Şimdi Ara

MCP/AUTO6R şanzımanlara ŞANZIMAN ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU yapılması)-Enjektör kalibrasyonu (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
32
Favori
55.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, 2010 model ve 2013 model olamak üzere kullandığım tüm 3008 lerde 2. el alır almaz kesinlikle önce yağ-filitre bakımı ve şanjıman alıştırması yaptırırım, kesinlikle şanjıman konforu için tavsiye edrim...Ordu ilinde özel servisteki ustalarım artık bana alıştılar:), yetkili servis 150TL isterken, özel servisim üçret almıyor...Baskı balata olayında kesinlikle iyi bir usta tarafından test edilmeli, alıştırma işide usta tarafından kurallara uygun yapılmalı, 2010 model 3008 imde ustam bir kez yapmıştı, fayda olamadı yine gittim bir daha dikkatli yaptı, faydalı oldu, yoksa baskı balata değişecektik(2010 model 95000km de idi) alıştırma da dikkat edilmesi gerekenler...
    1) Araçın motoru tam soğumuş olmalı 2) şanjıman hataları silinmeli 3) bilgisayara bağlanıp alıştırma işlemi yapılıp kaydedilmeli 4) test sürüşü yapılarak bakılmalı 5)tekrar hata varmı ve güncellleme kontrolü yapılmalı.

    ayrıca bu işlemi 2.kezde denemekte fayda var...




  • Dün benim yarı otomatik Etg şanzımanlı 208 aracıma da yapıldı vites alıştırma. Cidden faydası var mıdır? Aynı gün motor koruma ve temizleme de yapıldı. Lakin bu işlemden sonra kontağı yarım çevirince şu parçadan hareket sonucu anlık bir ses geliyor. Alakası var mıdır? Vites aksiyonerine benziyor körük var diye ucunda. Bilgili arkadaşlardan yardım lütfen.



     MCP/AUTO6R şanzımanlara ŞANZIMAN ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU yapılması)-Enjektör kalibrasyonu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 25 Haziran 2018; 21:9:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bu vites alıştırması işleminden sonra daha beter bir durum fark ettiniz mi? Örneğin yakıt tüketiminin artması, konforsuzluk vb. ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 25 Haziran 2018; 21:9:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de dün ds4 aracımla yolda kaldım, lion servis baskı balata değişimi olması gerektiğini söyledi kullanıp test ettikten sonra. Fiyatını da yaklaşık 3800Tl olarak iletti. Ben de bir önceki sahibi baskı balata değişimi yaptırdığını söyledim değiştirmemişlerdir dedi.

    Sonra buradan çıkınca zorlana zorlana yolda giderken aracım yolda kaldı. Kaskomdan yol yardımı arayıp yardım istedim ve bu arada daha önce ismini duyduğum pax otoyu aradım. Buraya baskı balata fiyatını sordum ve 3100TL dediler ama belki gerek yoktur gelin bir bakalım dediler. Ben de çekiciyle direk aracı oraya götürdüm.

    Ustalarından Metin usta, aracı lifte kaldırıp şanzumanı ve baskıyı açtı ve gerçekten baskı balatanın değişmiş olduğunu debriyaj bilyasının değişmediğini söyledi ve yağlar ile beraber işçilik 900TL fiyat verdiler. Aynı zamanda kalibrasyonunun da yapılmamış olduğunu söyledi ve ilk mesajda olduğu gibi bilgisayara bağlayıp tak tuk sesler getirerek şanzuman kalibrasyonunu halletti.

    Şimdilik bir sıkıntım yok ama kalibrasyondan sonra geçişlerin rahatladığını söyleyebilirim ama belki bilye değişimiyle de alakası vardır. Ama gördüğüm kadarıyla pax oto citroen konusunda ehil insanlar.

    İnşallah bir sıkıntı çıkıp nazar değdirmem yazdıklarımdan sonra :) Özetle tavsiyem kalibrasyon konusunda pax oto tercih edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astronaut

    Ben de dün ds4 aracımla yolda kaldım, lion servis baskı balata değişimi olması gerektiğini söyledi kullanıp test ettikten sonra. Fiyatını da yaklaşık 3800Tl olarak iletti. Ben de bir önceki sahibi baskı balata değişimi yaptırdığını söyledim değiştirmemişlerdir dedi.

    Sonra buradan çıkınca zorlana zorlana yolda giderken aracım yolda kaldı. Kaskomdan yol yardımı arayıp yardım istedim ve bu arada daha önce ismini duyduğum pax otoyu aradım. Buraya baskı balata fiyatını sordum ve 3100TL dediler ama belki gerek yoktur gelin bir bakalım dediler. Ben de çekiciyle direk aracı oraya götürdüm.

    Ustalarından Metin usta, aracı lifte kaldırıp şanzumanı ve baskıyı açtı ve gerçekten baskı balatanın değişmiş olduğunu debriyaj bilyasının değişmediğini söyledi ve yağlar ile beraber işçilik 900TL fiyat verdiler. Aynı zamanda kalibrasyonunun da yapılmamış olduğunu söyledi ve ilk mesajda olduğu gibi bilgisayara bağlayıp tak tuk sesler getirerek şanzuman kalibrasyonunu halletti.

    Şimdilik bir sıkıntım yok ama kalibrasyondan sonra geçişlerin rahatladığını söyleyebilirim ama belki bilye değişimiyle de alakası vardır. Ama gördüğüm kadarıyla pax oto citroen konusunda ehil insanlar.

