları Göster
ben çalışmaz demiyorum zaten brc de çalışmaz diye bir tabir kullanmadı,ama brc cseçimlerini genel değil araca göre değerlendiriyor.mesela mondeonun 2000cc tavsiye etmiyor (çalışmaz demiyor)
quote:
Orijinalden alıntı: çağlarca
ben çalışmaz demiyorum zaten brc de çalışmaz diye bir tabir kullanmadı,ama brc cseçimlerini genel değil araca göre değerlendiriyor.mesela mondeonun 2000cc tavsiye etmiyor (çalışmaz demiyor)
Alıntıları Göster
Anladım.. araçlara göre değişiyor tabi.. Neyse ben memnunum inş bi sorun çıkarmaz..
Mitsubishi carisma 1.8 gdi motora lpg olurmu?Olursa hangi marka tüp takılmalı ve sıralımı olmalı.Arac otomatik vites solursa bunlarda değişme olurmu?
evet. gdi motorlara lpg olmuyormuş... buradaki bir bayi öyle diyor (brc, zavoli, atiker bayii)
quote:
Orijinalden alıntı: ismail64
evet. gdi motorlara lpg olmuyormuş... buradaki bir bayi öyle diyor (brc, zavoli, atiker bayii)
Alıntıları Göster
aracınız gdı oldugundan lpg olmaz aynı fsı ve toyota avensıs 150 hp 2000 motorlargıbı
quote:
Orijinalden alıntı: m_kan
aracınız gdı oldugundan lpg olmaz aynı fsı ve toyota avensıs 150 hp 2000 motorlargıbı
Alıntıları Göster
arkadaşlar eğer manifold metal ise tek nokta enjeksiyonlu araçlara takılan lpg kiti takılabilir diye biliyorum. hem de 600 ytl civarında bir fiyatla. daha net bigisi olan varsa daha iyi açıklar.
quote:
Orijinalden alıntı: idemo
arkadaşlar eğer manifold metal ise tek nokta enjeksiyonlu araçlara takılan lpg kiti takılabilir diye biliyorum. hem de 600 ytl civarında bir fiyatla. daha net bigisi olan varsa daha iyi açıklar.
Alıntıları Göster
gdi denilen motor şu anda fsi adıyla çıkan motorla aynı teknolojiyi kullanıyor ve mitsubishi servisinden aldığım bilgiye göre gdi motorlar için şu anda problemsiz lpg kiti henüz yok, internetten okuduğum kadarı ile brc nin bu motor için uyguladığı bir lpg kiti varmış ama motor düşük devirlerde (1000 devir civarı) benzine geçiyormuş, ne kadar doğru bilmiyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: toggy06
gdi denilen motor şu anda fsi adıyla çıkan motorla aynı teknolojiyi kullanıyor ve mitsubishi servisinden aldığım bilgiye göre gdi motorlar için şu anda problemsiz lpg kiti henüz yok, internetten okuduğum kadarı ile brc nin bu motor için uyguladığı bir lpg kiti varmış ama motor düşük devirlerde (1000 devir civarı) benzine geçiyormuş, ne kadar doğru bilmiyorum...
benim aracım gdi olmamasına rağmen (glx) bana olmaz buna dediler daha sonra çevre otogaz hiç olmaz demeden montajı yaptı sorunsuz kullanıyorum. zannedersem o servis benim aracı gdi zannetti
quote:
Orijinalden alıntı: FatihSLTN
benim aracım gdi olmamasına rağmen (glx) bana olmaz buna dediler daha sonra çevre otogaz hiç olmaz demeden montajı yaptı sorunsuz kullanıyorum. zannedersem o servis benim aracı gdi zannetti
bu konu karısısk sanırım bende gdi motora lpg takıldıgınıduymadım. takan bayilerde takılmaz dedi
quote:
Orijinalden alıntı: pdr42
bu konu karısısk sanırım bende gdi motora lpg takıldıgınıduymadım. takan bayilerde takılmaz dedi
Alıntıları Göster
Konu karisik degil aslinda ama bilen bilmeyen herkes konusuyor.