    İnşallah bir sıkıntı çıkıp nazar değdirmem yazdıklarımdan sonra :) Özetle tavsiyem kalibrasyon konusunda pax oto tercih edilebilir.
    Hayırlı olsun. Baskı balata değişmemiştir diyen servise müşteri düşmez inşaallah. Ne vicdansızlarmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • VipLife kullanıcısına yanıt
    Ayrıntılı ve harika bilgiler. Çok teşekkür ederim. Şimdi ben de bu işlemi yaptırıyorum. İşlem yapılırken merak edip İnternette araştırma yapmak için girince yazınızı gördüm. Tekrar teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h@ydut

    Bu mesaj silindi.
    geçmiş olsun. titreme ne zaman oluyor? maslak fp otomotiv var. arayıp bir sorun isterseniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalkışlarda oluyor genelde, teşekkür ederim onlrla bi görüşüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçta kalkışlarda 1-2 arasında titremeler başladı, muhtemelen baskı balata son zamanlarında. Ustaya konudan bahsedince yaparız ancak yarıda kalabilir yarıda kalırsa değiştirmek zorunda kalırız dedi.

    Yıllar geçse de bu başlıktan halen faydalanan insanlar var tekrardan teşekkürler.
  • Aranıpta bulunamayan başlıklardan
    İlk mesaj sahibine ve bilgi veren herkese teşekkürler.
    İzmir'de bu konuya hakim ehil bir Peugeot servis önerisi var mıdır?
    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurdogrul O kullanıcısına yanıt

    Özgür bey,

    Ben de Ordu'dayım.

    Ordu ilinde işlemleri hangi servise yaptırıyorsunuz? C4 MCP aracım var önerilerileriniz nelerdir?

    Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • guesta G kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Ordu büyük sanayide Özel Peugeot&Citroën servisi olan AFM oto servisinde yaptırıyorum...Sahibi Fikri usta 4 yıl önce peugeot yetkili servis olan bayram otoban ayrılma ve yetenekli güvenilir bir usta...
  • ozgurdogrul O kullanıcısına yanıt

    Hızlı cevabınız için teşekkür ederim.

    Gsm onay mesajı bir türlü gelmediği için pm atamıyorum. Sorularımı ileride bu başlıktan sorabileceğim.

    Tekrar teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar


    Dün gece aracımla kısa mesafe trafiğin olmadığı yolda 30 35 km yol yaptım ve bir iş için stop edip durdum. Sonrasında aracı çalıştırdım ve vitesi A konumuna aldığımda araçtan ses (şanzımandan) gelmeye başladı TAK TUK diye o anda ekranda araba kendini 1 ve 2. vitese atıyor hareket etmiyor gaza basınca tepki yok hatta boşa atıp tekrar gürültülü bi şekilde R N 1 ve 2. vitesleri ziyaret etti ama bu süreçte hiç hareketlenmedi. Tamirci arkadaşımı aradım o gelene kadar 10 dakika gibi bir süre geçti geldi aracı çalıştırdı sorunsuz bir şekilde araç ileri geri yürüdü sonrasında tamirci arkadaşın iş yerine kadar kendim direksiyona geçtim sorunsuz bir şekilde devam ettim gece iş yerine aracı bıraktım gün içinde bilgisayara bağlayıp bakacak. 

     Aracım 2011 model comfortpack daha 68500 km de sadece 1. vitesten 2. vitese geçerken bazen hafif bir ses geliyordu onun dışında vites yükselirken ne bir yığılma ne de düşürken yapmıyordu,gaza dokandığım anda direkt tepki verip hızlanmaya başlıyordu her hangi bir kaçırmada yoktu. Sizce ne olabilir nasıl bir yol izlemeliyim.





  • İstanbul Anadolu yakasında bu işlemi yaptırabileceğim, tecrübeli ve dürüst bir servis/usta bilen/duyan/tanıyan var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hlldnc -- 15 Eylül 2023; 22:31:14 >
  • Arkadaşlar merhabalar,


    2012 model Citroen C4 1.6 e-hdi MCP şanzımanlı bir aracım var. Geçenlerde conta yaktı ve motor rektefiyeye gitti. Her parça orijinal olarak değişti. Motor yapıldıktan sonra aracım 1. ve 2. viteste daha çok hissediliyor 2.000 devirdeyken ayağımı gazdan çektiğimde öne yığılma yapıyor. Çok sert bi şekilde yapıyor hatta. 2 kez fren yapıp bırakıyormuş gibi hissediyorum resmen. Daha öncesinde hiç böyle bi sıkıntı yoktu.


    Bu mevzuyu sanayide motoru yapan elemanlara götürdüğümde ise 'Citroen Peugeot grubu araçlar bu silkelemeyi yapıyor. Gayet normal.' şeklinde bi geri dönüş aldım. Ancak söylediğim gibi conta yakmadan önce aracın motorunu dağıtmadan önce hiç bir sıkıntısı yoktu. Gayet de severek kullanıyordum. Bu mevzu hakkında bilgisi olan, MCP şanzımandan anlayan usta tanıdığı olan var mı acaba? Özellikle Antalya civarı olursa çok iyi olur.


    İyi forumlar diliyorum.





  • ismaildeniz İ kullanıcısına yanıt

    Yeni sanyide eski citroen/peugeot yetkili servisinden ayrılıp dükkan açan sinan usta var ona danışın. SST Özel Oto Servisi.

  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Şimdi konumuna baktım. Tamamdır çok teşekkür ederim. Umarım çok büyük bi masraf çıkartmazlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.