GDI dedigimiz teknoloji, bugun VW'nin FSI olarak kullandigi sistemle aynidir. Yani bu sistemde araclar MPI (full enjeksiyonlu) dur fakat enjektorler normal araclardaki gibi emme manifoldunda degil, yanma odasinda(silindirlerin icinde)dir ve benzini emme manifolduna degil, direk yanma odasina enjekte eder (dizel motorlarda oldugu gibi). Basitce anlasilabilecegi gibi, yanma odasinda sicaklik cok yuksek oldugu icin enjektorler bu sicaklik altinda calisabilmelidir. Bu tip sistemlerde enjektorleri sogutan ekstra bir mekanizma olmayip, enjektorler enjekte ettikleri benzin yardimiyla sogur. Bu araclara LPG takmakla ilgili problem de tam olarak burada baslamaktadir. Cunku arac LPG ile calisirken benzin enjektorleri durdurulacak ve bu enjektorler sogutulamayip yanacaklar.
Bu yuzden bildigimiz sirali kitler GDI motorlara takilamaz. Daha dogrusu takilmasina takilir ama kisa zamanda enjektorleri elinize alirsiniz.
Linkteki ilana bakamadim (link acilmiyor) ama byuk ihtimalle yanlis model secilerek koyulmustur ilana.
quote:
Orijinalden alıntı: catalyst
Konu karisik degil aslinda ama bilen bilmeyen herkes konusuyor.
GDI dedigimiz teknoloji, bugun VW'nin FSI olarak kullandigi sistemle aynidir. Yani bu sistemde araclar MPI (full enjeksiyonlu) dur fakat enjektorler normal araclardaki gibi emme manifoldunda degil, yanma odasinda(silindirlerin icinde)dir ve benzini emme manifolduna degil, direk yanma odasina enjekte eder (dizel motorlarda oldugu gibi). Basitce anlasilabilecegi gibi, yanma odasinda sicaklik cok yuksek oldugu icin enjektorler bu sicaklik altinda calisabilmelidir. Bu tip sistemlerde enjektorleri sogutan ekstra bir mekanizma olmayip, enjektorler enjekte ettikleri benzin yardimiyla sogur. Bu araclara LPG takmakla ilgili problem de tam olarak burada baslamaktadir. Cunku arac LPG ile calisirken benzin enjektorleri durdurulacak ve bu enjektorler sogutulamayip yanacaklar.
Bu yuzden bildigimiz sirali kitler GDI motorlara takilamaz. Daha dogrusu takilmasina takilir ama kisa zamanda enjektorleri elinize alirsiniz.
Linkteki ilana bakamadim (link acilmiyor) ama byuk ihtimalle yanlis model secilerek koyulmustur ilana.
Alıntıları Göster
vialle lpi sistemi bu araca olabilir gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: power-pc
vialle lpi sistemi bu araca olabilir gibi.
Alıntıları Göster
TSI-FSI motorlar icin BRC, Prins ve Landirenzo'nun da kitleri mevcut fakat ayni zamanda belli miktar benzin de harciyor enjektorleri sogutmak icin. Hem yeterince tasarruf saglayamiyor, hem de pahali. Tamam 60bin TL'lik VW'ye takarsin belki ama Carismaya pek gitmez pahali kitler.
quote:
Orijinalden alıntı: catalyst
TSI-FSI motorlar icin BRC, Prins ve Landirenzo'nun da kitleri mevcut fakat ayni zamanda belli miktar benzin de harciyor enjektorleri sogutmak icin. Hem yeterince tasarruf saglayamiyor, hem de pahali. Tamam 60bin TL'lik VW'ye takarsin belki ama Carismaya pek gitmez pahali kitler.
Alıntıları Göster
GDI motora lpg takan Türkiye'de herhangi bir marka yok.
2-3 ay içerisinde INKAGAS bu motorlar için, üstelik FSI motorlarda şu anda var olan kitlerin de ilerisinde, sadece lpg tüketen bir ürün getiriyor. Bu ürün FSI motorlarda da kullanılabilecek ve bu motorlarda da sadece LPG yakan tek ürün olacak.
quote:
Orijinalden alıntı: concrete01
GDI motora lpg takan Türkiye'de herhangi bir marka yok.
2-3 ay içerisinde INKAGAS bu motorlar için, üstelik FSI motorlarda şu anda var olan kitlerin de ilerisinde, sadece lpg tüketen bir ürün getiriyor. Bu ürün FSI motorlarda da kullanılabilecek ve bu motorlarda da sadece LPG yakan tek ürün olacak.
Alıntıları Göster
bu enjektorlerin sogutma isini nasıl halledecekler acaba . olmazssa zaten enjektorler yanmıstır dediginiz gibi tabi bu arada takıldıgını iddaa edenler eger gercekten ole ise enjektorler gitmistir benzinde calsımıyodur o arac artık